כתב נושא: הסנאט האיטלקי אישר הצנע, בורסות אירופה עולות  (נקרא 847 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק לוחם בגאולה ובנשמה

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1346
  • מדינת יהודה!
הסנאט אישר הקיצוץ בתקציב, ובתגובה: פרנקפורט מטפסת ב-1.4%, לונדון ופאריס עולות ב-0.8%; תשואות אג"ח איטליה - 6.640%; היורו מתחזק מול הדולר
תגיות: בורסות אירופה,סילביו ברלוסקוני
 
אירופה מאמינה שהוא באמת הולך הביתה, ומגיבה בעליות. ברלוסקוני (צילום: רויטרס)
העליות שאיפיינו את המסחר בבורסות אירופה מתחזקות בשעה האחרונה, על רקע אישור תוכנית הצנע בסנאט האיטלקי. התוכנית נזקקת כעת לאישור סופי של הבית התחתון. ההצבעה צפויה במהלך סוף השבוע.

פרנקפורט מטפסת ב-1.4%, לונדון ופאריס עולות ב-0.8%. סטוקס 600 הכלל אירופי עולה ב-0.8%. היורו מתחזק מול הדולר ב-0.3% לרמה של 1.3646 דולר ליורו. הפרנק השווייצי נסחר ללא שינוי מול הדולר ברמה של 0.9059 פרנק לדולר.

הסנאט האיטלקי אישר לפני כשעה את תוכנית הצנע, הכוללת את הצעדים הנדרשים לקיצוץ החוב הלאומי במדינה, הנאמד ב-1.9 טריליון יורו, במטרה להשיב את ביטחון המשקיעים ולפלס דרך לממשלה חדשה. המועמד המוביל לכהן כראש הממשלה הבא של איטליה הוא הכלכלן מריו מונטי, לשעבר הנציב האירופי וראש רשות ההגבלים האירופית. ההערכות הן כי ראש הממשלה היוצא, סילביו ברלוסקוני, יגיש את התפטרותו כבר מחר, עם אישורה סופי של תוכנית הצנע.

אמש נועד מונטי עם נשיא איטליה ג'ורגיו נפוליטנו, יממה לאחר שהעניק למונטי מעמד של חבר בסנאט לכל החיים. נפוליטנו נפגש גם עם חברי מפלגתו של ברלוסקוני, המתלבטים בין תמיכה בממשלה מקצועית בראשותו של מונטי לבין נסיון להרכיב קואליציה חדשה בראשות מפלגתם. ההערכות הן כי ברלוסקוני יגיש את התפטרותו כבר מחר, עם סיום אישור הרפורמות התקציביות.

פפדמוס יחליף את פפנדראו ביוון

 
ראש הממשלה היווני החדש. פפדמוס (צילום: רויטרס)
הלחץ בשווקים על איטליה הוקל אתמול מעט לאחר שהסנאט האיטלקי התחייב להאיץ את קצב אישור הרפורמות על מנת לסלול את הדרך להקמת ממשלה חדשה, ובעקבות הנפקת אג"ח מוצלחת מהצפוי. עם זאת, הריבית בהנפקת האג"ח היתה כמעט כפולה מזו ששילמה איטליה בהנפקה דומה לפני חודש.

ממשלת איטליה הנפיקה אג"ח לשנה בשווי 5 מיליארד יורו (6.8 מיליארד דולר), בריבית פחות גבוהה מהצפוי. המשקיעים דרשו ריבית ממוצעת של 6.087%. מדובר בעלייה חדה מאוד לעומת ריבית של 3.57% בהנפקה דומה בחודש שעבר, אך מתחת לתחזיות לריבית של 7%. הביקוש לאג"ח עלה פי שניים על ההיצע. אתמול שברו התשואות על האג"ח הממשלתיות של איטליה שיאים, והתשואה על האג"ח לעשר שנים זינקה ל-7.4%. כעת יורדת התשואה ב-0.36% ל-6.886%.

לוקאס פפדמוס יושבע היום בפרלמנט באתונה כראש הממשלה של יוון, יחד עם חברי ממשלת האחדות החדשה. פפדמוס, לשעבר סגן נגיד הבנק המרכזי של אירופה, יחליף בתפקיד את יורגוס פפנדראו, אשר הגיש אתמול את התפטרותו לנשיא.

התקוות ביוון ובגוש היורו הן כי הממשלה החדשה תצליח ליישם בהקדם את תוכנית הצנע עליה הוסכם בפסגת האיחוד האירופי ב-26 באוקטובר בבריסל, על מנת לקבל את חבילת החילוץ בסך 130 מיליון יורו. עם זאת, ייתכן כי ימיה של הממשלה ספורים וכי היא תתפזר לאחר שתוציא לפועל את תוכנית הצנע תוך הסכמה פוליטית רחבה. בלומברג דיווח היום כי בחירות כלליות עשויות להתקיים כבר ב-19 בפברואר 2012.

תעבירו בבקשה לפורום חדשות.
בס"ד