כתב נושא: ארץ ישראל לעם ישראל גם מבחינה ארכיאולוגית  (נקרא 3279 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Rafoe

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 11044
  • "וְהִתְנַחַלְתֶּם אֶת-הָאָרֶץ" (במדבר, לג, נד')
פעמים רבות אמרנו כאן שהצידוק היחידי לישיבתנו בארץ ישראל הוא ההבטחה של הקב"ה שזו ארצנו.
יהודים חילוניים רבים מבססים את צדקתם על פי הצידוק ההסטורי (שהרי כאן חיו אבות אבותינו במשך אלפי שנים וכאן התקיימו ממלכות ישראל).

אומנם אנו ב"הימין האמיתי" לא נשענים במיוחד על הצידוק ההסטורי (שהרי יהושע בן נון לא בא לכנענים וטען בפניהם ש"אבותיי ישבו כאן" אלא קיים את מצוות ה' וכבש את הארץ), אבל בכל זאת טוב לדעת מה היה כאן לפני שהפולש הערבי פלש והשחית את ארצנו הקדושה.

בקטע הבא מועתק מהאתר kr8 (ישראלי פטריוטי). אם יש לכם משהו להוסיף מהידע האישי שלכם (ושלא מוזכר כאן) אתם מוזמנים להוסיף.
קריאה נעימה  :old_Cheesy:


הטענה המרכזית של השמאל שתומך בחזרתם של פליטי 48 ומיליוני צאצאיהם לתוככי ישראל היא שישובים יהודים נבנו על חורבות ישובים ערבים ולכן יש לפנות את אותם ישובים ולפנות מקום לערבים.
טענה זאת היא כל כך מגוחכת שכן היא לגמרי שוללת כל קשר בין העם היהודי למולדת שלו - פלשתינה.

רוב הערבים שברחו מארץ ישראל בזמן מלחמת העצמאות ברחו מהערים:

יפו
עיר שהיתה חצי חרבה עד אמצע ה19 ,כאשר גל של מהגרים מיצרים שהגיעו בתקופת הכיבוש המיצרי(1832-1840) הגדיל בכמה מונים את אוכלסיתה. היתה בעבר עיר יהודית חשובה בתקופת התנך ובית שני.

לוד
היתה עיר יהודית חשובה בתקופת התלמוד,מרד גאלוס במאה הרביעית התרכז בה.

רמלה
נבנתה על ידי הערבים הכובשים ב-720 וישבו בה יהודים רבים במשך כל תקופת הכיבוש הערבי (634-1099).

חיפה
עיר שהיותה מוקד להגירת מיצרים רבים בתקופת המנדט הבריטי,היתה עיר יהודית חשובה בתקופה הערבית, ואכן יהודיה הגנו על העיר כמעט לבדם כאשר הגיעו הפולשים הצלבנים ב-1100.

צפת
היתה מוקד להגירה צפון אפריקאית מוסלמית במאה ה-19. צפת היתה עיר יהודית חשובה וגדולה מאד במאה ה16 והשפעתה על עולם היהדות היא גדולה.

טבריה
היתה עיר חשובה ביותר בתקופה הביזנטית והערבית,שם נחתמה המשנה, התלמוד, הלוח העיברי, נכתבו פיוטים רבים, ובעלי המסורה שקדו שם על הגהת העיברית.
היהודים בתקופה העותמנית שיקמו אותה פעמים: פעם ב-1560 ופעם ב-1740, אחרי שהערבים הרסו אותה ב1260 ואח"כ ב-1660.

בית שאן
עיר יהודית חשובה בתקופת התנך ואח"כ גם בתקופה ערבית והממלוכית.

עכו
אמנם לא היתה תחת שלטון היהודים בתקופת בית שני אך היתה עיר יהודית חשובה ביותר בתקופה הצלבנית עד שהממלוכים טבחו ביהודיה והרסו את העיר ב1291.

