כתב נושא: עובדים ערבים של קניון ממילא תיכננו פיגוע המוני  (נקרא 8162 פעמים)

0 משתמשים ו- 2 אורחים נמצאים בנושא זה.

מנותק zelhar

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4293
המעסיקים היהודונים של האורקים צריכים לקחת אחריות ולבצע ספוקו.

http://www.hakolhayehudi.co.il/?p=73520

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000876513#fromelement=hp_folders_829
« עריכה אחרונה: ספטמבר 07, 2013, 22:18:09 על ידי zelhar »

מנותק Rafoe

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 11045
  • "וְהִתְנַחַלְתֶּם אֶת-הָאָרֶץ" (במדבר, לג, נד')
שימו לב למאפיין קבוע כל שנה.

הרמדאן של עובדי האלילים הללו מתאפיין בשקט מופתי ואף מאשרים להם לשהות חודש בישראל.
כשמגיע זמנם של חגי תשרי הם עושים הכל כדי למרר לנו את החג.

זה קורה כל שנה.
http://www.youtube.com/user/rafoe10
https://twitter.com/RafoeJTF
    http://gplus.to/rafoe
https://www.facebook.com/RafoeJTF
جيش يوشع سيعود  (ג'ייש יהושע סעופא יעוד) - צבא יהושע עוד ישוב!

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
הרמדאן לא עבר בשקט מופתי. זה מה שהתקשורת מורחת לנו כדי שלא נקום בהמונים נגד התופעה של הכנסת מליוני אורקים לארץ בתקופה המסוכנת הזו.
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק Rafoe

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 11045
  • "וְהִתְנַחַלְתֶּם אֶת-הָאָרֶץ" (במדבר, לג, נד')
הרמדאן לא עבר בשקט מופתי. זה מה שהתקשורת מורחת לנו כדי שלא נקום בהמונים נגד התופעה של הכנסת מליוני אורקים לארץ בתקופה המסוכנת הזו.
התכוונתי מבחינת הערבים.
עשו הכל כדי להקל עליהם כדי שיהיה להם כמה שיותר שמח בחג הארור שלהם.

http://www.youtube.com/user/rafoe10
https://twitter.com/RafoeJTF
    http://gplus.to/rafoe
https://www.facebook.com/RafoeJTF
جيش يوشع سيعود  (ג'ייש יהושע סעופא יעוד) - צבא יהושע עוד ישוב!

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
כאילו שלא מקלים עליהם גם ביום יום...
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק hermitage

  • משתמש(ת) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 91
זה מה שקורה כשמעסיקים יהודים בוחרים כושים וערבושים על פני אחיהם היהודים...
שימו לב למאפיין קבוע כל שנה.

הרמדאן של עובדי האלילים הללו מתאפיין בשקט מופתי ואף מאשרים להם לשהות חודש בישראל.
כשמגיע זמנם של חגי תשרי הם עושים הכל כדי למרר לנו את החג.

זה קורה כל שנה.

"חופש דת" חבר. חבל שבאיסלאם אין מושג כזה.

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
גם ביהדות אין מושג כזה. רק שמבחינת המתיוונים, כל דת וכת והשקפת עולם חשובה ובאה לפני היהדות.
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק hermitage

  • משתמש(ת) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 91
גם ביהדות אין מושג כזה. רק שמבחינת המתיוונים, כל דת וכת והשקפת עולם חשובה ובאה לפני היהדות.

בדיוק. השוואתי בין התפיסה הציוניסטית לבין התפיסה האיסלמית (לא סתם שמתי מרכאות )

מנותק Amit.D

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 408
גם ביהדות אין מושג כזה. רק שמבחינת המתיוונים, כל דת וכת והשקפת עולם חשובה ובאה לפני היהדות.
תבדיל בין השמאל הקיצוני לבין רוב העם.

אני למשל מסורתי, שונא את הכפייה הדתית וגם מתעצבן מדי פעם כשאני רואה חילונים שמתנגדים לדתיים רק בשם דבקותם ביהדות.
מבחינתי חופש הדת זה דבר מאוד פשוט - חופש של כל אחד לקיים את דתו ומנהגיו לפי רצונו, ובלבד שלא פוגע באחרים ובזכות זו של אחרים.
לצורך העניין, אתאיזם גם מוגדר מבחינתי כדת.

אני נוסע בשבת, אבל לעולם לא אעבור בשכונה של דתיים. לא בגלל החוק ולא בגלל פחד מזריקת אבנים - אלא פשוט כי אני מכבד את זכותם להאמין.
באותה מידה, אני מתנגד לכפייה הדתית שמונעת תחבורה ציבורית בשבת - צריכה להיות תחבורה ציבורית באיזורים חילוניים ובין ערים - שלא תיכנס לשכונות דתיות - הכל לפי החלטות המועצות המקומיות(שגם שם זו תיהיה בעיה, כי הפוליטיקה עלולה לגרום להחלטות שיגרמו לכפייה חילונית או כפייה דתית גם במקומות שאין שום צורך).

