כתב נושא: קרי: אגיע לישראל להרגיע את השטח  (נקרא 8343 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
קרי: אגיע לישראל להרגיע את השטח
« ב- : אוקטובר 14, 2015, 09:34:12 »
מזכיר המדינה האמריקני הודיע כי יגיע למזרח התיכון כדי "להסיט את המצב מהמדרון המסוכן", כהגדרתו. "פתרון שתי המדינות עלול להיעלם אם תימשך האלימות", התריע


ג'ון קרי בדרך לישראל? מזכיר המדינה האמריקני כי בכוונתו להגיע למזרח התיכון כדי לנסות ולהרגיע את המתיחות בין ישראל לפלסטינים ו"להסיט את המצב מהמדרון המסוכן הזה", כהגדרתו.

אם יממש את כוונתו יהיה זה המאמץ הישיר הראשון של האמריקנים ושל קרי מאז נכשלו המגעים בין ישראל לפלסטינים בשנה שעברה, בתיווכו של ג'ון קרי.

"אגיע לשם בקרוב כדי לראות האם אוכל להסיט את המצב מהמסלול המסוכן בו הוא הולך", אמר קרי. "הפתרון של ארה"ב לסכסוך - רעיון שתי המדינות - עלול להיעלם אם האלימות תצא משליטה". קרי הוסיף עוד כי "הסיבה לאלימות היא תסכול גובר בקרב שני הצדדים".

בעוד בישראל האשימו בכירים רבים את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בהסתה שהובילה לגל הטרור, אחרים - בהם גם ראשי אמ"ן והשב"כ - ציינו כי הוא מנסה לרסן ולבלום את ההסלמה. בתגובה לכך, טען אבו מאזן ביום שני כי "כל מאמצי הרשות מופנים להרגעה". דוברו של אבו מאזן, נביל אבו-רודיינה, הציג גישה הפוכה לחלוטין כאשר טען שישראל "הוציאה להורג" את אחד הנערים שביצעו את פיגוע הדקירה המשולב בשכונת פסגת זאב בירושלים.