כתב נושא: פסיכים: לשנות את היחס כלפי פדופיליה  (נקרא 9342 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק לוחם יהודה

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4499
  • ה' אדוננו מה אדיר שמך בכל הארץ
פסיכים: לשנות את היחס כלפי פדופיליה
« להגיב #25 ב- : אוגוסט 28, 2011, 06:02:06 »
כל הכבוד אחי אחלה דבר תורה הבאת פה

ירושלים הקדושה, נמות למענך!

מנותק hebraic

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 575
פסיכים: לשנות את היחס כלפי פדופיליה
« להגיב #26 ב- : אוגוסט 28, 2011, 20:17:27 »
אביר הקרנפים - שלוש (ויום אחד )זה לא ראויה לביאה חס וחלילה, זה ראויה לקידושין . זאת אומרת כמו הסכם על נישואין בעתיד .השלב הראשון של הסכם נישואין. אבל עדיין לא השלב שבו זה ממש נישואין לכל דבר.
עכשיו ,העניינים האלה(בת שלוש ויום מתקדשת ) נאמרו בעניין שלאב מותר לקדש לגבר עד שהיא נחשבת בגירה ,מותר מגיל שלוש ויום אחד (לפני זה היא נחשבת תינוקת) אבל זה רק קידושין,לא נישואין עדיין .
עכשיו היה כמה דרכים שהיה אפשר לעשות קידושין , ואחד מהם זה היה ביאה,ואני מניח שהמקור שאתה מדבר עליו ציין את זה כמתקדשת בביאה  ,אבל כבר אמרו חכמינו שאסור לעשות כך, ומקדשים בכסף, שווה כסף,או בשטר(ראה רמב"ם הלכות אישות ג: כח[כא]) . מי שמקדש בביאה ,מכין אותו מכת מרדות(שם).
כמו כן ייתכן שגם המקורות שכתבו מתקדשת בביאה דיברו על עניין לשון קניין,ולא ממש ביאה.
כמו כן כבר אמרו חכמים שאף על פי שיש רשות לאב לקדש ביתו כשקטנה (מגיל שלוש שנים ויום) לא ראוי לעשות כן וצריך לתת לה לגדול ולהחליט בעצמה .

ובכל אופן,כפי שהבאתי, לפי רש"י עצמו,אין שום ראיה מדבריו שהם התנהגו כזוג נשוי לכל דבר ועניין מרגע שנישאו,גם אם נקבל שהתחתנו בגילאים לפי רש"י.כפי שאני רואה שהסכמת שייתכן שיעקב אבינו חיכה . ואם כך אני חושב שאפשר ליישב את זה עם דברי המדרש שהזכרתי לעיל, שחיכה עד גיל 14.אולי. שיש מקור שאומר שזה היה הגיל שהתחתנה.


בעניין נישואין בגיל 18. בסך הכל ציינתי שזה לא עניין של נימוסי גוים.זה בהחלט קיים במקורות.ויש בזה דעות שונות, כפי שאמרת,ככל הנראה זה הגיל שבו הגבר בשל לזה יותר  . אביא מדברי המהר"ל ב"דרך חיים" על מסכת אבות פרק ה משנה כא "אמר בן שמונה עשרה לחופה, פירוש דבר זה, כי האדם אין גידול שלו בקומתו עד שהוא בן שמונה עשרה ונשלם אז גידול שלו כאשר הוא בן י``ח, ומאז חייב להשלים עוד עצמו באשה כי כל זמן שלא נשא אינו אדם שלם, וכדאמרינן ביבמות (סב ב) אמר רבי אלעזר כל מי שאין לו אשה אינו אדם, שנאמר (בראשית ה ב) זכר ונקיבה בראם, ויקרא את שמם אדם, וכל זמן שאינו בן שמונה עשר לא נשלם קומתו בגופו הוא עצמו, לכך אין צריך להשלים עצמו באשה שהיא תוספת יותר על עצמו, אבל כאשר הוא בן שמונה עשרה שכבר נשלם עצמו בגופו יש לו להשלים עצמו באשה"
(וכן עיין בדבריו בעניין הגיל המבוגר שבו התחתן יצחק עיין בדבריו ב"גור אריה" על בראשית כו לד וייתכן שזה תואם לעניין בן 18 לחופה. יש ציטוטים מהמקור כאן http://www.hidabroot.org/CommunityDetail.asp?FaqID=25599 )

