היא לא מסתכמת
רק בקשר דם. אבל יש לזה חשיבות משמעית.
אנחנו מקבלים גוי המבקש להתגייר אל תוך הדת. אבל לא מקבלים אותו בצורה מלאה עד שיתקבל אל תוך הדם.
הוא יכול לכהן כנשיא הנסהדרין. אפילו תלמיד חכם ממזר נחשב יותר מכהן הדיוט.
לא. הוא לא.
בסנהדרין מושיבים רק בנים של משפחות מיוחסות שבישראל.
ציטוט ממסכת קידושין, דף ע"ו עמוד א':
משנה:
הנושא אשה כהנת, צריך לבדוק אחריה ארבע אמהות שהן שמונה. אמה ואם אמה, ואם אבי אמה ואמה, ואם אביה ואמה, ואם אבי אביה ואמה. לויה וישראלית - מוסיפין עליהן עוד אחת. אין בודקין לא מן המזבח ולמעלה, ולא מן הדוכן ולמעלה, ולא מן הסנהדרין ולמעלה. וכל שהוחזקו אבותיו משוטרי הרבים וגבאי צדקה - משיאין לכהונה ואין צריך לבדוק אחריהן. רבי יוסי אומר: אף מי שהיה חתום עד בערכי הישנה של ציפורי. רבי חנינא בן אנטיגנוס אומר: אף מי שהיה מוכתב באסטרטיא של מלך.
ומפרשת הגמרא בהמשך:
ולא מסנהדרין ולמעלה: מאי טעמא? - דתני רב יוסף: כשם שבית דין מנוקין בצדק, כך מנוקין מכל מום. אמר מרימר: מאי קראה: כולך יפה רעיתי ומום אין בך? - אימא מומא ממש. אמר רב אחא בר יעקב: אמר קרא: והתיצבו שם עמך. – עמך, בדומים לך. ודלמא משום שכינה? אמר רב נחמן: אמר קרא: והקל מעליך ונשאו אתך. בדומים לך:
ומספרת הגמרא יותר מזה. לא רק סנהדרין, אלא כל בתי דין של ירושלים היו ממנים להם רק ממשפחות מיוחסות.
היו מקומות שבהם אפילו את מי שהיה אחראי על סדרי ההשקיה בין השדות, לא היו ממנים גר או בן גרים.