כתב נושא: מערכת החינוך במדינת ישראל .  (נקרא 8545 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק MAORO

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1872
  • "לדוד,ברוך ה׳ צורי,המלמד ידי לקרב,אצבעותי למלחמה"
מערכת החינוך במדינת ישראל .
« ב- : יוני 08, 2012, 00:28:56 »
לא רציתי לדבר על ההסתה השמאלנית במערכת , שנראית בהחלט לעין , אלא על נושא אחר .
עידוד למצוינות .
במדינת ישראל של היום , לא מחנכים תלמידים למצוינות , מחנכים אותם לאחידות .
רוצים שכולם ילמדו מתמטיקה ברמה נמוכה ללא מספיק שעות , כנ"ל לגביי אנגלית , היסטוריה ושאר מקצועות החובה .
לפי דעתי , צריכים ליצור רמה אחידה של תלמידים עד כיתה ח' אבל לא מעבר לזה .
אין שום סיבה שתלמד מתמטיקה 3 יח' או 4 יח' אם אתה שונא את זה .
הרי גם ככה אתה לומד מתמטיקה שימושית עד כיתה ח' , אין שום סיבה הגיונית נראית לעין שתכריח תלמידים חלשים ללמוד מתמטיקה .
זה מוביל לשנאה לבית הספר , שנאה ללמידה , ובכלל לירידה ברמת ההשכלה הכללית כי הרצון ללמוד , יורד , ואם כבר לומדים , לא לומדים כדי להחכים , לומדים כדי לקבל תואר ולעשות יותר כסף במהלך החיים .
אז מה הטעם ללמוד מתמטיקה למשל של אחריי כיתה ח' , אם לא תשתמש בזה בשום מקום בחיים שלך (הרי עם 3 יחידות מתמטיקאי כבר לא תצא ... ) ?
ועוד דוגמה למשל , אנגלית , למה לך ללמוד אנגלית 3 יח' ? הרי כבר למדת את בסיס השפה , אתה יודע לדבר אנגלית בסיסית , יודע לכתוב ברמה בסיסית , מה ייתן לך ללמוד דיקדוק ברמה גבוה ? הרי מי שלא אוהב אנגלית , ישתדל להימנע בכל כוחו מלדבר באנגלית , ואף עבודה לא תקבל אותו כשצריך כישורים באנגלית , אם הוא למד 3 יח' , ככה שזה מיותר . אם יקרה לו מצב שהוא יהיה חייב לדעת שפה זרה ,הוא יודע לדבר ברמה בסיסית שהוא למד עד כה , מילים פשוטות שישמשו אותו במצבים פשוטים , אז זה לא ממש משנה אם הוא יתקע באמריקה , ולא ידע אם מה שהוא אומר זה S של שייכות או S של ריבוי ...
וכך בכל המקצועות .
אז לפי דעתי , מה שצריך לעשות היא לשמר את התוכנית הקיימת עד לכיתה ח' או ט' , הגעה לרמה בסיסית של הבנה בקרב כלל התלמידים , כמובן בשילוב עם ערכים נורמליים במקום ביקורת המקרא ושיעורי אזרחות שמלמדים .
לאחר מכן , צריך לקחת את הנקודות החזקות של כל תלמיד (יחסית) וליצור לכל תלמיד מערכת שעות אינדיבידואלית , של חיזוק והרחבה במקצועות שהוא חזק בהם , על שעות של מקצועות שגם ככה מעיקים עליו , מקשים עליו ,ולתת לו להמשיך ללמוד אותם ולתרגל אותם , ברמה בסיסית ביותר .
אז למה בעצם לעשות דבר שכזה ? טוב אז ככה .
בוא אני יתן לכם את עצמי כדוגמה .
אני בבית הספר מאוד אהבתי ללמוד היסטוריה,תמיד הייתי ברמה מאוד מאוד גבוהה במקצוע הזה (בהשוואה לשאר הכיתה) , עשרות פעמים תיקנתי מורים שטעו בשיעורים בשלל של נושאים , מאז ומתמיד קיבלתי מאיות במקצוע הזה בלי להתמצא , וערוץ ההיסטוריה הוא הדבר כמעט היחידי שאני רואה בטלוויזיה ביום יום .
לעומת זאת , אני הבנאדם הכי גרוע בעולם בערך במתמטיקה , זה פשוט לא מסתדר לי בראש , המספרים שוברים לי את העיינים , ותמיד סחבתי עוברים ונכשלים במאמץ רב .
אז מה תכלס קרה ? כדי לקבל תעודת בגרות , נאלצתי לוותר על שעות רבות שיכלתי להשתמש בהם לחיזוק מקצועות שאני אוהב , שילמתי הרבה כסף למורים פרטיים , ובינינו , בשביל מה ? אני עברה בסך הכל שנה , אני לא זוכר כלום , ואני כנראה גם אף פעם לא ישתמש בזה , זה גרם לי לשנוא את הבית ספר ,"להבריז" המון פעמים משיעורים ( יותר הברזות מהופעות לשיעור  ;D),וכשכבר באתי לכיתה , מרוב השעמום תמיד הייתי מדבר ומפריע , וגם ככה בסופו של דבר יצאתי עם 60 עלוב בשלוש יחידות מתמטיקה . בשביל מה זה טוב ?
ולא מדובר פה רק בי , מדובר פה על כמעט כל התלמידים במדינת ישראל . כמעט כל אחד מאיתנו זוכר את השיעור האחד שהוא אהב , אולי אפילו בתור ילד , והשיעמום המתסכל והמועד לפורענות בשאר השיעורים , ופה יש התפצלות , חלק המשיכו לאהוב את המקצוע האהוב ושנאו את כל השאר , וחלק פשוט שנאו את הכל בעקבות השיעמום .
אז מה אני מציע ? להרחיב את המגמות לכל המקצועות הנלמדים , שלכל מקצוע תהיה הרחבה , לצמצם את שאר המקצועות למינימום , ולהעניק דגש על חשבון השעות שקוצצו במערכת , למקצוע הנבחר , או לחילופין למי שרוצה , להמשיך בתוכנית הנוכחית בבית ספר אחר שיכלול את כל הנושאים ברמה עלובה , כמו היום . ככה אולי אשכרה ימשיכו להיות לנו פה מדענים ברמה גבוה כבר אחריי התיכון , אנשי מחשבים ברמה גבוהה אחרי התיכון , סופרים,היסטוריונים,חוקרי השפה העברית,מתמטיקה, ועוד רבים וטובים , במקום שאנשים יסיימו בית ספר עם 4 יח' אנגלית , 4 יח' מתמטיקה,ילכו למכללה וילמדו כלכלה ומנהל עסקים. קצת חינוך למצוינות עוד לא הרג אף אחד . מה דעתכם ?   
חכמה בגויים תאמין:"אויב גלוי הוא קללה, אבל מעמיד פני ידיד גרוע ממנו." - בנג'מין פרנקלין .
"תכופות אנו נותנים בעצמנו לאויב את הכלים לכלותנו." - איזופוס.
"פייסן הוא אדם המאכיל תנין, בתקווה שהוא יאכל אותו אחרון." - וינסטון צ'רצ'יל
"קודם כל תהיינה העובדות בידיך, ואז תוכל לסלף אותן כאוות נפשך."- מרק טווין.

