סקר

סקר: האם צריך נוסח תפילה אחיד לאשכנזים ולספרדים?

אנחנו עם אחד. אין צורך בהבדלים האלו
5 (100%)
לא - מגוון נוסחאות זה יפה. אנו עם אחד עם מגוון
0 (0%)

סך הכל הצבעות: 0

כתב נושא: סקר: האם צריך נוסח תפילה אחיד לאשכנזים ולספרדים?  (נקרא 2035 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק El Blanco

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10516
הסבירו את בחירתכם



למי שלא יודע, הגמרא במסכת סוטה אומרת:

"משרבו זחוחי הלב - רבו מחלוקת בישראל. משרבו תלמידי שמאי והילל שלא שימשו כל צורכן - רבו מחלוקת בישראל, ונעשית תורה כשתי תורות".

מחלוקת ופירוד בעניינים הלכתיים החלו רק לאחר שענני הגלות כיסו את עם ישראל, מכיון שלפני כן הסנהדרין ישבה בלשכת הגזית שבהר הבית, והיתה
מלבנת את המחלוקות ופוסקת את ההלכה הסופית, וכך היה מימי בית דינו של משה רבינו ועד הגלות.

אבל, שינויי נוסחים בתפילה, למעשה אינם מחלוקת הלכתית של ממש - אלא שמזמן קבלת התורה, קיימנו את מצוות התפילה בלא נוסח אחיד, אלא כל אחד
התפלל לפי ניסוחו האישי ובבתי כנסיות היו מנהגים שונים במקום בו לא היתה הלכה מפורשת.

כל זה השתנה כשהכנסת הגדולה תקנה את תפילת שמונה עשרה, לאחר סיום הגלות הראשונה. מעתה היה נוסח מדוקדק שלפי גזרת החכמים, רק מי שהתפלל
באותו הנוסח יצא ידי חובת תפילת העמידה. אבל, האחרונים כותבים שהכנסת הגדולה תיקנה את הברכותוהאזכרות שבברכות, אך הנוסח הכללי של הברכות
וההנהגות האחרות בתפילה עדיין נשארו ברשות הקהילה, השבט והעדה. בנוסף, החיד"א כותב שהנוסחים שבתפילות הם כנגד 12 שבטי ישראל וכל תפילה
עולה בשער המיוחד לה.

לסיכום: הגריעויות שבפירוד ומחלוקת עליה דיברו חז"ל לא מכוונים על הבדלי מנהגים, וכך גם בעניין נוסחי התפילה.

מנותק Rafoe

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 11045
  • "וְהִתְנַחַלְתֶּם אֶת-הָאָרֶץ" (במדבר, לג, נד')
אני חושב שכן צריך להיות נוסח אחיד.

אחד מהמאפיינים הבולטים של הגלותיות בישראל באה לידי ביטוי בממסד הרבני (יש רב אשכנזי ורב ספרדי).
לא יודע מה צריך להיות בחו"ל, אבל בארץ ישראל אנחנו צריכים להיות עם אחד עם נוסח תפילה אחד (המנהגים הם פחות רלוונטים).
http://www.youtube.com/user/rafoe10
https://twitter.com/RafoeJTF
    http://gplus.to/rafoe
https://www.facebook.com/RafoeJTF
جيش يوشع سيعود  (ג'ייש יהושע סעופא יעוד) - צבא יהושע עוד ישוב!

מנותק JewishGirl

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2723
אני חושבת שכן צריך נוסח אחיד. אסור שיהיה פיצול בין יהודים.

מנותק jewlover and arabhater

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5996
בס"ד
זאת שאלה הלכתית
היום כולם יודעים שהרב כהנא צדק!

מנותק אדם לא שפוי

  • משתמש(ת)
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 965
מבחינתי, כאתאיסט, אין לכך משמעות. עם זאת, אני סבור שהנוסחים השונים משקפים את התרבויות הייחודיות שהתגבשו בקרב יהודים במקומות שונים בגולה. אין דבר פסול במגוון כל עוד הדבר לא מביא לידי פילוג. למעשה, אני חושב שיש הרבה חן בכך שקיים יותר מנוסח אחד שמשותף לכולם.

מנותק לוחם סיירת

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1108
צריך נוסח אחיד כי כולנו יהודים אין ביננו הבדל , כשיבוא המשיח בקרוב בע"ה
הוא יעשה נוסח אחיד לכל עמ"י
{א} שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי: {ב} עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: {ג} אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ: {ד} הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל: {ה} יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ: {ו} יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה: {ז} יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ: {ח} יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:

פרק תהילים זה יהיה לרפואת יניב בן ענת הי"ו

מנותק הבוס הגדול

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2133
מבחינתי, כאתאיסט, אין לכך משמעות. עם זאת, אני סבור שהנוסחים השונים משקפים את התרבויות הייחודיות שהתגבשו בקרב יהודים במקומות שונים בגולה. אין דבר פסול במגוון כל עוד הדבר לא מביא לידי פילוג. למעשה, אני חושב שיש הרבה חן בכך שקיים יותר מנוסח אחד שמשותף לכולם.

לך כאתאיסט אין לזה משמעות,אבל לנו כמאמינים כן יש.
המציאות הוכיחה שנוסחים שונים כן יוצרים פילוג( פרשת עימנואל זה הדוגמא הכי טובה),למרות שאתה לא מאמין אתה צריך להבין שמדובר בתפילה ולא בשירה לכן צריך נוסח אחיד.
אני לא אלוהים אני חלק ממנו