כתב נושא: אביו של אחד העצורים המנהליים בדומא: ''כמו בשיטות העינוי של האינקוויזיציה''  (נקרא 2742 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
אביו של אחד מעצורי דומא מספר על הימים הקשים שעוברים על בנו ומאשים: התגייסות כוללת להפללת חפים מפשע כדי לשמור על יוקרת השב"כ.
בראיון ליומן ערוץ 7 מספר אביו של אחד הנערים העצורים בפרשת דומא על הימים הקשים העוברים עליהם ועל תיאורי ההתעללות הקשה להם נחשפו רק אתמול באולם בית המשפט, ימים רבים וארוכים לאחר שבנם נלקח למעצר בלי שניתן היה ליצור עמו קשר כלשהו.

האב, הנדרש לשמור על עילום שמו כמו כל פרט מזהה אחר, התבקש בפתח הדברים לספר על היום בו נעצר בנו, היום שבו הבינו בני המשפחה במה חשוד הנער. "בנינו היה במעצר בית שלושה וחצי חודשים וביום רביעי לפני 25 יום הגיעו כוחות גדולים לביתנו וזימנו אותו לחקירה.

''שאלתי באיזו תואנה והם אמרו שהוא הפר את צו המעצר. אמרתי להם שלפי ידיעתי, כמי שנמצא בבית כל יום, הוא שומר על זה בקפדנות, ובשעות שונות של היום מגיעים בלשים כדי לבדוק שהוא שומר על הצו. הם אמרו שלמרות זאת הם רוצים להביא אותו לחקירה. מאז ועד אתמול לא ראיתי אותו".

בימים הללו, מספר האב, הבן לא פגש איש לבד מחוקרי השב"כ, ולבד מפעמיים בהן הובא בפני שופט. "זה נפל עלינו כרעם ביום בהיר", מוסיף האב ואומר: "חשבנו שמנצלים את הסיפור של דומא כדי לפגוע באותו נוער שנקרא 'נוער הגבעות', לפגוע במאחזים שהם מקימים ובפעילות שלהם כתואנה. ידענו שבנינו לא מעורב בשום אופן בסיפור הזה, וכשנודע לנו ששמו נכרך באירוע היינו מזועזעים לחלוטין".

בימים אלו של מעצר ללא יכולת לראות את הבן וללא יכולת לשגר אליו עורך דין ניסו בני המשפחה לקבל מענה באשר לסיבה המובילה את המערכת ליחס כזה כלפי בנם. "התשובה לאקונית שקיבלנו היא שעל פי החוקים שמפעילים נגד טרוריסטים מותר להאריך מעצר למשך 21 יום ללא מפגש עם עו"ד.

''לזה הם הוסיפו פטור מהבאה של בנינו לבית המשפט כדי לברר שלא עובר עינויים והתעללות, ופה הפעילו צו שלפי מה שאנחנו מבינים שנחקק נגד פצצה מתקתקת", מספר האב התוהה כיצד קורה שמן העבר האחד באולם בית המשפט ובשיחות עם פוליטיקאים הם שומעים על פעילות במסגרת החוק בלבד, בעוד מתברר שחוק שנחקק למטרה מסוימת, כלומר נגד מחבלים העומדים לבצע פיגוע ומכונים 'פצצה מתקתקת', חוק זה מופעל כלפי בנם. "יש חוק אבל הוא נחקק על ידי המחוקק למטרה מסוימת והוא מנוצל באופן מעוות והייתי אומר גם מרושע, כדי להפעיל אותו שלא למטרה שלשמה הוא יועד".

"מדובר ברצח שבוצע לפני חמישה חודשים שלכולנו ברור שהשב"כ לא יודע מי ביצע אותו, או לפחות יודע שהבן שלנו והבנים האחרים בוודאות לא קשורים לעניין הזה, ואף על פי כן מפעילים את החוק הזה נגד הילדים שלנו, שלא למגמה הראשונית שלו".

האב שעמו אנו משוחחים נעצר גם הוא על ידי המשטרה, כמו גם בני משפחה נוספים, בהם רעייתו. בשיחה עמו הוא מספר על חקירה משפילה וקשה שעברו משום הטרמינולוגיה המייחסת לבנם מעשה טרור. "לוז העניין הוא שהשב"כ מזהה אותנו כמשפחה של טרוריסט של רוצח, וממילא כל ההתייחסות אלינו היא כמו אל משפחת מחבל שרוצח יהודים, אז כעת להבדיל יש מחבל יהודי שזוכה לתמיכה מצד ההורים ולכן גם אותם צריך לחקור, להשפיל ולהעניש.