מנותק UM-96

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2183
  • הבא להורגך-השכם להורגו
בעניין: מערכת החינוך במדינת ישראל .
« להגיב #1 ב- : יוני 08, 2012, 00:37:04 »
לא חשבתי על זה ככה אפ פעם. בואנה הבאת פה רעיון הגיוני אחי חבל שאתה לא שר החינוך. אני די כמוך גם אני מת על הסטוריה אבל לא משהו בכלל במתמטיקה(4 יחידות אבל בכל זאת...).
״אַתָּה תָקוּם תְּרַחֵם צִיּוֹן כִּי עֵת לְחֶנְנָהּ כִּי בָא מוֹעֵד.״
״כִּי רָצוּ עֲבָדֶיךָ אֶת אֲבָנֶיהָ וְאֶת עֲפָרָהּ יְחֹנֵנוּ.״

מנותק MAORO

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1872
  • "לדוד,ברוך ה׳ צורי,המלמד ידי לקרב,אצבעותי למלחמה"
בעניין: מערכת החינוך במדינת ישראל .
« להגיב #2 ב- : יוני 08, 2012, 00:48:53 »
יש לי המון רעיונות ...   ;D
ד"א , תלמידי ישראל הם עדיין התלמידים החכמים בעולם .
מה שגורם לירידה ברמה הם בראש ובראשונה הערבים הטיפשים ...
תלמידי ישראל עובדים קשה מאוד ביחס לשאר תלמידי העולם בכדי ללמוד למבחנים ולהצטיין , זה הערבים שמורידים את הרמה (כידוע,הערבים הם מטומטמים גמורים ביחס ליהודים,אל אף שהם מונים מאות מיליונים , שום דבר טוב לא יצא מהם , משמיים שלחו להם נפט כדי שבבוא היום הם לא יבואו בטענות לקב"ה).
חכמה בגויים תאמין:"אויב גלוי הוא קללה, אבל מעמיד פני ידיד גרוע ממנו." - בנג'מין פרנקלין .
"תכופות אנו נותנים בעצמנו לאויב את הכלים לכלותנו." - איזופוס.
"פייסן הוא אדם המאכיל תנין, בתקווה שהוא יאכל אותו אחרון." - וינסטון צ'רצ'יל
"קודם כל תהיינה העובדות בידיך, ואז תוכל לסלף אותן כאוות נפשך."- מרק טווין.

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
בעניין: מערכת החינוך במדינת ישראל .
« להגיב #3 ב- : יוני 08, 2012, 01:26:48 »
אתה חושב שמשרד החינוך אמור לקבל טיעון ש"אני לא אוהב אנגלית אז תשאיר אותי ברמה של מילים בסיסיות" ?

מלמדים אותך מה שאתה צריך לדעת. אם תרצה ואם לא. מי שמשקיע קצת יותר, יכול להשיג יותר עד הבגרות. מי שבאמת מחונן, יש בתי ספר למחוננים וכו'.

