כתב נושא: צרפת הולכת לבחירות אזוריות, מפלגת לה פן (הנאו נאצית)צפויה להתחזק  (נקרא 1546 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
לראשונה מאז פיגועי הטרור בפריז: צרפת תצביע היום (ראשון) בסיבוב הראשון של הבחירות האזוריות, הראשונות מאז הפיגועים בפריז, בהם נהרגו 130 בני אדם. הבחירות נתפסות כמבחן לתמיכה הציבורית לתגובת הממשלה לפיגועים שאירעו ב-13 בנובמבר.

מפלגת הימין הקיצוני "החזית הלאומית" (FN) בראשותה של מארין לה פן, מקווה לגרוף קולות רבים ומפלגת המרכז-ימין "הרפובליקנים" בראשותו של הנשיא לשעבר, ניקולא סרקוזי, צפויה לזכות ברוב האזורים. הסיבוב השני של הבחירות יתקיים ב-13 בדצמבר. הקלפיות יפתחו בשעה שמונה בבוקר ויסגרו בשעה שמונה בערב כשבסביבות 44 מיליון בני אדם זכאים להצביע.


ה פן שלאחר אירועי הטרור בעיר האורות אמרה כי "חייבים להשמיד את הפונדמנטליסטים האסלאמיים", עשויה לזכות באזור הצפוני של נור-פה דה קאלה, בעוד אחייניתה, מריון מרשל לה פן, היא מועמדת מובילה לזכייה באזור הדרומי של פרובאנס-אלפ-קוט ד'אזור. זו תהיה הפעם הראשונה בה מפלגת החזית הלאומית תתפוס את כל האזורים של צרפת. שתי המפלגות - הרפובליקנים והחזית הלאומית הולכות לקבל כ-30% מהקולות לפי סקרי דעת קהל, בעוד "המפלגה הסוציאליסטית" של הנשיא פרנסואה הולנד תקבל רק 22% מהקולות וצפויה לאבד את שליטתה באזורים מסוימים.

במפלגת החזית הלאומית מקווים שאחוזי ההצבעה הגדולים אשר מנבאים להם הסקרים, יגדילו את הסיכויים של המפלגה בבחירות 2017 לנשיאות. לפי סקר דעת קהל שנעשה לאחרונה, עולה הפופולריות של החזית הלאומית והיא גדלה בסביבות ארבעה לשבעה אחוזים מהפיגועים בפריז.

כזכור, במהלך התקיפה המשולבת בפריז ב-13 בנובמבר, נרצחו 130 אנשים ויותר מ -350 נפצעו. ביום שישי האחרון משרדו של התובע הבלגי אמר כי המשטרה מחפשת שני חשודים חדשים שהואשמו בסיוע לחשוד שנמלט סאלח עבד א-סלם. השניים לדבריו "חמושים ומסוכנים" וסייעו לעבד א-סלם להגיע להונגריה בחודש ספטמבר.