כתב נושא: ממצאים ארכיאולוגיים מימי התנ"ך  (נקרא 13949 פעמים)

0 משתמשים ו- 2 אורחים נמצאים בנושא זה.

מנותק El Blanco

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10516
ממצאים ארכיאולוגיים מימי התנ"ך
« ב- : מאי 11, 2011, 19:59:43 »
השהיה ולאחר מכן השיעבוד במצרים:

1. אימחותפ יכול בקלות להתאים לסיפור יוסף, הוא גם הלא מלך היחיד שהמצריים עבדו כאליל, האליל שעבדו אותו דרכו היה דמוי שור, חז"ל מדברים על המנהג הזה ואומרים שהמצרים עבדו צלם עגל מסוים, שהיה מבחינתם עבודת יוסף כאליל.

2. אחד מהמנהיגים של איזור גושן בתקופת החיקסוס נקרא "יעקב הר".

3. מסמך פפירוס מצרי בשם יסורי אייפוור מתאר תמונה של מצרים קורסת, ומתאר ענן שהולך לפני "אויבי הארץ" (מצרים), הרבה קטעים בספר מזכירים את תיאורי המכות בספר שמות.

5. פפירוס האריס מזכיר שמות של עבדים אסיאתים\שמיים בארץ מצרים, בניהם שמות עבריים לחלוטין כגון שפרה ומנחם.

6. אבן שמצאו שהערבים השתמשו בה כאבוס בסיני, ונתגלתה במקרה, מדברת על כך שמלך מצרים הלך להלחם בסיני, ושכח מסתורי השמיד אותו בצורה פלאית.

תקופת הנדידה במדבר והכניסה לארץ:

1. בסיני נתגלו המון שרידים של עם שהיה מתגורר באיזורים בצורה ארעית ועוזב למקומות אחרים ברחבי סיני - עם שלא האמין בפסלים ולא שמר שום שיקוצים כאלה בקרבו. מסוללי הנדינה ואופן בניית הישובים מאד מתיישבים עם המקורות ושייכים (עד שאפשר לדייק) לשכבות שתואמות את התקופה.
 
2. באיזור שכם נמצא מזבח לא כנעני גדול מאבנים שלמות, בהר עיבל, כל התכשיטים שמצאו בו היו מצריים, אבל העם שבנה את המזבח לא עבד שיקוצים ופסלים.

3. כמו כן, כל האפר של הבהמות שהוקרבו על המזבח נחקרו במעבדה בבקשת הארכיאולוגים שחפרו את האיזור, ונמצא שכולם היו בהמות כשרות  בני שנה ותמימים! (כן כן המדע התקדם עד כדי כך לקבוע את זה). המקום תואם את טקס הכניסה לארץ שמסופר עליו בספר יהושע כולל כל פרטיו הקטנים, ושצוו בני ישראל לעשות ואיך לעשות בתורה ותואם את התקופה.

4. בחצור התגלה מקדש אלילי כנעני שהוחרב, ופסליו היו כרותי ראש, הראשים היו מונחים ליד רגלי הפסלים (ביזוי ענק לאותם עובדי גילולים שעבדו הפסלים האלה). בתקופה המדוברת, שום עם חוץ מעם ישראל לא היה עושה דבר כזה, היחידים שאולי היו מסוגלים לעשות את זה היו האשורים או הנאו בבלים (ששניהם הגיעו למעמד צבאי מכובד מאות שנים אחרי העניין).

5. כמו כן, לצד ממצאים נוספים (כולל חומה קרוסה שנמצאה בשכבה ביריחו) זה מוכיח את הפלישה הצבאית הישראלית (כי למשל יש ארכיאולוגים שסוברים שישראל פשוט התנחלו באיזור ללא מלחמות).

6. כמו כן, במכתבי אלעמארנה המצריים יש מכתבים שהגיעו לשליטי מצרים שמדברים על "העפירו" (גם עבירו או חאבירו) שמשתלטים על כנען, והמלכים מתחננים שישלחו להם עזרה צבאית.[/color]

תקופת המלכות

1. נמצאו המון ממצאים מימי דוד ושלמה. הבולטים ביותר הם:

2. מפעל ליצור נשק מברזל בצורה המונית באיזור בית שמש.
 
3. נמצאה כתובת בתל דן, שכנראה כתב חזאל מלך ארם, שבה הוא מזכיר את המונח בעברית "ביתדוד" (בית דוד, וכתב בצורה מחוברת, ובעברית, למרות שהמסמך כתוב ארמית).

4. אריכאולוגים מניחים שזה היה מונח ידוע ובגלל זה השתמש בצורה כזאת, ללא הפרדה (כל מילה הופרדה בנקודה אמצעית, צורת כתב רווחת אז גם בממצאים פלאו עבריים).

5. נמצאו המון ממצאים בעולם שמוכיחים את התיאורים של ממלכת שלמה, לדבר עליהם בלי פירוט עלול להשמע מעט כאגדה, אז אגיד את זה בצורה מאד מאד מקוצרת.

6. מצאו המון כתובות עבריות באיזורים מרוחקים כמו אמריקה (כתובת לוס לונס, כתובת בת קריק, כתובות אחרות בכל מני מקומות, כולל שכבה עם ישוב יהודי שהיה בו לוח שנה ששסופר לפי חודשים עבריים) וכמו כן ממצאים שכתובים בפינקית, אחד אפילו מזכיר את חירם מלך צור.

