יהדות ותורת ישראל > שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי
״כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא״...
MAORO:
רגע אחי או שמשהו פה לא נכון או שפשוט לא הבנתי נכון .
מוריד הטל אומרים החל מתפילת מוסף בחג פסח .
UM-96:
נו מה הוא כתב?
אביר הקרנפים:
הלכה י"ט.
מקומות שהן צריכים לגשמים בימות החמה כגון איי הים הרחוקים, שואלים את הגשמים בעת שהן צריכין להן, בשומע תפילה. ומקומות שהן עושין יום טוב שני ימים, אומר מוריד הגשם בתפילת מוסף של יום טוב ראשון של שמיני עצרת, ומתפלל והולך כל ימות הגשמים.
הלכה כ'.
כל השנה כולה חותם בברכה שלישית האל הקדוש, ובברכת אחת עשרה: מלך אוהב צדקה ומשפט. ובעשרת הימים שמראש השנה עד מוצאי יום הכיפורים, חותם בשלישית המלך הקדוש, ובאחת עשרה, המלך המשפט.
UM-96:
ואם לא חתם ולא נזכר תוך כדי דיבור (תוך כדי זמן אמרת ״שלום עליך רבי) לשנות למלך הקדוש/המשפט, צריך לחזור לראש...
אביר הקרנפים:
הלכה כ'.
יש מקומות שנהגו בעשרת ימים אלו להוסיף בברכה ראשונה זכרנו לחיים. ובשניה, מי כמוך אב הרחמן. ומוסיפין בברכת שמונה עשרה זכור רחמיך. ומוסיפין בברכה אחרונה ובספר חיים. וכן יש מקומות שנהגו להוסיף בעשרת ימים אלו בברכה שלישית ובכן... ובכן... אבל בראש השנה ויום הכיפורים, מנהג פשוט הוא להוסיף ובכן... ובכן... (ובכן תן פחדך).
פרק ג'.
הלכה א.
תפילת השחר מצוותה שיתחיל להתפלל עם הנץ החמה, וזמנה עד סוף שעה רביעית, שהיא שליש היום. ואם עבר או טעה והתפלל אחר ארבע שעות עד חצות היום, יצא ידי חובת תפילה, אבל לא יצא ידי חובת תפילה בזמנה. שכשם שמצוות תפילה מן התורה, כך מצוה מדבריהם להתפלל אותה בזמנה שתקנו לנו חכמים ונביאים.
תפריט
[0] אינדקס הודעות
[#] עמוד הבא
[*] עמוד הקודם
עבור לתצוגת גירסה מלאה