שונות > תַּרְבּוּת עִבְרִית

המנון יהודי למדינת יהודה

<< < (3/3)

zelhar:
טוב אז אני נאלץ לצאת להגנתה של "התקווה". אמנם הלחן אינו מקורי אבל הוא יפה וצנוע ומינורי לעומת רוב ההמנונים שהם מאג'וריים ומתנשאים. ובאשר למילים- הם מעוררות רגשות של אופטימיות מהורהרת וזה לדעתי יותר נכון מאשר הימנון קרבי.

אלכס, במה ההימנון שלך עולה על ההימנון של החמאס ? אני בטוח שגם אצלהם מדברים על כיבוש ושיחרור המולדת בשם הצדק הדת והאל. אבל אנחנו יהודים. ואנחנו יודעים שאנו צודקים לכן אין לנו צורך בשיכנוע עצמי בצדקתנו. ואנחנו שלא כמו הישמעאלים איננו צמאי דם, ולא תאווי קרב וכיבוש. יהודי רוצה את ארץ ישראל כדי לממש בה את המצוות, את האידיאלים של חברת מופת ואור לגויים. שלא כמו שאר העמים, אנחנו לא קיימים בגלל שיש לנו ארץ. למעשה הארץ ניתנה לנו לאחר שנוצרנו כדי שממש את היעוד שלנו.

דניאלJTF:
אתם חיים בסרט אם אתם חושבים שייתנו לכם לשנות את ההימנון(כשבעזרת ה' הכהניסטים יהיו בשלטון)
מה גלותי ב"להיות עם חופשי בארצנו" או "ארץ ציון ירושלים"?

Alex37:

בס"ד


--- ציטוט של: zelhar על אוגוסט 07, 2011, 23:07:05 ---טוב אז אני נאלץ לצאת להגנתה של "התקווה". אמנם הלחן אינו מקורי אבל הוא יפה וצנוע ומינורי לעומת רוב ההמנונים שהם מאג'וריים ומתנשאים. ובאשר למילים- הם מעוררות רגשות של אופטימיות מהורהרת וזה לדעתי יותר נכון מאשר הימנון קרבי.

--- סוף ציטוט ---

קודם רשמת ש"המטרה של המנון היא לשלהב אנשים כדי שישכחו את ההיגיון ויהפכו לבשר תותחים." אני לא מסכים עם המונחים האלה, אבל אני מסכים עם זה שהמטרה של המנון היא לעורר יצרים לאומניים. "אופטימיות מהורהרת" לא גורמת לכך. לכן "התקווה" לא משרתת את המטרה של המנון. חוץ מזה, כפי שמקודם רשמתי, יש מעט סממנים יהודיים בתקווה. ההמנון חייב להיות מבטיח. כמובן שאין להמנון שום חשיבות מעבר לכך (ח"ו אני לא פשיסט: הכלים המדיניים הם רק אמצעים להשגת הדתיים, ראה בהמשך), אבל אם כבר לעשות, אז לעשות כראוי.  
 

--- ציטוט ---אלכס, במה ההימנון שלך עולה על ההימנון של החמאס ? אני בטוח שגם אצלהם מדברים על כיבוש ושיחרור המולדת בשם הצדק הדת והאל.

--- סוף ציטוט ---

אתה שוגה בסיבה ותוצאה. לא העושה קובע את המעשה: חמאס גם לובשים נעליים והולכים לים. אנחנו מתעבים (וב"ה נשמיד) את חמאס על פשעיהם הנאציים נגדנו, לא את פשעיהם הנאציים נגדנו בגלל שחמאס עושה אותם. אין פסול בירישת הארץ שהובטחה לנו - זו מצווה! ושוב, הפכת סיבה ותוצאה: אנחנו לא משתמשים ב"הצדקות" דתיות למען השגת המטרות הלאומיות שלנו (לאומנות חילונית היא דוחה וחסרת ערך), אלא מנצלים משאבים לאומיים למען השגת המטרות הדתיות שלנו. ההמנון, תופעה לאומית, הוא אמצעי שכזה.


