נטלי בעניין המלך שאול, הקב"ה בחר בו למלכות,אך לא הבטיח לו מלכות נצחית , להבדיל מלדוד המלך עליו השלום. כמו כן, לעם ישראל כן הובטח ברית נצחית.
בעניין שאול המלך עליו השלום כתוב בפירוש "אִם-תִּירְאוּ אֶת-השם , וַעֲבַדְתֶּם אֹתוֹ וּשְׁמַעְתֶּם בְּקוֹלוֹ, וְלֹא תַמְרוּ, אֶת-פִּי השם --וִהְיִתֶם גַּם-אַתֶּם, וְגַם-הַמֶּלֶךְ אֲשֶׁר מָלַךְ עֲלֵיכֶם, אַחַר,השם אלקיכם וְאִם-לֹא תִשְׁמְעוּ בְּקוֹל השם , וּמְרִיתֶם אֶת-פִּי השם --וְהָיְתָה יַד-השם בָּכֶם, וּבַאֲבֹתֵיכֶם." שמואל א פרק יב פסוקים יד-טו ,ז"א, אם יהיו אחרי השם זה יתקיים,ואם לא אז הם יענשו, עם המלך שהם ביקשו (אבותיכם,המנהיגים שלכם)
בעניין דוד המלך עליו השלום כתוב בפירוש שהשם בחר בו ובזרעו אחריו למלכות לעולם ,להבדיל משאול המלך עליו השלום "כִּי יִמְלְאוּ יָמֶיךָ, וְשָׁכַבְתָּ אֶת-אֲבֹתֶיךָ, וַהֲקִימֹתִי אֶת-זַרְעֲךָ אַחֲרֶיךָ, אֲשֶׁר יֵצֵא מִמֵּעֶיךָ; וַהֲכִינֹתִי, אֶת-מַמְלַכְתּוֹ. הוּא יִבְנֶה-בַּיִת, לִשְׁמִי; וְכֹנַנְתִּי אֶת-כִּסֵּא מַמְלַכְתּוֹ, עַד-עוֹלָם. " שמואל ב פרק ז פסוקים יב:יג
ויש הבדל , בין מלכים שיש ספק לגביהם, שהנביאים משחו אותם למלכות בפך , כמו שאול המלך "וַיִּקַּח שְׁמוּאֵל אֶת-פַּךְ הַשֶּׁמֶן, וַיִּצֹק עַל-רֹאשׁו" שמואל א י:א , או יהוא "וְלָקַחְתָּ פַךְ-הַשֶּׁמֶן, וְיָצַקְתָּ עַל-רֹאשׁוֹ, וְאָמַרְתָּ כֹּה-אָמַר השם , מְשַׁחְתִּיךָ לְמֶלֶךְ אֶל-יִשְׂרָאֵל"מלכים ב ט:ג ועייני פסוק ו ... ובין מלכים מבית דוד , שנמשחו בקרן ,"וַיִּקַּח שְׁמוּאֵל אֶת-קֶרֶן הַשֶּׁמֶן, וַיִּמְשַׁח אֹתוֹ בְּקֶרֶב אֶחָיו, וַתִּצְלַח רוּחַ-השם אֶל-דָּוִד, מֵהַיּוֹם הַהוּא וָמָעְלָה; וַיָּקָם שְׁמוּאֵל, וַיֵּלֶךְ הָרָמָתָה. "שמואל א טז:יג וכן בשלמה המלך עליו השלום "וַיִּקַּח צָדוֹק הַכֹּהֵן אֶת-קֶרֶן הַשֶּׁמֶן, מִן-הָאֹהֶל, וַיִּמְשַׁח, אֶת-שְׁלֹמֹה; וַיִּתְקְעוּ, בַּשּׁוֹפָר, וַיֹּאמְרוּ כָּל-הָעָם, יְחִי הַמֶּלֶךְ שְׁלֹמֹה" מלכים א פרק א
בקיצור רואים בבירור שיש הבדל מבחינת הנביאים בין מלך ששייך לשושלת שהקב"ה בחר לנצח,ושושלת שתתקיים לפי צדקת מלכיה .
כמו כן בקשר לעם ישראל הרי כתוב בפירוש "וְאַף-גַּם-זֹאת בִּהְיוֹתָם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם, לֹא-מְאַסְתִּים וְלֹא-גְעַלְתִּים לְכַלֹּתָם--לְהָפֵר בְּרִיתִי, אִתָּם: כִּי אֲנִי השם אלקיהם" ויקרא כו:מד ."אַתָּה אַל-תִּירָא עַבְדִּי יַעֲקֹב, נְאֻם-השם --כִּי אִתְּךָ, אָנִי: כִּי אֶעֱשֶׂה כָלָה בְּכָל-הַגּוֹיִם אֲשֶׁר הִדַּחְתִּיךָ שָּׁמָּה, וְאֹתְךָ לֹא-אֶעֱשֶׂה כָלָה, וְיִסַּרְתִּיךָ לַמִּשְׁפָּט, וְנַקֵּה לֹא אֲנַקֶּךָּ. "ירמיהו מו :כח ז"א הקב"ה לא ימחה אותנו לעולם, אם צריך הוא ייסר אותנו ע"י משפט ,כדי להחזירנו בתשובה , כמו שכתוב "חַי-אָנִי, נְאֻם השם אלקים אִם-לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה, וּבְחֵמָה שְׁפוּכָה--אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם. " יחזקאל כ:לג . ז"א , לא משנה מה ,הקב"ה ישיב אותנו אליו, גם אם זה יהיה בכח, אך הוא לא יתן לנו לברוח מהיעוד שלנו, ולא יפר בריתו איתנו ,וכמו הפסוק שהביא לעיל ריפו , כמו שאי אפשר למדוד את היקום ואת בסיס הארץ - כך אי אפשר שהוא ימאס בנו ,לא משנה כמה נחטא... אמנם יהיה עונשים ח"ו,חמורים אפילו,אך הוא לא יכחיד אותנו "ואתך לא אעשה כלה"
הנוצרים הללו מכירים את הפסוקים הללו - ובכל זאת מאמינים שהוא הפר את בריתו ונתן להם ברית חדשה - תגידי לי בעצמך, אם יש הסבר אחר לזה , מאשר שהם חושבים שהקב"ה שיקר? כאשר כתוב בפירוש "וְגַם נֵצַח יִשְׂרָאֵל, לֹא יְשַׁקֵּר וְלֹא יִנָּחֵם: כִּי לֹא אָדָם הוּא, לְהִנָּחֵם."שמואל א טו:כט ,כפי שהובא לעיל ע"י אביר והכוונה היא , נצח ישראל - אלוקי ישראל הנצחי ,לא ישקר ,כל דבר אמת, חותמו אמת , הוא לא ינחם אף פעם ממה שהחליט ,כי הוא לא בן אדם שמסוגל להנחם.