7. הארכיאולוג-מגלה תגליות ג'ין סאבוי אף מצא כמה עוגני ענק, שהיה עליהם סמלים שמצאו גם בישראל.

8. בחפירות בצידון נמצאו כמה חפצי אומנות שעשוים מעץ שיכול לגדול רק בברזיל (אני אומר את זה למקרה שתחשוב שזה סתם קשקוש).

9. כמו כן למוזיאון הלובר יש ממצא שמדבר על כך שהשם המקורי של נהר האמסונס היה "סאולימן" (שלמה בפינקית).

10. אפשר לפרט על זה המון, אבל מכיוון שאני מנסה להביא ידע על המון ממצאים, החלטתי לקצר בעניין, בלי נדר אולי נפרט על זה בהודעה אחרת אם יהיה ביקוש).

11. כל זה יכל להיות בתקופת שלמה, שהיה לו צי אוניות מתאים (מלכים אחרים שזה יכל להיות בתקופתם ייתכן גם יהושפט, אבל ללא ספק התהליך התחיל בימי שלמה. ייתכן שבימי עוזיהו גם כן, מכיוון שהוא ביצר את אילת והושיב בה יהודים מחדש, ייתכן שגם חידש את הנמל של עציון גבר שבנו אבותיו).

12. כמו כן, ממצא מאד מיוחד, שהרבה אגב מנסים להתעלם ממנו, הוא חותם שכתוב עליו "שלמ" (בעברית עתיקה כתובה, הרבה פעמים חיסרו אותיות כגון היי, יוד, וכו') מצד אחד, ומצד שני דמות מלכותית.[/color]

תקופת התפרקות הממלכה לשתי ממלכות, יהודה הממלכה הדרומית והממלכה הצפונית, שומרון (או ישראל):

1. הרבה מלכים נמצאו חותמיהם וממצאים מתקופתם, כמו כן סמלים זהים. בממלכת יהודה למשל היה סמל של מין נשר בחותמות ממלכתיות. יש למשל חותם של שבניהו (ייתכן שמדובר בשבנא שמוזכר בתנ"ך) עבד עזיו (עוזיה המלך) עם הסמל הזה, וחותם של "חזקיהו בן אחז" (שתי מלכים) שגם היה עליהם את הסמל הזה (אגב מעניין שכמדומני גם בחותם שלמה נמצא סמל כזה).

2. נמצאו חותמות של משפחת שפן הסופר, עוד, נמצאו מסמכים רבים שקשורים לנושאים ביטחוניים וממשלתיים, כמו כן.

3. יש כתובת שמזכירה את יאשיהו המלך (השם שלו מופיע בה קצת שונה).

4. המלכים האשורים מזכירים חלק ממלכי יהודה בני זמנם, כגון מנשה, תגלת פלאסר השלישי מלך אשור אפילו מתלונן ש"אזריהו מלך יאוד" (עזריהו\עוזיהו מלך יהודה) שולט  על ארם וחמת ומסית אותם נגדו (שהרי האשורים כבשו אותם דור לפני כן ובתקופת עוזיהו וירבעם בן יהואש צבא ישראל כבש את כל סוריה  וצבא יהודה כבש את כל הממלכות הדרומיות ,ושליטת היהודים בארץ ישראל חזרה להיות בגודל העצום של ממלכת דוד ושלמה לתקופה לא מבוטלת). סנחריב מלך אשור מזכיר את חזקיהו וכו'.

5. נמצאו כמו כן חותמים לא מעטים של מלכי ישראל ושריהם, למשל, החותם כנראה מההכי מרשימים שנמצאו בארץ הוא חותם של שמע עבד ירבעם (השני, בן יהואש) שעליו מצויר אריה.
 
6. כמו כן נמצא חותם של איזבל אשת אחאב, ועליו סימנים פינקים מובהקים.

7. נמצא חותם של עבד של המלך האחרון של הממלכה הצפונית, הושע.

8. מלכים רבים של הממלכה הצפונית הוזכרו בכתבים אשוריים, למשל עומרי, אחאב, יהוא, ואחרים.
 
9. האשורים התרברבו והתפארו בנצחון שלהם על הממלכה הצפונית והתרשמו משומרון מאד, עד כדי כך שהפכו אותה לפחווה אשורית חשובה מבחינתם (השקיעו בבנייה שלה מחדש).
 
10. נמצא אצטלת ניצחון אשורית בשטחי ישראל.
 
11. ממצאים חשובים מאד שנמצאו מהתקופה הם, אורוות ענקיות לסוסים ומרכבות, למשל במגידו, ודרך אגב, זה גם מוכיח שהם נמצאו שם מתקופת שלמה, שהרי מוזכרים בפירוש בתנ"ך מתקופת שלמה.

12. שישק מלך מצרים שמר תיאור של הפשיטה שלו לכיוון ארץ ישראל והשאיר כמדומני אצטלת ניצחון.

13. כמו כן מסר שמות הרבה ערים עבריות שפשט עליהם, וגם יש כמה תמונות, באחד מהם ייתכן שרואים את תמונת המנורה מבית המקדש של בית ראשון.

14. הארכיאולוג גבריאל ברקאי הצליח "לנבור" בפסולת שהשליכו הוואקף מהר הבית בתקופה שהם עשו חפירות והרס ארכיאולוגי בהיקף גדול לפני כמה שנים, בין טונות עפר שזרקו למזבלה, והצליח למצוא כל מני דברים מעניינים מתקופת בית ראשון ושני, ואפילו ראשי חצים של הצבא הנאו בבלי (עדות למצור הבבלי שהיה על ירושלים שבו נחרב בית המקדש הראשון).

