כתב נושא: ראש מועצת פש"ע מייעץ לשגריר האמריקאי כיצד לתמרן את ישראל להשמדה עצמית  (נקרא 2751 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק zelhar

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4293
מסמכי השגרירות האמריקאית שהודלפו לוויקיליקס חושפים את יו"ר מועצת פש"ע דני דיין כסוכן של האמריקאים והערב רב. הוא גינה באוזני מפעיליו האמריקאים את "אלימות המתנחלים", ואף ייעץ להם כיצד לדעתו בדרך הקלה ביותר לבצע פינוי התנחלויות- לדבריו אפשר לקנות את הסכמת רובם להתפנות תמורת בצע כסף.


מנותק zelhar

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4293
יו"ר מועצת יש"ע: אני כלכלן. אני יודע שמתנחלים יסכימו לפינוי תמורת מחיר הוגן

בסדרת שיחות עם אנשי השגרירות האמריקאית חושפים אישים בולטים בישראל דעות הפוכות מאלה שהם משמיעים בציבור; מנהיג המתנחלים דני דיין מתבטא נגד פעולות תג מחיר ומודה שהוא "מבין את הפלסטינים"; גילויים נוספים מדברי בכירים ישראלים במסמכי ויקיליקס - מחר ב"הארץ השבוע"

מאת יוסי מלמן ועופר אדרת

יו"ר מועצת יש"ע דני דיין, מנהיגם של המתנחלים בגדה המערבית, יצא באופן מפתיע נגד התנהלות עמיתיו וחבריו למועצה ובעד התושבים הפלסטינים. כך עולה מהתיק הישראלי של מסמכי ויקיליקס, שייחשף היום ומחר ב"הארץ".

אחת ההתבטאויות של דיין, שנאמרו כולן במפגשים סגורים שנערכו בשנים האחרונות עם אנשי שגרירות ארה"ב בישראל, באה בתגובה לשאלת הדיפלומטים על סיכויי ההצלחה של תוכנית פינוי-פיצוי, שלפיה המתנחלים יסכימו לעזוב את השטחים תמורת תשלום. דיין ענה בכנות מפתיעה: "אני כלכלן ואני יודע שיש אנשים שיסכימו לכך אם המחיר יהיה הוגן".

דיין הודה בשיחות כי הוא "מתבייש ונבוך" מאלימות המתנחלים, שאחראים למעשים "איומים מבחינה מוסרית". הוא ציין כי מדיניות "תג מחיר" - פגיעה של מתנחלים בפלסטינים בעקבות אכיפה של בנייה יהודית לא חוקית בשטחים - היא "טעות שלא תשרת את האינטרסים של המתנחלים". לתחושת המבוכה והבושה שלו הצטרף גם אליקים העצני, ממייסדי מועצת יש"ע, שהוסיף כי הרבנים שמנחים את נוער הגבעות צריכים לאסור פגיעה בפלסטינים.

דיין גם התבטא באוזני הדיפלומטים בעד הסרת מחסומים ושיפור מצבם הכלכלי וזכויות האדם של הפלסטינים בגדה. באחת הפגישות עם הדיפלומטים האמריקאים הדגיש דיין שהוא "קשור עמוקות ליהודה ושומרון. למתנחלים יש זכות מוסרית להתיישב בגדה המערבית". עם זאת הוסיף יו"ר מועצת יש"ע כי הוא "מבין למה גם לפלסטינים יש רגשות דומים".

בדצמבר 2008 השתתף דיין בפגישה של מנהיגי ההתנחלויות עם הקונסול האמריקאי דאז, ג'ייק ויילס.

בפגישה, שהתקיימה בירושלים, נכחו גם ראש מועצת גוש עציון שאול גולדשטיין והעצני. הפגישה עסקה באלימות הגוברת של מתנחלים כלפי פלסטינים. בפתח הישיבה אמר דיין כי האלימות היא התוצר של ההתנתקות החד-צדדית מרצועת עזה ושל "החלטות מקוממות" של בג"ץ. "צעדי ממשלת ישראל לימדו את הצעירים שהם לא יכולים לשחק לפי הכללים, כי היריב ישנה אותם ברגע האחרון", אמר. הוא הוסיף כי ההתנתקות היתה "אסון" לישראל. בשיחה נוספת, שתיחשף מחר בגיליון המיוחד של "הארץ השבוע", מתח דיין ביקורת עוקצנית על שאר מנהיגי יש"ע.

דיין, כמו מנהיגים ואנשי ציבור רבים בימין ובשמאל, נפגש מדי פעם בפעם לשיחות רקע עם אנשי השגרירות האמריקאית. המפגשים האלה מאפשרים לנציגים האמריקאים להתוודע אל הלכי הרוח והאווירה בישראל ובשטחים. את סיכום המפגשים שלחו אנשי השגרירות האמריקאית בתל אביב למשרד החוץ בוושינגטון, ולפעמים גם לנציגויות אחרות בעולם. ידיעות אלו נכללו בתיק הישראלי של ויקיליקס, שחלקים ממנו ייחשפו בגיליון המיוחד מחר.

שיחה שקיים דיין במאי 2009 עם נציגי השגרירות האמריקאית מדגימה את כפל הלשון שנקט מול הציבור שהוא מייצג ומול אנשי השגרירות. המועד היה סמוך לפינוי המאחז מעוז אסתר באזור רמאללה. "כל עוד משרד הביטחון רק מפרק מאחזים כמו מעוז אסתר, אנחנו לא באמת מודאגים - עדיין", אמר לאמריקאים ב-27 במאי.

