כתב נושא: חזקו עליי דבריכם אמר השם  (נקרא 2823 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Torah

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
חזקו עליי דבריכם אמר השם
« ב- : ספטמבר 02, 2013, 23:24:14 »
מובא בספר "לב אליהו" (שמות עמ' קי) על הפסוק המובא בסוף מלאכי "חזקו עלי דבריכם אמר השם ואמרתם מה נדברנו עליך" וזה לשונו :
הינו שהקב"ה אומר דברתם עלי דברים שהם חזקים. וישראל עונים "מה נדברנו עליך" . כלומר הקב"ה שולח ביד הנביא ויכוח בינו לבין ישראל , שהוא יתברך שמו טוען "חזקו עלי דבריכם" ואנחנו לא יודעים כלל מזה ותמהים ושואלים "מה נדברנו עליך"
ויש להבין הלא טענת הקב"ה על שאלתנו "מה נדברנו עליך היא "אמרתם שוא עבוד אלוקים ומה בצע כי שמרנו משמרתו וכי הלכנו קדורנית מפני השם צבאות. ועתה אנחנו מאשרים זדים גם נבנו עושי רשעה , גם בחנו אלוקים וימלטו". כלומר , מה צריך לעבוד את אלוקים , צריכים לחזק את הדזים , שהרי רואים את הזדים ש"בחרנו אלוקים וימלטו" , בחנו וניסו לעבור על צוויו של מקום ונמלטו.
לפי זה קשה , הלא זו כפירה ממש ואיך אפשר שנשיב להקב"ה שאין אנו יודעים כלל מזה , ונתמה ונאמר "מה נדברנו עליך"?

הנבואה של מלאכי הרי קאי על הנבואה העתידה בעקבתא דמשיחא , ואז יתחלפו כל המושגים כשאר אנו רואים בעוונותינו הרבים שבדורנו , שכולם אומרים "אנו ישראל " אנו לא מתביישים בשם ישראל , ולא כאחרים שמשתמדים , ממירים , ואת שם ישראל מעליבים , ועוד " שׂפתנו איתנו " אנו מדברים עברית , "ומי אדון לנו " ואין לנו אדונים אחרים , לרבות שחס ושלום גם הקב"ה אינו אדון לנו , וגם זה אומרים בשפה עברית , רחמנא ליצלן. עוברים על עברות שבתורה , רומסים את השבת בגאווה ובוז ,מבטלים טהרת המשפחה , חיבי כריתות , מתנגדים לכל התורה כולה וצועקים "אנו ישראל". נהיה ככל הגויים אבל "בית ישראל " דווקא לא ישכח ממנו שם ישראל. וגם "שׂפתנו איתנו" ולכן אין פלא שענו "מה נדברנו עליך" , עכ"ל.
מבואר שבאחרית הימים יהיה מצב הדור שיהיו כאלה חוטאים ובוגדים בכל התורה ואומרים " מה נדברו עליך" . איננו מבינים כלל שאנו חוטאים. מצב כזה לא היה! בזמן שישראל עבדו עבודה זרה ידעו שהם חוטאים ולא התעלמו מן האמת , אך הדור האחרון יתעלם מהאמת ועל אף הבגידה בתורה יחשוב לא פעלתי און ויאמר "מה נדברנו עליך".

כנ"ל מובא בקובץ שיחות (עמ' 54 לר"י לוינשטין זצ"ל) וזה לשונו : "וכך אנו בדור עקבתא דמשיחא שהמלכות נהפכה למינות , והעולם כלו באורח חייו והשקפתו היא הפך האמונה , צריכים אנו להתחזק לעמוד בניסיון נורא , זה כאבותינו במצרים , לא לרמות את עצמנו שחיים אנו לאור האמונה , רמאות זו היא חוצפה יסגי של
עקבתא דמשיחא , רחוקים מאמונה ומתחצפים לחשוב שקיימת בנו האמונה עכ"ל (עד כאן לשונו).
הרי שבזמן שבזמן עקבתא דמשיחא יהיה מצב של אי חיפוש ואי ביקוש האמונה , וצדקת הדרך השלילית וזה קשה מכל וכמו שאמר הנביא "הנני נשפט אותך על אמרך לא חטאתי".

והוא ממש שואת ההשכלה שעשתה שמד רוחני בעם ישראל בעשרות השנים האחרונות , ושיטתם היתה אפוא לחיות ככל הגויים ולשכוח מסורת אבינו , ולחשבם לדור עתיק ופרימיטיבי ולחיות חיי הפקרות עם גאוה של שם "ישראל" ו"מדינת ישראל" ללא תורה ומצוות , וזהו שער החמישים של הטומאה , כלומר דרגת הטומאה הקשה ביותר , שראו אותה חז"ל ברוח קודשם ופחדו מתקופה זו אפילו האמוראים הקדושים , שאמרו שאין רצונם לחזות במלך המשיח שיבוא בתקופה קשה זו.


המאמר הבא "עוד מהנ"ל "
חלק קצר :
ממשיך החפץ חיים בספרו : בדור הקודם היו הסכלים באים ומבקשים התרים בחקירות , וכן כל בעלי העברות אז היו ממצאים להם טעמים והתרים שיוכלו לעבור על התורה בדרך "התרה" , אבל כעת בדורנו , רמיסת התורה היא בגדר "הפרה" , שאין מצריכים לעצמם שום טעם למה עוברים על התורה , אלא מפירים אותה בגאוה ובוז ואמרים בלי טעם ובלי חרטה ופתח , אלא סתם איננו רוצים , ואי אפשרנו בד' ותורתו , וזהו שכתוב : "עת לעשות להשם הפרו תורתך" , כהפרה ולא כהתרה וזה גרוע ביותר ,עכ"ל (עד כאן לשונו).




שהשם ברחמיו וחסדיו הרבים , ירבה עליכם את כל הברכות. אמן.