זה ממש לא אומר שאני מכבד את הזכות של המוסלמים לזרוק אבנים ולרצוח אותנו בשם דתם. ולא צריך בכלל לאפשר להם מסגדים שמטיפים לזה - כלומר, שלא יהיו מסגדים כלל(אלא אם יתחילו "מסגדים רפורמיים" או משהו בסגנון שלא נראה שהולך לקרות בקרוב באיסלאם).

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
אתה מערער על המושג "מדינה יהודית".

אם ישראל היא מדינה יהודית, לא אמורים לאפשר בה לא מסגדים ולא תחבורה ציבורית בשבת. הבעיה היא שלאט לאט מתגלה מה שהחזון איש והרב מבריסק אמרו כבר לפני שבעים שנה, כשנלחמו להקים את המדינה. זו לא מדינה יהודית.
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק Amit.D

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 408
אתה מערער על המושג "מדינה יהודית".

אם ישראל היא מדינה יהודית, לא אמורים לאפשר בה לא מסגדים ולא תחבורה ציבורית בשבת. הבעיה היא שלאט לאט מתגלה מה שהחזון איש והרב מבריסק אמרו כבר לפני שבעים שנה, כשנלחמו להקים את המדינה. זו לא מדינה יהודית.
כיום רוב היהודים הם חילונים-מסורתיים.
אם לא תיהיה התייחסות לאוכלוסייה זו במדינה יהודית - הרי שגם אז מחטיאים את המטרה, של לאפשר בית לאומי לכל יהודי העולם.
ואם ניקח את זה רחוק יותר, אפילו אם מוציאים מהמשוואה בכלל את החילונים - יש הרבה מאוד זרמים אחרים, מהציונות הדתית ועד נתורי קרתא, וכולם אומרים שהם מקיימים את היהדות כפי שצריך לקיים אותה. לאיזה סוג של יהדות המדינה צריכה להתייחס?

לגבי מסגדים - באמת עניין בעייתי. אני אישית חושב שכן ניתן לאפשר גם לגויים לחיות פה ואפילו לקיים את דתם בתנאים מסויימים, כל עוד הם לא מנסים לפגוע ביהודים ולא מנסים לפעול כנגד המדינה.
ירושלים נתפסת כקדושה לכל הדתות, ואני לא חושב שצריך למנוע גם מגויים לבוא לפה לבקר ואפילו לחיות פה - כל עוד אינם מנסים לפגוע.
על הגויים שחיים במדינה צריך אולי שיהיו הגבלות מסויימות. לדוגמא שלילת אזרחות וגירוש לעבריינים, שלילת אזרחות על התבטאויות כנגד זכות הקיום של המדינה או של בעליה החוקיים(היהודים) וכו'. מעבר לזה - אפשר שיוכלו גם לקיים את דתם.
כמובן שכל המסגדים שיש היום לא עומדים בתנאים אלו ולכן לדעתי לא צריכים לאפשר להם להתקיים במדינה.

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
כמו שאמרתי, אתה מערער על המושג "מדינה יהודית".
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק Rafoe

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 11045
  • "וְהִתְנַחַלְתֶּם אֶת-הָאָרֶץ" (במדבר, לג, נד')
אין סוגי יהדות.
יש תורה אחת.

יש מקלים ויש מחמירים, ויש מסלפים.

במסגרת ההלכה אפשר להקל בדברים מסויימים והמהדרים מחמירים.

המסלפים כבר יוצאים מכלל ישראל.


בשום מצב לא ייתכן לגייר גוי שאינו מעוניין לקבל על עצמו עול מלכות שמיים (מה שנקרא על ידי המסלפים "גיור סוציאלי").

גיור = המרת זהות כוללת (דת ומוצא אתני).
http://www.youtube.com/user/rafoe10
https://twitter.com/RafoeJTF
    http://gplus.to/rafoe
https://www.facebook.com/RafoeJTF
جيش يوشع سيعود  (ג'ייש יהושע סעופא יעוד) - צבא יהושע עוד ישוב!

מנותק Amit.D

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 408
אין סוגי יהדות.
יש תורה אחת.

יש מקלים ויש מחמירים, ויש מסלפים.

במסגרת ההלכה אפשר להקל בדברים מסויימים והמהדרים מחמירים.

המסלפים כבר יוצאים מכלל ישראל.


בשום מצב לא ייתכן לגייר גוי שאינו מעוניין לקבל על עצמו עול מלכות שמיים (מה שנקרא על ידי המסלפים "גיור סוציאלי").

גיור = המרת זהות כוללת (דת ומוצא אתני).
הרבה אנשים מפרשים את התורה בדרכים שונות...
אני למשל חושב שהרעיון שעל פיו חיים החרדים הוא שגוי ומנוגד ליהדות - צריך לחיות על פי היהדות, אבל לא להקדיש את כל החיים כדי ללמוד תורה.
מן הסתם, הם לא יסכימו איתי, וחלקם יגידו שאני לא יהודי.
הרפורמים בכלל הרחיקו ומפרשים את היהדות בצורה שונה לחלוטין.
ועל נתורי קרתא(שאני אישית מחשיב כחולי נפש) אני כבר בכלל לא מדבר...