אני לא מתמצא בזה כל כך כי אני למדתי בתלמוד תורה.
אבל כאחד שמסתכל היום אחורה ולצדדים, אני יכול לומר לך שאולי יש מקום לשיפורים קלים, שימת דגש במקומות מסויימים. אבל לא מחיקות גדולות כמו שאתה חושב.
דברים שנראה לך שאינם חיוניים, מתבררים כחיוניים בהמשך הדרך.
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק MAORO

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1872
  • "לדוד,ברוך ה׳ צורי,המלמד ידי לקרב,אצבעותי למלחמה"
בעניין: מערכת החינוך במדינת ישראל .
« להגיב #4 ב- : יוני 08, 2012, 01:39:58 »
איפה בדיוק בחיים אני אשתמש בזה ?
ולא מלמדים אותך מה שאתה צריך לדעת.
אז אולי תסביר לי בבקשה , למה אני צריך לדעת מה ההבדל בין טנגנס, קוסינוס, וסינוס ?
אז אולי תסביר לי בבקשה , למה אני צריך לדעת שהמילה "השתעל" עברה סיכול עיצורים והמילה המקורית הייתה "התשעל" ?
אז אולי תסביר לי בבקשה , למה אני צריך לדעת שיש חוקרים אנטי-דתיים שהחליטו שאגדת העם אנומה אליש היוותה את הבסיס לבראשית ? (חס ושלום)
ואני יכול להמשיך ככה עד מחר , למה בדיוק צריך לעשות בגרות בספורט ? אז יופי רצת 4000 בגיל 17-18 , אני בטוח שזה מהותי להמשך החיים שלך , וכו' וכ'ו .... עזוב אותך , רוב מה שאתה לומד בבית ספר עד כיתה ט' , זה מה שיעזור לך בחיים , השאר זה סתם שטויות שאתה שוכח ..
וגם התוכנית הבסיסית של המקצועות שנשארים צריכים להשתנות באופן דראסטי , לא עוד אזרחות , ביקורת המקרא,ושאר טימטומות שמקבלות כל כך הרבה שעות לתלמידים שלא רוצים ללמוד אותם (מי שרוצה שילך ללמוד בנפרד משאר הכיתה), אלא החלפה של ככל המקצועות האנטי יהודיים האלו במקצוע כולל שיקרא נאמר לימוד יהדות , שישלב לימוד תורה בצורה של שיעורים ודיון,מסורת ישראל שתלמד על ההיסטוריה והגיבורים של עם ישראל , ערכים , מוסר ..
יש לי הרבה ביקורת על התוכנית הקיימת , ועל היעילות שלה . על ה"תכלס" שהיא מייצרת בשטח . במצבנו היום אנחנו לא צריכים שכולם ידעו קצת . עדיף לנו שכל אחד ידע הרבה , בתחום שלו .
חכמה בגויים תאמין:"אויב גלוי הוא קללה, אבל מעמיד פני ידיד גרוע ממנו." - בנג'מין פרנקלין .
"תכופות אנו נותנים בעצמנו לאויב את הכלים לכלותנו." - איזופוס.
"פייסן הוא אדם המאכיל תנין, בתקווה שהוא יאכל אותו אחרון." - וינסטון צ'רצ'יל
"קודם כל תהיינה העובדות בידיך, ואז תוכל לסלף אותן כאוות נפשך."- מרק טווין.

מנותק מציאותי

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1401
בעניין: מערכת החינוך במדינת ישראל .
« להגיב #5 ב- : יוני 09, 2012, 12:37:44 »
הכל שאלה של מה אתה רוצה לעשות בחיים, אני לדוגמה רוצה להיות מהנדס אלקטרוניקה, לכן אני צריך מתמטיקה ופיזיקה.
פיזיקה זה לא התחום החזק שלי אבל אני לומד ומפתח את זה, אם רוצים זה אפשרי.
מה שאתה מקבל מהבית ספר אמור להיות הבסיס של ההכשרה שלך ללימודים הגבוהים.

מנותק MAORO

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1872
  • "לדוד,ברוך ה׳ צורי,המלמד ידי לקרב,אצבעותי למלחמה"
בעניין: מערכת החינוך במדינת ישראל .
« להגיב #6 ב- : יוני 09, 2012, 23:20:26 »
אבל היום הגענו למצב של ירידה ברמה , שבו אחת מהטמבליות ב"יפה והחנון" אומרת ששאמל נגד הערבים וימין זה בעד ( ??? ) בעוד שהיא לומדת לתואר שני למנהל עסקים . יש זילות במוסד האקדמי , אין מצוינות , יש אחידות ובינוניות.
חכמה בגויים תאמין:"אויב גלוי הוא קללה, אבל מעמיד פני ידיד גרוע ממנו." - בנג'מין פרנקלין .
"תכופות אנו נותנים בעצמנו לאויב את הכלים לכלותנו." - איזופוס.
"פייסן הוא אדם המאכיל תנין, בתקווה שהוא יאכל אותו אחרון." - וינסטון צ'רצ'יל
"קודם כל תהיינה העובדות בידיך, ואז תוכל לסלף אותן כאוות נפשך."- מרק טווין.

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
בעניין: מערכת החינוך במדינת ישראל .
« להגיב #7 ב- : יוני 09, 2012, 23:26:51 »
משפטים ומנהל עסקים נהיו המקצועות הכי זולים והכי נפוצים. כל אידיוט ופוסטמה לומדים את המשפטים האלה ומקבלים תארים. זה מחריד.

