כתב נושא: השר דרעי: "עכשיו זה הזמן לממשלת אחדות, צריך לפעול בנידון"  (נקרא 1662 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל התראיין לגלי צה"ל ואמר כי "בממשלה רחבה יהיו הרבה בעיות של ניהול אבל למרות זאת בדברים חברתיים גדולים יהיה קל להסיט משאבים"

לקראת ממשלת אחדות: השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אריה דרעי, התראיין הבוקר (חמישי) לגלי צה"ל והתייחס לדוח העוני שפורסם אתמול ואמר כי הוא מעוניין בממשלת אחדות אך הוא לא אופטימי שזה יקרה.

השר נשאל האם בנימין נתניהו הוא ראש ממשלה טוב והוא ענה: "כן, תלוי מי השותפים שלו ולכן אני רוצה להרחיב את הממשלה ולכן אני רוצה ש'המחנה הציוני' בו אני רואה שותף ייכנס לממשלה. צריך לפעול בנידון, חיכיתי להעברת התקציב וזה לא היה הזמן, אני חושב שעכשיו זה הזמן". הוא הוסיף כי "בממשלה רחבה יהיו הרבה בעיות של ניהול אבל למרות זאת בדברים חברתיים גדולים, יהיה קל יותר להסיט משאבים". כשנשאל האם הוא מעריך שיש סיכוי לממשלה רחבה, אמר כי "לצערי אני לא יכול לענות באופטימיות".


דרעי התייחס לדוח העוני שפורסם אתמול ואמר כי תמיד יהיו עשירים ועניים: " אין מה לעשות זו גזירת העולם, אנחנו לא נהפוך את העולם לקומוניסטי שכולם שווים ובסוף לאף אחד לא יהיה שום דבר, אנחנו צריכים לדאוג לחלשים". עוד הוא אמר: "עד סוף שנות ה-90' הייתה מדיניות רווחה מהטובות שהיו באירופה ואז התדרדרנו עם כלכלת ההפרטה, הגברת התחרות. אני אומר בגלוי, עם כל הידידות והערכה, נתניהו הוא אחד מהאדריכלים של זה".

כשנשאל האם דוח העוני בשנה הבאה יהיה טוב יותר הוא ענה: "חד משמעי כן, אנחנו לא נראה מחיקה של המספרים אבל תהיה מגמת ירידה".

השר התייחס לכספים שייכנסו למדינה מהגז: "במתווה יש עשרות מיליארדים שיועברו לחברה ואנחנו נצטרך לדאוג שהם יועברו לחלשים". בהקשר לגז אמר: "את הגז גילו בשנת 2009, חמש שנים הוא שכב בים בלי לעשות שום דבר, זה מחדל ברמה גבוהה".

הוא התייחס לכך שהתפטר ממשרד הכלכלה לאחר "שלא נמצאה דרך לפתור את הוצאת מתווה הגז לדרך" לדבריו ואמר: "כשנכנסתי לממשלה המתווה כבר היה גמור לאחר שסוכם עם החברות. יש הסכמים שצריך לכבד, אם אני אעכב בגלל סמכותי את מתווה הגז אנחנו לא נוציא את הגז במחיר זול יותר, הגז יישאר באדמה ואנחנו לא נצליח לעשות שום דבר".



תזכורת: