אליאס - אע"פ שהקב"ה אינו דורש מאיתנו לצאת לבער עבודה זרה בחו"ל רק משום שהיא ישנה, ואף לא מעניש אותם אקטיבית על הע"ז באופן רציף וממושך ללא הפסקות(כפי שציוה שנעשה תחת ממשלתנו בארץ, וכפי ששלח אריות על העובדי ע"ז שהביא לכאן מלך אשור,עיין מלכים ב פרק יז) זה משום שבארץ ישראל עצמה הוא לא מוכן לסבול את טומאתה וטומאת עובדיה(ומה גם,שהם עלולים לקלקל אותנו במעשיהם ולהשפיע על יהודים,אם נניחם ביננו) וכפי שכתב הרד"ק שם (מלכים ב יז:כה) שאע"פ שהקב"ה לא העניש את הגוים האלה בארצותיהם שעבדו את העבודה זרה ,כשהם באו ועבדו אותה בארץ ישראל כן העניש אותם "כי ארץ ישראל מקודשת מכל הארצות ולא תסבול הארץ התועבות ההם" .
מכל מקום - בכל מקום כלשהו שיהודים שולטים(ואמנם לפני שהם הולכים לכבוש ארצות אחרות שאם ירצו בכך יש להם רשות(והיא מלחמת רשות)קודם כל צריכים לכבוש את הארץ המובטחת לאבות והאמורה בתורה (רמב"ם הלכות מלכים ומלחמות ה:ו " כל הארצות שכובשין ישראל במלך על פי בית דין--הרי זה כיבוש רבים, והרי היא כארץ ישראל שכבש יהושוע לכל דבר: והוא שיכבשו אותה, אחר כיבוש כל ארץ ישראל האמורה בתורה.",ולאחר מכן "כָּל-מָקוֹם, אֲשֶׁר תִּדְרֹךְ כַּף-רַגְלְכֶם בּוֹ--לָכֶם נְתַתִּיו: כַּאֲשֶׁר דִּבַּרְתִּי, אֶל-מֹשֶׁה." יהושע א:ג), הם מצווים לבער הע"ז ולהותיר הגוים שם בתנאי שיקבלו שבע מצוות בני נח (ע"פ רמב"ם הלכות מלכים ומלחמות ח:יב-יג ,ועיין פרק ו שם)