סלח לי. אני באמת לא מבין את ההיגיון שלך.
אתה מסוגל להבין ברמה מסויימת מצב שבו תחלל שבת ובגלל זה יפסלו את הצאצאים שלך, כי ביצעת חטא. למרות שהצאצאים שלך לא חטאו ולא באו כתוצאה מהחטא הזה. אבל אתה לא מסוגל להבין שאם חטאת בניאוף, הצאצאים שלך שבאו כתוצאה מהפעולה הזו יהיה בהם פגם?
ילדיו של רוצח לא יחשבו לטמאים כי הם לא נולדו כתוצאה מהרצח. זה הכלל: כל דבר שבא כתוצאה מעברה ומטומאה, פסול. "ואם מזבח אבנים תעשה לי, לא תבנה אתהן גזית - כי חרבך הנפת עליה ותחלליה".
לכן לולב הגזול פסול. אי אפשר לקיים מצווה בלולב שהשגת על ידי עבירה של גזל. אסור להנות מחילול שבת. אסור להנות מממון גזל. אסור להנות מממון ריבית. אסור להנות מעבודה זרה.
למה? כי כל אלה דברים שבאו לעולם בעבירה. הצורה שבה דברים אלו באו לעולם, הייתה פסולה ולכן פוסלת את הדברים.
אתה סובב סחור סחור סביב הקטע המטופש - יש לומר, קטע שמאלני לגמרי - של "הממזרים לא חטאו". אבל הקטע של הילדים החולים במחלה גנטית למרות שלא חטאו, מסביר לך שזה לא קטע של "חטאו" אלא תוצאה של מעשי ההורים.
אני מבקש ממך להתייחס נטו לנקודה הזו. נטו.
ממזר הוא ילד שנולד כתוצאה מאחת משלושת העברות החמורות ביותר. אם לא היו מבצעים את העבירה, הוא לא היה נולד. מה שאומר שכל מציאותו היא תוצאה של עבירה ותלויה בעשיית העבירה. גם הנכד של הנכד שלו שאתה אומר שלא חטא, לא היה קיים אילולא בוצעה העבירה.
אז הסיבה היא לא שהילד חטא, אלא שהוא תוצאה של עבירה.
אתה מסוגל להבין למה אסור להשתמש בלולב גזול? אתה מסוגל להבין למה אסור להנות מעבודה זרה או ממון עבודה זרה?
אז אולי... אתה מסוגל להבין למה אסור להתחתן עם זרע ניאופים?