בראיונות שנתן באותה עת לכלי התקשורת הציג דיין קו שונה לגמרי: "אם הממשלה תפעל באופן כוחני וחד-צדדי, התוצאות החמורות שינבעו מכך יהיו על ראשה. לא יעלה על הדעת שממשלת נתניהו גם תתכחש להתחייבות לבנות וגם תהרוס יישובים... הממשלה יודעת היטב שהמאחזים הוקמו על ידי ממשלות הליכוד. הממשלה בנתה בתים ואפילו מכרה אותם בכסף מלא למתיישבים".

הצהרתו באוזני האמריקאים, בדבר הסכמתו בשתיקה לפינוי מאחזים מבודדים, עומדת גם בסתירה מוחלטת לדברים שאמר לערוץ 7 עם בחירתו לתפקיד, ב-2007: "אנחנו אומרים את זה שחור על גבי לבן: כל ניסיון פינוי, ולו של קרוואן אחד, חייב להיתקל בהתנגדות מסיבית ונחושה מצדנו. יש לרענן את מערך הקשר ביישובים ולהביא המונים לכל מקום... אנחנו בהחלט קוראים לתושבים להתנגד כמו שאנחנו יודעים".

בהזדמנות אחרת, כשדיין נשאל איך הוא רואה את העתיד ולאן תוביל את האזור המתיחות בין ישראל לפלסטינים, הוא היה מעט פסימי. "זה מצב בלתי פתיר", אמר בסוף 2008. את הרעיון של שתי מדינות לשני העמים דחה מכל וכל. "ההתנסות בעזה הרגה את הרעיון של פתרון שתי המדינות. זו בושה שהם לקחו את הארץ והפכו אותה לבסיס לשיגור טילים נגד ישראל במקום לבנות שם מדינה", אמר, "הקמת מדינה פלסטינית כעת פירושה סופה של ישראל".

דיין, בן 56, אינו מתנחל מרקע טיפוסי. הוא איש היי-טק וכלכלן חילוני, שעבר להתנחלות מתל אביב. אחיו הוא העיתונאי אריה דיין. בת דודתו היא העיתונאית אילנה דיין. פעמיים ניסה דיין להיבחר לכנסת מטעם התחייה, אך נכשל. בבחירות לכנסת הזאת הוצב במקום השמיני ברשימת הבית היהודי, ולבסוף ויתר על ההתמודדות. בסוף 2006 היה דיין חבר בצוות שארגן מחדש את מועצת יש"ע. ב-2007 נבחר ליו"ר מועצת יש"ע המתחדשת, תפקיד שבו הוא מחזיק עד היום.

דיין: מספיק לעשות גוגל כדי להבין שזה לא גילוי מרעיש

דיין הגיב לדברים בראיון לתוכנית של רינו צרור בגל"צ, ואמר כי "ברור שככל שהשוחד יהיה גדול יותר, יהיו יותר מתנחלים שיסכימו להתפנות תמורת פיצוי גדול. אבל התכוונתי שמעט מאוד מתנחלים יסכימו לכך". הוא הוסיף כי "גיניתי את תג מחיר ועשיתי זאת בעבר. מספיק לעשות גוגל בשביל להבין שזה לא גילוי מרעיש. כתוב שאני אומר דברים בעד הפלסטינים - להתנגד לתג מחיר, זה לא בעד הפלסטינים, זה בעד המוסר היהודי".

"אנחנו חזרנו ליהודה ושומרון כדי להישאר", הבהיר דיין, "אנחנו חזרנו ליהודה ושומרון כי זה הבית שלנו". הוא הוסיף כי "זה שאני מסוגל להבין את הפלסטינים, זה לא אומר שאני בעדם".

http://www.haaretz.co.il/hasite/objects/pages/PrintArticle.jhtml?itemNo=1224123

מנותק הבוס הגדול

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2133
הכתבה הזאת מרתיחה לי את הדם  >:(

כל יום הגיס החמישי שובר שיאים.

אלה אותם אנשים שעזרו בזמנו לנאצים להרוג יהודים.

בוגדים עלובים שדינם הוצאה למוות!!! >:( >:( >:(
אני לא אלוהים אני חלק ממנו

מנותק Rafoe

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 11045
  • "וְהִתְנַחַלְתֶּם אֶת-הָאָרֶץ" (במדבר, לג, נד')
מה כבר אפשר לצפות מבן דוד של אילנה דיין, ומאחד שנפגש עם מתיוונים אנטי יהודים?

http://www.youtube.com/user/rafoe10
https://twitter.com/RafoeJTF
    http://gplus.to/rafoe
https://www.facebook.com/RafoeJTF
جيش يوشع سيعود  (ג'ייש יהושע סעופא יעוד) - צבא יהושע עוד ישוב!

מנותק הימני

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1359
זה כבר ידוע מזמן שהרבה ממצביעי "הבית היהודי", וגם הרבה ממתיישבי יו"ש, בעיקר בגוש עציון ובאזורים מסוימים בשומרון (אורנית, אלפי מנשה),
תומכים שפינוי של חלקים גדולים מיו"ש והתייצבות בגושים (שמן הסתם הביתם שלהם נשארים בגושים האלו).