כתב נושא: לאיזו מוסיקה אתם אוהבים להאזין בדרך-כלל?  (נקרא 25187 פעמים)

0 משתמשים ו- 4 אורחים נמצאים בנושא זה.

מנותק גַּם בָּשָׁן וְגַם גִּלְעָד

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5916
  • אבי פרחן – יום יבוא אחים נחזורה!
לאיזו מוסיקה אתם אוהבים להאזין בדרך-כלל?
« להגיב #75 ב- : מאי 29, 2007, 16:56:05 »
אני דיי אוהב את תמונות בתערוכה של מוסורבסקי, שוליית הקוסם של דיוקא היא מאוד מוכרת אחרי הסרט בדיסני, יש גם מנגינה מאוד נחמדה של ואגנר שנקראת דמדומי האלים.. קרנבל של שומאן היא יצירה דיי נחמדה גם כן..

 ..נאה ביותר! :)



מי זה דיוקא?
האם אתה מתכוון ל"שוליית-הקוסם" של מאהלר ?

מאהלר היה הראשון בתחילת הדרך המוזיקלית של הסיפור שוליית הקוסם, היצירה שאנו מכירים כיום היא עיבוד של פאול דיוקא (Paul Dukas), שד"א היה יהודי.

  אהה, אתה מתכוון בטח לַסרט המצוייר.. :) נכון, יש שם "עיבוד" של היצירה בשביל הסרט, אבל המוסיקה המקורית הולחֲנה כמובן על-ידי גוּסטאב מאהלר, שד"א גם הוא היה יהוּדי! ;)

"קרנבל" של שומאן אופ' 9 - זאת יצירה לִפסנתר סולו. איך הִגעת אליה? מעניין.. בַּמִשפחה שלך מאזינים למוסיקה קלאסית, או שזה בא מִמך לגמרי?

אני לא חושב כך, היצירה שהושמעה בסרט היא היצירה שחיבר דיוקא, הוא לא עיבד אותה לסרט הוא מת לפני זה..
במשפחה שלי לא מאזינים למוזיקה כזו אבל יש ידע, אבא שלי נהג לנגן וגם סבתא שלי, הם דחפו אותי ללמוד בקונסרוטוריון ושם אני התחלתי לאהוב את המוזיקה הקלאסית..

  כל הכבוד. משפחה מנגנת..
האמת- יכול להיות שאתה צודק, אני כנראה מתבלבל עם יצירה אחרת של מאהלר. :P קורה...  אגב, אתה גם לומד תיאוריה בַּקונסרבטוריון? יש לכם הרכּבים שם? אתה מנגן באיזו 'להקה'?


תאוריה זה לימוד חובה חינם שממומן ע"י ממשלתנו שבינתיים זה בין הדברים הטובים והיחידים שהיא עשתה עד כה. יש הרכבים אבל לא לכלי שלי, גיטרה, שנה הבאה אני מתכוון לעבור לפסנתר כמו כל מוזיקאי מלומד (בד"כ). לא, אני לא מנגן בלהקה אבל אני אוהב לכתוב עיבודים לשירים ויצירות.. אתה מנגן במשהו?

כן, אני מנגן בִּפְסנתר. :) האם עיבודים שכתבת בוצעו פעם?

לצערי הרב לא, אין לי נגנים ואני נוהג להוסיף כלי נשיפה, וכך עוד יותר קשה להשיג נגנים, אולי יום אחד אני אפיץ חלק לרשת, אבל לאחר שהתרבות המערב אירופאית והרוסית נבלעו בתוך מיקס התרבויות יש הרבה פחות נגנים קלאסיים מפעם למרות שיש שיעור עלייה גבוה בין תלמידי קונסרוטוריונים מאז 95.

  כן, השׂגת נגנים-בהתנדבוּת היא אכן בעייה קשה בימינוּ. מִשוּם כך חלֶק מהקונסרבטוריונים וּמִבּתי-הספר למוסיקה בּארץ משלבים הרכּבים בתוך המסגרת הלימודית. הבעייה היא שלא תמיד זה משתלם להם מִבְּחינה כּספית, ולכן ההשקעה איננה מתרחבת מעבר לַמינימוּם. תלמידים באים לקונסרבטוריון בד"כ בשביל ללמוד לנגן בַּכּלי שלהם, אז גם אין הרבה ביקוש לכך מהצד השׁני. כל זאת לגבי "נגינה"; לגבי "יצירה" (קומפוזיציה, עיבוד..) - בַּתחוּם הזה בוודאי שקונסרבטוריונים בארץ לא נותנים שוּם מענה (מלבד שיעורי תיאוריה וסולפז', ואולי גם ספרות-המוסיקה ו/או תולדות-המוסיקה בַּמִקרה הטוב). מי שבאמת מתעניין וּמוכשר בכך יצטרך לחפשׂ לעצמו מורה בַּ"סקטור הפּרטי" כתוספת, מה שאומר עוד הוצאה כספית בלתי-מבוטלת בחודש.  נוּ, ככה זה..

בכל מִקרה, שיהיה לך בהצלחה.. ! :)

גם לך, ושהמשבר התרבותי יפתר בימינו ונאמר אמן   :smil037: :smil011:

תודה, :)

אמן ואמן !