ריפו, לקחת דיון מופשט על מהות סוציאליזם ושוק חופשי, והשאלה מה טוב יותר ומה לגיטימי יותר. הפכת את זה לדיון על סוציאליזם וקפיטליזם במדינת ישראל.
אני לא מחזיק מהמערכת במדינת ישראל. זו מערכת של סדום, מושחתת ומסואבת, שם דואגים לרשעים ומזניחים את העשוקים.
אני מדבר באופן מופשט על עקרונות של סוציאליזם, על ההקבלה בין מיסים שהולכים לרווחה, לבין המושג של "כופין על הצדקה" או הדיונים בגמרא על ההקבלה בין החיוב של אדם לשלם מס עם כל תושבי העיר לצורך ביטחון והגנה, לחיוב של אדם לשלם את חלקו לגבאי הצדקה של אותה העיר.
אתה טוען שאלה מצוות שחלות על הפרט, אבל לדעתי אתה טועה. אלה מצוות שיש להן חיוב כללי. העני יכול לרדת בכרם חברו ולבצור פרט ועוללות. הוא לא צריך את רשותו של בעל הכרם, או שבעל הכרם יפקיר אותם בשביל העניים. אם ככה, זה עניין ציבורי.
כשם שלציבור יש חובה לשים בכל שעריו שופטים ושוטרים על מנת לשמר חיי קהילה תקינים, התורה מצווה אותנו לדאוג לגר, ליתום ולאלמנה. לעזור לעניי העיר כעניין קהילתי ולאומי.
אפילו מצוות המילה שאין חובה פרטית ממנה, אומרת הגמרא שאסור לאדם לגור בעיר שאין בה מוהל.
כל ישראל ערבים זה לזה. הזהות היהודית השתמרה במשך אלפי שנים בכוח הקהילה, והרבה מן המצוות שבין אדם לחברו הם עניין לקהילה כולה.