15. נמצאו המון שרידי מגדלים ומבצרים במדבר מתקופת עוזיהו המלך עליו השלום.

16. נמצאו המון שרידים של הרפורמות שעשו מלכים כגון יאשיהו במשקולות וכלי מדידה (של נפח, ותכולה) כדי שלא יוכלו סוחרים לרמות יותר, היו מטביעים קנקנים ומשקולות ושקלים בחותמים רשמיים.
 
17. נמצאו חדרים תת קרקעיים נסתרים בהר הבית (על ידי סיבים אופטיים).
 
18. נמצא מערת השילוח שחזיקהו בנה והמפעל מתואר בתנ"ך, כדי להוליך מים לתוך העיר ממקורותם, ולסתום אותם למראית עין מבחוץ, כחלק מהכנותיו למצור אשורי בתקופה שסנחריב עלה על יהודה.

19. נתגלו המון ערי מבצר בארץ, כגון ערי מבצר של יהודה מוקפים חומה עם הנהלה ובחלקם אף מכתבים ממלכתיים ורשמיים שנשלחו למפקדים של הערים הבצורות והמבצרים, כגון תל ערד, לכיש וכו'.

20. נמצאו בתי שן וארמון של אחאב, נמצאו שכבות שמראות את תירצה (עיר הבירה הראשונה של הממלכה הצפונית, או השנייה אחרי שכם, לאחר שירבעם בן נבט הומלך בשכם, עשאה בירתו) בגדולתה, ואת חזרת הפיכתה לעיר יפיפיה ("יפה את רעיתי כתרצה") בתקופת ירבעם השני כנראה (עמרי מלך שומרון העביר את בירתו להר שומרון,שבנה בה את העיר שומרון).

21. מימי בית שני נמצאו המון ממצאים, כולל קשתות של בית המקדש (שהחיידקים הערבים הנאצים חתכו עם מלגזה והוסיפו את אבניהם לבניית מסגדים חדשים בהר הבית).

22. נמצא מצבה של קבר עוזיהו המלך עליו השלום, שכנראה נכתבה בימי בית שני, כנראה העבירו את הקבר מהמקום האורגנלי (הכתובת היא שילוב של ארמית ועברית, או ניב עברי מיוחד).

23. יש מסמך פסיפס שכתובים עליו כל חוקי שביעית כפי שמופיעים במשנה, שהוא או מתחילת ימי בית שני או מסוף בית ראשון (קשה לקבוע).

24. נמצאה כתובת לעם אחר כמו זאת שמתוארת שניתנה ליהודים, של הצהרת כורש המוזכרת בכתובים.

25. נמצאו המון ממצאים, ויש המון תיעוד היסטורי של תקופת החשמונאים מכמה ספרים והיסטורינים שונים, אפילו ציורים של צי המלחמה החשמונאי ששלט אז בים התיכון, נמצאו ביצורים שעשה המלך אלכסנדר ינאי (הוא בנה חומה ענקית בהיקפה מלאה במגדלי שמירה, בכיוון צפון הארץ).

26. נמצאו המון שכבות מהתקופה ההיא, של רחובות מהתקופה ומבנים מהתקופה (אפשר להבדיל בסגנונות הבנייה).

27. נמצאו המון חפצי אומנות, כגון נרות (בתקופה ההיא הנרות היו מין קנקנים מעוצבים, שהיו שמים בהם שמן ופתילה שהיו מדליקים אותה, לא משעווה כמו נרות מודרניים) וכדים (כמובן שממצאים כאלה יש גם מימי בית ראשון).

28. נמצאו תפילין עתיקות בנות אלפיים שנה בערך, שנראות אגב, בדיוק כפי ההוראות של רש"י וחז"ל.

29. נמצאו המון ספרי תנ"ך שנכתבו בתקופת בית שני  במערות יבשות מאד ששימרו את הדפים (שהיו בתוך כלים שבהם היו מגוללים).

30. מתקופת הורדוס נמצאו המון ממצאים, כולל ארכיטקטורה מאד מיוחדת שמופיעה גם באבני הכותל מהתקופה, וגם במערת המכפלה מהתקופה (החיידקים המוסלמים הנאצים הוסיפו עליה צריחים בתקופה מאוחרת יותר, לא להתבלבל, המבנה יהודי) כמו כן נמצאו מבצרים במדבר כגון הרודיון.

31. מבנים בהשפעה רומית-יוונית שהוא בנה, למשל בקיסריה.

מתקופת המרידות הגדולות:

נמצאו כמה וכמה ממצאים, בין השאר:

1. ביצורים מתקופת המרד הגדול בירושלים וצפון הארץ (ידעו איפה לחפש בעיקר לפי כתבי יוספוס ומקורות אחרים).

2. חדרים תת קרקעיים ורחובות תת קרקעיים שבהם התחבאו יהודים בתקופת המרד הגדול.

3. כמו כן מצאו המון הריסות מבנים מהתקופה, כולל מבנים מפוארים עם אבנים ענקיות, שאת הנפולת של אבניהם מצאו בשכבות מסוימות שתואמים את סוף המרד.

4. מימי מרד בר כוכבא נמצאו המון המון המון מבנים תת קרקעיים ששימשו את לוחמי צבא בר כוכבא במהלך המרד, ויכלו להכיל בתוכם המון מזון, נשק, וגדודים שלמים.