בעניין הסימנים, אני לא חושב שזה המקום לדון בהם. אבל מה שדיברתי עליו הוא גם עניין הבגרות הנפשית לחתונה . ושאלתי האם לדעתך בנות 12 ובני 13 של ימינו בוגרים נפשית ומנטאלית לנישואין  ?
השבת: "ג. העניין עם השתנות הדורות והטבעים לא משנה את העיקר. אנחנו עדיין עושים בר מצווה בגיל 13 ובת מצווה בגיל 12. הסימנים לרוב מופיעים כיום בגילאים יותר מוקדמים ואני חייב לציין שבשביל זה לא צריך בגרות מלאה. יש שלבים של בגרות. כמו זה שבגיל 6 או 7 יש גיל חינוך שבו הילד יכול להבין שיש מצוות ומשמעות. בגיל 12 או 13הילד/ה מגיע/ה לבגרות מספקת על מנת לקבל עול מצוות ולהיות אחראי למעשיו."

אוקיי אז בוא ננסה להשוות, כדי שהנקודה שלי תובן יותר ... האם בגלל שנער בן 13 אחראי למעשיו ומקבל עול מצוות האם זה אומר שהוא יכול לצאת למלחמת מצוה  ?  הרי זה מצווה .. עובדה שלפי התורה גיל הגיוס ,על אף על פי האחראיות למעשים שיש לבן 13 , זה לא גיל 13 . אלא גיל 20 . מדוע?

אם כן ייתכן שיש גם באחראיות עוד מעבר לאחריות כללית.  והשוואה למצוות אחרות לא עונה לשאלה שלי ,על פי איזה אמת מידה בן 13,של ימינו , אני לא מדבר על פעם,פעם יכול להיות שהיו יותר בוגרים,אבל בימינו ,על פי איזה אמת מידה בן 13,של ימינו, מספיק אחראי ובעל בגרות נפשית ומנטאלית להתחתן ? ועל פי איזה אמת מידה בת 12
,של ימינו, בעלת מספיק בגרות נפשית ומנטאלית,ומספיק אחראית להתחתן ?

מול מה אתה משווה ?  האם בת 12 של ימינו ובת 18-20 של ימינו,שמתחילות לחשוב על נישואין (בימינו) בעלות אותו בגרות נפשית? .. אני לא חושב אחי.
זה שלבן אדם יש בגרות נפשית מספיקה לקחת אחראיות על מעשיו ולקבל עול מלכות שמים, לא הופך אותו אוטומאטית לכזה שיכול לקחת אחראיות על דברים שצריך בהם בגרות מנטאלית אולי יותר גבוהה, כמו צבא, למשל.

ייתכן בהחלט שהייתה ירידת הדורות,אולי גם לפני הרבה הרבה זמן ...הרי למה שחכמים יורו (כבר בתקופת המשנה)לגבר להתחיל להתחתן בגיל 18 ולאבות שלא יקדשו את בנותיהן כשהן קטנות(כבר בימי רב שקבע "דאמר רב יהודה אמר רב, ואיתימא רבי אלעזר: אסור לאדם שיקדש את בתו כשהיא קטנה, עד שתגדל ותאמר בפלוני אני רוצה "(קדושין מא, א)) אלא יתנו להם להתבגר ולהחליט לבד , אם הם כשירים בגילאים יותר צעירים?

« עריכה אחרונה: אוגוסט 28, 2011, 20:32:59 על ידי hebraic »
LIONS OF JUDAH ARE AWAKEN , EAGER TO SPILL OUR ENEMIES BLOOD

מנותק חיים בן_פסח

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8063
פסיכים: לשנות את היחס כלפי פדופיליה
« להגיב #27 ב- : ספטמבר 01, 2011, 00:31:59 »
בס''ד

זה באמת חדשות טובות למוסלמים. כי מוחמד יש''ו התחתן עם עיישא בת 6 כשה"נביא" היה בן 53. ומוחמד קיים יחסי מין עם אישתו עיישא כשהיא הייתה בת 9 לפי החדית'.

