כתב נושא: דוח של הפרלמנט האירופי: "דאעש הבריח לאירופה נשק להשמדה המונית"  (נקרא 1204 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
לפי המסמך שנחשף ב"דיילי מייל", הארגון עלול להשתמש בחומרים כימיים, ביולוגיים או רדיואקטיביים בפיגועים נגד המערב. ראש היורופול: "זהו איום הטרור החמור ביותר העומד בפני אירופה"

חשיפה מצמררת: אתר ה"דיילי מייל" פרסם היום (ראשון) כי דאעש גייס מומחים בעלי תארים בכימיה, פיסיקה ומדעי המחשב כדי שיפתחו נשק להשמדה המונית נגד המערב, כך לפי דוח שחשף הפרלמנט האירופי. דאעש, על פי המסמך "עלול לתכנן ניסיון לשימוש בנשק להשמדה המונית בפיגועים בעתיד כנגד המערב". בנוסף, לפי המסמך, שנערך בתקופה שלאחר פיגועי הטרור הקטלניים בפריז, דאעש כבר מחזיק נשק להשמדה המונית כבר שהוברח לאירופה, דבר המזעזע רבים.

הדוח מזהיר כי "האפשרות שקבוצות טרור קיצוניות עלולות להשתמש בחומרים כימיים, ביולוגיים, רדיואקטיביים או גרעיניים במהלך התקפות באירופה הוא נמוך ותקיפה כזו, אם תתרחש, תביא לחוסר יציבות".
רוב ויינרייט, ראש היורופול (סוכנות המודיעין של האיחוד האירופי), אמר לאחר ההתקפות על פריז: "אנחנו מתמודדים עם ארגון טרור בינלאומי רציני מאוד ונחוש שכעת פעיל ברחובות אירופה. זהו איום הטרור החמור ביותר העומד בפני באירופה מזה עשר שנים".

עוד הזהיר ויינרייט כי למדינה האסלאמית יש יכולות רציניות וכי כוח האדם שלהם הולך ומתעצם עם הזמן. נומי בן יעקב, עמית חבר במחלקה הבינלאומית אמר: "קיים סיכון ממשי מאוד שדאעש ישתמש בנשק בלתי קונבנציונלי באירופה ומעבר לה".

וולפגנג רודישאוסר, מנהל מרכז לשנק המוני בנאט"ו : "דאעש למעשה כבר רכש את הידע ובמקרים מסוימים המומחיות האנושית תאפשר להם להשתמש בנשק הזה. המדינה האסלאמית ממשיכה לגייס מאות לוחמים זרים, כולל כאלה עם תארים בפיסיקה, כימיה ומדעי המחשב, שמומחים מאמינים שיש להם את היכולת לייצר נשק קטלני מחומרי גלם".

ממשלות האיחוד האירופי כבר הזהירו מאנשים קיצוניים, שיש להם גישה לעבוד באזורים רגישים. כמו כן, הזהירו שירותי המודיעין של האיחוד כי יש כ-150 מקרים בשנה של סחר גרעיני או ביולוגי וגרוע מכך, העסקאות האלה נעשות מתחת לאף של האיחוד האירופי. דיווחי המודיעין החודשיים של האינטרפול מראים גם דוגמאות רבות של ניסיונות רכישה, להברחת חומרים כמו כימי, ביולוגי, רדיואקטיבי.