כתב נושא: ועכשיו פיוס? הבית הלבן מודיע על ביקור נתניהו בנובמבר  (נקרא 1639 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
דובר הבית הלבן: אובמה דיבר עם נתניהו כמה פעמים מאז נאומו השנוי במחלוקת של רה"מ בקונגרס, במארס ■ "הנשיא הביע שאיפה להתחיל בהתיעצויות עם ישראל בעלת בריתנו כיצד להעמיק את השת"פ בין שתי המדינות"

   

האם מסתמנת מגמת פיוס בין ירושלים לוושינגטון אחרי כמעט שנה של יחסים מתוחים ורגוזים בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לנשיא ארה"ב, ברק אובמה? דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, הודיע הערב (ו'), כי נראה שנתניהו יוזמן לביקור רשמי בבית הלבן בתחילת נובמבר.

ערב קודם לכן, אמר שגריר ישראל בארה"ב, רון דרמר, כי למרות חילוקי הדעות הנוקבים עם הממשל בסוגיית ההסכם עם איראן, מעריכה ישראל את כל פעלו של אובמה למען ביטחונה. ברמז לחידוש השת"פ בין ישראל לארה"ב, אמר השגריר כי שתי המדינות יהדקו את קשריהן כדי להתמודד עם האתגרים המשותפים שניצבים לפניהם. הוא הדגיש, עם זאת, כי "ישראל מוסיפה להתנגד להסכם".

בתדרוך היומי לכתבים אמר ארנסט: "מתנהל עתה מאמץ מתמשך להסדיר פגישה בין הנשיא לבין ראש הממשלה נתניהו, והייתי מצפה שהתאריך ייקבע בקרוב. אני חושב שאתם יכולים לצפות לביקורו של נתניהו בבית הלבן בתחילת נובמבר כדי להיפגש עם הנשיא". הדובר ציין, כי אובמה דיבר עם נתניהו "בכמה הזדמנויות" מאז נאומו השנוי במחלוקת של רה"מ בקונגרס במארס, שכזכור לא תואם כלל עם הבית הלבן, בניגוד לנוהלים המקובלים. ארנסט הדגיש, כי אין מנהיג אחר בעולם שאובמה בילה עמו זמן רב כל כך כמו נתניהו. בכל אופן, אובמה לא נפגש עם נתניהו כאשר רה"מ נשא את נאומו בקונגרס.

"הנשיא הביע את שאיפתו להתחיל בהתייעצויות עם ישראל, בעלת בריתנו, כיצד להעמיק עוד יותר את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות", אמר הדובר. אובמה עצמו דיבר על רצונו להיפגש עם נתניהו בשיחת ועידה עם רבנים ופעילים יהודיים לקראת ראש השנה.

"כבר החלו ההתייעצויות עם אנשי מודיעין ואנשי צבא ישראליים", אמר אובמה. "...תקוותי היא לקיים שיחה ארוכה עם מר נתניהו (על סוגיית ההסכם עם איראן) כאשר הוא יגיע לאו"ם במהלך המושב השנתי של העצרת הכללית, או מיד לאחר מכן".

מקורות ישראליים אמרו, כי פגישה במהלך העצרת לא תוכל להתקיים בגלל סמיכות הזמנים בין חג סוכות לבין מושב העצרת, עובדה שתפתח לנתניהו רק חלון הזדמנויות קטן לנאום באו"ם. הלו"ז המתוכנן של נתניהו כנראה מתנגש עם זה של אובמה.

נתניהו צפוי להיות הנואם המרכזי בעצרת הכללית השנתית של ארגון הפדרציות היהודיות באמריקה הצפונית (JFNA), שייערך בוושינגטון בין 8 ל-10 באוקטובר, ונראה שהפגישה המתוכננת עם אובמה תיערך סמוך לתאריכים אלה.

לפי הערכות בוושינגטון, קיבל נתניהו החלטה אסטרטגית שאת הנעשה אין להשיב ושההסכם עם איראן הוא עובדה מוגמרת. "ברוגז" עם ממשל אובמה רק יפגע בישראל ובכל מקרה לרה"מ אין רצון ויכולת לדחות את ידה המושטת של ארה"ב להעמקת שיתוף הפעולה הצבאי והמודיעיני בין שתי המדינות.

בכל זאת, הטעם המר של התבוסה שספגו אתמול בסנאט מתנגדי ההסכם עם איראן, ובראשם נתניהו, מחוקקים רפובליקנים ואייפ"ק, השדולה הפרו-ישראלית בוושינגטון, לא יפוג במהרה. בתרגיל פרלמנטרי הכשיל מיעוט דמוקרטי בסנאט את יוזמת המפלגה הרפובליקנית למוטט את ההסכם הגרעיני והוריד לטמיון הון פוליטי ועשרות מיליוני דולרים שהוציאו המתנגדים על קמפיין אינטנסיבי נגד ההסכם.

מחוקקים רפובליקנים רבים מגדירים את הישרדות העסקה בקונגרס כבכייה לדורות והכריזו שעמיתיהם הדמוקרטים שהצביעו בעד ההסכם ישלמו על כך ביוקר מפני שיהודים רבים ינטשו עתה את המפלגה הדמקורטית.

מנותק El Blanco

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10516
הכל הצגות