כתב נושא: אונס ביהדות?  (נקרא 5548 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק shroomann

  • משתמש(ת) חדש(ה)
  • *
  • הודעות: 7
אונס ביהדות?
« ב- : דצמבר 21, 2006, 23:04:44 »
היה לי ויכוח עם מישהו על האיסלם והיהדות והוא הציג בפני טיעונים שלא הכרתי. אני צריכה דחוף את עזרתכם - אם זה נכון או לא, ומה להשיב לו.
זה באנגלית באתר YOUTUBE בסרט על ישראל -
http://www.youtube.com/watch?v=hxPVtXHaCRo#DqWxsfLLe9E

הנה מה שהוא כתב:

badger5079 :

Death to the Rape Victim (Deuteronomy 22:23-24 NAB) If within the city a man comes upon a maiden who is betrothed, and has relations with her, you shall bring them both out of the gate of the city and there stone them to death: the girl because she did not cry out for help though she was in the city, and the man because he violated his neighbors wife."

Laws of Rape (Deuteronomy 22:28-29 NLT)
If a man is caught in the act of raping a young woman who is not engaged, he must pay fifty pieces of silver to her father. Then he must marry the young woman because he violated her, and he will never be allowed to divorce her."
 
More Murder Rape and Pillage (Deuteronomy 20:10-14)
When the LORD your God hands it over to you, kill every man in the town. But you may keep for yourselves all the women, children, livestock, and other plunder. You may enjoy the spoils of your enemies that the LORD your God has given you."
 
Murder, rape and pillage of the Midianites (Numbers 31:7-18 NLT)
Now kill all the boys and all the women who have slept with a man. Only the young girls who are virgins may live; you may keep them for yourselves."
 
The Israleites had just killed the inhabitants of a town called Jabesh-gilead but they did not find enough virgins to rape so they asked the Lord for help. He felt sorry for them so he advised them to abduct the women of Shiloh and rape them.
"Go and hide in the vineyards. When the women of Shiloh come out for their dances, rush out from the vineyards, and each of you can take one of them home to be your wife! "
 
Here are some parts of the Bible which are in common to Christianity and Judaism:
Murder, rape, and pillage at Jabesh-gilead (Judges 21:10-24 NLT)

 :-\ אני אומנם חילונית, אבל קיוויתי שהדת שלנו יותר טובה מהאיסלם...
בבקשה תענו מהר, לפני שעוד הרבה אנשים יקראו את זה ויפיצו את זה.
חילונית, טבעונית, אומנית, ו... ימנית. כי עם ההיגיון אי אפשר להתווכח!

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
בעניין: אונס ביהדות?
« להגיב #1 ב- : דצמבר 22, 2006, 06:38:07 »
שרומן,

למה לך לצטט תרגום לאנגלית של פסוקים מתורתינו הקדושה, כשאת יכולה לקרוא את המקור בשפת הקודש?

למרות שהדברים נראים קשים, למעשה הם צודקים וטובים.  בעילת אשה, כל שכן קטינה, היא חטא חמור שאמורה לגרור בעקבותיה עונש.  אני אישית שונא אנסים, ואם זה היה תלוי בי, הייתי גוזר על כל אנס מוות.  בתקופה של פעם, היה קשה מאוד להשיא אשה לא בתולה, ולכן אנס שגזל את הבתולים של אשה, למעשה פגע קשה בסיכויים שלה להתחתן ולהקים משפחה, ולכן הוא מחוייב לפצות אותה בהתאם.  שימי לב שלא מדובר כאן בפיצויים כספיים---הוא מוכרח להתחתן איתה, ואסור לו להתגרש ממנה, גם אם בנסיבות רגילות היה מותר לו להתגרש.  תארי לעצמך איזה מין עונש זה עבורו---לחיות עם אשה ששונאת אותו במשך כל ימי חייו.  עונש מוות הינו מהיר וקל לעומת עונש כזה!  זה ממש כמו מאסר עולם בצינוק בתנאים קשים.