--- ציטוט ---אבל אנחנו יהודים. ואנחנו יודעים שאנו צודקים לכן אין לנו צורך בשיכנוע עצמי בצדקתנו. ואנחנו שלא כמו הישמעאלים איננו צמאי דם, ולא תאווי קרב וכיבוש. יהודי רוצה את ארץ ישראל כדי לממש בה את המצוות, את האידיאלים של חברת מופת ואור לגויים. שלא כמו שאר העמים, אנחנו לא קיימים בגלל שיש לנו ארץ. למעשה הארץ ניתנה לנו לאחר שנוצרנו כדי שממש את היעוד שלנו.

--- סוף ציטוט ---

אז בת'כלס, אתה מציע שלמדינת יהודה לא יהיה המנון בכלל (ממילא "התקווה" תפוסה בידי היישות הציונית. ההמנון שהצעתי מיועד למדינת יהודה תובב"א). איני מקבל את הצעתך. המנון מוצלח מוביל ללאומנות, ולאומנות יהודית מבוססת תמיד ואך ורק על התורה, ולכן בעקיפין ההמנון יקרב יהודים לדרך המלך - וזה חיובי. אתה יכול לבקר את הטענה הזו ולומר שזה שימוש ציני ברגשות לאומניים כדי להשיג את התכלית הדתית. לדעתי המטרה מקדשת את האמצעים.          

zelhar:

--- ציטוט של: Alex37 על אוגוסט 08, 2011, 05:43:50 ---בס"ד

קודם רשמת ש"המטרה של המנון היא לשלהב אנשים כדי שישכחו את ההיגיון ויהפכו לבשר תותחים." אני לא מסכים עם המונחים האלה, אבל אני מסכים עם זה שהמטרה של המנון היא לעורר יצרים לאומניים. "אופטימיות מהורהרת" לא גורמת לכך. לכן "התקווה" לא משרתת את המטרה של המנון. חוץ מזה, כפי שמקודם רשמתי, יש מעט סממנים יהודיים בתקווה. ההמנון חייב להיות מבטיח. כמובן שאין להמנון שום חשיבות מעבר לכך (ח"ו אני לא פשיסט: הכלים המדיניים הם רק אמצעים להשגת הדתיים, ראה בהמשך), אבל אם כבר לעשות, אז לעשות כראוי. 
 
אתה שוגה בסיבה ותוצאה. לא העושה קובע את המעשה: חמאס גם לובשים נעליים והולכים לים. אנחנו מתעבים (וב"ה נשמיד) את חמאס על פשעיהם הנאציים נגדנו, לא את פשעיהם הנאציים נגדנו בגלל שחמאס עושה אותם. אין פסול בירישת הארץ שהובטחה לנו - זו מצווה! ושוב, הפכת סיבה ותוצאה: אנחנו לא משתמשים ב"הצדקות" דתיות למען השגת המטרות הלאומיות שלנו (לאומנות חילונית היא דוחה וחסרת ערך), אלא מנצלים משאבים לאומיים למען השגת המטרות הדתיות שלנו. ההמנון, תופעה לאומית, הוא אמצעי שכזה.

אז בת'כלס, אתה מציע שלמדינת יהודה לא יהיה המנון בכלל (ממילא "התקווה" תפוסה בידי היישות הציונית. ההמנון שהצעתי מיועד למדינת יהודה תובב"א). איני מקבל את הצעתך. המנון מוצלח מוביל ללאומנות, ולאומנות יהודית מבוססת תמיד ואך ורק על התורה, ולכן בעקיפין ההמנון יקרב יהודים לדרך המלך - וזה חיובי. אתה יכול לבקר את הטענה הזו ולומר שזה שימוש ציני ברגשות לאומניים כדי להשיג את התכלית הדתית. לדעתי המטרה מקדשת את האמצעים.         

--- סוף ציטוט ---
אני הייתי מציע להישאר עם "התקווה", ואם לא אז להתבסס או לקחת השראה מפיוטים יהודיים. אני חושב שאם כבר יש המנון אז הוא צריך לייצג ערכים ולא פשוט לשמש אמצעי (ועוד אמצעי ציני כי מדובר על עידוד לאומנות ואולי למלחמה).

Yaakov:
מדינת יהודה?

תפריט

[0] אינדקס הודעות

[*] עמוד הקודם

עבור לתצוגת גירסה מלאה