כתב נושא: ** שאלו את גיל אברהם - לתאריך 2 באפריל **  (נקרא 3685 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בס"ד
אשכול השאלות לגיל מתנהל כמו האשכול "שאלו את הימין האמיתי"
כל הודעה שאינה שאלה או פניה לגיל תמחק - כמו כן עפ"י בקשתו של גיל יוגבל האשכול ל 5 הודעות.
לאחר 5 הודעות האשכול ינעל - לכל גולש תותר רק הודעה אחת, במידה ונכתבו יותר מ 5 הודעות בטרם ננעל האשכול הודעות אלו ימחקו אוטומטית.
בברכה,
כהנא צדק!
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
** שאלו את גיל אברהם - לתאריך 2 באפריל **
« להגיב #1 ב- : מרץ 26, 2007, 15:42:21 »
בס"ד
שלום גיל!
אני מודה על לך על התשובה הנפלאה שענית לי בשבוע שעבר!
השבוע רציתי לשאול אותך בקשר לעלייה של כל הגיבורים לחומש!
כמו שידוע לך התארגנו קבוצות לעלות לחומש וצה"ל והמשטרה כבר מיד התכוננו, מרמת הגולן הורדו גדודים! המשטרה אנספה שם בכמות של 800 שוטרים! וצה"ל מעל 2000 חיילים!
לפי דעתך גיל אם היינו עושים ככה בכל הישובים בלי הודעה מוקדמת פשוט זורמים באלפים בלי להתייאש יום יום, גם אם יגרשו אותנו לפי דעתך זו הנוסחה לניצחון הנבלות השמלאניות הללו?...
אם יארגנו מבצע ענק של אלפי אנשים שיכנסו לכל הישובים שלנו שגורשנו משם, המשטרה וצה"ל לא יעמדו בזה בכלל.
מה אתה חושב על  כל העניין וגם על העלייה לחומש?...
דרך אגב גיל זו הפעם האחרונה שאני שואל אותך כי אני לא יודע אם אתה יודע אבל אני עוזב את הימין האמיתי לדרך חדשה בחיים שלי שאני רוצה להכניס בה יותר לימוד תורה, רק שתדע שהיה לי הענוג לשאול שאלות והכבוד לשאול אדם כמוך.
אתה יהודי חכם ומרתק מאוד שאפשר רק ללמוד ממך!
שהקדוש ברוך הוא יברך אותך!
בכבוד רב,
כהנא צדק!
« עריכה אחרונה: מרץ 27, 2007, 19:09:22 על ידי כהנא צדק! »
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק zipora

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 287
** שאלו את גיל אברהם - לתאריך 2 באפריל **
« להגיב #2 ב- : מרץ 26, 2007, 16:40:59 »
לגיל אני אתחיל במחמאות. מאד ריגש אותי איך שדברת על חיים. זה היה דבור יהודי אנושי  אמיתי אוהב ולא שופט לפי נורמות אלא לפי מעשים וישר כוח. יהדות כזו אני רוצה. 
אתה מתגעגע לממלכת דויד. דויד היה מלך חכם וכפי הנראה עם קסם אישי רב אבל בוא נראה את דוד כאיש  צדק ומוסר. דבר אחרון שהוא צווה היה להרוג את יואב שהלך איתו בנאמנות לאורך כל הדרך. אני כבר לא מדברת על ספור בת שבע ועל כך שהצליח להרחיק משאול המלך את ילדיו. אז בוא לא נתגעגע למוסר של דוד המלך. רוברט הינדמן  כתב שהערכים הכי מקודשים לחברה הם נאמנות וחובה וחברה שאבדה ערכים אלו ברח ממנה כי את עצמך תציל אך  לא את החברה. הסיבה שמלכות דוד נפלה היא בדיוק הסיבה הזו היא אבדה את הנאמנות והחובה לנתיניה. (כך לפחות אני רואה זאת)  אני רואה לצערי את אובדן הנאמנות לנתיניה גם היום ראה למשל את ההתכחשות  לאנשי השייטת שחלו בסרטן, עקירת גוש קטיף ועוד ישובים ולא חסרות דוגמאות.
לחוזק של ממלכת דוד אני בהחלט מתגעגעת אבל היא התבססה על אדם אחד וזה חבל.
עכשיו נחזור לעניני נשים ויהדות. (לגבי זאת פעם אחרונה כי אני באמת חושבת שישראל בסכנה איומה אם אנשיה לא יתעוררו)
איך היית מרגיש אם היית בא לבית התפילה ושמים אותך מובדל ורחוק מספר התורה (אגב אצלנו במשפחה אנחנו פשוט צוחקות כשיש בר מצווה ועושות בדיחה מכל זריקת הסוכריות).
איך היית מרגיש אם היית פסול לעדות על הנישואין שלך.
איך היית מרגיש אם היית נתן לסחיטה בתהליך חליצה משפיל.
איך היית מרגיש כגרוש (חס וחלילה) אם היה אסור לחלק מהנשים הפנויות להתחתן אתך.
איך היית מרגיש אם היית אדם מוכשר מלא יכולות ומשהו היה אומר את  יכולה להשתמש רק ברחם שלך למען עם ישראל. אסור לנשים לשרת בצבא גם לא במקומות שהם לחלוטין כמו מקום עבודה רגיל.
איך היית מרגיש אם היית שומע ביטויים כמו "ברוך שלא עשני אשה" (ואני מכירה את כל הפרושים לפסוק המגעיל הזה ולא קונה אותם), "נשים דעתן קלה"," המלמד את בתו  תורה כאילו לימדה תיפלות"  ואפשר להמשיך.
 להגיד שנשים הן קדושות זה פשוט דרך אחרת להגיד שנשים הן לא בני אדם. בנצרות יש מלאן קדושים ביהדות לא. אחנו  לא קדושות אנחנו בני אדם ואם רק יתנו לנו את ההזדמנות נדע להגן לבד על כבודנו. ובכלל אני בעד כבוד לכל יהודי אם הוא אדם כמובן ולא בוגד ולא חיה.   
אני חושבת שמשפחה היא דבר קדוש ודור העתיד הוא האוצר שלנו. לכן אני רוצה כאן משפחות שבו כל ילד מקבל את החינוך הטוב ביותר ע"י אנשים טובים שמוכנים להקדיש לילדיהם ולא ע"י אשה סחוטה מלידות ומילדים אלה שמרגישה שיש לה את הכוחות לעשות זאת. כוחו של העם היהודי הייתה תמיד באיכות ולא בכמות. אני יודעת שיש נשים שיש להן הרבה ילדים והן גבורות ומתפקדות נפלא אני מלאת אהבה והערצה אליהן.  אבל יש  הרבה נשים במשפחות ה"ברוכות ילדים" שבעצם הילדים הגדולים מגדלים את הקטנים כי האמא כבר לא מתפקדת כאם.. להתכחש לתופעת דיכאון אחרי לידה לא עוזר הוא קיים ונפוץ יותר ממה שמדברים על זה.
אני יודעת שהחברה הדתית לא מעודדת דיבור על הנושאים האלו אבל אם תקרא את ספריה של נעמי ריגן היא מדברת על המצוקות של הנשים הללו. כוחנו היה תמיד באיכות.
אני אומרת את זה בהמון עצב. כי הכרתי הרבה אנשים בימי חיי ולאתר שלכם הגעתי ממש במקרה ואנשים חכמים כמו חיים לא פוגשים בקלות. ואם הרבה נשים מרגישות ככה אולי אתם  צריכים לחשוב מה צריך לעשות .ולא רק "לחלוק על ציפורה".