בקשר להריגת הגברים של עממי כנען ולקיחת הנשים והטף כשלל מלחמה---זה צו אלוקי.  יש לזכור שצו זה מתייחס אך ורק לעממי כנען שאינם קיימים יותר, ואך ורק לגבולות א"י השלמה.  השווי זאת לדת האיסלם הנאצית, שמיישמת עקרונות זהים לגבי כל העולם, ולמעשה מהווה איום קיומי לכל ה"כופרים".

מה שנראה לך אכזרי ולא צודק, למעשה רחום וצודק.  אגב, לגבי עמלק נאסר על ישראל לקחת שלל מלחמה.  אנו מצווים להשמיד את עמלק כליל, כולל נשיהם, טפם ובהמותיהם.   למה?  ככה.

כי לא מחשבותי מחשבותיכם ולא דרכיכם דרכי נאום ה' כי גבהו שמים מארץ כן גבהו דרכי
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק MiSs_DAnIeL

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 314
בעניין: אונס ביהדות?
« להגיב #2 ב- : דצמבר 22, 2006, 09:30:58 »
  תארי לעצמך איזה מין עונש זה עבורו---לחיות עם אשה ששונאת אותו במשך כל ימי חייו.  עונש מוות הינו מהיר וקל לעומת עונש כזה! 



עונש בשביל האנס? מממשש עונש
עונש בשביל האישה שצריכה להסתכל בעיניים לאנס שלה ועוד להתחתן איתו! מה היא אשמה בכלל?היא רצתה שיאנסו אותה?


"עַל-מִשְׁכָּבִי, בַּלֵּילוֹת,
בִּקַּשְׁתִּי, אֵת שֶׁאָהֲבָה נַפְשִׁי,  בִּקַּשְׁתִּיו, וְלֹא מְצָאתִיו."

מנותק shroomann

  • משתמש(ת) חדש(ה)
  • *
  • הודעות: 7
בעניין: אונס ביהדות?
« להגיב #3 ב- : דצמבר 22, 2006, 11:20:32 »
דוקא_כך,
דווקא זה שזה היה צו אלוהי עושה את זה יותר חמור בעיני.
יש הסברים לכל אחת מהפרשיות שהוא כתב? משהו מקל? אני יודעת שהאיסלם יתר גרוע, אבל עדיין, עם כל הרצון הטוב, קשה לי להגן על זה.

אתה יכול להביא ציטוט מהמקורות לזה שבעילת קטינה זה אסור? זה מאוד יעזור לי.
חילונית, טבעונית, אומנית, ו... ימנית. כי עם ההיגיון אי אפשר להתווכח!

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
בעניין: אונס ביהדות?
« להגיב #4 ב- : דצמבר 22, 2006, 22:54:31 »
דוקא_כך,
דווקא זה שזה היה צו אלוהי עושה את זה יותר חמור בעיני.
יש הסברים לכל אחת מהפרשיות שהוא כתב? משהו מקל? אני יודעת שהאיסלם יתר גרוע, אבל עדיין, עם כל הרצון הטוב, קשה לי להגן על זה.

אתה יכול להביא ציטוט מהמקורות לזה שבעילת קטינה זה אסור? זה מאוד יעזור לי.
כשכתבתי בעילה, התכוונתי לבעילה מחוץ למסגרת נישואין, כלומר אונס.  כמובן שאונס אסור---זו עבירה על מספר מצוות כגון "לא תנאף", "לא תחמד", "ואהבת לרעך כמוך", "קדושים תהיו לי", ועוד.  בקשר לעונש---בימינו אנו כמובן שלא נצפה מאשה שנאנסה ע"י יהודי שתתחתן עם אותו יהודי, שצריך לקבל (לדעתי) עונש מוות בכל מקרה.  באמת, איך אפשר להסתכל בעיניים של חיה מנוולת שמסוגל לאנוס אשה, להעז לפגוע בבת ישראל הקדושה ולהשתמש בגופה כאמצעי לסיפוק יצריו הבהמיים?!

