כתב נושא: כוחות איראנים נכנסו לסייע לאסד בסיוע הרוסים  (נקרא 2158 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
בשיחה עם כתבים צבאיים אישר גורם ביטחוני בכיר כי בימים האחרונים נשלחו מאות לוחמים ממשמרות המהפכה להילחם לצד צבאו של נשיא סוריה, בעימותים מול המורדים ואנשי דאע"ש. "הדבר נעשה נוכח מצוקת אסד ובתיאום רוסי-איראני", אמר אותו גורם. עוד הוא הוסיף: "יש לרוסים אינטרסים בסוריה; לישראל יש שיח עם רוסיה"

עדות חדשה להחלטה האיראנית להתגייס להצלת משטר אסד. גורם ביטחוני בכיר אישר היום (חמישי) כי בימים האחרונים נשלחו מאות לוחמים ממשמרות המהפכה להילחם לצד צבאו של נשיא סוריה בעימותים מול המורדים.

 

בשיחה עם כתבים צבאיים הוא טען כי כחלק ממאמץ נוסף וחסר תקדים לשמר את השלטון העלוואי בכ-30 האחוזים משטח סוריה שעדיין נמצאים בשליטת אסד, הכוחות המאורגנים לוחמים כעת על הקרקע לצד חיזבאללה נגד המורדים וכוחות דאע"ש בקרב על העיר זבדאני, הרחק מרמת הגולן.

 

הכוח האיראני היחיד שפעל עד כה בסוריה נמנה עם מיליציית הבאסיג' האיראנית, מיליציה חצי- צבאית. "הדבר נעשה נוכח מצוקת אסד ובתיאום רוסי-איראני, מאותה פגישה של סולימאני עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין", הסביר הגורם הביטחוני הבכיר.

 

״יש לרוסים אינטרסים בסוריה כמו נמל טארטוס, וייתכן שגם מטוסי ומסוקי קרב רוסיים יתקפו בסוריה", הוא הוסיף, "זה לא מכוון נגד ישראל. הרוסים הפכו להיות שחקן מרכזי בזירה - כמתווכים בין השיעים לסונים, וגם מעבר הנחתות שלהם במיצרי הבוספורוס לאחרונה, אמנם בכוחות מוגבלים, נועד להיערכות הקמת שדה תעופה בסוריה"



על רקע סכנת החדירה הרוסית לסוריה הדגיש הגורם הביטחוני כי מתנהל שיח בין ישראל ומוסקבה. "יש לנו שיח עם רוסיה ואנחנו לא נמצאים בתקופת המלחמה הקרה. ישנם ערוצים פתוחים עם הרוסים", הוא טען.

 

לאחרונה פורסמו ידיעות לפיהן חיילים רוסים כבר פועלים על אדמת סוריה נגד המורדים, כאשר עד כה סייעו האיראנים והרוסים לאסד בעיקר בייעוץ מלחמתי ובאספקת ענק של תחמושת ואמצעי לחימה מכל הסוגים.

 

במערכת הביטחון מעריכים כי אסד שולט כיום רק ב-25 עד 30 אחוזים משטחה של סוריה, בעיקר באזור החוף, שם פועלים צירי האספקה הקריטיים שלו בנמלי הים טארטוס ולאטקיה, ובחלקים מדמשק הבירה.

 

בגבול עם ישראל, בצד הסורי של רמת הגולן, נותרו לאסד שתי מובלעות בלבד - מסדרון קונייטרה, ממעבר הגבול עם ישראל דרך עיירת המחוז חאן ארנבה ועד לדמשק, ומובלעת קטנה יותר בצפון הרמה, סביב הכפרים הסורים-דרוזים חאדר ובית ג'אן.
בנוסף המורדים ניצלו את האובך של הימים האחרונים כדי להשתלט על שדה התעופה באידליב. "קשה לנו לראות האם

 

הנוכחות הרוסית תכריע את התמונה בסוריה אבל זה יאריך את הלחימה ואת הקזות הדמים בשנה הקרובה, כי דאע"ש לא יוותר", הוסיף אותו גורם.

מנותק ניקולו

  • משתמש(ת) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 47
הכוחות המאורגנים לוחמים כעת על הקרקע לצד חיזבאללה נגד המורדים וכוחות דאע"ש בקרב על העיר זבדאני, הרחק מרמת הגולן.

מעניין. לפני שבוע קראתי בעצב שחיזבאללה/אסד דחקו את המורדים אל שטח של 100 מ"ר ואו-טו-טו הם שוחטים את אלה שעדיין לא הסגירו עצמם לשלטונות:

pro-government sources claimed that they had pushed the rebels back into an 100 square-meter area in the center of the town. On 3 September, the SAA and the Hezbollah were reported to be in their final push towards capturing the city, after having made several advances during the day. [...] The advance pushed the remaining rebels back to a half dozen building blocks in Al-Zabadani. The advances were later confirmed by SOHR.

אני שמח לשמוע שזו היתה עוד פרופוגנדה ושחיזבאללה עתידים לסבול עוד הרבה אבידות.