כתב נושא: הרצוג,ליברמן וקרי בפורום סבן משוחחים על "מדינה פלסטינית  (נקרא 1620 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
בנאום תקיף ב"פורום סבן" בוושינגטון הציג מזכיר המדינה חזון עגום לגבי ישראל אם לא תיפרד מהפלסטינים בשתי מדינות: "איך ישראל תשמור על אופיה כמדינה יהודית ודמוקרטית בין הים לנהר בלי רוב יהודי? יהיו חוקים שונים לישראלים ולפלסטינים". הרצוג שלל בפורום כניסה של המחנה הציוני לממשלה. ליברמן משוכנע: גם השמאל וגם הימין ישמחו אם נתניהו יתפטר
ליברמן: יהיו בחירות ב-2016

משתתפים נוספים לפנות בוקר בפורום היו ראש האופוזיציה יצחק הרצוג (המחנה הציוני) ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שהציגו את עמדותיהם לגבי הפתרון המדיני. ליברמן שב והציע את התוכנית שלו לפתרון הבעיה הפלסטינית, על ידי שילוב ערביי המשולש בחילופי שטחים. "ניתן לפתור את הנושא הפלסטיני על ידי כינון מדינה פלסטינית, אבל זה צריך להיות בהקשר אזורי וצריך להיות קשור עם ערביי ישראל וחילופי שטחים". ליברמן הוסיף ש"האמונה של נתניהו בפתרון שתי המדינות תלויה אם הוא מדבר בוושינגטון או בירושלים". הוא הדגיש כי ארה"ב חייבת לעשות שלום בסוריה, עיראק ולוב, לפני שהיא תנסה לעשות שלום ישראלי-פלסטיני.

 

הרצוג אמר ש"זה לא נגמר עם הפלסטינים. אנחנו חייבים לנסות שוב,

כי זה חיוני לעתיד שלנו. אנחנו חייבים להיפרד מהפלסטינים, אסור לנו לייחל לקריסת הרשות הפלסטינית או מנהיגה. יש לנו הזדמנות זהב עם העולם הערבי. אסור שנחיה על חרבנו לנצח. הנאום של קרי אמיץ ונכון. המצב הביטחוני שלנו התדרדר, אנחנו חייבים להיפרד".

 

ליברמן לעומתו אומר שישראל חיה במלחמה, היא לא בבנלוקס (בלגיה, הולנד ולוקסמבורג) וצריכה לעשות את מה שהיא צריכה. הוא העריך שאבו מאזן לא ישרוד שנה נוספת למרות המאמצים של ישראל וארה"ב. לגבי החזון של קרי - שבלי פתרון של שתי מדינות ישראל לא תהיה יהודית ודמוקרטית - ליברמן אמר כי אם הוא צריך לבחור בין יהודית לבין דמוקרטית, הבחירה היא ברורה: "יהודית לפני כל הערכים האחרים". הרצוג לעומתו אמר ש"תמיד ידענו למצוא את האיזון בין יהודית לדמוקרטית". 

 

השניים אף התייחסו למערכת הפוליטית בישראל. הרצוג אמר כי האפשרות שמפלגתו תצטרף לממשלה אינה רלוונטית, כי לנתניהו לא היה אומץ. "עכשיו אנחנו ממוקדים בהחלפתו", אמר הרצוג. ליברמן הצהיר כי לדעתו הבחירות יתקיימו כבר בשנת 2016, "עם תוצאות אחרות וקואליציה אחרת". לדבריו, "אם ביבי יתפטר, גם השמאל וגם הימין ישמחו".

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4735272,00.html