כתב נושא: פרשת משפחת עופר: ההקלטה הנסתרת של נציג רשות המסים  (נקרא 3104 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
01/03/2016, 16:00
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001107281
אתמול (ב') הותר לפרסום כי רשות המסים ויתרה ליורשיו של איל ההון סמי עופר, עידן ואייל עופר, על דרישה לתשלום מס בהיקף של כמיליארד שקל בגין הכנסותיו של עופר המנוח בשנים 2006-2009, והסתפקה בהסדר מס שכולל תשלום של כ-100 אלף שקל בלבד.

בעקבות ההחלטה ספגה רשות המסים ביקורת ציבורית נוקבת - גם באתר "גלובס" - על "איפה ואיפה" בין חייבים, לפיה לטייקונים היא מוותרת על סכומי-עתק, ואת אזרחים מן המניין שחייבים סכומים קטנים בהרבה היא רודפת עד חורמה.
את הכותרת באתר "גלובס", לפיה הרשות "מאיימת למחוץ כל נהג מונית אך מוותרת ליורשי סמי עופר", גורמים המקורבים לעבודת הרשות כינו "פופוליסטיות שאינן רואות את המציאות נכוחה או את העבודה האמיתית שנעשתה ברשות".
ואולם, בהקלטה שביצעו בתוכנית "הכול כלול" בערוץ 10 שתשודר היום (ג'), נשמע נציג רשות המסים מאשר בעצם את ההעדפה שמקבלים אותם טייקונים מהמדינה, ונתן שיער קצר על החוק בישראל לדידו.
תחקירן התוכנית התחזה לאדם שמבקש להגיע להסדר עם שלטונות המס, ונאמר לו בעצם שחבל לו על הזמן, שהאזרח הרגיל הוא רק "בורג" קטן במערכת, ולכן לו לא מוותרים על מסים - בניגוד לאנשי העשירון העליון ששולטים במדינה ובעצם מקבלים את מה שמבקשים.

להלן התמלול המלא של השיחה עם נציג רשות המסים.
הנציג: "יש כמה משפחות במדינה הזאת שפשוט מנהלות אותה, כי הם עשירים מאוד מאוד, ויש תחתם הרבה מאוד שכירים. הם מפעילים את שוק העבודה במשק הישראלי. בגלל שהם כל-כך עשירים, אז יש להם את האפשרות להגיע לכופר כזה או לקיצוצים בתשלומי המסים. אם לכם יש חוב לגבי רשות המסים, ואתם לא מרוויחים יותר מדי, ואתם לא מנהלים, אני מניח, אלפי עובדים - אז אין להם (למדינה) עניין לעשות לכם קיצוצים יותר מדי. אתה חייב מה שאתה חייב. אתם ואני בסך-הכול בורג מאוד מאוד קטן במערכת. כשלמשפחת עופר יש חוב של מיליארד שקל, וכשהם אומרים למדינה 'אם תיקחו מאיתנו יותר, אתם תפסידו 10 מיליארד שקל, בגלל שאנחנו נעזוב את ישראל' - אז להם יש כוח, הם מרוויחים.
"ברגע שיש להם כזה קנס, אומרים להם - אתם הולכים לשלם מיליארד שקל, אז הם אומרים 'אה, באמת מיליארד? אנחנו ניקח את כל המטלטלין שלנו ונעבור לחו"ל, אנחנו נעשה לכם פה גל פיטורים עצום. אתם אולי תרוויחו מאיתנו מיליארד שקל, אבל אתם תפסידו למשק הישראלי תנופה וצמיחה של 10 מיליארד. תחליטו מה אתם רוצים'. כמה שיש יותר כסף, בעל המאה הוא בעל הדעה. כמה שיש לך יותר כסף, אתה מחזיק את המדינה", אמר נציג רשות המסים.
תחקירן: אתה יודע, זה כאילו "עשיר וטוב לו, עני ורע לו", זה צורם לאוזן.
נציג: "יקירי, יש פה אולי כמה? 10 משפחות של עשירים במדינה הזאת? הם מחזיקים לך את כל המדינה. אתה עובד בשבילם, אל תתבלבל. כמה שתעבוד, כמה שתרוויח כעצמאי, זה לא משנה, אתה עובד בשבילם, הם מנהלים את המשק הזה, ואתה עובד בשביל העסקים שלהם. אתה תהיה חייב חוב של 2 מיליון שקל למדינה, אתה תשלם 2 מיליון למדינה, כי מי אתה? אתה בורג... הם חייבים מיליארד, הם יגידו 'תקצצו לי עד 100 אלף - אם לא, אנחנו הולכים מפה, ואתם תפסידו 10 מיליארד שקל'".
תחקירן: החוק לא שווה לכולם, אין לי אפילו מה להתאמץ.
נציג: "בוודאי שלא, אתה לא בעמדה שלהם. ולהגיד רק 100 אלף? רק מיליון. זה שונה, אתה צריך להבין את הרציונל, זה הרציונל. אתה עובד בשבילם, הם מחזיקים את המדינה הזאת. העשירון העליון הזה, הכול מושחת, יש להם כוח ושיעור על החוק".
מרשות המסים נמסר בתגובה ל"הכול כלול" כי "רשות המסים פועלת על-פי חוק, באופן שוויוני וללא משוא-פנים. היה והשיחה אכן נערכה, הרי שהעובד שהוקלט חרג מסמכותו והביע את דעתו האישית על נושאים שאינם בתחום טיפולו או אחריותו, והדברים אינם משקפים את עמדת הרשות".
נציין כי ברשות המסים דרשו לקבל את השיחה המוקלטת לפני פרסומה בתוכנית, אבל ב"הכול כלול" הציגו בפני הרשות רק את תמלול השיחה.