כתב נושא: "נתניהו הועיל להיסטוריה, למרות אי הדיוקים"  (נקרא 9843 פעמים)

0 משתמשים ו- 2 אורחים נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
ההיסטוריון ד"ר יוסף שרביט לערוץ 7: במשך שנים ניסו להסתיר את חלקו של המופתי בשואת היהודים, הוא תכנן להשמיד את כל יהודי ארץ ישראל

ד"ר יוסף שרביט, היסטוריון מהמחלקה לתולדות ישראל ויהדות זמננו באוניברסיטת בר אילן, סבור כי דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על המופתי והיטלר, עשו שירות חשוב להיסטוריה של השואה.

"מעבר לאי הדיוקים המצערים , אני חושב שבזכות הדברים של נתניהו אנחנו יוצאים נשכרים, כי הוא התייחס למרכזיותו של המופתי שמשום מה הורד מהבמה ההיסטורית בכל מה שקשור לתולדות השואה".

בשיחה עם ערוץ 7 הדגיש שרביט כי ישנה חשיבות רבה להנצחת חלקו של המופתי הערבי בשואת היהודים, "כשחאג' אמין אל חוסייני פגש את היטלר בנובמבר 1941, הוא אמר לו שקיים דמיון מובהק בין הנאציזם לאיסלאם. חוסייני היה אחראי על הקמת יחידות האס אס בבלקנים. הוא התרועע עם קציני אס אס בכירים והיה מופקד על רדיו ברלין ששידר לכל התפוצה האיסלאמית.

"השידורים שלו ברדיו ברלין היו מסתיימים תמיד במילים שצריך לטבוח את היהודים. הוא גם היה מהיוזמים של הפתרון הסופי ליהודי ארץ ישראל, ואם ארווין רומל (גנרל בכיר בצבא הנאצי, ב"ט) היה חלילה מגיע לארץ, לחאג' אמין אל חוסייני היתה תכנית מפורטת להשמדת היישוב היהודי".

ד"ר שרביט קובע, כי המופתי נחשב לפושע נאצי גדול יותר מאייכמן, "הוא היה דמות מוכרת יותר מאייכמן עד שהוא הובא לארץ. למעשה הוא גם הוביל לשואת היהודים במדינות ערב. גם שם החלו בתהליך דומה למה שקרה באירופה, חקיקה מפלה, שוד יהודים, הקמת יודנראטים, הקמת מחנות עבודה ובסוף היו אמורים לקום גם מחנות השמדה.

"כל זה נעצר בזכות מבצע לפיד. לכן אני מברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו שהעלה לתודעה את מרכזיתו של חאג' אמין אל חוסייני בשואת היהודים".