הבעיה היא, שכולם יהודים וטוענים שהגישה שלהם היא הנכונה.
אז לפי מה הולכים? איזה חוקים צריכים להיות במדינה?
כל אחד(כן, גם אתה) יגיד שהוא מפרש נכון את התורה והחוקים צריכים להיות החוקים שלו. נתורי קרתא טוענים שאתה מסלף את היהדות!

לכן, הפיתרון היחיד הצודק הוא לאפשר לכל אחד לקיים היהדות כפי שהוא מאמין ורוצה. בכל מקרה כפייה לא מובילה לאמונה, אלא רק לאנטי. כשאין תחבורה ציבורית בשבת אז אנשים לא מתחילים להאמין ולהתקרב ליהדות במקום לנסוע לבלות בשבת(שאגב רוב האנשים מגדירים את זה מנוחה, פשוט לא לפי איך שמפרשים את היהדות), אלא מפתחים אנטי כלפי הדת ומתרחקים עוד יותר.

מנותק Rafoe

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 11045
  • "וְהִתְנַחַלְתֶּם אֶת-הָאָרֶץ" (במדבר, לג, נד')
הרבה אנשים מפרשים את התורה בדרכים שונות...
אני למשל חושב שהרעיון שעל פיו חיים החרדים הוא שגוי ומנוגד ליהדות - צריך לחיות על פי היהדות, אבל לא להקדיש את כל החיים כדי ללמוד תורה.
מן הסתם, הם לא יסכימו איתי, וחלקם יגידו שאני לא יהודי.
הרפורמים בכלל הרחיקו ומפרשים את היהדות בצורה שונה לחלוטין.
ועל נתורי קרתא(שאני אישית מחשיב כחולי נפש) אני כבר בכלל לא מדבר...

הבעיה היא, שכולם יהודים וטוענים שהגישה שלהם היא הנכונה.
אז לפי מה הולכים? איזה חוקים צריכים להיות במדינה?
כל אחד(כן, גם אתה) יגיד שהוא מפרש נכון את התורה והחוקים צריכים להיות החוקים שלו. נתורי קרתא טוענים שאתה מסלף את היהדות!

לכן, הפיתרון היחיד הצודק הוא לאפשר לכל אחד לקיים היהדות כפי שהוא מאמין ורוצה. בכל מקרה כפייה לא מובילה לאמונה, אלא רק לאנטי. כשאין תחבורה ציבורית בשבת אז אנשים לא מתחילים להאמין ולהתקרב ליהדות במקום לנסוע לבלות בשבת(שאגב רוב האנשים מגדירים את זה מנוחה, פשוט לא לפי איך שמפרשים את היהדות), אלא מפתחים אנטי כלפי הדת ומתרחקים עוד יותר.
בוא נעמיד דברים על דיוקם (כי אני חושש שהתבלבלת מעט).

אין חרדי אחד בעולם שיגיד שהרב כהנא הי"ד סילף את התורה.
המחלוקת של רוב החרדים עם הרב כהנא היא אחת - האם תהליך שיבת ציון שמוזכר בתורה כבר החל או האם אנו עדיין בגלות.
זו השאלה המהותית.

מה שהרב כהנא הי"ד הטיף לו במשך השנים הוא החלום של כל חרדי, וכן - אפילו של נטורי חרטא.

אלא ישנה בעיה אחת: החרדים טוענים שאנו עדיין בגלות ושכל עוד אנו בגלות ותהליך שיבת ציון לא החל ובטח שלא הושלם אסור לנו להתגרות בגויים, ומבחינתם כינונה של מדינה יהודית ללא משיח וללא בית מקדש היא התגרות בגויים.

מה שהרב כהנא הטיף לו הוא השלב הבא מבחינת החרדים (השלב שבו מופיע המשיח וכך נוכל להתחיל לכונן את המדינה היהודית).


אין כאן שאלה של פרשנות.
החרדי הבור ביותר יגיד לך ש"הרב כהנא הקדים את המאוחר" (בשום פנים ואופן לא סילף).


עכשיו - אנו חושבים שתהליך שיבת ציון כבר החל וחיסול הגלות תלוי בעיקר בנו.
אם נקים מדינה יהודית שתקדש שם שמיים אזי הקב"ה יעזור לנו ונוכל לעמוד מול כל אוייב (שום התגרות בגויים ושום תירוצים).

אם נמשיך בגישה הגלותית אזי שאנו עדיין בגלות ולמה נלין על החרדים אם בכירי ה"ציונים" (שהקימו את המדינה) מתנהגים כמו אחרוני נטורי חרטא?
http://www.youtube.com/user/rafoe10
https://twitter.com/RafoeJTF
    http://gplus.to/rafoe
https://www.facebook.com/RafoeJTF
جيش يوشع سيعود  (ג'ייש יהושע סעופא יעוד) - צבא יהושע עוד ישוב!

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
הרבה אנשים מפרשים את התורה בדרכים שונות...
אני למשל חושב שהרעיון שעל פיו חיים החרדים הוא שגוי ומנוגד ליהדות - צריך לחיות על פי היהדות, אבל לא להקדיש את כל החיים כדי ללמוד תורה.
מן הסתם, הם לא יסכימו איתי, וחלקם יגידו שאני לא יהודי.
הרפורמים בכלל הרחיקו ומפרשים את היהדות בצורה שונה לחלוטין.
ועל נתורי קרתא(שאני אישית מחשיב כחולי נפש) אני כבר בכלל לא מדבר...

הבעיה היא, שכולם יהודים וטוענים שהגישה שלהם היא הנכונה.
אז לפי מה הולכים? איזה חוקים צריכים להיות במדינה?
כל אחד(כן, גם אתה) יגיד שהוא מפרש נכון את התורה והחוקים צריכים להיות החוקים שלו. נתורי קרתא טוענים שאתה מסלף את היהדות!

לכן, הפיתרון היחיד הצודק הוא לאפשר לכל אחד לקיים היהדות כפי שהוא מאמין ורוצה. בכל מקרה כפייה לא מובילה לאמונה, אלא רק לאנטי. כשאין תחבורה ציבורית בשבת אז אנשים לא מתחילים להאמין ולהתקרב ליהדות במקום לנסוע לבלות בשבת(שאגב רוב האנשים מגדירים את זה מנוחה, פשוט לא לפי איך שמפרשים את היהדות), אלא מפתחים אנטי כלפי הדת ומתרחקים עוד יותר.
מה זאת אומרת מפרשים את התורה בדרכים שונות?
כשהתורה אומרת "לא תבערו אש בכל מושבותיכם ביום השבת" ואנשים שנוסעים ברכב בשבת (מנוע בעירה פנימית) "מפרשים" שזה מותר, הם יהודים?
כשהתורה אומרת לסקול מחללי שבת ועומואים (כמובן - על פי גזר דין של סנהדרין, אך ורק בזמן שסנהדרין גדולה יושבת בלשכת הגזית), כריתות למתבוללים וכו', ויש כאלה ש"מפרשים" שהחרדים הם כת שהומצאה לפני 300 שנה אבל התורה היא בעצם סובלנית ומותר לכל אחד לעשות מה שבא לו ואסור למחות בידו...
לא צריך להקדיש את כל החיים ללימוד תורה? מה עם פסוק מפורש מן התורה: והגית בו יומם ולילה... וכבר אמרו חכמים: הווי ממעט בעסק ועסוק בתורה.
אז נכון שאדם צריך לפרנס את עצמו, אבל לא להקדיש את כל החיים ללימוד תורה? "כי הם חיינו"!

הבעיה היא לא ב"פרשנות" של החרדים, שאם תבדוק תראה שזו דרך התורה וכך נהג עם ישראל במשך אלפי שנים. הבעיה היא שהדרך הזו קשה ומחייבת. הרבה יותר נוח להמציא תירוצים ולבחור דרכים קלות יותר.
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק Amit.D

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 408
מה זאת אומרת מפרשים את התורה בדרכים שונות?
כשהתורה אומרת "לא תבערו אש בכל מושבותיכם ביום השבת" ואנשים שנוסעים ברכב בשבת (מנוע בעירה פנימית) "מפרשים" שזה מותר, הם יהודים?
אז אתה טוען שצריך כל דבר למלא כלשונו בצורה מדוייקת ללא פירושים וללא הקלות?

הבאת פה דוגמא מצויינת
לא צריך להקדיש את כל החיים ללימוד תורה? מה עם פסוק מפורש מן התורה: והגית בו יומם ולילה... וכבר אמרו חכמים: הווי ממעט בעסק ועסוק בתורה.
צריך ללמוד תורה 24/7.
רק ללמוד - לא לעבוד, לא לאכול, לא להתקלח, לא לישון.
ואפילו מודגש - והגית בו יומם ולילה




כמובן שאני לא חושב שזה נכון.
צריך לפרש כל דבר ולהבין את הרעיון שמאחורי המצווה. העיקר הוא למלא את הרעיון עצמו.
לדוגמא נטילת ידיים - הגיוני מאוד שצריך לשטוף ידיים אחרי השירותים ולפני אוכל. היום יש אפילו סבון - כדאי להשתמש בו. יש לנו מים זורמים. השימוש בכלים שמיועדים לזה לפי ההלכה - פחות רלוונטי. בעבר זה היה משנה, כדי לוודא ששוטפים את כל היד כמו שצריך. היום, כשיש ברזים ומים זורמים, זה פשוט לא רלוונטי כי יש דרכים פשוטות יותר להשיג את המטרה בדרך טובה יותר.


ולגבי השבת
למיטב הבנתי, יש 2 טעמים למצוות של יום השבת
1. קידוש וייחוד יום השבת, שבו שבת ה' לאחר שברא את העולם.
2. חוק סוציאלי, על מנת לאפשר לאנשים לנוח. אסור שאנשים יעבדו כל השבוע ללא מנוחה.

הסיבה הראשונה, לקדש את היום - בשביל זה מדליקים נרות, מקבלים את השבת ועושים קידוש. ואפילו אנשים שעובדים בשבת(בעבודה תמורת שכר) - אף אחד לא יגיד לך שזה כמו כל יום עבודה רגיל.

הסיבה השנייה, שזה העניין הסוציאלי - מנוחה לא חייבת להיות איסור לעשות דברים. משפחה שנוסעת לטייל בשבת לא עובדת - אלא מבלה ונחה מהשבוע.
כתוב "לא תבערו אש בכל מושבתכם ביום השבת" - כשמדובר בבתי מלאכה שבהם אש היא כלי עבודה, זה ברור.
ולגמרי לא ברור איך כל זה קשור לדברים הפשוטים יותר, כמו להדליק אור בבית. לא מדובר בעבודה, אלא בללחוץ על כפתור.
ואם התשובה לזה היא שהלחיצה על כפתור גורמת לאש לבעור בחברת החשמל ולעובדים שם לעבוד ביום שבת, אז גם להפעיל פלטת שבת, להפעיל שעון שבת ולהשאיר אור דלוק זה אותו דבר. ואפילו אם נרצה לוותר על זה, אי אפשר להמנע מזה בעיקר בגלל בלתי החולים ואנשים שבביתם מחוברים למכונות שמשאירות אותם בחיים. מבחינת העבודה בחברת החשמל, אין הבדל בין אדם אחד שצורך חשמל לכל המדינה - האש בוערת, כמות הגז שנשרפת משתנה.

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
הטענות של "רעיון" וכו', הם טענות של רפורמים, של אנשים שרוצים להתנער ושל אנשים שלא רוצים שהיהדות תחייב אותם.
לפני שאני בכלל מתחיל להתווכח איתך על כל נקודה בפני עצמה, אני רוצה להזכיר לך שמשה כתב בתורה שכל מי שבא לשנות אפילו דבר אחד ממה שכתוב בתורה, הוא מסית ומדיח וצריך לסקול אותו באבנים (כמובן, על פי גזר דין של סנהדרין, בזמן שסנהדרין יושבת בלשכת הגזית).
אם אתה מאמין שהתורה ניתנה בנבואה מפי ה', אתה צריך לדעת שה' ידע שהזמנים ישתנו ושיבוא דור חכמולוג שיגיד שפתאום זה לא מתאים ולכן אמר לא לשנות. אגב, גם החכמולוגיה הזו כבר נצפתה על ידי התורה והנביאים.

ולנקודות שהעלית:
אני טוען שצריך למלא כל דבר כפי שעשו אבותינו שקיבלו מאבותיהם. כל עוד שאנחנו מקפידים בקנאות שלא לשנות שום דבר, אנחנו יודעים שאנחנו מחזיקים במקור. ברגע שמתחילים לבצע שינויים, אנחנו כבר לא אוחזים במקור אלא עושים מה שבא לנו. ללא הקלות? בוודאי שללא הקלות! גם ללא פירושים!
אנשים שלא יודעים, חושבים שכל רב או אחד ממפרשי התורה, פשוט קרא את התורה וכתב את הפירושים שעלו על דעתו. זה סילוף גדול מאוד!
את הפירושים שאתה רואה בשם רש"י, הרמב"ן וכל השאר, הם קיבלו מרבותיהם שקיבלו מרבותיהם עד משה רבינו. מי שבקי בפירוש רש"י יכול לראות הרבה פעמים שהוא מצטט פירושים שונים שקיבל מרבנים שונים שלימדוהו תורה. כך גם במדרש ובגמרא, מזכירים דברים בשם אומרם כדי להתייחס על המקור ולהיתלות באילנא רברביא. אף אחד לא ממציא ולא מסתמך על עצמו אלא שומעים מרבותיהם ומעבירים הלאה.

לא אמרתי שצריך ללמוד כל הזמן בלי הפסקה, אבל בהחלט מרכז החיים צריך להיות לימוד התורה. הציטוטים שהזכרתי מדברים על חשיבות לימוד התורה. כשאומרים למעט בעסק ולהרבות בתורה זה לא אומר לא לעבוד, אלא אומר שהעיקר זה לא לעשות קריירה או בוחטות, אלא להרבות תורה.