אשקלון
אמנם לא היתה תחת שלטון היהודים בתקופת בית שני, עדין כמו עכו תמיד היתה בה קהילה יהודית גדולה,בעיקר בתקופת הצלבנים עת ברחו אליה אלפי יהודים מחברון וירושלים.

אך להזכירכם, הטענה השמאלנית אומרת שהעוול הוא שנבנה ישוב יהודי על חורבות ישוב ערבי אך מה אם אומר להם שישנם ישובים שכאילו שנבנו על חורבות ישובים יהודים?

הבה נראה –אילו מהישובים הערבים שננטשו ב"נכבה" ישבו על חורבות ישובים יהודים עתיקים?

 מבוסס על "כל מקום ואתר"הוצאת כרטא 1989

עמקה - בגליל,היה ישוב יהודי בתקופת התנך בשם בית עמק,ואחכ עמיקו בתקופת התלמוד.

אל באססה - בגליל,היה ישוב יהודי בתקופת התנך בשם בצת.

אל בירווה - בגליל,מזוהה עם רחוב התנכית.ערבייה היה צפון אפריקאים.

אל דמון - בגליל,גם מזוהה עם רחוב התנכית.ערבי הגיעו מהחיג'ז.

אל ג'ממה - בנגב,ישוב יהודי עתיק.

עתלית -ישוב עיברי בתקופת התנך.ערביה היו נודדים בדואים.

אל עבסיה(אל יהודיה) - ביהודה ליד יפו,הישוב היהודי יהודיה בתקופת התנך והתלמוד ועד התקופה הצלבנית. ערביה היו מיצרים.

לג'ון - בגליל,מגידו התנכית.ערביה היו שבט הטרבי מהחיג'ז.

אל מזר - בגליל,מזור העתיקה.

אבו שושה(ליד רמלה,ישנם עוד ישובים בשם זה) - ביהודה,גזר התנכית.

עקיר - ביהודה.עקרון התנכית.

אביל אל קמה - בגליל,אבל בית מעכה התנכית.

עקברה - בגליל,עכברה שהיתה יהודית עד המאה ה13 בערך.

עלמה - בגליל,ישוב יהודי עד המאה ה17.נמצא בית כנסת עתיק וכתובות בעיברית.ערבי המקום היו צפון אפריקאים.

עמוקה - בגליל,עמוקה העתיקה.יש בה קבר עתיק שקדוש ליהודים.

עין אל זיתון - בגליל,עין זיתים הותיקה,ישוב יהודי רצוף מאז בית שני שננטש על יד היהודים בגלל לחץ העותמנים במאה ה18.

אל דלחמייה - בגליל,נמצאו מימצאי ארכיאולוגיה המצביעים על ישוב עיברי עתיק.ערביי המקום מיצרים.

בוריאר - ביהודה,בירור חייל התלמודית.

ברת קיסריה - בגליל,היה חלק מהכפר קיסריה.ישב על חורבות העיר קיסריה העתיקה.ערבי המקום הגיעו מהקוקז.

אל בורג' - בגליל(ישנם עוד ישובים בשם זה),מימצאים ארכיאולגים מצביעים על ישוב עיברי עתיק.

ברקוסיה - ביהודה.מזוהה עם העיר העיברית ליבנה.

בית ג'יברין - ביהודה,בית גוברין שהיתה ישוב יהודי עתיק עד התקופה הערבית והצלבנית.ערבי המקום היו מיצרים.

בית נטיף - ביהודה.הבית נטופה העתיקה.

בית דגן - ביהודה.בית דגון העתיקה.

בית עיטב - ביהודה,עיטם העתיקה.

בית נקובה - ביהודה,בית נקופה העתיקה.

ברפיליה - ביהודה,בארות העתיקה.

בית ג'יז - ביהודה,גיזו העתיקה.