5. הממצאים הכי חשובים הם תעודות ומכתבים שנמצאו בתוך מערות, שכתב בר כוכבא בכבודו ובעצמו, ונשמרו מהיובש של המערות, בין המכתבים, אפילו מכתב לארגן אתרוגים לכל הצבא לחג הסוכות (!), רוב המכתבים, הם לגנרלי הצבא שלו, שיש בהם הוראות וחומר ביטחוני.

6. כמו כן נמצאו מטבעות של ימי ה"עצמאות" של הארץ, גם מימי מרד בר כוכבא ומימי המרד הגדול (ממסופרים לפי שנת עצמאות ירושלים ויהודה מאז תחילת המרד, השנה הראשונה, השניה וכו'), המון של מלכי החשמונאים שהטביעו מטבעות, על רובם סמל החשמונאים ובית מלוכתם, או יהודה, בתקופה ההיא (רימון עם שופרים). מטבע מאד מיוחד שנמצא הוא מטבע מסוף תקופת עצמאותה של יהודה תחת שלטון חשמונאי, שבו מופיעים תמונות של לחם הפנים (הבזיכים) ועוד דברים מעניינים. אך אחת מהמטבעות הכי חשובות שנמצאו היא מימי מרד בר כוכבא כמדומני, שעליה מופיע ציור של בית המקדש.
« עריכה אחרונה: יולי 23, 2011, 21:41:09 על ידי רון בן מיכאל »

מנותק soldierofgod

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 468
הוכחות ארכיאולוגיות לתנ"ך
« להגיב #1 ב- : מאי 11, 2011, 20:09:44 »
טוב,מה עם הוכחות ליהדות?
יש הרבה מאוד אנשים שמאמינים בבורא עולם ובתנ"ך אבל פשוט לא יודעים במה לבחור(יהדות,נצרות,איסלאם) אם מביאים הוכחות שהיהדות היא האמת זה יכול לעזור להם מאוד.

מנותק Rafoe

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 11045
  • "וְהִתְנַחַלְתֶּם אֶת-הָאָרֶץ" (במדבר, לג, נד')
הוכחות ארכיאולוגיות לתנ"ך
« להגיב #2 ב- : מאי 11, 2011, 20:17:30 »
טוב,מה עם הוכחות ליהדות?
יש הרבה מאוד אנשים שמאמינים בבורא עולם ובתנ"ך אבל פשוט לא יודעים במה לבחור(יהדות,נצרות,איסלאם) אם מביאים הוכחות שהיהדות היא האמת זה יכול לעזור להם מאוד.

עצם העובדה שהנצרות והאסלאם מבוססות על היהדות היא הוכחה שהדתות הללו הם חיקוי זול.

http://www.youtube.com/user/rafoe10
https://twitter.com/RafoeJTF
    http://gplus.to/rafoe
https://www.facebook.com/RafoeJTF
جيش يوشع سيعود  (ג'ייש יהושע סעופא יעוד) - צבא יהושע עוד ישוב!

מנותק soldierofgod

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 468
הוכחות ארכיאולוגיות לתנ"ך
« להגיב #3 ב- : מאי 11, 2011, 20:32:42 »
עצם העובדה שהנצרות והאסלאם מבוססות על היהדות היא הוכחה שהדתות הללו הם חיקוי זול.


אני יודע את זה,אתה יודע את זה
אבל יש אנשים שלא יודעים.

מנותק Yariv

  • משתמש(ת) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 65
הוכחות ארכיאולוגיות לתנ"ך
« להגיב #4 ב- : מאי 11, 2011, 20:47:03 »
הוכחות לתנ"ך אינן הוכחות לקיומו של אלוהים כזה או אחר, ולמרות שרוב המידע שאתה מספק הוא שטחי - סחתיין על ההשקעה.

מנותק JewishGirl

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2723
הוכחות ארכיאולוגיות לתנ"ך
« להגיב #5 ב- : מאי 11, 2011, 21:48:18 »
אני יודע את זה,אתה יודע את זה
אבל יש אנשים שלא יודעים.

כולם יודעים שהנצרות והאיסלם הם חיקוי גרוע של היהדות, מי שאומר שלא הוא פשוט בוגד עם שנאה עצמית.

מנותק JewishGirl

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2723
הוכחות ארכיאולוגיות לתנ"ך
« להגיב #6 ב- : מאי 11, 2011, 21:50:20 »
הוכחות לתנ"ך אינן הוכחות לקיומו של אלוהים כזה או אחר, ולמרות שרוב המידע שאתה מספק הוא שטחי - סחתיין על ההשקעה.

הוכחות לתנ"ך הן הוכחות שקרו דברים לעם היהודי שנברא על ידי הקב"ה, ואתה עוד אומר שהוא לא קיים? אני לא מבינה כל כך קשה לקבל את זה שיש אלוקים?
לא משנה כמה הוכחות יביאו לך, אתה תמשיך להכחיש את קיומו.

