למה אתה אומר שאני מסלף? למה אני לא יכול לומר על אנשים שהם יהודים לפי ההלכה שהם אכזריים?
שוב אתה חוזר על הטענה שכל מי שהוא יהודי, אוטומאטית הוא צחור וטהור מכל רבב. הוא לא יכול להיות רע, אי אפשר לקרוא לו אכזרי למרות שהוא כן, אסור לבקר אותו, אסור להעניש אותו, צריך לקפוץ ולעשות את רצונו מתי שרק בא לו....
לא הגזמת ?
בסדר... יהודי. זה עדיין לא אומר שתחת הכותרת "יהודי" אפשר לעשות הכל ולא לשלם את המחיר.
ומי שנעלמת למשפחה ל25 שנה ולא אכפת לה מהסבל שלהם, ובשביל אורק, לא אכזרית?
מי שמתעלמת מהסבל שנגרם ליהודים מהאורקים, ורצה ללקק להם, לא אכזרית?
אין כזה דבר "הכלל"? למה? מה הנימוק? יש דבר כזה. למה אתה מכחיש? כי זה אומר שצריך להחמיר בשיפוט?
אז אין בעולם שום כלל חוץ מכלל ישראל? נו באמת!
ואם הייתי שומע לך ש"ועמך כולם צדיקים", אז אל תכניס אף יהודי לכלא. כולם צדיקים.
למה אני רוצה שתברח מהערבי? כי תחשוב כמה המשפחה שלה סבלה. שתחשוב כמה העם שלה סבלה. שתחשוב את כל המחשבות שהייתה צריכה לחשוב מזמן. אבל עדיין, היא לא חושבת על אף אחד חוץ מעל עצמה. הדבר היחיד שבוער לה הוא להציל את עורה הנקלה מהמכות שהוא חוטף.
אני חוזר ואומר, מילא הייתה מודה שטעתה, מילא הייתה מתנצלת. אבל כלום! רק "ברחתי כי נתנו לי מכות".
ההבדל בין פלסנר לבין סתם גוי, שפלסנר בחסות היהדות שלו יכול לעשות יותר נזקים. ואתה לא יכול לצפות ממני או מכל אדם בר דעת, לראות בן של בוגדת מתבוללת, מזיק והורס ומשחית, ולא לבקר את ההשחתה וההרס שהוא יוצר, רק בגלל הסיכוי הקלוש שהוא יחזור בתשובה ויהיה צדיק.
אם יחזור בתשובה ויהיה צדיק, לא נבקר אותו. עד אז, להתעלם מהרשעות שלו כי אולי... כי יכול להיות... כי... דברים שלא באו לעולם ושלא קרו בכלל, זו רשעות!
רשעות ואכזריות כלפי כל אותם הרחמנים והתמימים שסובלים ממנו.
וזו המשמעות האמיתית של הפתגם שאמרו חז"ל.
כשאתה מרחם על אנשים אכזריים כאלה, אתה בעצם לא מרחם על האנשים הטובים שסובלים מהמעשים שלהם. אז מי עדיף בעיניך? בוגדים נאלחים ונתעבים שאפילו לא חושבים לחזור בתשובה, רק כי יש סיכוי קלוש שיעשו את זה?
או אנשים טובים שחוזרים בתשובה כל יום ומשתדלים ועושים וחיים כמה שאפשר כמו שצריך, וסובלים מאותם בוגדים?
מבחינתי, הברירה חד משמעית. האנשים הטובים עדיפים בעיני מן הבוגדים. ואם הבוגדים רוצים לחזור בתשובה, הרי שאוטומטית הם מצטרפים ל"כלל" (אמרת שאין כלל?) של האנשים הטובים ופורשים מה"כלל" של הבוגדים.
עד אז, הם נשפטים לפי ההתנהגות שלהם.