ההודעה הבאה יותר מתאימה לגברים (מכיל תוכחת קשה).
לא צפיתי בסרטון.
עדיף שלא לדבר כך על רבנים, ובעיקר לא על הרב עובדיה יוסף. (כל המבזה תלמיד חכם, אין תרופה למכתו. שמעתי על מקרים קשים. אלה האנשים
האחרונים שכדאי לפתוח עליהם פה). אפילו הרב שלכם אמר, על אלה שאומרים "אהה... סאטמר...", הוא אמר "באיזו זכות?" [אומרים עליהם ככה]. רק "אהה... סאטמר..."... אז עוד לדבר סרה על גדולי דור...
יש קבוצה ביהדות, שהרב שך זקוצ"ל, הוא "לא רב בשבילם"... (לפחות חלק מהם חושבים ככה, לא יודע כמה הוא מכל הקבוצה). כבר אמר דוד, עליו השלום: "אִישׁ בַּעַר לֹא יֵדָע וּכְסִיל לֹא יָבִין אֶת זֹאת". מי שטיפש מדבר שטויות, ובד"כ מדבר הרבה.
יהודי מצווה לא לומר דברים רעים אפילו על בורים ועמי ארצות, ואפילו אם הדברים נכונים. שאראה לכם את ההלכה? כבר כתבתי אותה במדור 'שולחן ערוך'.
הייתה סיבה לגירוש מגוש קטיף, גם אם לא נוח להודות בזה - אין אדם נוקף אצבעו מלמעלה אלא אם כן מכריזים עליו מלמטה. המתנחלים הם לא צדיקים. מכים, מאיימים ברצח, בעלי גאוה ("הפורום המרתק ביותר באינטרנט", "רק אצלנו [או "רק אנחנו"], בתנועת הימין האמיתי, [מחמאות]"). כבר אמרו חז"ל: סימן דלא ידע כלום - שבוחיי.
מתגרים בגוים.
מדברים לשון הרע
המון - מצוות לא-תעשה השקולה כנגד
שלושת איסורי "ייהרג ואל יעבור": עבודה זרה, גילוי עריות, ושפיכות דמים. (וכמוה גם מצוות "לא תשנא את אחיך בלבבך" - גם לא בלבבך, בטח שלא בפה - שקול נגד כל השלוש. האם אין פה שנאה? שנאה תהומית.). גם מישהו פה פעם כתב, שכעס זה טוב ובריא... לכעוס יותר גרוע מלאכול חזיר.
באיזה זכות קוראים כאן ליהודי "פיפי" או "קקה" או "יויו"?
יודעים את התורה, והולכים נגדה, "כי בא לי"... אז אתם מתפלאים שלא הולך לכם? שחיים לא בארץ, ושפולארד בכלא, למשל. היחיד שיכול להביא את פולארד לארץ, הוא פולארד בעצמו. אבל הדרך לכך לא נוחה כל כך: להיות חרדי. (אפשר חרד"ל). וכנ"ל לגבי חיים.
מי שנותן ללב להוביל, תמיד יטעה.
אני מוכן להיכנס לויכוח רציני ענייני עם מי שרוצה, עם הוכחות וכל. אבל בלי עלבונות ושטויות. הרב שלכם בעצמו אמר - עלבונות הם המוצא האחרון של מי שלא חושב. לכו בדרכו בכל הנוגע לדיונים, ואתם תגיעו אל האמת.
מעולם לא היה 'דתי לאומי', מעולם לא היו חסידויות. מה שנקרא היום 'חרדי', ופעם נקרא 'אדוק', זה היה תמיד. הגוים קוראים לזה 'יהודי'. (פעם גם במקום 'חילוני' אמרו 'חופשי', "להיות עם חופשי בארצנו" זה לקוח מכאן. מה שכמובן מתנגש עם קריאת שמע).
כתוב "...הוֹכֵחַ תּוֹכִיחַ אֶת עֲמִיתֶךָ וְלֹא תִשָּׂא עָלָיו חֵטְא" (ויקרא יט, יז)
וכתוב "וּמֹשֶׁה עָלָה אֶל הָאֱלֹהִים וַיִּקְרָא אֵלָיו ה' מִן הָהָר לֵאמֹר כֹּה תֹאמַר לְבֵית יַעֲקֹב וְתַגֵּיד לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל" (שמות יט, ג)
רש"י:
-------
"ומשה עלה" - ביום השני וכל עליותיו בהשכמה היו שנאמר (שמות לד) וישכם משה בבקר
"כה תאמר" - בל' הזה וכסדר הזה (שבת פו)
"לבית יעקב" - אלו הנשים תאמר להן בל' רכה
"ותגיד לבני ישראל" - עונשים ודקדוקין פרש לזכרים דברים הקשין כגידין (מכילתא)
-------
ואתם ברובכם גברים, אז הנחתי שלדבר אתכם ישר ולעניין יכול להיות בסדר. וגם אין לי סבלנות. אבל האמת היא שיותר טוב בעקיפין - עם משל או בלשון רכה, גם לגברים. שנאמר "בְּאֹרֶךְ אַפַּיִם יְפֻתֶּה קָצִין וְלָשׁוֹן רַכָּה תִּשְׁבָּר גָּרֶם" (משלי כה, טו).
"כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא, שנאמר (ישעיה ס) ועמך כלם צדיקים לעולם יירשו ארץ נצר מטעי מעשה ידי להתפאר"
(משנה, סדר נזיקין, מסכת סנהדרין, פרק י, משנה א)
תודה על ההקשבה, והמשך ערב נעים.