אל בורג' - ביהודה(ישנם עוד ישובים בשם זה)ליד רמלה,ממצאים ארכיאולוגים מימי דוד ושלמה,כמו מקוואות,קברים,תכשיטים,כלי זכוכית ומימצאים מימי החשמונאים והתלמוד כמו מטבעות וכלים אחרים.

ביריה - בגליל,הישוב היהודי העתיק בן אלף השנים ביריה,שניטש על ידי היהודים בזמן המרד הערבי ב-1834. היה מקום ישיבתו של יוסף קארו-כותבו של ספר ההלכה החשוב שולחן ערוך.

דיר אל קסי - בגליל,אלקוש העתיקה.

אל דויאימה - ביהודה,בוסקט העתיקה.

דלתה - בגליל,דלתון העתיקה,היה ישוב יהודי עתיק עד המאה ה13.

אל פרואנה - בגליל,תל רחוב העתיקה.בית כנסת מהתקופה הביזנטית נמצא יחד עם כתובת רחוב המפורסמת שהיא 29 שורות של עיברית על בריתא מהתמוד הפלשתיני(ירושלמי).

אל פלוג'ה - ביהודה.עירני העתיקה.

פג'ה - ביהודה,פגי העתיקה.ערבייו היו מיצרים.

אל פרדייה - בגליל,פרוד העתיקה.

פירים - בגליל,היה ישוב יהודי עד המאה ה16.

אל גזויאה - בגליל,בית כנסת מהמאה ה7 נמצא.ערבייו היו בדואים.

הוושא - בגליל,הושא התלמודית.ערביי המקום הגיעו מצפון אפריקה.

אל ארם - ביהודה,ישוב יהודי עד המרד הגדול .

אל חדיתה - ביהודה,חדיד העתיקה.

הונין - בגליל,ינועח העתיקה.

אל חמה - בגליל,חמת העתיקה.

חיטין - בגליל,הכפר היהודי העתיק כפר חיטיא.

עיקרית - בגליל,יוקרת העתיקה.

אשדוד - ביהודה,אשדוד העתיקה,ערביה היו מיצרים.

אישווה - ביהודה,אשתאול העתיקה.

איסלין - ביהודה,גם כן חלק מאשתאול.

אינדור - בגליל,אנדור העתיקה.

חירבת ג'ידין - בגליל,געתון העתיקה.ערבי המקום היו בדואים.

ג'בול - בגליל,גבול העתיקה.

ארישה(או ערישה) - ביהודה,עיר הלוים העתיקה גת רימון,ערבי המקום היו בדואים משבט בנו סאב.

ג'מזו - ביהודה,גמזו העתיקה,היתה בעיקר מפורסמת בימי המשנה והתלמוד.

אל ג'עוני - בגליל,נמצא בית כנסת עתיק מהמאה ה7.

אל כברי - בגליל,כבריתה היהודית עד התקופה הממלוכית.

כפר עינן - בגליל,כפר חניניה העתיק.

קוואיקט - בגליל,בית העמק התנכית.

כוואב אל הוואה - בגליל,כוכבה העתיקה מימי התנך והמשנה.בית כנסת עתיק וציור של מנורה נמצאו. היה קים עד תקופת הצלבנים.יושביו הערבים היו בדואים.

כפר ענא - ביהודה,בעיר היהודית אונו,שהיתה קימת עד פלישת הצלבנים.

אל חיריה - ביהודה,בני ברק מימי התנך והתלמוד.

כסלה - ביהודה,ישוב יהודי עד התקופה הערבית.

חולדה - ביהודה,נמצא בית כנסת עתיק וציור של מנורה.

כפר בירים - בגליל,היה ישוב יהודי עתיק עד המאה ה13 כנראה נחרב בפלישת המונגולים.בית הכנסת עדין קיים.יושביו היו נוצרים מרונים מלבנון.

חרן אל דואור - בגליל,דן העתיקה,ישוב יהודי עתיק עד התקופה הממלוכית.

