כתב נושא: ליברמן יוזם: אזרחות לבעלי הון רוסים  (נקרא 3058 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
יו"ר ישראל ביתנו מאמין שבעלי ההון יסייעו לישראל בתחומים שונים. דוחה את הטענה שהיוזמה נועדה לקדם אינטרסים פוליטיים.

השר לעניינים אסטרטגיים אביגדור ליברמן, מקדם יוזמה להענקת אזרחות ודרכון ישראלי "בתנאים מיוחדים" לאזרחים ממדינות ברית המועצות לשעבר, שכיום אינם זכאים לכך. היוזמה נועדה לשרת בעיקר בעלי הון רוסים, שדרכון ישראלי יקל על ניידותם בעולם ובאירופה.


על פי המלצת יו"ר "ישראל ביתנו", "נתיב", לשכת הקשר ליהודי ברית המועצות לשעבר, תרכיב רשימה של אנשי מפתח "אשר בידם יכולת ברורה לסייע לישראל בתחומי ביטחון, כלכלה, תרבות, מדע וספורט", או לחלופין, לתרום לקידום ההשפעה הפרו-ישראלית.


לדבריו, היוזמה תחולל "שינוי דרמטי בהענקת אזרחות ודרכונים ישראלים לאישים רוסים בעלי פוטנציאל של תרומה מיוחדת למדינת ישראל".


ליברמן קיים כבר פגישה ראשונה בנושא זה עם שר הפנים, רוני בר-און ועם יו"ר נתיב נעמי בן עמי. בקרוב צפוי דיון נוסף בנושא, הפעם גם בהשתתפותם של נציגי משרד המשפטים ומשרד הביטחון.


"מציאות המבוססת על סטיגמות"

ליברמן דוחה את הטענה, כי היוזמה נועדה לקדם אינטרסים פוליטיים שלו ולבנות לו מאחזי כוח במדינות ברית המועצות לשעבר. לדבריו, ההצעה נועדה בעיקר לצמצם את השבר שנפער בין מדינת ישראל לקהילה היהודית במדינות ברית המועצות לשעבר, שרבים מבכיריה חשים לא רצויים בישראל ואף נרדפים על ידה.


במכתב ששלח לבר-און, מציע גם ליברמן כי על פי הקריטריונים שייקבעו, "יונפק דרכון ישראלי לאזרח שמרכז חייו אינו בישראל, על פי שיקולי שר הפנים... מוצע כי 'נתיב' תמליץ על הארכת הדרכונים לזכאי זכות עלייה על פי חוק השבות, שמרכז חייהם הוא במדינות מוצאם, אך הם מעוניינים לשמור על אזרחות ישראלית ודרכון ישראלי בתוקף".


עוד מבהיר ליברמן במכתבו, כי "מובן מאליו שאנשי עסקים יהודים הנמנים עם הצמרת הכלכלית של רוסיה אינם מסוגלים לשהות בארץ תקופה ממושכת ורצופה, כנדרש כתנאי לקבלת דרכון ישראלי". עם זאת, הוא מדגיש כי הצעתו אינה חלה על האוליגרכים בלבד, אלא גם על מקרים אחרים.


בשיחה עם "הארץ" אמר ליברמן, כי יוזמתו באה לתקן מציאות המבוססת על סטיגמות ודעות קדומות נגד אנשי עסקים רוסים שהם אורחים רצויים ברחבי העולם, אך דחויים על ידי ישראל. לאור מציאות זו, מביע ליברמן חשש כי המשך המצב הקיים וההליכים הביורוקרטיים המשפילים עמם נאלצים להתמודד אישים אלה, יביאו לפגיעה אנושה בזיקה בין הקהילה שם למדינת ישראל.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i