אשמח להביע ת חוות דעתי בנושא:
אומרים רבותינו: "אלה החוקים והמשפטים והתורות (ויקרא כו, מו). החוקים אלה המדרשות, והמשפטים אלו הדינים, והתורות מלמד ששתי תורות ניתנו להם לישראל. אחת בכתב ואחת בעל פה.
אמר רבי עקיבא: וכי שתי תורות היו להם לישראל, והלא תורות הרבה ניתנו להם לישראל, זאת תורת העולה, זאת תורת המנחה, זאת תורת האשם, זאת תורת זבח השלמים, זאת התורה אדם כי ימות באוהל. אשר נתן ד' בינו ובין בני ישראל (שם), זכה משה ליעשות שליח בין ישראל לאביהם שבשמים. בהר סיני ביד משה (שם), מלמד שניתנה התורה הלכותיה ודקדוקיה ופירושיה על ידי משה מסיני" (ספרא, בחוקותי ח, יב).
וכך נאמר במשנה (מסכת אבות פרק א, א): "משה קיבל תורה מסיני, ומסרה ליהושע, ויהושע לזקנים, וזקנים לנביאים, ונביאים מסרוה לאנשי כנסת הגדולה. והן אמרו שלושה דברים: היו מתונים בדין, והעמידו תלמידים הרבה, ועשו סייג לתורה".
על מנת לעקוב אחרי עיניין הקראים צריך ללכת לשורשים של התנועה הזאת, ולמייסדה.
מייסד התנועה נקרא בשם "ענן בן דוד", לפי ספר הקבלה של הראב"ד מהמאה ה-12, שנכתב 400 שנה לערך לאחר ימי ענן, ענן שהיה תלמיד חכם בתחילתו, לא היה אהוד על החכמים בגלל שראו בו "שמץ פסול" והיו בו "פריצות וחסרון יראה". על כן העדיפו על פניו את אחיו חנינאי כראש גולה. בעקבות כעסו הוא ליכד סביבו אנשים משרידי 14 כתות צדוקיות שהיו בזמנו בפרס ובבל והקים את ה"ענניים".
מכאן אנו רואים שכבר מייסדה היה בעל "פריצות וחסרון ביראה", מכאן הוא המשיך להפיץ את דעתו הכוזבת על התורה לתת פירושים מדעתו המשובשת (בערך כמו שעשה קסוטו בימינו).
יש משנה במסכת סנהדרין שאומרת שמי שקורא ספרים חיצונים אין לו חלק לעולם הבא, ופירשו רבותינו שספרים חיצונים זה הכוונה לפירושים אחרים על התורה שלא מצויים במקורותינו.
תשמע לעם ישראל קמו הרבה מאוד כתות במהלך השנים "צדוקים" ,"בייתוסים", "שבתאים", "שומרונים",גם הנצרות והאיסלם מקורם ביהדות, וכולם שינו מהתורת אמת שניתנה לנו בסיני, והרי אומרים רבותינו במסכת בבא מציעא (ריש פרק "השוכר את האומנין"): "כל המשנה ידו על התחתונה", וזאת על דרך מליצה שמי שמשנה מפסיד בסוף.
לקראים יש מנהגים שאפילו הם לא מובנים להם, לדוגמא כתוב בתורה: "ביום השמיני ימול בשר עורלתו". אבל התורה לא מפרשת לנו איפה זה "בשר ערלה", ובאה התורה שבעל פה ומסבירה לנו שזה במקום העטרה.
ועם תבדוק גם הקראים עושים ברית מילה במקום העטרה, והאיך הרי לא נאמר בשום מקום בתורה היכן צריך לעשות את הברית! הם טוענים שזה קבלה של מדור דור, אבל האיך זה יכול להיות שהרי הם טוענים שאין קבלה בכלל, והתורה (מבחינתם) היא בבחינת "לא תוסיף"?!?
בקיצור, החתם סופר אמר לפני למעלה מ-150 שנים: "חדש אסור מן התורה". כל זרם שהוא חדש ושונה ליהדות ושלא נהגו בו אבותינו ורבותינו - אסור ללכת בעיקבותיו ואסור להשתייך אליו, כיוון שאם כל בוקר יקום איזה מטורף ויחליט שהתורה שלו היא אמת תשכח תורתינו האמיתית (ח"ו) שניתנה לנו בהר סיני לעיני מיליונים.
צריכים להיות ברורים לפניך דברי חז"ל: "משה קיבל תורה מסיני, ומסרה ליהושע, ויהושע לזקנים, וזקנים לנביאים, ונביאים מסרוה לאנשי כנסת הגדולה", וההשמך הוא שאנשי כנסת הגדולה מסורה לתנאים, ותנאים לאמוראים, ואמוראים לסבוראים, וסבוראים לגאונים, וגאונים לראשונים, וראשונים לאחרונים, ואחרונים לאחרוני אחרונים עד דורינו אנו. וצריך לזכור שבמהלך הדורות העבירו רבותינו את תורתינו שבעל פה אפילו במחיר של חייהם!!
מקווה שעזרתי במשהו, חג אורים שמח!