בקשר לטענה הקודמת.
מבחינתך ביקורת המקרא זה באמת דבילי. כי אתה מאמין. אבל מבחינת יוצרי תכנית הלימודים, זה אחלה בחלה. בגלל שככה זה ילמד אותך לזלזל בתורה. אתה למד להסתכל על התורה בעין מזלזלת וכל מה שינסו להסביר לך, תתרץ את זה כסיפורי סבתא מצוצים מהאצבע.
יש תרגילים מתמטיים שאתה לא משתמש בהם בחיי היום יום סתם ככה, ונראה שהם אינם שימושיים, אבל זה טוב לפתח חשיבה מתמטית. כמעט כל דבר בחיים תוכל לנתח בצורה מתמטית ולהגיע להבנה טובה יותר, מסקנה לוגית יותר, או הפתרון שהוא הרע במיעוטו.
אנגלית, יהיה מיותר שאסביר למה צריך ללמוד אנגלית מעבר לקשקוש של שתי מילים עילגות.
בגרות בספורט? היום יש אם אני זוכר נכון 54 תחומים שאפשר לגשת בהם לבגרות. למה? כדי להקל על אנשים שקשה להם ללמוד את התחומים האמיתיים, אז ממציאים להם תחומים.
היגיון מסויים יש בזה. יש אנשים שעושים בוכטות ממקצועות ספורט שונים.
אבל עד כמה שהבורות שלי מגעת, אתה בוחר את תחומי הבגרות שלך. לא? אתה יכול לבחור אם אחד מתחומי הבגרות שלך יהיה ספורט או תחום אחר שיותר קרוב ללבך.
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק UM-96

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2183
  • הבא להורגך-השכם להורגו
בעניין: מערכת החינוך במדינת ישראל .
« להגיב #8 ב- : יוני 10, 2012, 01:47:40 »
לא, ספורט זה מקצוע חובה שכדי לקבל תעודת בגרות אתה מוכרח לפחות לעבור בו (כדי לא לעשות את זה אתה בעיקרון צריך להבריז הרבה או להיות איזה 140 קילו).
״אַתָּה תָקוּם תְּרַחֵם צִיּוֹן כִּי עֵת לְחֶנְנָהּ כִּי בָא מוֹעֵד.״
״כִּי רָצוּ עֲבָדֶיךָ אֶת אֲבָנֶיהָ וְאֶת עֲפָרָהּ יְחֹנֵנוּ.״

מנותק לוחם יהודה

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4499
  • ה' אדוננו מה אדיר שמך בכל הארץ
בעניין: מערכת החינוך במדינת ישראל .
« להגיב #9 ב- : יוני 10, 2012, 01:51:14 »
משפטים ומנהל עסקים נהיו המקצועות הכי זולים והכי נפוצים. כל אידיוט ופוסטמה לומדים את המשפטים האלה ומקבלים תארים. זה מחריד.

בקשר לטענה הקודמת.
מבחינתך ביקורת המקרא זה באמת דבילי. כי אתה מאמין. אבל מבחינת יוצרי תכנית הלימודים, זה אחלה בחלה. בגלל שככה זה ילמד אותך לזלזל בתורה. אתה למד להסתכל על התורה בעין מזלזלת וכל מה שינסו להסביר לך, תתרץ את זה כסיפורי סבתא מצוצים מהאצבע.
יש תרגילים מתמטיים שאתה לא משתמש בהם בחיי היום יום סתם ככה, ונראה שהם אינם שימושיים, אבל זה טוב לפתח חשיבה מתמטית. כמעט כל דבר בחיים תוכל לנתח בצורה מתמטית ולהגיע להבנה טובה יותר, מסקנה לוגית יותר, או הפתרון שהוא הרע במיעוטו.
אנגלית, יהיה מיותר שאסביר למה צריך ללמוד אנגלית מעבר לקשקוש של שתי מילים עילגות.
בגרות בספורט? היום יש אם אני זוכר נכון 54 תחומים שאפשר לגשת בהם לבגרות. למה? כדי להקל על אנשים שקשה להם ללמוד את התחומים האמיתיים, אז ממציאים להם תחומים.
היגיון מסויים יש בזה. יש אנשים שעושים בוכטות ממקצועות ספורט שונים.
אבל עד כמה שהבורות שלי מגעת, אתה בוחר את תחומי הבגרות שלך. לא? אתה יכול לבחור אם אחד מתחומי הבגרות שלך יהיה ספורט או תחום אחר שיותר קרוב ללבך.

מסכים עם הכל חוץ מהקטע של אנגלית. אני דיי מצטער שלא השקעתי באנגלית כמו שצריך כי היום בתחום שאני נמצא בו זה חוזר אלי כמו בומרנג......

ועצה שלי לא צריך בגרויות ולא נעליים.. לא חסר חש"שלניקים שהצליחו בחיים..

ירושלים הקדושה, נמות למענך!