אם כל אחד יפרש את הרעיון שבא לו להבין מהמצווה שכתובה בתורה, לאן זה יגיע? איפה זה יגמר ?
לדוגמא: נטילת ידיים. נטילת ידיים היא לא מצווה מדאורייתא אלא מתקנת חכמים. אותם חכמים שתיקנו, קבעו כיצד לבצע אותה. מי אתה שתשנה את דבריהם?
אתה חושב שברז יעיל יותר מזרימה של נחל? אבל זרימה של נחל לא כשרה לנטילת ידיים. צריך כוח גברא. אתה לא הראשון בעולם שחשב על סבון. גם בהלכה מוזכר שאם יש לכלוך על הידיים, צריך לנקות עם סבון לפני הנטילה.
נטילת ידיים נתקנה כדי למנוע טומאת אוכלין וקודשים. זה יותר עניין רוחני מאשר עניין של היגיינה. לכן גם כשבאים לאכול פירות שנרטבו באחד משבעה נוזלים שסימנם י"ד שח"ט ד"ם, צריך ליטול ידיים. מכיוון שפירות שנרטבו הוכשרו לקבל טומאה.

לגבי השבת: טעמיה וענייניה לא מסתיימים בשניים בלבד. אבל שוב אתה בא לסתור את התורה. בקידוש של יום שבת אנחנו מזכירים: וביום השביעי, שבת לה' אלוקיך לא תעשה כל מלאכה...
לא בלבולי מוח על חוק סוציאלי - אבל שעות נוספות ותוספת שכר מותר, לא בלבולי מוח שרק עבודה פיזית קשה אסור, אבל מלאכה קלה מותרת. כל מלאכה שהיא אסורה. למה? "ביני ובין בני ישראל אות היא לעולם, כי ששת ימים עשה ה' את השמים ואת הארץ וביום השביעי שבת וינפש".
כל מי ששומר את השבת מעיד על מעשה בראשית. לאלוהים לא היה בוס שרדה בו בפרך כל השבוע ושחרר אותו בערב שבת. אלוהים ברא את העולם בעשרה מאמרות. אתה תמצא את בקבוק הדאודורנט שבו הוא השתמש לאחר שהזיע בעבודתו המאומצת?
סוג העבודה והמלאכה אינו מעלה ואינו מוריד. מלאכה, יצירה, כל הדברים שקיבלנו מרבותינו שאסורים לביצוע, קלים או חמורים, הם מהווים את שמירת השבת.
הלחיצה על הכפתור יוצרת מעגל חשמלי, שזה גם יצירה וגם בערה. אם אתה רוצה להבין באמת למה דברים מסויימים מותרים ולמה הם אסורים, צא ולמד.
אבל לבטל במחי יד נוהג שקבוע בעם ישראל במשך שנים רבות, על פיהם של אנשים חכמים וגדולים שלמדו ולימדו וחקרו ובדקו, זה בסך הכל השתמטות. תירוצים.
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק Amit.D

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 408
אתם רפורמי במקרה?


זה גם מנוחה לנפש שאתה לא עוסק בדברי חול אלה רק בדברים קדושים ומנוחה
אני לא מגדיר עצמי כרפורמי ואם לומר את האמת מעולם לא התעמקתי במה זה בדיוק רפורמי.
אני יודע בכלליות שהם משנים די הרבה(כולל רבניות ושירים בבתי כנסת).

הטענות של "רעיון" וכו', הם טענות של רפורמים, של אנשים שרוצים להתנער ושל אנשים שלא רוצים שהיהדות תחייב אותם.
לפני שאני בכלל מתחיל להתווכח איתך על כל נקודה בפני עצמה, אני רוצה להזכיר לך שמשה כתב בתורה שכל מי שבא לשנות אפילו דבר אחד ממה שכתוב בתורה, הוא מסית ומדיח וצריך לסקול אותו באבנים (כמובן, על פי גזר דין של סנהדרין, בזמן שסנהדרין יושבת בלשכת הגזית).
אם אתה מאמין שהתורה ניתנה בנבואה מפי ה', אתה צריך לדעת שה' ידע שהזמנים ישתנו ושיבוא דור חכמולוג שיגיד שפתאום זה לא מתאים ולכן אמר לא לשנות. אגב, גם החכמולוגיה הזו כבר נצפתה על ידי התורה והנביאים.

ולנקודות שהעלית:
אני טוען שצריך למלא כל דבר כפי שעשו אבותינו שקיבלו מאבותיהם. כל עוד שאנחנו מקפידים בקנאות שלא לשנות שום דבר, אנחנו יודעים שאנחנו מחזיקים במקור. ברגע שמתחילים לבצע שינויים, אנחנו כבר לא אוחזים במקור אלא עושים מה שבא לנו. ללא הקלות? בוודאי שללא הקלות! גם ללא פירושים!
אנשים שלא יודעים, חושבים שכל רב או אחד ממפרשי התורה, פשוט קרא את התורה וכתב את הפירושים שעלו על דעתו. זה סילוף גדול מאוד!
את הפירושים שאתה רואה בשם רש"י, הרמב"ן וכל השאר, הם קיבלו מרבותיהם שקיבלו מרבותיהם עד משה רבינו. מי שבקי בפירוש רש"י יכול לראות הרבה פעמים שהוא מצטט פירושים שונים שקיבל מרבנים שונים שלימדוהו תורה. כך גם במדרש ובגמרא, מזכירים דברים בשם אומרם כדי להתייחס על המקור ולהיתלות באילנא רברביא. אף אחד לא ממציא ולא מסתמך על עצמו אלא שומעים מרבותיהם ומעבירים הלאה.

