א. שוב, זה לא אומר יש אומה ערבית ויש עמים בתוך האומה הזאת, אחד מהם הוא העם הפלשתיני.
זה לא משנה כמה תחזור על זה - עדיין יש רק עם ערבי אחד (שלפני מלחמת העולם השנייה רצה בכלל להקים ממלכה ערבית אחת גדולה).
מספיק לעבור על שמות המדינות שלהם כדי להבין שאין להם קשר לרוב האדמות עליהם הם יושבים.
לבנון - על שם הרי הלבנון (לא שם ערבי בכלל).
סוריה - שם יווני הלניסטי בכלל (שם שהשתמשו בו בתקופה הרומית).
ירדן - על שם נהר הירדן הזורם בארץ ישראל (לא שם ערבי בכלל). השטח שעליו יושבת ממלכת ירדן היה אמור בכלל להיות חלק מהמדינה היהודית (עפ"י הצהרת בלפור).
אפשר להמשיך ללא סוף (יש עוד לא מעט מינות ערביות), אבל אני חושב שהבהרתי את הנקודה.
ב. מתי אמרתי את אלה, הלאום היהודי לא היה קיים לפני המאה ה19 ולכן הרצל היה צריך להגדיר אותו.וראיתי את הסרט, אבל אני אומר שהרצל לא יכל להקים לאום יהודי חדש כי לא היה לאום יהודי ישן, לא היה לאום יהודי.
אולי יש לך בעיות זיכרון, אז הנה מה שאמרת בתגובות קודמות:
הרצל לא רצה להקים "לאום יהודי חדש" הוא רצה להקים מדינה יהודית חילונית בא"י ובשביל זה הוא היה צריך להגדיר לאום יהודי, הלאום אמנם לא היה מוגדר על הדת אבל בהחלט היה מוגדר מן המסורת לא היה לאום יהודי לפני הרצל לכן הוא לא יכל להקים לאום חדש
במשפט הזה סתרת את עצמך: אמרת שהלאום היה מוגדר מן המסורת, ואח"כ שלא היה לאום יהודי לפני הרצל (אם היה לאום כלשהו לפני הרצל, אז למה הוא היה צריך להגדיר אחד כזה?).
ג. השם באמת לא משנה, אבל הלאום היהודי כן משנה כי זה הייתה ההגדרה הראשונה של זיקה לא"י, בעוד לפני כן הזיקה הייתה אמנם קיימת אבל נאמר שהמשיח יעשה זאת ולכן לא הוקם לאום יהודי.
אם היה מוגדר לאום יהודי כלשהו (לא משנה על מה הוא היה מבוסס), אז מה שהרצל הגדיר הוא "לאום חדש" (זה מה שהוא רצה מלכתחילה: הקמת "עם ישראל חדש", עם חילוני עם תרבות אירופאית).
הזיקה היהודית לארץ ישראל הייתה קיימת הרבה לפני הרצל: בכל הדורות בגלות יהודים התפללו לחזור לארץ ישראל, ובתשעה באב אף התאבלו על חורבן הבית (הזיקה הזו הייתה זיקה "דתית מדי" מבחינת הציונות ולכן רצו להקים לאום חדש).
ד.הספרדים והאשכנזים הם עם אחד כי יש לנו מדינה אחת, אם תהיה יותר ממדינה יהודית אחת, אז היהודים יתחלקו לכמה עמים.
מי קבע?
יהודים היו מפוזרים במאות מדינות במשך כל הגלות, ועדיין כולם מניחים את אותה התפילין, מתפללים לאותו אל, חוגגים את אותם החגים, ושייכים לאותו לאום.
נכון שיש מנהגים שונים אצל כל עדה, אבל זה כתוצאה מהגלות הארוכה (גם זה ישתנה בעתיד).
ה.לא נכון, יש הבדל בין אומה(שזה מילה נרדפת ללאום) לבין עם, יכול להיות מצב שבלאום אחד יהיו הרבה עמים, לדוגמה בפולין יש אנשים שהעם שלהם גרמני אבל הלאום פולני.
ה. לא, לא. לאום זה איפה שהבן אדם חי או שואף לחיות. לכן יהודים שחיו בגרמניה היו חלק מהלאום הגרמני אך מהעם היהודי ויהודים שחיים היום בארה"ב הם חלק מהלאום האמריקאי אך מהעם היהודי.