כרזה - בגליל,כורזים העתיקה,בית הכנסת היה קים עד המאה ה4.ערביו היו בדואים משבט הזנגריה.

חיראד אל גנאמה - בגליל,מימצאים ארכיאולוגים מעידים על ישוב עיברי עתיק.

כפר סבת - בגליל,כפר שבתאי התלמודי.

כפר סבא - ביהודה,כפר סבא היהודית מימי השחמונאים,כנראה עד התקופה העבסית.רוב הערבים היו מיצרים.

ליפטא - ביהודה,מי נפתוח העתיקה.

אל לטרון - ביהודה ,ישוב יהודי מימי התנך והמשנה.

לוביה - בגליל,לאבי העתיקה מימי המשנה.

אל מלחה - ביהודה,מינחת העתיקה,ישוב יהודי עד המאה ה6.

מעלול - בגליל,נהלל העתיקה.

אל מגר - ביהודה,ליד תל כברה,ישוב יהודי מימי החשמונאים ועד התקופה הערבית.

מג'דל יבא - ביהודה,מגדל אפק העתיקה אחר כך אנטיפטריס,מקימי הכפר היו מירדן.

אל מלכיה - בגליל,ישוב כוהנים עתיק עד התקופה הערבית.

מרוס - בגליל,מרות העתיקה.נמצא בית כנסת מהמאה ה7 והיה שם בית מדרש מפורסם מאד, היה קים עד התקופה העותמנית,ומצאו בו רצפת פסיפס עם ציור של לוחם יהודי,כנראה דויד המלך. מטמון של מטבעות עתיקות נמצא ,מימי החשמונאים עד הצלבנים.
ערבי המקום היו צפון אפריקאים.

מירון - בגליל,מירון העתיקה,ישוב יהודי עתיק ,נמצא גם בית כנסת.

אל מגדל (ליד טבריה) - בגליל,מגדל העתיקה שנקראה אחר כך טריכא. יושבי המקום היו מיצרים.

נימרין - בגליל,כפר נימרא העתיק.

קמון - בגליל,יוקנעם העתיקה.

קירה - בגליל,גם כן חלק מיוקנעם.

קיסריה - בגליל על החוף,העיר קיסריה העתיקה שהוקמה על יד הורדוס הגדול.היתה יושב יהודי גדל לאורך התקופה הביסנטית.כאשר כבשו אותה הערים חיו בה כ200000 יהודים.יהודיה פוזרו על ידי הצלבנים.ערבי המקום היו צ'רקסים ובוסנים.

חירבת קומבזה - בגליל,קרתה העתיקה.

אל קוביבה (ליד חברון) - ביהודה,לכיש העתיקה.

אל קבו - ביהודה,קובי העתיקה.

קלוניה - ביהודה,מוצא העתיקה.

קטרה - ביהודה,קדרה העתיקה וגם גידרון העתיקה.ערבי המקום היו מלוב.

אל קוביבה (ליד רמלה) - ביהודה,תל שלף העתיקה.

קדס - בגליל,קדש נפתלי העתיקה.

קאקון - בגליל,קעליה העתיקה מימי התנך והתלמוד,היה ישוב יהודי עד התקופה הממלוכית.יושבי המקום היו טורקמנים ומיצרים.

ראס אל אחמר - בגליל-קברי רבנים חשובים נמצאו.

אל סומריה - בגליל,ישוב שומרוני עד המאה ה19.

אל סואפיר אל שמליה - בגליל,שפיר העתיקה.

סרפנד - בגליל,לפי השם הצלבני בלבד-סרפת יהוד אפשר ללמוד על כך שהיתה למקום נוכחות יהודית עד תקופת הצלבנים.

אל סינדינא - בגליל,ישוב שומרוני בעבר,נמצא כתובת עם התפילה שמע ישראל.

סרעה - ביהודה,צרעה העתיקה.