מנותק Yariv

  • משתמש(ת) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 65
הוכחות ארכיאולוגיות לתנ"ך
« להגיב #7 ב- : מאי 11, 2011, 22:00:58 »
הממ. כן, קצת קשה לי לקבל את העובדה שיש ישות כל יכולה (מי ברא אותה?) ששולטת בעולם, כמובן שהיא גבר, והיא מחליטה על הכל, ומענישה, והיא בראה 7 מיליארד אנשים ומתוכם היא מעדיפה 20 מיליון, ולשיטתכם מתוך ה-20 מיליון רק בערך 5000 ראויים להיקרא יהודים.
אני יהודי, ואני יודע שיש לעם שלי היסטוריה מיוחדת, ואני בוחר לגור בישראל, והמשפחה שלי שילמה מחיר גבוה מאוד על יהדותה. אגב, הם כולם היו דתיים מאוד אדוקים.
ועשיתי ברית לבניי ועליתי לתורה והתחתנתי חתונה יהודית (למרות שהרבנות היא מוסד מזעזע) ואני עושה קידוש וקורא את ההגדה ומאמין שצריך להיות קודם כל אדם טוב.
אבל יש הבדל בין מסורת ומצוות (אנושיות ומוסריות) ובין אמונה בישות על טבעית עם אגו לא קטן והעדפות מוזרות.
כשמישהו מאמין בחייזרים או שומע קולות נוטים לאשפז אותו.
כשמישהו מאמין ביישות שמעולם לא נראתה, שאמורה להחיות מתים ביום מן הימים, ושנותנת לך זכות בחירה אך בעצם לא נותנת לך זכות בחירה -  זה מאה אחוז.
אני אשמח מאוד לגלות שיש אלוהים, זו בהחלט תהיה הפתעה נעימה, אבל אני מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד בספק.

מנותק אדם לא שפוי

  • משתמש(ת)
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 965
הוכחות ארכיאולוגיות לתנ"ך
« להגיב #8 ב- : מאי 11, 2011, 22:15:12 »
הוכחות לתנ"ך אינן הוכחות לקיומו של אלוהים כזה או אחר, ולמרות שרוב המידע שאתה מספק הוא שטחי - סחתיין על ההשקעה.

זה לא פרי עטו (או מקלדתו במקרה הנדון).

מנותק אדם לא שפוי

  • משתמש(ת)
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 965
הוכחות ארכיאולוגיות לתנ"ך
« להגיב #9 ב- : מאי 11, 2011, 22:17:00 »
כולם יודעים שהנצרות והאיסלם הם חיקוי גרוע של היהדות, מי שאומר שלא הוא פשוט בוגד עם שנאה עצמית.

זה ידוע שהנצרות היא חיקוי מוקדם של היהדות והאסלאם חיקוי מעט מאוחר יותר (מה זה כבר 600 שנה?). הבעיה היא שהבסיס של היהדות, אמונה בישות כל יכולה, שקרי.

מנותק JewishGirl

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2723
הוכחות ארכיאולוגיות לתנ"ך
« להגיב #10 ב- : מאי 11, 2011, 22:18:08 »
הממ. כן, קצת קשה לי לקבל את העובדה שיש ישות כל יכולה (מי ברא אותה?) ששולטת בעולם, כמובן שהיא גבר, והיא מחליטה על הכל, ומענישה, והיא בראה 7 מיליארד אנשים ומתוכם היא מעדיפה 20 מיליון, ולשיטתכם מתוך ה-20 מיליון רק בערך 5000 ראויים להיקרא יהודים.
אני יהודי, ואני יודע שיש לעם שלי היסטוריה מיוחדת, ואני בוחר לגור בישראל, והמשפחה שלי שילמה מחיר גבוה מאוד על יהדותה. אגב, הם כולם היו דתיים מאוד אדוקים.
ועשיתי ברית לבניי ועליתי לתורה והתחתנתי חתונה יהודית (למרות שהרבנות היא מוסד מזעזע) ואני עושה קידוש וקורא את ההגדה ומאמין שצריך להיות קודם כל אדם טוב.
אבל יש הבדל בין מסורת ומצוות (אנושיות ומוסריות) ובין אמונה בישות על טבעית עם אגו לא קטן והעדפות מוזרות.
כשמישהו מאמין בחייזרים או שומע קולות נוטים לאשפז אותו.
כשמישהו מאמין ביישות שמעולם לא נראתה, שאמורה להחיות מתים ביום מן הימים, ושנותנת לך זכות בחירה אך בעצם לא נותנת לך זכות בחירה -  זה מאה אחוז.
אני אשמח מאוד לגלות שיש אלוהים, זו בהחלט תהיה הפתעה נעימה, אבל אני מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד בספק.

רגע לא הבנתי, אם אתה לא מאמין בקב"ה, למה בעצם אתה מציג עצמך כיהודי, יודע שיש לעם שלך היסטוריה מיוחדת, בוחר לגור בארץ ישראל, עשית ברית מילה לבנים שלך, עלית לתורה, התחתנת חתונה יהודית(למרות שלדעתך הרבנות היא ממסד מזעזע), ואתה עושה קידוש וקורא את ההגדה?
למה בעצם את עושה את כל המסורת היהודית הזאת אם אתה לא מאמין שהיהודים נבראו ע"י הקב"ה האחד והיחיד?
אתה חושב שהיהדות נוצרה פתאום? משום מקום? בן אדם המציא אותה?

