שונות > תַּרְבּוּת עִבְרִית

בחינה בלשון

<< < (3/5) > >>

גַּם בָּשָׁן וְגַם גִּלְעָד:

--- ציטוט של: dhdoron על יולי 22, 2007, 22:37:53 ---גם בשן, כפיצוי אתן לך לגלות כעת את התשובה ואת ההסבר כמובן.
תהנה!

--- סוף ציטוט ---

יש!!! ;D

וּבכן, התשובה היא מס' 2: המילה "צָהֳרַיִם" מבוטאת כך: Tsohorayim. הסיבה היא שלפי חוקי הדקדוּק המקובלים, החטף נהגה כמו התנועה שלפניו.
מתחת לַצד"י יש קמץ-קטן, זאת אומרת תנועת O. על-כן גם תנועת החטף (שמִתחת לה"א) נהגית כְּ-O, כנ"ל.

יש להוסיף וּלציין שקיימוֹת מסורות עתיקות יותר שבהן קיימת צוּרה מס' 1 – Tsahorayim, אבל הצוּרה זאת איננה הצוּרה המקובלת היום.


אף-אחד לא זכה! :( אוי לַבּוּשה! :X: :X: :X:
אני כבר רואה שלי וּל-dhdoron תהייה כאן הרבה עבודה איתכם בזמן הקרוב.. ::)

תתכוננוּ!

האלקשי:
לפי המסורת הבבלית שנחשבת למדויקת ביותר, צורת הביטוי היא: we-ssa-ho-ra-yim
קרי הצדי בקמץ גדול וההא בחטף קמץ.

גַּם בָּשָׁן וְגַם גִּלְעָד:

--- ציטוט של: האלקשי על יולי 23, 2007, 02:07:34 ---לפי המסורת הבבלית שנחשבת למדויקת ביותר, צורת הביטוי היא: we-ssa-ho-ra-yim
קרי הצדי בקמץ גדול וההא בחטף קמץ.

--- סוף ציטוט ---

 :V:

המסורת העתיקה כאמוּר.

שׂריון:

--- ציטוט של: גם בשן וגם גלעד על יולי 23, 2007, 02:21:20 ---
--- ציטוט של: האלקשי על יולי 23, 2007, 02:07:34 ---לפי המסורת הבבלית שנחשבת למדויקת ביותר, צורת הביטוי היא: we-ssa-ho-ra-yim
קרי הצדי בקמץ גדול וההא בחטף קמץ.

--- סוף ציטוט ---

 :V:

המסורת העתיקה כאמוּר.

--- סוף ציטוט ---

את האמת, גם אני התכוונתי לתשובה מס.1 (המסורת העתיקה).
זו התשובה הכי מדוייקת.
אבל בעקרון הרוב אמרו תשובה 3 שזו טעות גמורה והנפוצה ביותר.

גַּם בָּשָׁן וְגַם גִּלְעָד:
על-פי חוקי הדקדוק – ואני מדבר על חוקי הדקדוק של היום – התשוּבה הנכונה היא מס' 2.

נכון, רובם אמר 3. אכן בוּשה, כּאמוּר. :(

תפריט

[0] אינדקס הודעות

[#] עמוד הבא

[*] עמוד הקודם

עבור לתצוגת גירסה מלאה