סובה - ביהודה,צובא העתיקה.

ספוריה - בגליל,העיר היהודית המפורסמת ציפורי מימי התנך והמשנה,מימצאים ארכיאולוגים יהודים מרובים,כולל בית כנסת פסיפסים מפוארים.כנראה נחרבה ברעידה הגדולה ה749.

סלבית - ביהודה,שלהבים העתיקה,אחכ היתה עיירה שומרונית.בית כנסת מהמאה ה7 נמצא.

סרפנד אל עמר - ביהודה,צריפין המשנאית.

ספסף - בגליל,ספסופה העתיקה.

סליחא - בגליל,ירעון העתיקה.

סעסע - בגליל,ססא העתיקה מימי התלמוד.

סמק - בגליל,צמח העתיקה.כרבי המקום הגיעו מצפון אפריקה וממיצרים.

אל טנטורה - בגליל,דור העתיקה,אשר היתה גם עיר פיניקית בימי בית שני ואחכ הליניסטית. לפי המסורת יושבי המקום הגיעו מהודו.

תל א ספי - ביהודה,גת העתיקה.

טבחה - בגליל,עיר יהודית בימי בית שני,ישו הנוצרי עשה שם ניסים.

חירבת אום בורג' - ביהודה,היה גם ישוב אדומי.

חירבת אל אומור - ביהודה,גיבעת העתיקה.

אל עובדיה - בגליל,בית שמש הגלילית.

אום חליד - בגליל ליד החוף,ישוב יהודי בימי המשנה ואחכ שומרוני.ערבי המקום היו מיצרים.

חירבת אל ווארה אל סוואדה - בגליל,בית ארבל הישנה,נמצא שם בית הכנסת מהעתיקים בעולם.ערבי המקום היו בדואים.

יאזור - ביהודה,אזור העתיקה.בית כנסת עתיק מימי הביזנטים נמצא בו כתובת עם מנורה.

ירדה - בגליל,חצור העתיקה.

יקוק - בגליל,חוקוק הישנה.

אל זיב - בגליל,אכזיב העתיקה.

א-זכריה - ביהודה,כפר זכריה העתיקה.

זיתא - ביהודה,צפת העתיקה(ביהודה).

זיקרין - ביהודה,כפר דיקרינא העתיקה.

זירעין - בגליל,יזרעאל עתיקה.

זרנוקה - ביהודה,זרנוק העתיקה.

יבנא - ביהודה,יבנה העתיקה,ישוב יהודי חשוב ביותר אחרי חורבן בית שני.הי לישוב שומרוני במאה ה7.יושביו היו מיצרים.

עין אל מנסי - בגליל,חלקו על מגידו העתיקה.

שילטא - ביהודה,תל שילת ,נמצאו מימצאים יהודים.

אל עביסיה - בגליל,תל שער העתיקה.

אל בואארה - ביהודה,נמצאו מימצאים ארכיאולוגים בחירבת אל ביאר הסמוכה.

אל חושניה - בגליל,לפי תיעודים שונים,היו בו מיבנים שנבנו מימי שלמה המלך.

חירבת אירבין - בגליל,מצודה המשנאית.

אל נני - ביהודה,נעמה העתיקה.

אל סואפיר אל תחתה - בגליל,חלק משפיר העתיקה.

חירבת ססא - בגליל,כפר ששי העתיק.

אל ספריה - ביהודה,צפריא העתיקה מימי התלמוד.

סרפנד אל חרב - ביהודה,חלק מצריפין העתיקה.

והרשימה עוד ארוכה.

יש לציין שרבים מהישובים הערבים שעדין קימים בישראל יושבים על חורבות ישובים יהודים כמו שפרעם וכפר יאסיף למשל.
בנוסף לכך רבים מכפרים והערים ביהודה ושומרון יושבים על חורבות ישובים יהודים מוהבקים כמו חברון,שכם,בית לחם,גבעון,ועוד הרבה.
גם בגולן ישנם ישובים סורים נטושים רבים שהיו בעבר יהודים כמו חספיה,רם,אל על וכדומה.

