בס"ד
פסוק זה מורה על העובדה שעם-קודש נמדד בהנהגתו מול הנהגת שאר הגויים , ולא במידה של "צדק ויושר" אבסולוטים שעליהם נאמר "כי לא יצדק לפניך כל חי" ועוד נאמר " צדיק וישר הוא " ועוד נאמר "צדיק אתה ה' וישר משפטיך" ,מכיוון שמידות אלה אין אפשרות להשיגן במלואן בגוף אנושי מלא תאוות !אבל אפשר להתקרב אליהן במעט .
מכיוון שעם-קודש נמצא בגלות המר והנמהר הזה , הרי שאין עליו הנהגה באותה מדרגה שאותה מציין ספר דברים הנקרא "משנה תורה" , ולכן מותח הנביא יחזקאל ביקורת על הנהגת הגלות ואומר ביחזקאל פרק ה' פס' ז' "כמשפטי הגויים אשר סביבותיכם לא עשיתם" , וזאת מכיוון שכאשר עם-קודש נמצא בגלות ,משפטי הגויים הם התקפים לצערנו הרב ! וזאת מכיוון שעונש הגלות בא בעקבות מידות הצדק והיושר ביחס לגויים שבקרב אותם שורשים נלוזים של עסקנים בתוככי עם-קודש שמתירים דם אחינו תמורת בצע כסף ומעמד של כבוד בגויים , הם עושים את אותה פעולה של עשיו ש "מכר את בכורתו ליעקב תמורת נזיד עדשים" ! הראי'ה לכך היא מכירת יוסף לישמעאלים תמורת כסף שחוזרת בגירסאות שונות מדור לדור שעלי'ה מעניש בורא-עולם יתברך ויתעלה שמו שמשפטיו צד'ק ואמ'ת כפי שאמר בפי נביאו עמוס פרק ב' פס' ו' " על שלושה פשעי ישראל ועל ארבעה לא אשיבנו : על מכרם בכסף צדיק ואביון בעבור נעלים "
ונזכה לתיקון המידות הללו ברחמים גדולים ובגאולה שלמה מהגלות המר והנמהר הזה

הגולה בארץ