מנותק אדם לא שפוי

  • משתמש(ת)
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 965
הוכחות ארכיאולוגיות לתנ"ך
« להגיב #11 ב- : מאי 11, 2011, 22:19:25 »
הממ. כן, קצת קשה לי לקבל את העובדה שיש ישות כל יכולה (מי ברא אותה?) ששולטת בעולם, כמובן שהיא גבר, והיא מחליטה על הכל, ומענישה, והיא בראה 7 מיליארד אנשים ומתוכם היא מעדיפה 20 מיליון, ולשיטתכם מתוך ה-20 מיליון רק בערך 5000 ראויים להיקרא יהודים.
אני יהודי, ואני יודע שיש לעם שלי היסטוריה מיוחדת, ואני בוחר לגור בישראל, והמשפחה שלי שילמה מחיר גבוה מאוד על יהדותה. אגב, הם כולם היו דתיים מאוד אדוקים.
ועשיתי ברית לבניי ועליתי לתורה והתחתנתי חתונה יהודית (למרות שהרבנות היא מוסד מזעזע) ואני עושה קידוש וקורא את ההגדה ומאמין שצריך להיות קודם כל אדם טוב.
אבל יש הבדל בין מסורת ומצוות (אנושיות ומוסריות) ובין אמונה בישות על טבעית עם אגו לא קטן והעדפות מוזרות.
כשמישהו מאמין בחייזרים או שומע קולות נוטים לאשפז אותו.
כשמישהו מאמין ביישות שמעולם לא נראתה, שאמורה להחיות מתים ביום מן הימים, ושנותנת לך זכות בחירה אך בעצם לא נותנת לך זכות בחירה -  זה מאה אחוז.
אני אשמח מאוד לגלות שיש אלוהים, זו בהחלט תהיה הפתעה נעימה, אבל אני מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד בספק.

ההוכחות לקיום יצורים אינטליגנטיים חוץ-ארציים רבות יותר מה"הוכחות" לקיומו של אלוהים.

נ"ב

אני לא ממש מאמין בחייזרים אך לא יכול להתכחש לראיות מעניינות שעשויות לסתור את עמדתי הנוכחית.

מנותק אדם לא שפוי

  • משתמש(ת)
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 965
הוכחות ארכיאולוגיות לתנ"ך
« להגיב #12 ב- : מאי 11, 2011, 22:23:36 »
רגע לא הבנתי, אם אתה לא מאמין בקב"ה, למה בעצם אתה מציג עצמך כיהודי, יודע שיש לעם שלך היסטוריה מיוחדת, בוחר לגור בארץ ישראל, עשית ברית מילה לבנים שלך, עלית לתורה, התחתנת חתונה יהודית(למרות שלדעתך הרבנות היא ממסד מזעזע), ואתה עושה קידוש וקורא את ההגדה?
למה בעצם את עושה את כל המסורת היהודית הזאת אם אתה לא מאמין שהיהודים נבראו ע"י הקב"ה האחד והיחיד?
אתה חושב שהיהדות נוצרה פתאום? משום מקום? בן אדם המציא אותה?

כן, בהחלט. אני, בתור אתאיסט גאה, סבור שכל הדתות הן תולדה של אמונות כוזבות פרי מוחם של בני האדם. פעם היו עובדי אלילים שהשתחוו להבל, היום יש בעיקר דתות מונותאיסטיות כוזבות. אני, באופן אישי, מאמין שיש סופרים מקראיים שעומדים גם מאחורי התורה.

מנותק Yariv

  • משתמש(ת) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 65
הוכחות ארכיאולוגיות לתנ"ך
« להגיב #13 ב- : מאי 11, 2011, 22:23:58 »
רגע לא הבנתי, אם אתה לא מאמין בקב"ה, למה בעצם אתה מציג עצמך כיהודי, יודע שיש לעם שלך היסטוריה מיוחדת, בוחר לגור בארץ ישראל, עשית ברית מילה לבנים שלך, עלית לתורה, התחתנת חתונה יהודית(למרות שלדעתך הרבנות היא ממסד מזעזע), ואתה עושה קידוש וקורא את ההגדה?
למה בעצם את עושה את כל המסורת היהודית הזאת אם אתה לא מאמין שהיהודים נבראו ע"י הקב"ה האחד והיחיד?
אתה חושב שהיהדות נוצרה פתאום? משום מקום? בן אדם המציא אותה?

זה תמיד היה צד מיוחד של היהדות. רוב האנשים שאני מכיר מגדירים את עצמם יהודים ושומרים על חלק מהמסורות, ועדיין לא כולם מאמינים באלוהים. אני פשוט חושב שזו מסורת מיוחדת ויפה ואני חלק ממנה. הבעיה היא אצלך - את לא מסוגלת לעכל ולהכיל את העובדות האלה.
אני חושב שהיהדות נוצרה במשך שנים ע"י הרבה אנשים חכמים מאוד שהבינו מהי הישרדות אמיתית בקרב המין האנושי האכזרי ומהי שליטה באנשים. ומהי הפוליטיקה של המעשי.

מנותק JewishGirl

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2723
הוכחות ארכיאולוגיות לתנ"ך
« להגיב #14 ב- : מאי 11, 2011, 22:28:44 »
כן, בהחלט. אני, בתור אתאיסט גאה, סבור שכל הדתות הן תולדה של אמונות כוזבות פרי מוחם של בני האדם. פעם היו עובדי אלילים שהשתחוו להבל, היום יש בעיקר דתות מונותאיסטיות כוזבות. אני, באופן אישי, מאמין שיש סופרים מקראיים שעומדים גם מאחורי התורה.

מישהו פנה אליך?

