בס"ד
אביא קצת מקורות לדברי כפי כוחי ועל-אף שהזמן דוחק אשתדל לעשות כמיטב יכולתי וכיד ה' הטובה עלי.
כתוב בזהר הקדש: דאפילו הפושעים שבישראל נאחזים בימין ונשרשים בקדושה, על כן אסור לזלזלם וכש"כ לקללם ואדרבא מצווה לאהוב אותם ולקרבם.
ועוד בספר "ליקוטי בית אפרים" להגאון רבי נפתלי סופר שהביא מרבו מרן החת"ס וז"ל:"בחידושי אגדות אמרתי, הא דאמרינן בפרק "במה מדליקין" דבית שנאי היה קפדן ובית הלל היה אוהב שלום ורודף שלום ומקרב בריות לתורה, לא שב"ש היה קפדן שלא מן הדין, ח"ו, אלא ב"ש היה מרחק אלו שהיה בדין לרחק, רק ב"ה היה ענוותן יותר שלא מן הדין וקירב בריות שלא מן הדין, היינו - שהיה בדין לרחק אותם והוא קירב, והלכה כב"ה", עכ"ל.
וכן מובא בספר "נתיב מצוותיך", לרבינו המקובל ר' אייזיקל מקומרנא (נתיב אמונה, שביל שישי, אות י') אחר שהביר מספר החזיונות לרבינו חיים ויטאל ששאל לרבו האר"י ז"ל, איך אמר עליו שנפשו יש לה מעלה כ"כ, והרי הקטן שבדורות הראשונים היה צדיק וחסיד שהוא אינו מגיע לעקבו. והשיב לו האר"י ז"ל וז"ל: "דע, כי גדלות הנפש אינה תלויה כפי מעשה האדם הנראה לעינים, כי בוחן ליבות וכליות השם יתברך, וכפי הזמן והדור ההוא מעשה קטן מאד בדור הזה שקול ככמה מצוות בדורות ראשונים. כי בדורות האלו הקליפה והרע גוברת מאד ומאד עד אין קץ ועד אין שיעור, מה שאין כן בדורות ראשונים ואילו הייתי אני חי באלו הדורות היה מעשי וחכמתי נפלאות ועולה מכמה צדיקים הראשונים תנאים ואמוראים". ע"כ בספר החזיונות הנ"ל. וכתב על זה הקדוש הנ"ל וזה לשונו: "ומעתה, בין תבין אחי, אם בימי מרן האר"י היתה התגברות הקליפות כ"כ, מה נאמר ומה נדבר בזמן הזה המר, בודאי יש לנשק לכל מי שבשם ישראל יכונה ולעורר עליו אהבה וזכות, כי כל מה שעושה הכל הוא מחמת התגברות הרע ומחמת הצרות והייסורים, עד שנסתלק דעת כל אחד מהם, וכל הרשעים שבמדינה זאת( גיליציה , אוסטריה) ובפרט מדינת אשכנז נשבע אני בחיי העולם שכולם אנוסים כתינוק שנשבה לבין הנכרים ובלי דעת ידברו, כולם מוכנים ברגע אחת לשפוך דמם כמים על קדושת השם באהבה ובשמחה ובלב שמח במחולות וריקודין", עכ"ד. ומוסיף על זה הרב ישכר שלמה טייכטל בספרו "אם הבנים שמחה" וז"ל: וכן הוא האמת, שמוכן הוא לפי השגתו עד כמה שמשיג מן היהדות למסור נפשו עליה, ואלו השיג יותר היה עושה יותר עכ"ד.