''עברנו איומים בצורה משפילה ביותר", הוא מספר ומתאר את היום שבו הגיעו לביתו שוטרים לביצוע מעצר. "ארבעה בלשים עצרו אותי בדרכי לבית הכנסת ואמרו שאני עצור בגלל שיבוש הליכי חקירה. לקחו טביעות אצבע וצילומים. החוקר אמר לי שאני שייך מבחינתו לארגון טרור".

"נגד התפיסה הזו צריך להילחם – מגדירים טרור יהודי ולכן אם פלוני רק חשוד ניתן להפעיל נגדו את כל המערכות עם החוקים והפרשנויות המרחיבות ביותר כלפי הנחקר – התעללות שהבן עובר, התעלות פיזית ונפשית נוראה. אם מדובר במחבל שמבקש לפגוע בעם ישראל, ביהודים ואזרחים שלווים, אז בהחלט ניתן להבין למה מפעילים דברים כאלה.

''אבל אם לא זו ההגדרה – ואני אומר את הדברים בספק גדול אם בכלל יהודים עשו זאת – צריך להעניש בכל חומרת הדין, אבל לחקור כמו במקרים של רציחות מזעזעות אחרות שיש במדינת ישראל על ידי בני משפחה וארגוני פשע, מעשים שהם לא פחות אכזריים.

''יש למשטרה אמצעים אבל ללא שילוב כל הכוחות והעוצמות שיש נגד נחקרים שלמיטב ידיעתי כל זמן שלא הוכחה אשמתם הם בחזקת חפים מפשע. הם עוברים לחצים נוראיים שלחלקם נחשפתי בבית המשפט. בני אמר לשופט 'אני מוכן להודות בכל מה שיגידו לי רק תפסיקו להתעלל בי'. זה הדבר הנורא ביותר שקיים פה".

על המפגש הקשה עם הבן באולם בית המשפט, במעמד שבו נחשף למסכת החקירות הקשה שבנו עובר, סיפר האב וציין כי הזעזוע הקשה שבו הוא נמצא אינו רק משום שהוא הורה. "אנחנו מקבלים פניות טלפוניות מאנשים אנונימיים שמבקשים לשתף אותנו בתחושות שלהם. הם לא ישנים בלילה ולא מסוגלים לאכול כששומעים על העדויות הללו. הם רוצים להצטרף לשביתת הרעב כשהן שומעים על הדברים שנעשים.

''אספר על אחת העובדות שנחשפו – הושיבו את בני אזוק בידיו ורגליו על כיסא ללא משענת וכופפו אותו לאחור. כך הוא צריך להחזיק את גבו בדרישה שיודה. הוא אמר להם 'מה אתם רוצים שאודה?'. כך מתנהלת החקירה. אחר כך אמרו לו בוא ותחתום. הוא שאל 'איך אני אחתום? אתם הרי יודעים שלא עשיתי את זה', אז מחזירים אותו לעינוי. כמו בשיטות העינוי של האינקוויזיציה.

''אני לא יודע אילו גופי חקירה נוהגים כך. הפעילו עליו כל לחץ ובלבד שיודה בדבר שהוא לא עשה. זה דבר מזעזע, לחשוב שבמדינת ישראל מפעילים אמצעים כאלה כלפי חף מפשע, אבל אפילו לו יצויר והוא היה חשוד או חלילה מי שעשה זאת – צריך להוציא ממנו את הפרטים אבל לא על ידי עינויים.

''כל בר דעת מבין שגם אם יגיעו לכתב אישום כולם יבינו שכל ההאשמה כלפי נחקר שעבר התעללות כזו שבה מכריחים אותו על ידי לחצים שגורמים לו להשתגע ולצאת מדעתו, הם לא קבילים, וגם אם יהיו קבילים על בית המשפט לא יהיו קבילים על דעת הציבור".

"אנחנו מרגישים שכל גורמי האכיפה משלבים ידיים כדי להביא להרשעה של החשודים הללו. זה מתחיל בנשיא, בשר הביטחון ובשר לביטחון פנים שהכריזו מיד שהם יודעים מי האשמים, שהאשמים הם יהודים, ולא עוסקים באפשרות שאולי מדובר בחיסול חשבונות בין חמולות בדומא. כשיהודי נרצח בודקים אם זה על רקע פלילי ורק לאחר כמה ימים מדווחים שזה לאומני. כאן בתוך שעות התבטא הנשיא בכך שבני עמי בחרו בדרך הטרור ושר הביטחון מתבטא בכך שמבצעי הפשע בידינו ורק חסרות הראיות".