מנותק UM-96

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2183
  • הבא להורגך-השכם להורגו
בעניין: מערכת החינוך במדינת ישראל .
« להגיב #10 ב- : יוני 10, 2012, 02:02:58 »
למעשה למדתי היום בגמרא משהו מעניין שמתאים (אני לא זוכר את הלשון המדויקת אז אני אנסה לאלתר לך , בעיקרון נאמר ״יגעת ולא מצאת-אל תאמין, לא יגעת ומאת-אל תאמין, יגעת ומצאת-תאמין״. הכוונה שאין דבר כזה שתצליח בלי להתאמץ ואין דבר כזה שתתאמץ ולא תצליח. הגמרא מסייגת את זה רק לדברי תורה מכיוון שענייני החיים , הגשמיים שה רק עם סיעתא דשמייא, כלומר, עניינים שלא קשורים בתורה הם בעיקרון כבר לא בידך אלא בידי שמיים( כמובן שיש השתדלות אבל זה לא הרוב).
״אַתָּה תָקוּם תְּרַחֵם צִיּוֹן כִּי עֵת לְחֶנְנָהּ כִּי בָא מוֹעֵד.״
״כִּי רָצוּ עֲבָדֶיךָ אֶת אֲבָנֶיהָ וְאֶת עֲפָרָהּ יְחֹנֵנוּ.״

מנותק MAORO

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1872
  • "לדוד,ברוך ה׳ צורי,המלמד ידי לקרב,אצבעותי למלחמה"
בעניין: מערכת החינוך במדינת ישראל .
« להגיב #11 ב- : יוני 10, 2012, 04:09:27 »
כעיקרון , השיטה שאני הצעתי יכולה לפתח מצוינות , בכל תחום .
אין טעם להגיע לרמה אחידה , כי בני האדם אינם שווים .
אחד טוב במשהו , השני במשהו אחר , אין שום סיבה ששניהם ילמדו תוכנית לימודים אחידה (בלשון למשל או כל מקצוע לא הכרחי אחר).
הרי כל מטרת בית הספר הוא להכין אותך לחיים , ולהקנות לך ידע .
אז שיקנו לך ידע בדבר שאתה חזק בו מלכתחילה, במקום לחפור לך במשהו שלא מעניין אותך (לדוגמא לשון),כמו שכבר אמרתי , עד כיתה ט' מלמדים אותך את האיך (איך להגות , איך להתנהג , וכו') , ואחריי מלמדים אותך את הלמה (סיבות ליצירת הבניינים ושלל של נושאים טיפשיים ) .
ואתה אומר שזה יעזור לפתח חשיבה מתמטית .
איך לעזאזל בן אדם שסוחב עם מורים פרטיים והמון המון תירגול ב3 יח' תהיה לו חשיבה מתמטית ? זה פשוט לא הגיוני .
ולגביי המגמות , יש המון מגמות בזה אתה צודק , אבל רובם מוגבלות ולא מאפשרות ידע נרחב אלא בסיסי בגלל תוכנית הלימודים האינטסיבית,ויש מגמות שהם פשוט מאוד מפלט לאנשים שאין להם ראש ללמידה .
תנסה לצאת מהתפיסה הקומוניסטית משהו שכולם צריכים להיות שווים לרגע ותהיה קשוב אליי לכמה שניות .
לי יש 4 בני דודים , אחים , שפשוט אין להם ראש ללימודים .
שום דבר לא נכנס להם בראש , לא אנגלית , לא מתמטיקה , כלום .
לעומת זאת , אין מצב שבנאדם יזכה באפס יתרונות בעולם כידוע , יש להם ידיים של זהב.
הם יודעים לעשות הכל כולל הכל, כל דבר שקשור בעבודה עם היידים .
נגרות , זגגות , מסגרות , וכ'ו , ורובם עוד לא עברו את גיל 16 .
אתה חושב שכאלה צריך להכריח להמשיך לשבת וללמוד ? או שאולי לנצל את הכישרון המובהק שלהם ?
ויש עוד המון כאלו ,תמיד יהיו לאדם כישרונות , לא יכול להיות בן אדם נטול כל כישרון ..
אם הוא יהיה קטן וחלש ועם שתי ידיים שמאליות , הוא יכול אולי להיות חכם .
אם הוא לא יהיה שום דבר מאלו , יכול להיות שיהיה לו קול יפה שמתאים לשירה וחזנות ..
לא חסרים כישרונות , צריך רק לשנות את המערכת העקומה שתכיר באינדיביאוליות ולא באחידות סטייל 2 יח' חובה במאה מקצועות לא מעניינים .
חכמה בגויים תאמין:"אויב גלוי הוא קללה, אבל מעמיד פני ידיד גרוע ממנו." - בנג'מין פרנקלין .
"תכופות אנו נותנים בעצמנו לאויב את הכלים לכלותנו." - איזופוס.
"פייסן הוא אדם המאכיל תנין, בתקווה שהוא יאכל אותו אחרון." - וינסטון צ'רצ'יל
"קודם כל תהיינה העובדות בידיך, ואז תוכל לסלף אותן כאוות נפשך."- מרק טווין.

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
בעניין: מערכת החינוך במדינת ישראל .
« להגיב #12 ב- : יוני 10, 2012, 05:53:52 »
אני לא אומר שכולם שווים. אני פשוט אומר שבעולם המודרני יש סטנדרט מינימלי שכולם צריכים. מי שאין לו את הסטנדרט המינימלי יוצא דפוק. אי אפשר לבנות תכנית כבקשתך, אינדיבידואלית לכל תלמיד. זה יצור כיתות בנות 3 תלמידים. נראה לך שאפילו שהכלכלה תהיה טובה פי עשר, יהיה מספיק תקציב ומספיק מורים בשביל כזה דבר? הרי זה חוסר יעילות משווע.
מי שרוצה פיתוח מיוחד בנושאים שהוא טוב בהם, יכול ללכת לקורס פרטי, יכול להתפתח במגמה מיוחדת לאחר הלימודים וכו'. אבל אי אפשר שתכנית הלימודים תהיה אישית. זה לא מעשי.
חייבים ליצור קו כללי מסויים.
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק MAORO