וכן פסק הרמב"ם בהלכות ממרים פ"ג ה"ג וז"ל:
"ג אבל בני אותן הטועים ובני בניהם, שהדיחו אותם אבותם ונולדו במינות, וגידלו אותן עליו--הרי הן כתינוק שנשבה לבין הגויים וגידלוהו הגויים על דתם, שהוא אנוס; ואף על פי ששמע אחר כך שהיה יהודי, וראה היהודיים ודתם--הרי הוא כאנוס, שהרי גידלוהו על טעותם. כך אלו האוחזים בדרכי אבותיהם שתעו. לפיכך ראוי להחזירן בתשובה, ולמשוך אותם בדרכי שלום, עד שיחזרו לאיתן התורה; ולא ימהר אדם להורגן
וכן מובא במדרש תנחומא (פרשת שופטים אות ד') בפסוק "ושפטו את העם משפט צדק"(דברים ט"ז יח') – שיהיו מטין את העם לכף צדק. א"ר יהודה בר שלום: שיהיו מטין ומלמדין עליהן זכות לפני הקב"ה. ממי אתה למד – מגדעון בן יואש, שבימיו היו ישראל בצרה, והיה הקב"ה מבקש אדם שילמד עליהם זכות ולא היה מוצא, שהיה הדור דל במצוות ובמעשים. כיון שנמצא זכות בגדעון שלמד עליהם זכותך מיד נגלה עליו המלאך, שנאמר: "ויבא אליו מלאך ה', ויאמר לו: לך בכחך זה – בכח זה שלמדת על בני. הוי ,ושפטו את העם משפט צדק, - שיהו מלמדין זכות על הדור" עכ"ל המדרש. וכותב ע זה הרב טייכטל זצ"ל הי"ד וז"ל: "ומזה יהיה מוסר השכל, לאלו המצפצפין ומהגין ומדברים סרה על ישראל, אפילו יהיו מהיותר גרועים שבישראל - אסור ללמד עליהם חובה ח"ו, כי המה זרע בחונים, בני אברהם יצחק ויעקב, ומושרשים בקדושה כאשר הבאתי לעיל מהזוהר...
בקשר לפסוק שהבאת: " משנאיך ה' אשנא ובתקוממיך אתקוטט תכלית שנאה שנאתים לאויבים היו לי"
כך שנינו ב"אבות דרבי נתן" (פרק ששה עשר פיסקא ה):
"ושנאת הבריות כיצד? מלמד שלא יכוון אדם לומר: אהוב את החכמים ושנא את התלמידים, אהוב את התלמידים ושנא את עמי הארץ, אלא אהוב את כולם ושנא את האפיקורסין והמסיתים ומדיחין וכן המסורות. וכן דוד אמר: משנאיך ה' אשנא ובתקוממיך אתקוטט תכלית שנאה שנאתים לאויבים היו לי. הלא הוא אומר: ואהבת לרעך כמוך אני ה'. מה טעם? כי אני בראתיו. ואם עושה מעשה עמך אתה אוהבו, ואם לאו אי אתה אוהבו."
מכאן אתה למד שודאי צריך לשנוא את האפיקורסין המסיתים והמדיחין אך עיין למעלה במה שהבאתי את הרמב"ם שאומר שודאי כולם תינוקות שנשבו. לפיכך ראוי להחזירן בתשובה, ולמשוך אותם בדרכי שלום, עד שיחזרו לאיתן התורה; ולא ימהר אדם להורגן
ראוי לציין שאת רוב המקורות הבאתי מהספר "אם הבנים שמחה" לרב יעקב יששכר טייכטל זצוק"ל הי"ד שנרצח בשואה ע"י הנאצים והוא ידע מה זה באמת נאצים ואומר לנו מהשואה: "ומזה יהיה מוסר השכל, לאלו המצפצפין ומהגין ומדברים סרה על ישראל, אפילו יהיו מהיותר גרועים שבישראל - אסור ללמד עליהם חובה ח"ו, כי המה זרע בחונים, בני אברהם יצחק ויעקב, ומושרשים בקדושה כאשר הבאתי לעיל מהזוהר...
ושאר המקורות מפה ומשם יש עוד כ"כ הרבה מה לדבר על זה אבל אין לי כרגע זמן בעז"ה בהמשך אני אביא לכם כמה מקורות שרק תרצו שצריך ללמד זכות על כל אחד מישראל, אמנם להילחם במי שצריך להילחם אבל זה לא אומר שצריך כל הזמן לקלל אותם ולהקניט אותם בכל צרוה אפשרית כי זה רק מביא קטרוג יותר גדול על ישראל..
לא יודע אולי אתם רוצים שיהיה יותר קטרוג על ישראל ח"ו.... אבל אני בטוח שלא...
יהי רצון שכולנו נחזור בתשובה שלמה ויגיע משיח צדקנו יאיר את עינינו ותתגלה לנו סו"ס האמת הצרופה של התורה ויבנה בית המקדש בב"א.
בברכה יוחאי.