כתב נושא: האם יעלון החליק על השכל או שהוא פשוט טיפש ושמאלני  (נקרא 1810 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
יעלון נגד מתבצרי בית הכנסת: "בריונים שהשתלטו על אדמה פלסטינית"
התבטאות נחרצת של שר הביטחון לקראת הריסת בית הכנסת בגבעת זאב: "היה צריך להרוס אותו מזמן. הוסיפו שם צימר כדי לעשות כסף". לדבריו, עדיין לא ברור אם הפלסטינית בת ה-72 ניסתה לבצע פיגוע דריסה ביום שישי. על התרסקות המטוס הרוסי: "ממה שאנחנו שומעים, סביר שזה פיגוע"

השר יעלון עולה להתקפה(צילום: מוטי קמחי)
ערב ההריסה הטעונה של בית הכנסת בגבעת זאב , מתקפה חזיתית של שר הביטחון משה יעלון נגד פעילי הימין הקיצוני. "את בית הכנסת בגבעת זאב היה צריך להרוס מזמן", הוא אמר בצהריים (ב') בשיחה עם כתבים בקריה. "קבוצה של בריונים משתלטת על חלקת אדמה בבעלות פרטית של פלסטיני, מחוץ לגבעת זאב בכלל, מוסיפה שם עוד צימר כדי לעשות כסף וכדי להגן על המקום שמה בית כנסת. חקירת המשטרה הראתה שהטענות לקניית החלקה הן מזויפות".

 
בימים הקרובים צפויים דחפורים בליווי כוחות יס"מ להגיע לבית הכנסת שנבנה בקצה ההתנחלות גבעת זאב הסמוכה לירושלים, ולהרוס אותו בהתאם להחלטת בג"ץ. בניסיון הקודם לבצע את ההריסה בשבוע שעבר התקבצו במקום מאות פעילים שנערכו להתנגד לו.

 
"אני מבין שיש פה רגישות של הקהילה, לכן שלחתי מבנה יביל של 135 מטרים כחלופה זמנית עד שייבנה בית כנסת אחר, קבוע, למרות שאני לא חייב לשלוח", הוסיף שר הביטחון. "היביל נשלח לגבעת זאב אבל הוחזר למגרש של משרד הביטחון. חלק מהקהילה בגבעת זאב משוטה. הם מנסים לסחוט. מבנה בית הכנסת לא יישאר שם".

 
יעלון הזכיר את הסערה סביב הריסת בתי דריינוף בבית אל בקיץ האחרון: "היו גם שם כאלה שצעקו בלי לדעת בכלל במה מדובר. הרי הצענו שם כחלופה בנייה של 24 יחידות דיור, אבל בחרו לנהל שם מלחמה כאילו זה על הר הבית".


המחאה נגד הריסת בית הכנסת(צילום: אלי סגל)

לדברי השר, האלימות של פעילי הימין הקיצוני לא מתרחשת בוואקום: "לצערי הגיבוי שצעירים מקבלים מפוליטיקאים, כאשר הם זורקים אבנים ושקיות שתן על כוחות הביטחון, זהו זרע הפורענות שמוביל לפיק ברכיים מול טרור יהודי".

 
בנוגע להתבטאויות של גורמי ימין על פעילות תקיפה יותר נגד הטרור הפלסטינים בגדה, יעלון שוב לא נותר חייב: "שמעתי הבוקר שמישהו הציע להיכנס ולהרוס את שכם. שוב סיסמאות. בדיונים אני שומע על כאלה שמחפשים זבנג וגמרנו, 'יאללה, בואו נכניס להם'. זה בגדר בעיטה בקיר ברגל יחפה. הרגל תישבר, הקיר יישאר כמו שהוא".

 


בתוך כך העניק השר יעלון התייחסות ראשונה מפיו של גורם ישראלי בכיר רשמי לנסיבות התרסקות המטוס הרוסי בסיני בשבת שעברה. על רקע הדיווח אתמול ב-CNN, שלפיו ישראל היא זו שהעבירה לארה"ב ולבריטניה תשדורות שיירטה ובהן נשמעים אנשי דעאש מתגאים בפעולה, אמר יעלון: "ישנה סבירות גבוהה מאוד ביותר שזה פיגוע. אנו לא בחקירה, אבל ממה שאנו שומעים ומבינים - אופתע אם זה יתברר כלא-פיגוע של מטען שהתפוצץ במטוס