מנותק Rafoe

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 11045
  • "וְהִתְנַחַלְתֶּם אֶת-הָאָרֶץ" (במדבר, לג, נד')
פסיכים: לשנות את היחס כלפי פדופיליה
« להגיב #28 ב- : ספטמבר 01, 2011, 19:17:03 »
בס''ד

זה באמת חדשות טובות למוסלמים. כי מוחמד יש''ו התחתן עם עיישא בת 6 כשה"נביא" היה בן 53. ומוחמד קיים יחסי מין עם אישתו עיישא כשהיא הייתה בת 9 לפי החדית'.
האמת היא שהם לא ממש צריכים אישור של צלבן כזה או אחר כדי לעשות את מה שהם עושים (במדינות שלהם זה דבר שבשיגרה).
http://www.youtube.com/user/rafoe10
https://twitter.com/RafoeJTF
    http://gplus.to/rafoe
https://www.facebook.com/RafoeJTF
جيش يوشع سيعود  (ג'ייש יהושע סעופא יעוד) - צבא יהושע עוד ישוב!

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
פסיכים: לשנות את היחס כלפי פדופיליה
« להגיב #29 ב- : ספטמבר 02, 2011, 13:27:06 »
האבראיק.
זכור לי היטב שיש מקום שכתוב שגיל שלוש זה ראויה לביאה. אני מניח שדיברו על בחינה פיזית נטו. לא על בגרות או על מה ראוי לעשות. אני טוען ככה מאחר וזכור לי העניין ההוא ואחזור על החשבון.
יצחק חיכה 3 שנים עד שתהא רבקה ראויה לביאה. לאחר מכן, העובדה שרבקה לא התעברה לא אמרה כלום כי הייתה צעירה מדי. לכן חיכה עוד כמה שנים עד שהייתה ראויה ללדת. משעברו עשר שנים מהגיל בו הייתה ראויה ללדת ולא ילדה, הבין שהיא עקרה.
ברורים וידועים דברי חכמים על שלא ראוי לקדש קטנה קידושים מלאים. לכן נדמה לי שהזכרתי באחת התגובות הקודמות שלי שכאשר היו מקדשים קטנה (לצרכי הגנה בין הגויים וכו'), לא היו הנישואין ממומשים עד שהילדה הייתה גדלה לנערה בגיל בו היא יכולה להחליט. בגיל ההוא אם הייתה מחליטה להיות לו לאשה, הנישואין היו מקבלים תוקף. אם הייתה מחליטה שהאיש אינו לטעמה, הנישואין היו פוקעים.
בקשר למה שהזכרת שמי שמקדש בביאה מכין אותו מכת מרדות, נדמה לי שגם מוזכר הטעם. כדי שלא יהיו ישראל פרוצים. לקידושין צריך שני עדים...

לעניין גיל 18, נישואין ונימוסי גויים. קטונתי מלערער על דברי חכמים שכתבו שבן 18 לחופה ודבריהם שרירים ונכונים לדורי דורות. ציינתי את עצם עובדת הבגרות שכיום נקבעת על פי נימוסי גויים לגיל 18.
היטב ידוע שכל מה שנכתב בתורתנו נכתב ומתאים לדורות. שהרי היו נביאים כפליים מיוצאי מצריים אבל רק דבריהם המסויימים של 48 נביאים ו 7 נביאות נכנסו לכתבי הקודש (24 ספרי התנ"ך הקדוש שלנו. לא החיקויים העלובים של הנוצרים ימ"ש). לכן אם נקבע שגיל 13 הוא גיל של בגרות לעניין חיוב ענישה, מתן עדות, חיוב חוזי נישואין וממונות ובעצם כל עניין, הרי שמן הסתם נלקחה בחשבון בנבואה ירידת הדורות וגם בדורנו זה עדיין תקף.
אני דווקא הייתי מסתייע במימרא ממסכת יבמות שאמרה שלמרות שהאדם בוגר מבחינה חוקית (חוקי תורתנו הקדושה), עדיף שיחכה עד גיל 18 כדי להשלים את בגרותו וכך יגיע למצב בו הוא בשל יותר. אם כי כפי שהזכרתי, זה לא ממש מעכב וכבר היו שנישאו בגילאים מוקדמים ומאוחרים בהרבה.