לא אמרתי שצריך ללמוד כל הזמן בלי הפסקה, אבל בהחלט מרכז החיים צריך להיות לימוד התורה. הציטוטים שהזכרתי מדברים על חשיבות לימוד התורה. כשאומרים למעט בעסק ולהרבות בתורה זה לא אומר לא לעבוד, אלא אומר שהעיקר זה לא לעשות קריירה או בוחטות, אלא להרבות תורה.

אם כל אחד יפרש את הרעיון שבא לו להבין מהמצווה שכתובה בתורה, לאן זה יגיע? איפה זה יגמר ?
לדוגמא: נטילת ידיים. נטילת ידיים היא לא מצווה מדאורייתא אלא מתקנת חכמים. אותם חכמים שתיקנו, קבעו כיצד לבצע אותה. מי אתה שתשנה את דבריהם?
אתה חושב שברז יעיל יותר מזרימה של נחל? אבל זרימה של נחל לא כשרה לנטילת ידיים. צריך כוח גברא. אתה לא הראשון בעולם שחשב על סבון. גם בהלכה מוזכר שאם יש לכלוך על הידיים, צריך לנקות עם סבון לפני הנטילה.
נטילת ידיים נתקנה כדי למנוע טומאת אוכלין וקודשים. זה יותר עניין רוחני מאשר עניין של היגיינה. לכן גם כשבאים לאכול פירות שנרטבו באחד משבעה נוזלים שסימנם י"ד שח"ט ד"ם, צריך ליטול ידיים. מכיוון שפירות שנרטבו הוכשרו לקבל טומאה.

לגבי השבת: טעמיה וענייניה לא מסתיימים בשניים בלבד. אבל שוב אתה בא לסתור את התורה. בקידוש של יום שבת אנחנו מזכירים: וביום השביעי, שבת לה' אלוקיך לא תעשה כל מלאכה...
לא בלבולי מוח על חוק סוציאלי - אבל שעות נוספות ותוספת שכר מותר, לא בלבולי מוח שרק עבודה פיזית קשה אסור, אבל מלאכה קלה מותרת. כל מלאכה שהיא אסורה. למה? "ביני ובין בני ישראל אות היא לעולם, כי ששת ימים עשה ה' את השמים ואת הארץ וביום השביעי שבת וינפש".
כל מי ששומר את השבת מעיד על מעשה בראשית. לאלוהים לא היה בוס שרדה בו בפרך כל השבוע ושחרר אותו בערב שבת. אלוהים ברא את העולם בעשרה מאמרות. אתה תמצא את בקבוק הדאודורנט שבו הוא השתמש לאחר שהזיע בעבודתו המאומצת?
סוג העבודה והמלאכה אינו מעלה ואינו מוריד. מלאכה, יצירה, כל הדברים שקיבלנו מרבותינו שאסורים לביצוע, קלים או חמורים, הם מהווים את שמירת השבת.
הלחיצה על הכפתור יוצרת מעגל חשמלי, שזה גם יצירה וגם בערה. אם אתה רוצה להבין באמת למה דברים מסויימים מותרים ולמה הם אסורים, צא ולמד.
אבל לבטל במחי יד נוהג שקבוע בעם ישראל במשך שנים רבות, על פיהם של אנשים חכמים וגדולים שלמדו ולימדו וחקרו ובדקו, זה בסך הכל השתמטות. תירוצים.

קודם כל, אני לא בא לסתור.
אני אומר את דעתי בלבד ותמיד שמח ללמוד.

הרבנים פוסקים לפי הלכות ישנות שלמדו בעצמם מרבותיהם, שקיבלו מרבותיהם וכך הלאה.
אבל כאן נכנסת בעיה: איך מתמודדים עם דבר חדש?