האנשים היום האהודים עלי ביותר הם המתיישבים ביהודה ושומרון. עבדתי בכמה הזדמנויות עם חברות מהשטחים וצניעות ענווה ועבודה רצינית כמו שקבלתי  מהאנשים האלו מעולם לא קבלתי משום חברה ישראלית אחרת. אני גם יודעת שבאקדמיה ובתקשורת מנסים להכפיש אותם בכל דרך אפשרית. אני חושבת שתנועת העבודה (שעליה חונכתי) פשטה את הרגש ברגע שישוב הארץ הפסיק להיות ערך עבורה וגם בגלל שזרקה את כל הערכים היהודיים. אנא גם אל תתעלם שדווקא החזרה לארץ ישראל הייתה על ידי יהודים חילוניים. אבי היה מספר כמה הרבנים בחו"ל החרימו כל מי שרצה לעלות לארץ.
 אני חושבת שהם עשו גם הרבה דברים טובים ולא צריך רק לקלל אותם אלה גם לברך אותם על הדברים הטובים.   

אבל חבל לי שהיהדות שפעם ידעה להיות אחרת וכנסת שהוציאה להורג אדם פעם בשבעים שנה הייתה קטלנית משהו עצר אותה. באיזשהו מקום נעצרה.
נכון היהדות מלאה חוכמה ויש בה הרבה התאמה לטבע אנוש. כשהייתי צריכה לברך משהו במשפחה שחגג בר מצוה  את כל הברכות מצאתי בפרקי אבות אבל אני לא יכולה להתעלם גם מדברים אחרים שמרחיקים אותי  ועוד אחרים מהיהדות.

ואיך היה אומר ז'וז'ו  ותחשבו על זה.
« עריכה אחרונה: מרץ 28, 2007, 20:37:00 על ידי zipora »

בייקר

  • אורח
** שאלו את גיל אברהם - לתאריך 2 באפריל **
« להגיב #3 ב- : מרץ 26, 2007, 22:48:23 »
גיל אברהם ישר כוח!
1.האם יש לך רעיונות כיצד להגדיל את הפעילות בקרב הרשומים לפורום שלנו?פעילות בפורום כתיבה,הפצה ופעילות מחוצה לו?
2.לגבי מפלגות:אמרת בתוכנית האחרונה שיש לתמוך בנוער הגבעות ובנדיה מטר כי מעשיהם ומילותיהם שוים.אברי רן מנוער הגבעות תומך במרזל ונדיה מטר תומכת באיחוד הלאומי.אתה אמרת שמרזל פסול בגלל רוני והאיחוד פסול בגלל הגירוש.
כלומר שוב נותרנו עם אופציות לא קיימות.פדרמן קורא לא להצביע בכלל.חיים בארה"ב!
« עריכה אחרונה: מרץ 28, 2007, 09:30:10 על ידי בייקר »