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1872
  • "לדוד,ברוך ה׳ צורי,המלמד ידי לקרב,אצבעותי למלחמה"
בעניין: מערכת החינוך במדינת ישראל .
« להגיב #13 ב- : יוני 10, 2012, 10:51:30 »
א. לא הכחשתי שצריך קו כללי בסיסי לכולם , הוא פשוט צריך להיות קטן יותר .
ב. כבר היום יש את הרעיון שלי , אבל בקטן .
מה הבעיה שבמקום 5 שעות שבועיות מגמה , יהיו 20 , על חשבון שעות אחרות ?
וזה לא עניין של מי שרוצה , הרבה פעמים זה גם אינטרס של המדינה להיות ברמה גבוה בתחומי כמו מדעים , מחשבים וכו' ..
וגם שאר המקצועות יצרו רמה גבוה של מתעסקים בכל מקצוע (אני אחזור לעצמי ? אם אני אלמד היסטוריה מספיק טוב , ואז הוראה , אני אוכל להיות מורה להיסטוריה , וככה גם לעזור בצורה כלשהי למדינה , במקצוע שצריכים במדינה ,המדינה צריכה מורים והביקוש של המקצוע יורד , וגם לעסוק במשהו שמעניין אותי.)
וד"א , אתה אומר שזה נשמע לך לא מעשי ליצור כיתה של שלוש תלמידים ... זה קורה כבר היום !
וכן יש הבחנה והכרה באינדיבידואליות ! היא פשוט קטנה יותר .
במקום לבחור במקצוע שילמדו אותך אותו 20 שעות , אתה בוחר מקצוע מסדרה של מקצועות שהבית ספר בוחר (אני בחרתי 2 ),ומרחיב אותו ברמה של 5 יח'.
למה לא לוותר על יח' קיימות אחרות , שלא תורמות דבר לאיש (כי כמו שאמרתי לך מי שבקושי מחזיק עובר במתמטיקה ,חבל סתם לגרום לו להיעלם משיעורים , להפריע ולדבר , אם פשוט אין לו ראש לזה ) .
כל ההצעה שלי היא בסך הכל שינוי של תוכנית הלימודים , לא איזה רפורמה כוללת סטייל "חינוך חינם מגיל 3 עד אקדמיה" שתמוטט את המדינה .
בסך הכל , במקום לשלם למורה לשון על שעה בכיתה י' 1 , שעה בכיתה י2 , שעה בכיתה י3 וכן הלאה , לשלם לו לדוגמה על 3 שעות בכיתה י' .
ליצור חתך שבו במקום שלוש שעות מפוזרות בכיתות מפוזרות , אלא בכיתה אחת של תלמידים שחזקים בלשון (כך יבחרו את המצטיינים , מין הסתם),ועוד לדוגמה , למה איזה קטנצ'יק שאוהב מדעים והתעסקות עם נוסחאות וישיבה ממושכת במעבדה , צריך להתעסק באיך לעזאזל הוא עובר את ריצת 4000? הוא יכול לתרום למדינה הרבה יותר בתור מדען פורץ דרך מאשר סתם חנון מזיע . והדוגמה ההפוכה , למה אחד שרץ כמו צ'יטה צריך לשבור את הראש על משוואות במתמטיקה ? לא עדיף ללמד אותו מקצוע שקשור אליו בכלליות ? (תזונאי,מאמן כושר וכ'ו .. ) או אם למשל הוא ברמה באמת גבוהה,לאמן אותו לאולימפידה ..
תחשוב על זה , זה בסך הכל שינוי שלא יצריך תוספת של שקל למערכת , אלא רק ארגון שונה ..
לא צריך עוד מורים , לא צריך עוד שעות , לא צריך עוד מתקנים , הכל כבר מוכן , רק תסדר אותם אחרת !   
חכמה בגויים תאמין:"אויב גלוי הוא קללה, אבל מעמיד פני ידיד גרוע ממנו." - בנג'מין פרנקלין .
"תכופות אנו נותנים בעצמנו לאויב את הכלים לכלותנו." - איזופוס.
"פייסן הוא אדם המאכיל תנין, בתקווה שהוא יאכל אותו אחרון." - וינסטון צ'רצ'יל
"קודם כל תהיינה העובדות בידיך, ואז תוכל לסלף אותן כאוות נפשך."- מרק טווין.

מנותק נדב

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 732
בעניין: מערכת החינוך במדינת ישראל .
« להגיב #14 ב- : יוני 10, 2012, 12:23:06 »
מאורו. מטרת מערכת החינוך היא לא רק להכין אותך לחיים. המטרה היא כמו שנגזר מהשם - לחנך אותך. לחנך אותך = להפוך אותך לאדם טוב יותר, חלק מזה זה גם אדם משכיל יותר, ולאדם משכיל יש ידע במגוון תחומים. גם אם לא תשתמש בהם אף פעם, הידע הוא לא רק אמצעי, לפעמים הידע הוא מטרה בפני עצמה. תלמיד בישראל צריך לדעת תנ"ך ברמה גבוהה (וגם ביקורת המקרא), צריך לדעת אנגלית (מה שמלמדים בתיכון זה בדיחה, ואני הייתי ב 5 יח"ל, זה צריך להיות הרבה יותר מעמיק), צריך לדעת חדו"א (לא כי תשתמש בלוגריתמים כדי לחשב עודף במכולת, אלא כדי לפתץוח את הראש שלך לעוד סוג של חשיבה). וכן אתה צריך לדעת להתמודד גם עם דברים שלא הכי מעניינים אותך, זו הכנה מעולה לחיים.

