כתב נושא: החוק שיכבול את בג''ץ  (נקרא 3540 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
החוק שיכבול את בג''ץ
« ב- : אפריל 29, 2015, 07:34:13 »
פרסום ראשון. כך מתכננים בליכוד וביהדות התורה לבטל את הסנקציות הפליליות ולמנוע מתקפת עתירות לבג"ץ. לפי שעה כחלון מתנגד ליוזמה.
חיים לב, ט' באייר תשע"ה, 28/04/15 23:00

פרסום ראשון. בהסכם הקואליציוני המתגבש בין הליכוד ליהדות התורה מופיע סעיף העשוי לכבול את ידי בג"ץ בכל הנוגע לביטול חוקים שאושרו על ידי הכנסת.

על פי הסעיף, העוסק בסמכות לחקיקת חוקים, מתחייבת הקואליציה לחוקק חוק יסוד לפיו בית המשפט יוכל לפסול חוק רק במידה ו-8 מתוך 15 שופטים הסכימו על כך.

לא זו בלבד. במסגרת הצעת החוק האמורה, יוחלט כי חוק שאושר ברוב של 61 חברי כנסת, בג"ץ לא יוכל לבטלו עד תום אותה קדנציה ושנתיים לאחריה. לאחר שאושרר החוק שוב בקדנציה שלאחריה – בג"ץ לא יוכל לבטלו לעולם. "ואם עשתה כן", לשון הסעיף העוסק בהצעת החוק העתידית, "יהא החוק תקף ללא הגבלת זמן".

כך מתכוונת הקואליציה לכבול ידי בג"ץ סביב חוק הגיוס שצפוי לעבור תיקונים מהותיים, במיוחד סביב סעיף הסנקציות הפליליות והענקת הסמכות לשר הביטחון. עם זאת, חשוב להדגיש כי הליכוד קידם את הצעת החוק המדוברת שכן היא משרתת אותו בסוגיית המסתננים ובשאר חוקי הימין.

לפי שעה, משה כחלון מתנגד לסעיף המשמעותי, אולם הוא יישאר בטיוטה הסופית של ההסכם הקואליציוני בין הליכוד ליהדות התורה.

מוקדם יותר הודיעו סיעות הליכוד ויהדות התורה כי סיכמו ביניהן את הטיוטה של ההסכמים הקואליציוניים. סיעת הליכוד תציג בפני ראש הממשלה את הסיכומים וסיעת יהדות התורה תפנה למועצת גדולי התורה לפני החתימה הסופית.

החתימה על ההסכם הקואליציוני צפויה מחר לאחר שתינתן הסכמת גדולי התורה. בין הישגיה של יהדות התורה - ביטול הקיצוץ בתקציבי הישיבות שבוצע בממשלה הקודמת, שמירה על הסטטוס קוו והקפאת רפורמת הגיור.

כמו כן דרשה יהדות התורה החזרת רפורמת סבסוד השיניים שיזם בשעתו ח"כ יעקב ליצמן בהיותו סגן שר הבריאות ובוטלה בממשלה הקודמת, והגדלת קצבאות הילדים.

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, התייחס להסכם הקואליציוני המתגבש עם יהדות התורה ואמר כי ''מה שאנחנו רואים היום זו מכירת חיסול של כל מה שחשוב לחברה הישראלית על חשבון משלם המיסים. מדובר בכניעה מוחלטת של ראש הממשלה לדרישות של מפלגה לא ציונית על חשבון הציבור העובד והמשרת.

"'יש עתיד' תמשיך להלחם נגד הסחטנות הפוליטית, כדי שאזרחי ישראל, שיוצאים כל יום לעבודה ומשלמים מיסים, יזכו ליחס הוגן בחלוקת משאבי המדינה על ידי ממשלת ישראל", דברי לפיד.

מקור: http://www.inn.co.il/News/News.aspx/297443

מנותק zelhar

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4293
בעניין: החוק שיכבול את בג''ץ
« להגיב #1 ב- : אפריל 29, 2015, 10:52:40 »
אני סקפטי בעניין ריסון בג"ץ ע"י חוק טכני כזה. סביר שבג"ץ יינסה ליירט את החקיקה הזו כמובן וגם אם היא תעבור הם יכולים להתעלם ממנה.

מנותק Rafoe

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 11045
  • "וְהִתְנַחַלְתֶּם אֶת-הָאָרֶץ" (במדבר, לג, נד')
בעניין: החוק שיכבול את בג''ץ
« להגיב #2 ב- : אפריל 29, 2015, 17:59:19 »
אני סקפטי בעניין ריסון בג"ץ ע"י חוק טכני כזה. סביר שבג"ץ יינסה ליירט את החקיקה הזו כמובן וגם אם היא תעבור הם יכולים להתעלם ממנה.
יהיה מעניין לראות את הדינמיקה בין בג"ץ לבין הרשויות המבצעות.

הרי חקיקה של הכנסת או פסיקה של החונטה המשפטית לא שוות כלום ללא הזרועות המבצעים.

http://www.youtube.com/user/rafoe10
https://twitter.com/RafoeJTF
    http://gplus.to/rafoe
https://www.facebook.com/RafoeJTF
جيش يوشع سيعود  (ג'ייש יהושע סעופא יעוד) - צבא יהושע עוד ישוב!