מנותק JewishGirl

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2723
הוכחות ארכיאולוגיות לתנ"ך
« להגיב #15 ב- : מאי 11, 2011, 22:30:37 »
זה תמיד היה צד מיוחד של היהדות. רוב האנשים שאני מכיר מגדירים את עצמם יהודים ושומרים על חלק מהמסורות, ועדיין לא כולם מאמינים באלוהים. אני פשוט חושב שזו מסורת מיוחדת ויפה ואני חלק ממנה. הבעיה היא אצלך - את לא מסוגלת לעכל ולהכיל את העובדות האלה.
אני חושב שהיהדות נוצרה במשך שנים ע"י הרבה אנשים חכמים מאוד שהבינו מהי הישרדות אמיתית בקרב המין האנושי האכזרי ומהי שליטה באנשים. ומהי הפוליטיקה של המעשי.


רוב האנשים שאני מכירה הם יהודים שמאמינים במסורת היהודית ומאמינים בקב"ה אבל בגלל שטיפות מוח למיניהן, הם בספק אם יש אלוקים באמת.
ראיתי מספיק עובדות שמוכיחות שיש אלוקים, ואני בטוחה שגם אתה ראית ואתה פשוט מתעלם מהם.

מנותק Yariv

  • משתמש(ת) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 65
הוכחות ארכיאולוגיות לתנ"ך
« להגיב #16 ב- : מאי 11, 2011, 22:57:27 »
א. מי שוטף את המוח? להיפך. אנשים חילוניים לגמרי נחשפים מגיל 0 להמון דברים דתיים, הן בחינוך הממלכתי והן באורח החיים הישראלי.    'רוב האנשים שאת מכירה' הם לא מדגם מייצג. אם יש לך נתונים - אשמח לשמוע.
ב. אפשר עובדות? אני פתוח לכל ואשמח מאוד לגלות שיש אלוהים. זו תהיה הפתעה נעימה וכל החיים אני מקווה מאוד שיש אלוהים, זה יהיה בונוס מאוד נחמד.

מנותק JewSoldier

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 611
  • הימין האמיתי=581=גואל ישראל
הוכחות ארכיאולוגיות לתנ"ך
« להגיב #17 ב- : מאי 11, 2011, 23:02:19 »
א. מי שוטף את המוח? להיפך. אנשים חילוניים לגמרי נחשפים מגיל 0 להמון דברים דתיים, הן בחינוך הממלכתי והן באורח החיים הישראלי.    'רוב האנשים שאת מכירה' הם לא מדגם מייצג. אם יש לך נתונים - אשמח לשמוע.
ב. אפשר עובדות? אני פתוח לכל ואשמח מאוד לגלות שיש אלוהים. זו תהיה הפתעה נעימה וכל החיים אני מקווה מאוד שיש אלוהים, זה יהיה בונוס מאוד נחמד.
בס"ד

כבר הצעת חברות ל"אדם שפוי"?

מנותק Yariv

  • משתמש(ת) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 65
הוכחות ארכיאולוגיות לתנ"ך
« להגיב #18 ב- : מאי 11, 2011, 23:04:57 »
כן. הצעתי והוא הסכים ובקרוב נעבור לגור ביחד. ואתה ידידי הלא מבריק? כבר הצעת חברות לנערה היהודיה 92? אתה תהיה החייל ותשמור עליה בזמן שהיא מקרבת אנשים למקורות. אתם תהיו זוג משמיים.

מנותק JewSoldier

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 611
  • הימין האמיתי=581=גואל ישראל
הוכחות ארכיאולוגיות לתנ"ך
« להגיב #19 ב- : מאי 11, 2011, 23:36:30 »
כן. הצעתי והוא הסכים ובקרוב נעבור לגור ביחד. ואתה ידידי הלא מבריק? כבר הצעת חברות לנערה היהודיה 92? אתה תהיה החייל ותשמור עליה בזמן שהיא מקרבת אנשים למקורות. אתם תהיו זוג משמיים.
בס"ד

אה באמת?חשבתי שאתה בעצמך "אדם שפוי"(וככה הוכחת כרגע) הפעם השלישית(אם אני לא טועה) לא הייתה כל כך מוצלחת אבל לא נורא תמיד תוכל לנסות שוב O0
« עריכה אחרונה: מאי 12, 2011, 14:36:25 על ידי JewSoldier »

מנותק Rafoe

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 11045
  • "וְהִתְנַחַלְתֶּם אֶת-הָאָרֶץ" (במדבר, לג, נד')
הוכחות ארכיאולוגיות לתנ"ך
« להגיב #20 ב- : מאי 12, 2011, 00:31:49 »
זה תמיד היה צד מיוחד של היהדות. רוב האנשים שאני מכיר מגדירים את עצמם יהודים ושומרים על חלק מהמסורות, ועדיין לא כולם מאמינים באלוהים. אני פשוט חושב שזו מסורת מיוחדת ויפה ואני חלק ממנה. הבעיה היא אצלך - את לא מסוגלת לעכל ולהכיל את העובדות האלה.
אני חושב שהיהדות נוצרה במשך שנים ע"י הרבה אנשים חכמים מאוד שהבינו מהי הישרדות אמיתית בקרב המין האנושי האכזרי ומהי שליטה באנשים. ומהי הפוליטיקה של המעשי.

מי שמקיים מסורות שהן פרי עטיין של בני אדם (חכמים ככל שיהיו) הוא פגאני ועובד אלילים.

כבר עדיף להיות אפיקורס מוחלט.
http://www.youtube.com/user/rafoe10
https://twitter.com/RafoeJTF
    http://gplus.to/rafoe
https://www.facebook.com/RafoeJTF
جيش يوشع سيعود  (ג'ייש יהושע סעופא יעוד) - צבא יהושע עוד ישוב!