ממשיך האב בשרשרת מערכת האכיפה שלדבריו חברה להפללת הבנים ומגיע אל השופטים. "היינו מצפים ששופט יהיה אדם אובייקטיבי, בפרט כשעו"ד לא יכול לייצג את החשוד. עו"ד לא יודע במה מאשימים אותו וכל מה שמגישים לשופט הוא בגדר חומר חסוי שנמסר במעמד צד אחד. היינו מצפים שלפחות השופט ששמע אותו במהלך הארכות המעצר ושמע על ההתעללויות, שיגביל וימתן את חוקרי השב"כ, ובמקום זה כמעט תמיד השופט מקבל את דרישות הארכת המעצר מצד אנשי השב"כ והמשטרה.

''התחושה היא שכולם החליטו למצוא את האשמים בכל מחיר – היועמ"ש השופטים והשב"כ וחברי הכנסת מתקשים להתמודד כי אומרים להם שאלו האנשים, אבל כל מי שבוחן את העובדות ושומע את המשפחות שיודעות בוודאות שהבנים לא קשורים, משתכנע שאכן יש כאן ניסיון להוציא הודאות בכוח".

ומה באשר לאליבי עבור החשודים? האב מספר כי אכן ישנם טיעוני אליבי למרבית החשודים, אך הדבר אינו מביא את המערכת לחשיבה מחודשת. "לרוב החשודים יש אליבי מוכח, אבל זה לא מעניין אותם. השב"כ כנראה מנצל את המעצר לצרכים נוספים, לחפש אישומים נוספים כדי שבכל זאת לא יצאו בלי כלום לאחר שכבר הודיעו לאורך כל הדרך על פריצת דרך בפרשה החשובה הזו, כעת לצאת ללא שלל זה ייפגע יותר ביוקרתה של המחלקה היהודית לאחר שממילא היא לא זוכה לפופולאריות גדולה אחרי שמפניה, הר שפי, אורן אדרי ופרשות רבות אחרות של ניסיון לגיוס סוכנים סמויים ויצירת פרובוקציות.

''לצאת כעת בלי אישום יהיה להם קשה מאוד ולכן מקווים שם לצאת עם משהו אף על פי שלהערכתי גם להם ברור שהם לא קשורים. הראיה היא ששניים כבר שוחררו ואני מאמין שהלחץ התקשורתי והציבורי שאר העצורים ישוחררו בקרוב".

לקראת סיום הדברים נשאל האב כיצד לאחר תקופה קשה שכזו דבריו נשמעים מתונים ושקולים ללא רגעי שבירה. "יהיה שקר לומר שאנחנו לא עוברים תקופה קשה. אמרתי לחברי לפני כמה ימים שמהניסיונות הרבים שעברנו בחיינו זה הניסיון הקשה ביותר.

''הניסיון הוא גם הכאב האישי על ההתעללות שהבן עובר, וגם כמי שמאמינים ותומכים במדינת ישראל, משתלבים בכל המערכות, לדעת שיש גוף כל כך רקוב שפועל בצורה נוראית נגד אחים שלהם, גם כשהם יודעים שהם לא מעורבים, רק כדי להימנע מפגיעה אנושה ביוקרה שלהם, הדברים מאוד כואבים. יש לנו נקודות שבירה אבל אנחנו מתחזקים ויודעים שהכול בהשגחה גמורה מהקב"ה".

לזאת מוסיף האב ואומר כי "אחד הדברים המעודדים הוא הציבור. במוצ"ש בהפגנה מול בית ראש השב"כ הגיעו אלפים. שאלתי אנשים מה הביא אותם לפה, אחרי שהצגתי את עצמי, והתרגשתי לשמוע אנשים מקצות הארץ שלא יכלו לשבת בבית. ליבם יוצא אל הילדים שעוברים התעללות.

''הגיעו מכל המגזרים, הגיע קיבוצניק מבית השיטה שאמר שהוא לא יכול להישאר בבית והרגיש חובה להגיע, זה דבר מחזק מאוד ומרגש לדעת שחלקים נרחבים מעם ישראל שטיפת המוח לא קנתה אותם".

מנותק El Blanco

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10516
היו פה בזמנו אנשים שנעלבו שאמרתי שהם נאצים.. עכשיו רואים שטעיתי.. הם הרבה יותר גרועים

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
היו פה בזמנו אנשים שנעלבו שאמרתי שהם נאצים.. עכשיו רואים שטעיתי.. הם הרבה יותר גרועים
איני אתפלא אם הם גרמנים שלא הספיקו להיות נאצים וחזרו בגלגול  :::D

מנותק El Blanco

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10516
איני אתפלא אם הם גרמנים שלא הספיקו להיות נאצים וחזרו בגלגול  :::D

שמע אפילו הנאצים היו מזדעזעים.. תקרא איך הם עינו אותם..