 שימו לב - במרד הגדול הרומאים ב67-70 לספירה נמחקו מספר ישובים יהודים בגליל וביהודה,אך במרד בר כוכבא בשנת 135 לספירה,נמחקו לפי ההיסטוריון הרומאי דיו קסיו יותר מ900 ישובים יהודים,המשמעות היא שלכמעט כל ישוב ערבי ביהודה ושומרון ובמקומות אחרים בארץ יש בהכרח עבר יהודי שנכחד תחת הכיבוש הרומאי.

טענת השמאל הקיצוני שיש לעשות צדק עם הערבים שנטשו מבוססת על שלילה גמורה של הקשר בין העם היהודי לבין המולדת שלו-ארץ ישראל,מה עם לעשות צדק עם היהודים?

מקור: http://www.kr8.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=343667

בנוסף:
 http://www.kr8.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=237804
http://www.zeevgalili.com/2004/10/325


קישורים נוספים בנושא:
http://hayamin.org/forum/index.php/topic,21667.0.html
http://hayamin.org/forum/index.php/topic,22721.0.html
http://hayamin.org/forum/index.php/topic,22720.0.html
http://hayamin.org/forum/index.php/topic,8453.0.html
http://hayamin.org/forum/index.php/topic,34314.0.html
http://hayamin.org/forum/index.php/topic,34543.0.html
http://hayamin.org/forum/index.php/topic,35574.0.html
http://hayamin.org/forum/index.php/topic,36154.0.html
http://hayamin.org/forum/index.php/topic,37853.0.html
http://hayamin.org/forum/index.php/topic,39020.0.html
http://hayamin.org/forum/index.php/topic,39444.0.html
http://hayamin.org/forum/index.php/topic,39560.0.html
http://hayamin.org/forum/index.php/topic,39636.0.html
http://hayamin.org/forum/index.php/topic,39713.0.html
http://hayamin.org/forum/index.php/topic,40073.0.html

וגם - השמאל (על כל מנגנוניו) מנסה להטיל דופי בממצאים ארכיאולוגים:
http://hayamin.org/forum/index.php/topic,37787.0.html
http://hayamin.org/forum/index.php/topic,37855.0.html
« עריכה אחרונה: נובמבר 19, 2013, 18:57:00 על ידי Rafoe »
http://www.youtube.com/user/rafoe10
https://twitter.com/RafoeJTF
    http://gplus.to/rafoe
https://www.facebook.com/RafoeJTF
جيش يوشع سيعود  (ג'ייש יהושע סעופא יעוד) - צבא יהושע עוד ישוב!

מנותק אביר הקרנפים

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8016
  • מוסר, כבוד, יהדות.
בעניין: ארץ ישראל לעם ישראל גם מבחינה ארכיאולוגית
« להגיב #1 ב- : נובמבר 09, 2012, 15:14:31 »
חיפה כבר הייתה בזמן בית שני. אם לא, אז מיד לאחר מכן. בתקופת התלמוד ידוע בוודאות שהעיר הייתה קיימת.
בעצם, רוב הישובים והערים שאתה מדבר, מוזכרים בתנ"ך בשמות כאלה ואחרים.

מי שרוצה לעשות צדק עם האורקים, אני מוכן. אבל צדק!
וצדק זה אומר לקחת מהם בחזרה את מה שגזלו, להכריח אותם לפצות על כל הדם, היתמות, הסבל וכו' ואז להשליך אותם אל מעבר לגבול.
אמת, כבוד וכוח. שלושה דברים שאנשים מחפשים ומבקשים מזולתם כל ימי חייהם ולא יודעים שצריכים למצוא את זה בתוך עצמם.

צבא יהושע עוד יחזור!