כתב נושא: מזכיר המדינה האמריקני הבא: ''החלום שכולם רודפים אחריו הוא פתרון שתי המדינות''  (נקרא 1978 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
מזכיר המדינה האמריקני המיועד, רקס טילרסון, התבטא בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני הערב (רביעי) ואמר כי "החלום שכולם רודפים אחריו הוא פתרון שתי המדינות". הוא הוסיף כי "נותר לראות האם ניתן יהיה להפוך את החלום למציאות"

טילרסון ביקר בחריפות את גישת הממשל היוצא כלפי ישראל. "ישראל הייתה, עודנה ותמיד תהיה בת הברית החשובה ביותר במזרח התיכון", הוא אמר. "החלטת מועצת הביטחון שהתקבלה, לראות עיני, לא עוזרת. היא למעשה מערערת את היסודות הסבירים שיש לשיחות בכדי שיימשכו".

בביקורת ישירה כלפי קודמו בתפקיד, ג'ון קרי, טילרסון אמר שהוא תמיד מצא את החלטתו להעניק נאום ישר אחרי העברת החלטה 2334 במועצת הביטחון "מטרידה מאוד". הנאום התמקד בעיקר בבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית ובמזרח ירושלים. "נשיא ארה"ב הנבחר הבהיר שאנחנו הולכים לבצע את התחייבויותינו לישראל כבת הברית החשובה ביותר באזור", אמר טילרסון, והבטיח פעולה שמבחינתו מוגדרת כ"הצהרה ברורה" לכך, במידה וייבחר על-ידי הסנאט לתפקיד.

"אני חושב שהיו הרבה, הרבה הזדמנויות עבור קידום התהליך, והן מעולם לא נוצלו", אמר טילרסון והוסיף כי לדעתו הפתרון חייב להגיע דרך שני הצדדים. הוא עצמו שאל האם ישראל יכולה לנהל מו"מ עם הרשות הפלסטינית בזמן שזו מסברת להכיר בקיומה כמדינה יהודית והוסיף כי "זה דבר אחד שהרשות הפלסטינית מגנה את האלימות, אך זה דבר אחר לחלוטין לבצע מעשים קונקרטיים בכדי למנוע אותו".

לפי טילרסון, להנהגה הפלסטינית חובה לעשות "משהו שלפחות יפריע או ימנע" את ההתקפות הפלסטיניות כדי אזרחי מדינת ישראל. פעולות אלה שיבוצעו על-ידי הרשות, לטענתו, חייבות להתבצע בטרם יוכל להתקיים "שיח פרודוקטיבי לגבי ההתנחלויות".

כאשר נשאל על-ידי הסנטור הדמוקרטי טים קיין האם הוא תומך בפתרון שתי המדינות, אמר טילרסון כי מדובר "בחלום שכולם רודפים אחריו". הוא הוסיף כי "נותר לראות האם החלום יכול אי פעם להפוך למציאות, אני לא חושב שאף אחד רוצה לקחת עמדה שבה אין תקווה לשלום באזור הזה". מזכיר המדינה המיועד הוסיף כי העם הפלסטיני סבל רבות, "אך במקרים רבים, על-ידי הנהגתם שלהם".