בקשר למצוות של הורשת הארץ, הריגת כל הזכרים של עממי כנען ולקיחת הנשים והילדים כשלל מלחמה---אין שום הסברים "מקלים", וכולי עלמא מסכימים עם זה, כולל רש"י, רמב"ם, רמב"ן, אור החיים, ועוד רבים וגדולים.  א"י היא אדמה קדושה שמיועדת אך ורק לעם ישראל ואך ורק כשאנו מקדשים באופן קולקטיבי את שם ה' (למרות שפרטים בודדים יכולים לעשות את הרע בעיני ה', כל עוד זה לא משפיע על הכלל).   כשעם ישראל ירדו מקדושתם וסאת החטאים שלהם גדשה, לא רק שהם נענשו אלא גם נזרקו מהארץ בלי שום רחמים.

בקשר לעמלק---כנ"ל.  שום הסברים מקלים.  פשוטו כמשמעו.  אנו מצווים להשמיד את עמלק כליל.  ויש הרבה סיבות פרקטיות, כגון נקמה, מניעת הדורות הבאים של עמלק מניסיונות חוזרים של השמדת עם ישראל, ביסוס גבולות הארץ, וכו'.  אבל הסיבה העיקרית היא מפני שכך אנו מצווים לעשות---למען קידוש השם, שידעו כל עמי הארצות מה יעשה לעם שקורא תיגר על הקב"ה  ועל עם סגולתו.  כלל גדול בתורה---שפלותם, חולשתם של ישראל היא שפלותו של הקב"ה, כביכול, ואין חילול השם יותר גרוע מזה.