מנותק MAORO

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1872
  • "לדוד,ברוך ה׳ צורי,המלמד ידי לקרב,אצבעותי למלחמה"
בעניין: מערכת החינוך במדינת ישראל .
« להגיב #15 ב- : יוני 10, 2012, 12:52:12 »
בגלל זה אתה לומד עד כיתה ט' .
אין טעם ללמוד דברים שלא ישמשו אותך , זה טיפשי לחלוטין !
זה ביזבוז זמן וכסף !
אז בוא נשמע מה הפיתרון שלך ?
חכמה בגויים תאמין:"אויב גלוי הוא קללה, אבל מעמיד פני ידיד גרוע ממנו." - בנג'מין פרנקלין .
"תכופות אנו נותנים בעצמנו לאויב את הכלים לכלותנו." - איזופוס.
"פייסן הוא אדם המאכיל תנין, בתקווה שהוא יאכל אותו אחרון." - וינסטון צ'רצ'יל
"קודם כל תהיינה העובדות בידיך, ואז תוכל לסלף אותן כאוות נפשך."- מרק טווין.

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
בעניין: מערכת החינוך במדינת ישראל .
« להגיב #16 ב- : יוני 10, 2012, 21:44:03 »
לא. הוא צודק. זה בערך מה שכתבתי לך קודם. אדם שאין לו את ההשכלה הזו, בעולם של היום, מוצא את עצמו דפוק ודחוי ובלתי מוערך כמעט בכל מקום.
אם אתה שליח של מזון מהיר או עובד זוטר במפעל, ואתה לא יודע לסיים משפט בלי שגיאות כתיב, או לכתוב מושגים בסיסיים באנגלית בלי לצאת אנאלפאגימל, מסתכלים עליך בעין עקומה.

וכל מי שניסה לחפש עבודה, יודע שהיום מבקשים ממך רמה של השכלה ושל ידע מעבר למה שנדרש בפועל מהעבודה עצמה. כל זה כדי לוודא שאתה יותר משכיל ומצויין ושהם לא לוקחים סתם פרחח.
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק MAORO

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1872
  • "לדוד,ברוך ה׳ צורי,המלמד ידי לקרב,אצבעותי למלחמה"
בעניין: מערכת החינוך במדינת ישראל .
« להגיב #17 ב- : יוני 10, 2012, 22:09:58 »
אבל אתם מפספסים את העיקרון חבר'ה .
העיקרון הוא שהבסיס נשאר , אבל במתכונת מצומצמת .
זה לא כאילו אתה לומד אך ורק דבר אחד , ובור מוחלט בכל שאר התחומים .
הזמן והכסף מתבזבזים , ולחינם .
ושוב אני נותן לכם דוגמאות , ועוד לא קיבלתי תשובה הגיונית .
איזה מקום עבודה ידרוש ממני להבין את ההקבלה שבין המכונית מודל 48 בספר המאהב לבין מדינת ישראל ?
תחשבו לרגע אם אתם זוכרים את הדברים הטיפשיים שלמדתם בבית ספר , או רק את מה שבאמת רציתם לזכור ..
חכמה בגויים תאמין:"אויב גלוי הוא קללה, אבל מעמיד פני ידיד גרוע ממנו." - בנג'מין פרנקלין .
"תכופות אנו נותנים בעצמנו לאויב את הכלים לכלותנו." - איזופוס.
"פייסן הוא אדם המאכיל תנין, בתקווה שהוא יאכל אותו אחרון." - וינסטון צ'רצ'יל
"קודם כל תהיינה העובדות בידיך, ואז תוכל לסלף אותן כאוות נפשך."- מרק טווין.

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
בעניין: מערכת החינוך במדינת ישראל .
« להגיב #18 ב- : יוני 10, 2012, 22:16:49 »
אתה קצת מערבב...

אולי ההשוואה הספציפית שהזכרת לא תידרש ממך בבואך למקום עבודה. אבל ההכרה שאתה אדם משכיל ברמה מסויימת, נדרשת בהמון מקומות עבודה.
ואם אני מנחש שאת ההקבלה הזו נדרשת לבצע בשיעור ספרות, הרי ששם אתה נדרש להרגיל את עצמך לקרוא ספר ולנתח אותו. שזה דבר שעוזר למוח שלך ולדרך החשיבה שלך להתפתח, למצוא דרכים חדשות לעשות דברים ולפתור (או ליצור) בעיות.