אני חושב שזה גם תלוי בעוד שני עניינים. אחד הוא לנושא הכללי של בגרות בגיל 13 או 18 ונימוסי הגויים. כשילד למד שהוא גדול בגיל 13 וצריך להתייחס יותר ברצינות לכל מיני מחוייבויות, אוטומאטית הוא מתבגר יותר, בגיל הזה. לדוגמא אביא את ההבדל בין תלמידי הישיבות הצעירים ומקביליהם הגויים ברחבי העולם שלומדים בתיכון. תלמידי התיכון חיים במערכת הרבה פחות מחייבת. שעות הלימודים הרבה יותר קצרות ועול ההתחייבות היהודי שמרחף מעל ראשו של כל נער יהודי מגיל 13 לא יושב להם על הראש. תלמיד ישיבה מקבל על עצמו עול מצוות. הוא מתרצן. הוא לומד מבוקר עד ערב. הוא צריך ללמוד לעבוד על מידותיו. להתחייב למסגרת נוקשה.
אז העניין הוא גיל, או אם אתה מציב את הילד מול אחריות? אני מניח שזה לא לגמרי ככה או ככה אלא איפשהו באמצע.
העניין השני הוא לעניין הנישואין נטו. אני לא רוצה להתייחס ספציפית לעניין נישואין בגיל 13 כי בדור שלנו אני באמת מפקפק בזה. אבל חתונה זה אירוע מאוד מבגר. רואים אנשים שהיו קלי דעת וטיפוסים צפים ללא עול ומחוייבות שהתיישבו בדעתם לאחר הנישואין. זה שוב, העובדה שהאדם הוטל לתוך מערכת שמחייבת ואם הוא מפשל הוא נושא בתוצאות וכבר אין את רשת הבטחון של ההורים, משנה את ההתנהגות הכללית של אנשים.
אם מדברים על אנשים שלא מוכנים, או לא בוחרים בחוכמה את בני הזוג שלהם, הרי שאנחנו יודעים שיש אנשים שגם בגיל 30 לא מוכנים מבחינת קבלת עול. מבחינת בחירה, אחוזים גבוהים מן הזוגות הנישאים בדורנו ברחבי העולם נישאים ומתגרשים ונישאים ומתגרשים בגלל שנישאו מתוך סיבות לא נכונות או מבחירה שגויה.
אם אנשים נישאים בצורה שהוכיחה את עצמה במשך אלפי שנים, מתוך בדיקה על התאמה ולא מתוך דחפים והידלקויות, יכול להיות שזה יחזיק מעמד גם אם הנישואין יבוצעו בגיל צעיר יותר.

ולבסוף, נדמה לי שהיו כמה מגדולי דורנו שאמרו שאולי בדורנו צריך לחתן את הילדים יותר מוקדם. נראה לי שהם התייחסו לעניין ספציפית כהצלה מן החטא.

אז אם אתה רואה מישהו מתחיל עם ילדה ברחוב, תרחיק אותו ממנה מהר. אבל אם אתה מדבר על הרעיון הכללי של נישואין בגיל הנעורים, לאחר הכנה מתאימה מבחינת ההורים ו/או המערכת, לאחר שהכל נבדק ואושר מבחינת התאמה שלהם לקבלת העול והתאמה שלהם האחד לשניה, אני לא חושב שזה כזה פסול. כי כמו שאמרתי, אם הנערה יכולה ללדת, זה היה אמור להיות גיל הנישואין. רק שבדורנו הנישואין זה הדבר האחרון שחושבים עליו. וכשמישהו מתחיל עם ילדה, הוא חושב על דברים אחריו.
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!