אגב, אם קשה לך לקרוא דברים אלו, כל שכן לקבלם, את יכולה להתנחם בעובדה שאינך יחידה.  את למעשה בחברה טובה(?), מכיוון שיש (יותר מדי) הרבה יהודים חובשי כיפה סרוגה, וכמו כן מבין החרדים והחסידים, שגם להם קשה עם זה.  אבל  זו ההגדרה של עול מלכות שמיים---לבטל את רצונך, לבטל את האגו, להרגיש שאת עפר ואפר, ועבד (שפחה) לה'.  זו מעלה שיחידי סגולה מגיעים אליה (משה רבינו, דוד המלך, רוב הנביאים והנביאות, וכמו כן לעניות דעתי הרב כהנא הי"ד בימינו).  וכמובן, שמלים אלו אני כותב בתור יהודי שרחוק מאוד מאוד מהאידאל הזה.  בכתיבת שורות אלו, אני מטיף בעיקר לעצמי ומזכיר בעיקר לעצמי למה אני אישית צריך לשאוף.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
בעניין: אונס ביהדות?
« להגיב #5 ב- : דצמבר 24, 2006, 04:55:12 »
במקרה אונס בתולה ביהדות, על הגבר שאנס היה לשלם לאבי הנערה חמישים כסף, והיא הייתה הופכת להיות אשתו לצמיתות (רק אם רצתה בכך). כלל זה בא למנוע מגברים לאנוס נשים שאינן נשואות, שאחרי מעשה כזה הם היו צריכים לפרנס אישה לכל חייה. צריך להבין שבאותה תקופה, הגברים והחברה בכלליותה סלדו מנשים שאינן בתולות וודאי סירבו להתחתן עמן ומכאן משמעותו של חוק זה (דברים פרק כב כח). בנוסף לקנס (כפי שתשלום 50 השקלים מכונה בשפה המקראית) על האונס לשלם גם פגם (שווי הנערה לעבדות בתור אישה בתולה לעבד ושוויה לאחר בעילתו אותה בתור אשה לעבד), בושת (הבושה וההפסד הכלכלי הכרוך באונס הנערה) והנאה (כמה אותו אדם היה משלם על נערה דומה אם הייתה משמשת בתור זונה). דינים אלו תלויים במקום האונס. אם האונס אירע בשדה רק האונס אשם כי סומכים ש"צעקה הנערה ואין לה מושיע" ואם היה שם מישהו הוא היה מושיעה. אם האונס אירע במקום מיושב והנערה נאנסה, גם היא וגם האונס חייבים משום שהיא הייתה חייבת לצעוק ואם היא לא צעקה כנראה שלבסוף נכנעה לאונס והסכימה לקיים איתו יחסי מין.
הקריטריון שהתורה קובעת הוא הצעקה, וכדי להבין את הקריטריון הזה, יש לשים לב שכל הפרשה מדברת על נערה בתולה . מכיוון שהנערה בתולה, המעשה גורם לה לכאבים עזים, והתגובה הטבעית שלה היא לצעוק. כדי שלא לצעוק, היא צריכה להתאמץ. אם היא לא צועקת, סימן שהיא מתאמצת להסתיר את המעשה, כלומר היא משתפת פעולה עם הנואף.
דבר דומה כתב ר' יעקב בעל הטורים: אישה לא בתולה יכולה לטעון שהיא לא צעקה כי פחדה מהאנס; אך אם היא בתולה, האנס בכל מקרה מצפה שהיא תצעק מכאב, ולכן אין היא יכולה לטעון שפחדה, אלא, אם היא לא צעקה, זוהי הוכחה שהיא שיתפה פעולה.
הקריטריון הזה בתוקף רק אם אכן ברור שהנערה לא צעקה - אם המעשה היה בעיר, במקום שאם הנערה היתה צועקת היו שומעים אותה. אך אם המעשה היה בשדה, אי-אפשר לדעת אם הנערה צעקה או לא: ייתכן שהיא צעקה ואף אחד לא שמע (" כי בשדה מצאה; צעקה הנערה המאורשה, ואין מושיע לה "), ולכן, מספק, מניחים שהנערה נאנסה ולא מענישים אותה, כפי שכתב רמב"ן : " ואם יראו אותה בשדה שיחזיק בה וישכבנה, הרי זו בחזקת אנוסה ופטורה. וטעם 'צעקה' - יתכן שצעקה. או טעמו - אם צעקה אין מושיע לה, כי אפילו שמעו שלא צעקה פטורה כיון שאין שם מושיעים לה. והכלל: אם יש לה מושיעים, בין בעיר בין בשדה, חייבת; אין לה מושיעים, בין בעיר בין בשדה, פטורה; שלא דבר הכתוב אלא בהווה: ".
קריטריון הצעקה הוא, כמובן, רק דוגמה, כפי שכתב רמב"ן בהמשך דבריו: " אם ראינו נערה שהחזיק בה האיש והיא נלחמת בו בכל כחה ובוכה ואוחזת בבגדיו או בשערותיו להמלט ממנו ולא ידעה לצעוק - למה תסקל? אלא גם הצעקה בהווה, לדון בה מן הסתם בעיר מפותה ובשדה אנוסה ".
המסר העיקרי שהתורה מלמדת בפרשה זו הוא, שבכל מעשה של ניאוף יש שתי אפשרויות - ניאוף באונס או ניאוף מרצון. לא תמיד האישה היא הקרבן, ולא תמיד האישה משתפת פעולה;
לכן שני המצבים אפשריים, ויש להבחין ביניהם לפי העובדות בשטח, ומקרים כאלה יש להשאיר לדייני ישראל המורים הלכה לרבים מתורת משה במשך 3000 שנים ויש לסמוך עליהם שה' נמצא איתם, כפי שאומר דוד המלך בתהילים: "ה' ניצב בעדת אל", עדת אל - אלו הדיינים.

תורת משה אמת ונבואתו אמת, בברכת אהבת ישראל - ערן.