אז היום אומרים שבשבת אסור לעשות שום פעולת יצירה. אבל הרי זה בלתי אפשרי!
אם ניקח את זה למקום קיצוני, בעצם החיים שלך אתה כל הזמן יוצר: אתה נושם, הלב שלך פועם ומעביר חמצן לתאי הגוף, תאי גוף מתים, תאים חדשים נוצרים, בתוך כל זה אתה כל הזמן הופך חומר לאנרגיה ומשתמש בה.
מכאן, שצריך לצמצם ככל הניתן בשבת את תנועות הגוף: ללכת רק כשהכרחי, גם אז ללכת לאט(שלא תתנשף), לאכול כמה שפחות..אי אפשר להימנע לחלוטין, אבל אפשר לצמצם.
זאת המשמעות של להימנע או לפחות להפחית מכל יצירה.
אתה משתמש בשעון שבת? זה כמו להתחכם על אלוהים: אני לא אלחץ בעצמי על הכפתור עכשיו, אני אגרום לו לפעול באופן אוטומטי במהלך השבת.
שעון השבת שלך מפעיל מזגן? כשאתה פותח את הדלת אתה גורם לבית להתחמם, והמזגן עובד יותר. בכך אתה מגביר את היצירה בזמן השבת גם עם שעון שבת. ומזגן זה דבר שפועל מספר דקות עד שהחדר מגיע לטמפרטורה הנכונה, ואז מפסיק לעבוד עד שהטמפרטורה תעלה. כך שלמעשה אתה יכול לגרום לו לחזור לעבודה..

לא חסרות דוגמאות כאלו...

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
אז כמו שאמרנו, הרבנים פוסקים לפי הלכות וכללים שלמדו מרבותיהם שקיבלו מרבותיהם וכן הלאה.
במסגרת הידע והכללים שהם למדו, הם פוסקים לגבי כל דבר "חדש" שצץ. אני בטוח שאתה מסכים איתי לגבי ההנחה שאלוהים ידע מראש שהעולם יתפתח וכשהוא נתן את התורה לישראל, הוא נתן אותה והכניס בתוכה את הצורה והכללים שתתאים גם להתפתחויות. בוודאי שלא אמר לעצמו שברגע שהעולם יתפתח, יזרקו את התורה ויחפשו תורה חדשה שמתאימה לעידן החשמל והמחשבים.

אתה לוקח את הקונץ של היצירה לכיוון קיצוני ולא קשור ואומר שלא לנשום ולא לחיות. כמובן שזה מוגזם ולא קשור. זה לא דבר שאתה יוצר, זה דבר שקיים. זה החיים שלך.
הכלל הכי גדול בשבת הוא לא לעשות מלאכה, להכין את הכל מיום שישי. שעון שבת הוא לא רמאות/התחכמות כלפי חוקי השבת. בסופו של דבר, אתה זה שהפעיל את שעון השבת. אבל אתה מפעיל אותו מיום שישי והוא מוסיף ופועל כל השבת. כנ"ל לגבי מזגן, מקרר וכו'. הפעולה שלהם (כולל התרמוסטט) אוטומטית. מתי יצרת את הפעולה שלהם?

ואתן לך דוגמא בסיסית ביותר: אש.
באופן עקרוני מותר להדליק אש לפני שבת כדי שתבער בשבת. הפעולה של הבערת האש נעשתה מיום שישי ואין שום בעיה. משום החשש שאדם ילבה את האש ויתעסק בגחלים ובעצים, אסרו חכמינו להשאיר גחלים ואש גלויה. אבל אם האש מכוסה ומוסתרת, אין שום בעיה. כי כשהאדם יבוא להתעסק באש ויראה שהיא מכוסה ומוסתרת, הוא יזכר ששבת ולכן הוא כיסה את האש.
אני יכול לתת לך דוגמא והשוואה מחיי היום יום שלי. כשאני רוצה להזכיר לעצמי משהו, אני משאיר את השלט של המזגן על המקלדת באלכסון, או מצליב אותו עם השלט של המסך הגדול. כשהוא מונח בצורה לא רגילה לפני המקלדת, זה מעלה על הדעת את העניין שיש פה דבר שצריך לזכור.

לסיכום:
פסיקות והחלטות נעשו בכובד ראש ועל פי דעת תורה. במקום לפסול אותן, קח ספרים, שאל ולמד וקח תדע את האמת. הרי כבר הזהיר אותנו התנ"ך מפני דבר כזה שאדם יחשוב שהכל מיותר ולכן אמר לנו: שאל אביך ויגדך, זקניך ויאמרו לך...
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק Amit.D

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 408
אני לא אתחיל להשקיע הרבה זמן בללמוד את זה, אבל אני כן שואל כשיש הזדמנות(פה למשל).

ולגבי פעולה שמבצעים לפני שבת, האם על אותו עיקרון מותר להשאיר טלוויזיה דולקת במהלך השבת ולא לגעת בה? לשים את השלט במקום אחר כדי לזכור.
בעניין זה, יום כיפור שונה משבת?

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
בעקרון הקטע עם הטלוויזיה מותר. נהגו לאסור משום מראית עין. כלומר: שלא יעבור אדם ויחשוב שהדלקת את הטלוויזיה בשבת.
לכן גם לא תולים כביסה בשבת. כדי שלא יחשבו שכיבסו בשבת.

לגבי יום כיפור, זה אותם הלכות של שבת.
וטלוויזיה עם כל הטינופת שיש שם, לא נראה מתאים ליום כיפור.

אם זה באמת מעניין אותך ואכפת לך, מצא רב מבני עדתך בסמוך למקום מגוריך ושאל אותו שאלות ספציפיות כאלה.
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!