מנותק חיים בן_פסח

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8063
הוכחות ארכיאולוגיות לתנ"ך
« להגיב #21 ב- : מאי 12, 2011, 05:43:08 »
בס''ד

א. מי שרואה את העולם המדהים שלנו ולא מבין שהעולם נברא על ידי בורא - לא אתאיסט אלא עיוור.

ב. נכון שאנו לא מסוגלים להבין את הקב''ה כי הוא אין סוף ואנו כל כך מוגבלים. אך ברור לכל אדם עם טיפת הגיון ושפיות שחייב להיות בורא כל יכול. כי לכל דבר בעולם יש עצם עליון עליו, ומעל הכל חייב להיות בורא כל יכול. חייב להיות בורא שתמיד היה פה, כי אחרת מה היה לפני כן? אין הסבר הגיוני או שפוי אחר. אין אפשרות שהכל נברא בעצמו. אפס לא יכול לברוא או ליצור שום דבר. ואין אפשרות שהכל תמיד היה פה - רואים שהכל מתיישן. חייב להיות התחלה לעולם הזה, וזה לא יתכן שזה סתם קרה מעצמו.

ג. יש לנו בדיוק את האוויר שאנו זקוקים לו כדי לנשום - אילו היה שינוי קטן ביותר באוויר, היינו מתים תוך שניות. קיום האוויר המדוייק שאנו זקוקים לו - האם זה מקרי או זה מעשה מחושב?

ד. אנו זקוקים לאוויר יותר מכל דבר אחר, ויש לנו בעולם יותר אוויר מכל חומר אחר. אחרי האוויר במקום השני, אנו זקוקים למיים יותר מכל חומר אחר, ויש לנו במקום השני יותר מיים מכל דבר אחר. וככה זה לגבי האדמה, הצמחים, בעלי החיים וכו'. כל זה מקרי או מעשה מחושב?

ה. העיניים שלנו פי מיליארד יותר משוכללות מהמצלמה הטובה ביותר שבעולם - זה מקרי או מעשה מחושב?

ו. האוזניים שלנו הן כלי שמיעה משוכלל פי מיליארד מכל כלי שמיעה שכל המדענים הגאוניים ביותר יכולים ליצור - זה מקרי או מעשה מחושב?

ז. יש מיליארדי תאים בגוף שמבצעים מיליוני תפקידים בתאום מדהים - זה מקרי או מעשה מחושב?

ח. עם ישראל הוא עם כל כך קטן אך כל כך מיוחד ושונה מכל אומות העולם - זה סתם או זה עם נבחר כמו שהתורה מלמדת?

ט. היהודים חזרו לארצם אחרי 2000 שנות גלות ויסורים ורצח והתבוללות - ממש כמו שהתנבא בתורה. יש עם אחר עם סיפור דומה?

אני יכול להמשיך הלאה כי כל מה שכתבתי לא מיליונית מכל ההוכחות שמוכיחות מעל כל ספק שיש אלוקים והוא אלוקי ישראל.
« עריכה אחרונה: מאי 12, 2011, 06:00:00 על ידי חיים בן_פסח »

מנותק JewishGirl

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2723
הוכחות ארכיאולוגיות לתנ"ך
« להגיב #22 ב- : מאי 12, 2011, 14:18:42 »
א. מי שוטף את המוח? להיפך. אנשים חילוניים לגמרי נחשפים מגיל 0 להמון דברים דתיים, הן בחינוך הממלכתי והן באורח החיים הישראלי.    'רוב האנשים שאת מכירה' הם לא מדגם מייצג. אם יש לך נתונים - אשמח לשמוע.
ב. אפשר עובדות? אני פתוח לכל ואשמח מאוד לגלות שיש אלוהים. זו תהיה הפתעה נעימה וכל החיים אני מקווה מאוד שיש אלוהים, זה יהיה בונוס מאוד נחמד.

א. שטיפת מוח ציונית. נותנים להם תחושה שכאילו הם נחשפים לדברים יהודיים אבל בתכלס הם נחשפים ל"יהדות החדשה" מה שנקרא.

ב. תסתכל קצת מסביבך.

מנותק אדם לא שפוי

  • משתמש(ת)
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 965
הוכחות ארכיאולוגיות לתנ"ך
« להגיב #23 ב- : מאי 12, 2011, 17:24:09 »
מישהו פנה אליך?

חוששני שמישהי כאן לא מבינה את משמעות המונח "פורום". לו היית מעוניינת בדו-שיח אישי עם יריב הרי שאין זה המקום הראוי למטרה הזו. למקרה שלא שמת לב, זה פורום. מעצם טיבה של הפלטפורמה הזו את אמורה לצפות לקבל תגובות מאנשים שונים כאשר המושג "פנייה" בכלל לא רלבנטי לצורך העניין.

מנותק edu

  • משתמש(ת) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 47
הוכחות ארכיאולוגיות לתנ"ך
« להגיב #24 ב- : מאי 12, 2011, 19:35:00 »
עיין http://www.daat.ac.il/daat/tanach/maamarim/hatanach1-2.htm#hakdama
למאמר שמנסה לשלב ארכיאולוגיה עם התנ"ך

למאמר שיתן חיזוק למושג "תורה מסיני"
http://vilnagaon.org/hebcodes.htm