יהדות ותורת ישראל > שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי
רשמו בתקשורת
(1/1)
רחמים:
שיצחק שמיר נפטר ביום שבת
וההלוויה היא ביום שני ,
למה ההלוויה לא הייתה ביום ראשון ?
האם לפי ההלכה מותר לדחות הלוויה ?
ובאיזה מקרים ?
והאם לפי ההלכה מותר לקבור אדם יהודי בארון קבורה ?
UM-96:
לא דוחים הלוויה אבל מי אמר שתמיד הולכים עפ״י ההלכה...
ולא קוברים יהודי בארון.
Rafoe:
--- ציטוט של: UM-96 על יולי 02, 2012, 22:08:11 ---לא דוחים הלוויה אבל מי אמר שתמיד הולכים עפ״י ההלכה...
ולא קוברים יהודי בארון.
--- סוף ציטוט ---
במדינת ישראל כן דוחים הלוויות, וכן - קוברים בארונות.
אבל זה לא הדבר הכי גרוע. יש מקרים שבהם שורפים גופות :old_WTF_Aza:
אביר הקרנפים:
--- ציטוט של: UM-96 על יולי 02, 2012, 22:08:11 ---לא דוחים הלוויה אבל מי אמר שתמיד הולכים עפ״י ההלכה...
ולא קוברים יהודי בארון.
--- סוף ציטוט ---
כתוב שאין מלינים את המת בירושלים. בשאר מקומות, מי אמר שלא ?
ואיפה כתוב שלא קוברים בארון?
הבוס הגדול:
--- ציטוט של: Rafoe על יולי 02, 2012, 22:54:50 ---במדינת ישראל כן דוחים הלוויות, וכן - קוברים בארונות.
אבל זה לא הדבר הכי גרוע. יש מקרים שבהם שורפים גופות :old_WTF_Aza:
--- סוף ציטוט ---
בארץ מותר לשרוף גופות אך ורק אם אותו נפטר ביקש את זה בכתב לפני פטירתו.
אם ישנו אדם כזה בארץ (והאמת לא חסרים) זהו אדם כופר שלא מאמין בדת הקודש שלנו ובצו האלוקי לקבור אדם שלם,ולכן ככל הנראה אין לו זכות משמיים להקבר שלם ונשמתו תתעופף לה שם במרומים כמו פירורי הגוף שלו :old_smiley:
בכל זאת יש לי שאלה קטנה,מדוע קוברים אדם עטוף בטלית,מה הסיבה ההלכתית לזה?
תפריט
[0] אינדקס הודעות
עבור לתצוגת גירסה מלאה