מנותק hebraic

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 575
פסיכים: לשנות את היחס כלפי פדופיליה
« להגיב #30 ב- : ספטמבר 05, 2011, 05:22:22 »
אביר הקרנפים - מצטער ,זה לא ראויה לביאה ,זה ראויה לקידושין (אם אני מבין על איזה מקור אתה מדבר כמובן,אתה מדבר על מקור חז"ל ,לא על פירוש רש"י,כן?). אם אתה מתעקש ללכת לפי מקור מסוים שטוען שהיא הייתה בת שלוש (ללא שום קשר לביאה ,אלא לפי הפרשי השנים עיין שם רש"י כה:כ) אז אני יכול להתעקש באותה מידה שהיא הייתה בת 14 ,גם זה כתוב במקורות. נסיון ליישב בין הדברים הבאתי לעיל. אבל אם אתה מתעקש,אז גם אני יכול להתעקש.
המסקנה שאתה מתאר מתבססת על (ככל הנראה) לקחת ציטוט חז"ל מקונטקסט אחר לגמרי בעניין קידושין ולכסות איתו את המקור שבו רש"י כותב שהמתין לה 3 שנים (אבל לא כתוב ממתי,עיין היטב,כי אף על פי שאנחנו למדים מהחשבון שהייתה בת שלוש , אך מעבר לזה כתוב שהמתין שלוש שנים ,אך לא כתוב ממתי , אם נאמר שהוא המתין שלוש שנים מאז שהיא הגיעה נצטרך לטעון שבגיל כמה חודשים פלוס היא יכלה להשקות את כל הגמלים לסחוב כד ולדבר ...ואם נאמר שהוא המתין ממתי שנולדה על פי הפרש השנים שאנחנו למדים שהייתה באותה עת בת שלוש כפי שרש"י זצוק"ל מביא,אז צריך הסבר מדוע אברהם לא נקט בשמה כששלח את עבדו בפרק כד (אף על פי שידע שכבר נולדה עיין בראשית כב:כג) אם כן,כלל לא ברור,מדברי רש"י שהוא חיכה שלוש שנים מלכתחילה,או אפילו ממתי.) וגם אז רש"י כותב " ונשאה" לא שקידש אותה,אלא נישואין ממש (זאת אומרת, אין צורך לעניין הביאה,אפילו אם אתה קושר בין המקורות. ) ,ועיין עיקר שפתי חכמים שלא הייתה ראויה להריון עדיין,ז"א לא היה שום טעם מעבר להנשא ולהמתין לגיל ראוי. וגיל ראוי להריון זה הרבה הרבה הרבה אחרי גיל 3 לכל הדעות

"נדמה לי שגם מוזכר הטעם. כדי שלא יהיו ישראל פרוצים. לקידושין צריך שני עדים..."

"והמקדש בביאה, מכין אותו מכת מרדות, כדי שלא יהיו ישראל פרוצים בדבר זה" ,זאת אומרת,האקט עצמו הוא הבעייתי.

"ובעצם כל עניין"
הבאתי לעיל עניין (גיוס לצבא) שמראה שזה לא מתאים לכל עניין.

"הרי שמן הסתם נלקחה בחשבון בנבואה ירידת הדורות וגם בדורנו זה עדיין תקף. "
תראה , בתקנות של הרבנות הראשית לישראל למשל אסור לגבר לקדש אישה מתחת לגיל 16 שנה ויום אחד(תקנות תש"י) . אם כך גדולי ישראל מסכימים שהיה ירידת הדורות.
ניתנו לחכמים יכולת לתקן תקנות וליצור סייגים לפי צורכי הדור (דברים יז:ח-יא עיין שם ובנוסף עיין שם גם בפסוקים הבאים) ואם כן הנחתך שזה תקף מפני שזה נלקח בחשבון זה לא מדויק, כי גם נלקח בחשבון שלדורות מסוימים יצטרכו לתקן תקנות וליצור סייגים מפאת סיבות כאלו ואחרות.

בקשר לשאר דבריך, בגדול אני מסכים שזה לא שחור ולבן. אבל בגילאים הצעירים מאד האלו (12-13) זה ממש לא נראה לי מתאים בימינו.
LIONS OF JUDAH ARE AWAKEN , EAGER TO SPILL OUR ENEMIES BLOOD

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
פסיכים: לשנות את היחס כלפי פדופיליה
« להגיב #31 ב- : ספטמבר 11, 2011, 00:36:38 »
כמו שאמרתי, זה דבר שזכור לי מגירסא דינקותא. לא יכול להביא לך מקור.

זאת אומרת האקט עצמו הוא הבעייתי? איפה פה אתה חולק על דעתי? לא הבנתי.

גיוס לצבא... כבר הזכרתי את הדעה שבן 20 לרדוף זה בצבא. ושבתורה עצמה כתוב מבן עשרים שנה ועד בן חמישים שנה כל הבא לצבוא צבא...

והתקנות של הרבנות הראשית לא ממש מעניינות אותי. הרבנות הראשית זה לא גדולי ישראל במקרה הטוב ועונה להגדרה של קטני ישראל במקרה הרע.
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!