יהדות ותורת ישראל > שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי
״כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא״...
אביר הקרנפים:
ראה למעלה את לשון הרמב"ם.
"מפני התענית". זה יום כיפור. מתפללים עוד קצת ועוד קצת לפני שהשמש שוקעת כדי להשיג עוד בבקשות ותחנונים.
UM-96:
--- ציטוט של: MAORO על מאי 16, 2012, 13:59:30 ---אם כן , למה תיקנו דווקא ביום הכיפורים 5 תפילות ?
--- סוף ציטוט ---
אולי כדי שנוכל להתפלל יותר הרי זה יום מסוגל מאוד.
MAORO:
אם כן , למה רק 5? למה לא שבע או עשר ? אפשר להספיק בהחלט 6,7 ואם רוצים אז גם עשר.
UM-96:
--- ציטוט של: MAORO על מאי 16, 2012, 14:51:42 ---אם כן , למה רק 5? למה לא שבע או עשר ? אפשר להספיק בהחלט 6,7 ואם רוצים אז גם עשר.
--- סוף ציטוט ---
כי לא מוסיפים כמה שרוצים... יש את ה-3 הקיימות + מוסף שיש בכל מועד שהיו מקריבים בו קורבן מוסף כשהיה בית המקדש אז הוסיפו עוד אחת בדיוק לזמן שבו ננעלים שערי שמים (מכאן שמה ״נעילה״).
אביר הקרנפים:
הלכה י"א.
תפילות אלו אין פוחתין עליהן, אבל מוסיפין עליהן. אם רצה אדם שיתפלל כל היום כולו, הרשות בידו. וכל אותן התפילות שיוסיף, כמו מקריב נדבות. לפיכך צריך שיחדש דבר בתפילה בכל ברכה וברכה מן האמצעיות מעין הברכה. ואם חידש אפילו בברכה אחת דיו, להודיע שהיא נדבה, לא חובה. ושלוש ראשונות ושלוש אחרונות, לעולם אין מוסיפין בהן ולא פוחתין מהן ואין משנין בהן דבר.
הלכה י"ב.
אין הציבור מתפלל תפילת נדבה,לי שאין הציבור מקריב קרבן נדבה. ולא יתפלל אפילו יחיד מוסף שתיים, אחת חובת היום ואחת נדבה, לפי שאין מתנדבין קרבן מוסף. ויש מן הגאונים מי שהורה שאסור להתפלל תפילת נדבה בשבתות וימים טובים, לפי שאין מקריבין בהן נדבה אלא חובת היום בלבד.
תפריט
[0] אינדקס הודעות
[#] עמוד הבא
[*] עמוד הקודם
עבור לתצוגת גירסה מלאה