אני לא יודע על מה מבוססים הלאומים האירופאים, אבל אני כן יודע מה בסיס של עם ישראל: היהודים היום הם שארית עם ישראל (חלקנו קרובים אתנית יותר ופחות לבני ישראל הקדמונים אבל לכולנו יש קשר אתני אליהם), והלאום שלו הא נגזרת ישירה של תורת ישראל (זו גם הסיבה שגויים שאינם קשורים אתנית נחשבים לחק מעם ישראל בגע שהם מתגיירים).
אתה צודק שישנם יהודים שראו בעצמם גרמנים יתר מאשר יהודים (ולכן הם גם התבוללו או התנצרו בסופו של דבר), אבל היו כאלה שכן ראו בעצמם יהודים יותר מאשר גרמנים (ואותם אלה גם הגיעו לארץ ישראל לפני ואחרי קום המדינה).
גם היום ישנם יהודים בתפוצות שלא רואים עצמם חל מהעם היהודי (ובוחרים להישאר בגולה ולהתבולל), ויש כאלה שכן רואים עצמם חלק מעם ישראל (למרות היותם חיים בגולה).
המקום שבו אתה חי לא קובע את הלאום שלך (תשאל את חיים בן פסח), ויהודי לא יכול להיות חלק מ-2 עמים (או לאומים) - זה סותר אחד את השני (אם הוא יהודי ורוצה להישאר יהודי, אז הוא יחנך את ילדיו עפ"י היהדות, ואם לא - אז רוב הסיכויים שנכדיו כבר לא יהיו יהודים).
ו. לא נכון, גם שמוחמד הגיע וטבח פה באנשים היו פה נוצרים.
אבל הנקודה היא שהתרבות הערבית לא מבוססת על האסלאם.
שהערבים הגיעו במהלך מסע כיבושיהם לארץ ישראל לא היו בה ערבים בכלל, אלא היו כאן הביזנטים (ששלטו בארץ ישראל ובעוד חלקים מהמזרח התיכון), ולכן הם לא יכלו לטבוח בערבים נוצרים (משום שלא היו כאלה בארץ), אלא הם נלחמו בנוצרים הביזנטים.
הצלבנים כבשו את ארץ ישראל מידי הערבים, ולכן ישנם ערבים נוצרים (הם נרדפו ונאלצו להתנצר מחשש לחייהם).
התרבות הערבית אכן לא מבוססת על האסלאם, אלא להיפך (התרבות הערבית הייתה קיימת לפני האסלאם, ולכן מוחמד ביסס את הדת על התרבות השבטית הערבית), ולהגיד שהאסלאם מנותק מהתרבות הערבית (או להיפך) זאת אמירה שגויה לחלוטין (מוחמד בכלל ביסס את האסלאם על היהדות, אבל כשהבין שזה מנוגד לחלוטין לתרבות הערבית הברברית הוא עשה התאמות על בסיס התרבות השבטית).
ז. זו הייתה אכן המטרה התחלתית שלהם אבל זה לא היה הגרעין שאיחד את העם הזה(זה הנכבה).
והוא לא סתר שום דבר ממה שאמרתי, הוא אמר שהפלסטינים רוצים להשמיד אותנו וזה אכן היה נכון בתקופתו ושאסור להחזיר את ירושלים לפלסטינים ולא אמרתי שהוא תמך בזה. אמרתי שהוא תמך בהחזרת מזרח ירושלים לירדן, וירדן בהחלט יכלו לקבל את מזרח ירושלים, אם היו מבקשים מרבין הוא היה נותן להם, אבל הם לא ביקשו.
אז בעצם אפשר לומר (על בסיס דבריך) שכל המסתננים מאפריקה והעובדים הזרים ששוהים כאן שלא כחוק הם גם עם בפני עצמו (ה"נכבה" שלהם היא הגירוש מהמדינה, ולכן זה ה"גרעין" שהופך אותם לעם).
בנוגע לבן גוריון - הנבואה ניתנה לשוטים, ואין לדעת "מה היה קורה אם...", אבל עובדה היא שגם אנשי השמאל דאז לא העלו על דעתם בכלל להקים מדינה ערבית נוספת על חשבון ארץ ישראל.