שורה תחתונה, וזה כן עונה על מה ששאלת.
אם תלמד אך ורק מה שאתה צריך, בדיוק לפי מה שאתה חושב שצריך, לא רק שתהיה בור, אלא שבסופו של דבר יתברר לך שלא למדת את כל מה שאתה צריך.
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק UM-96

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2183
  • הבא להורגך-השכם להורגו
בעניין: מערכת החינוך במדינת ישראל .
« להגיב #19 ב- : יוני 10, 2012, 23:47:46 »
איכס גם אני למדתי את המאהב של השמאלני הזה א.ב יהושע(״למדתי״ חחח באף שיעור לא הייתי)...
אגב הבגרות ביום חמישי. יאק.
״אַתָּה תָקוּם תְּרַחֵם צִיּוֹן כִּי עֵת לְחֶנְנָהּ כִּי בָא מוֹעֵד.״
״כִּי רָצוּ עֲבָדֶיךָ אֶת אֲבָנֶיהָ וְאֶת עֲפָרָהּ יְחֹנֵנוּ.״

מנותק MAORO

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1872
  • "לדוד,ברוך ה׳ צורי,המלמד ידי לקרב,אצבעותי למלחמה"
בעניין: מערכת החינוך במדינת ישראל .
« להגיב #20 ב- : יוני 11, 2012, 00:06:34 »
נו אתה מבין ? המקצוע הזה זה מדגם מיצג .
כל כך שטויות , כל כך הרבה שיעורים מבוזבזים ..
"יום נפלא לדגי הבננה " "חיזו בטטה " "זוהרה אלפסיה" "הדבר" כל מיני בילבולי מוח מטומטמים ...
זה ביזבוז כסף וזמן נטו !
והם מתעקשים שזה עלול לתרום לך מתישהו בחיים ...
איפה לעזאזל ? זה סתם סיפורים של שמאלנים , נטולי תוכן ומסקנה הגיונית , יש לציין .
חכמה בגויים תאמין:"אויב גלוי הוא קללה, אבל מעמיד פני ידיד גרוע ממנו." - בנג'מין פרנקלין .
"תכופות אנו נותנים בעצמנו לאויב את הכלים לכלותנו." - איזופוס.
"פייסן הוא אדם המאכיל תנין, בתקווה שהוא יאכל אותו אחרון." - וינסטון צ'רצ'יל
"קודם כל תהיינה העובדות בידיך, ואז תוכל לסלף אותן כאוות נפשך."- מרק טווין.

מנותק UM-96

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2183
  • הבא להורגך-השכם להורגו
בעניין: מערכת החינוך במדינת ישראל .
« להגיב #21 ב- : יוני 11, 2012, 00:12:27 »
גם חיזו בטטה למדנו. אכן רוב הסיפורים טפשיים מאוד וללא שום מוסר השכל וזה עוד במקרה הטוב שהם לא שטופים בזימה.
״אַתָּה תָקוּם תְּרַחֵם צִיּוֹן כִּי עֵת לְחֶנְנָהּ כִּי בָא מוֹעֵד.״
״כִּי רָצוּ עֲבָדֶיךָ אֶת אֲבָנֶיהָ וְאֶת עֲפָרָהּ יְחֹנֵנוּ.״

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
בעניין: מערכת החינוך במדינת ישראל .
« להגיב #22 ב- : יוני 11, 2012, 00:32:52 »
ברגע שאתה מסכים על הרעיון שצריך ללמוד ספרות, השאלה היא מה מחשיבים כספרות. וזה עניין מסויים לדון עליו.
ביאליק ועגנון כתבו היטב. לעומת שוטים אחרים שאין בהם לא טעם ולא ריח.
אבל אם למשל תתעמק בספרים שלהם ותנסה להבין מה הם רצו ומה הביעו... יש בזה משהו...
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק MAORO

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1872
  • "לדוד,ברוך ה׳ צורי,המלמד ידי לקרב,אצבעותי למלחמה"
בעניין: מערכת החינוך במדינת ישראל .
« להגיב #23 ב- : יוני 11, 2012, 00:43:06 »
אין טעם שמי שפשוט לא אוהב ספרות , ילמד ספרות .
ספרות זה עדיין ,עם כל הכבוד בגדר תחביב , כמו כל אומנות .
לא ייתכן שילמדו למשל ספרות חובה , ולא ציור חובה (סתם דוגמא) .
כל אומנות היא אומנות ,והיא בגדר תחביב .
חכמה בגויים תאמין:"אויב גלוי הוא קללה, אבל מעמיד פני ידיד גרוע ממנו." - בנג'מין פרנקלין .
"תכופות אנו נותנים בעצמנו לאויב את הכלים לכלותנו." - איזופוס.
"פייסן הוא אדם המאכיל תנין, בתקווה שהוא יאכל אותו אחרון." - וינסטון צ'רצ'יל
"קודם כל תהיינה העובדות בידיך, ואז תוכל לסלף אותן כאוות נפשך."- מרק טווין.

מנותק UM-96

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2183
  • הבא להורגך-השכם להורגו
בעניין: מערכת החינוך במדינת ישראל .
« להגיב #24 ב- : יוני 11, 2012, 00:44:21 »
באליק כופר זבל. על השחיטה? האם אנו באמת צריכים ללמוד את שירי הכפירה של האדם שלא יכל להחזיק את עצמו בישיבה אז ברח לעולם החילוני?
״אַתָּה תָקוּם תְּרַחֵם צִיּוֹן כִּי עֵת לְחֶנְנָהּ כִּי בָא מוֹעֵד.״
״כִּי רָצוּ עֲבָדֶיךָ אֶת אֲבָנֶיהָ וְאֶת עֲפָרָהּ יְחֹנֵנוּ.״