כתב נושא: חושף שחיתות ברשות המסים - ומורשע באמצעות חוק פשיסטי בהעלבת עובד ציבור  (נקרא 2244 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק zelhar

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4293
רפי רותם הוא עובד לשעבר ברשות המסים שביקש לחקור פרשיות שחיתות ובעקבות כך פוטר ונרדף על ידי הפרקליטות ובתי המשפט. הוא הורשע לבסוף בהרשעה פלילית בעבירה של "העלבת עובד ציבור", זהו חוק פשיסטי שנועד למנוע ביקורת על רשויות החוק והשלטון ונאכף באופן סלקטיבי. הוא הורשע בגלל שהעז לקרוא למושחתים מושחתים. בהרשעה השופט, שהוא כמובן משת"פ בפארסה הזו, נימק שלאמת אין כל קשר בסוגייה, עצם זה שהוא "מעליב" עובד ציבור מושחת וגנב על ידי כך שהוא קורא לו מושחת זו עבירה.

 
ציטוט
על כך העיר השופט: "רותם ביקש במהלך כל הדיון להוכיח כי דבריו לעניין השחיתויות ברשות המסים דברי אמת הם. ניסיתי להבהיר לו כי הגנת 'אמת דיברתי' אינה חלה בהליך הפלילי. הדברים נקבעו באופן ברור בפסק דין 'ד"נ יוסף אונגרפלד נ' מדינת ישראל', שדן בסוגיית גבולות התפרסות העבירה של העלבת עובד ציבור, בית המשפט בהרכב של 9 שופטים קבע כי אין נפקות לאמיתות הפרסום במסגרת עבירת העלבת עובד ציבור".

בנוסף להרשעה הוא נעצר על ידי המשטרה אינספור פעמים ונחקר "בחשד לרצח עבריין, חשד ליריות על הפרקליט מנחם מזרחי, חבלות ברכבים של סגן ראש מחלקת החקירות מכס-מע"מ ברשות המסים ארז עמיקם, שריפת דלת המשרד של יו"ר ועד עובדי המחלקה יאיר נחמני, ואפילו ניסיון להשליך עובד בכיר מחלון חדרו. בסיום כל החקירות רותם שוחרר, אך התיקים עדיין פתוחים."

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001155519#fromelement=hp_folders_829
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000724925

המראה של רותם מזכיר מאוד את המקרה של חושף שחיתות אחר, שוקי משעול. ה"שופטת" שריזלי הרשיעה אותו בעבירה פלילית ושלחה אות למאסר של חמישה חודשים בגלל "שקיבל שלא כדין 542 שקל יותר מדי בהחזר ביטוח הרכב". המדינה ביקשה להחמיר את העונש לעד 24 חודשי מאסר.

דרך אגב שוקי משעול תבע כל לשון הרע מישהו שהשמיץ אותו והאשים אותו בשחיתות וטען באופן שגוי שהוא הורשע בקבלת שוחד אבל בית המשפט דחה את התביעה שלו.

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001117979



http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001107595

מנותק El Blanco

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10516