כתב נושא: אלה שעושים בגרויות ומשקיעים את כל כוחם בבגרויות , אני חשוב שהם טיפשים  (נקרא 6606 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק yossso

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 838
  • "...ובחרת בחיים..." (דברים ל, יט)
    • אני בפייסבוק
למדתי 3 סימסטרים מתוך 8, במטרה להוציא תואר ראשון בהנדסת אלקטרוניקה במכללה (מהנדס, לא הנדסאי, 4 שנות לימוד). ב- 3 הסימסטרים האלו למדתי מתמטיקה ופיזיקה (מאנגלית קיבלתי פטור כי עברתי אמיר"מ עם ציון מספיק גבוה), כלומר אלקטרוניקה לא הספקתי ללמוד הרבה.

יום אחד בחורה מתקשרת אליי, ואומרת שהיא שמעה שאני טוב במתמטיקה, אנחנו קובעים יום, היא באה אליי פעמיים או שלושה. היא הייתה צריכה מתמטיקה של 3 יחידות, אז זה היה קל עבורי. שאלתי אותה איך היא שמעה עליי, היא אמרה ש- [שם פרטי], שהוא האיש שמשכיר לי את הדירה, המליץ עליי. אני לא זוכר שהפצתי בין אנשים שמועות על היכולות שלי, אפילו לא לבנאדם אחד באיזור. יש גם אשה אחרת, שגרה באיזור, והיא אמרה "שמעתי שאתה גאון במתמטיקה". אולי זה בגלל שלימדתי ילדי בית ספר במתמטיקה, בתור מלגה. אני לא זוכר לפי זמנים מה בא לפני ואחרי מה. לקחתי ממנה 50 ש"ח לשעה בעיקרון, אבל בגלל שהייתי מאד יסודי וגם התבלבלתי הרבה, זה נמשך משמעותית יותר משעה, בכל זאת לקחתי 50.

נ.ב. אני לא גאון במתמטיקה. מתמטיקה נראית מסובכת היום להרבה אנשים, כי מלמדים אותה בבתי הספר בצורה נוראית.

הידעתם שחוקי הכפל המקוצר הם בעצם שני חוקים ולא שלושה? (בכיתות ט' מלמדים את זה בתור שלושה חוקים)

חוק א:
(א + ב) * (א + ב) = א^2 + 2*א*ב + ב^2 = (א + ב)^2

חוק ב:
(א - ב) * (א - ב) = א^2 + 2*א*ב - ב^2 = (א - ב)^2

שני החוקים האלה, הם אותו חוק. רק חוק א' קיים, חוק ב' הוא סתם העתקה שלו. אם נגדיר את חוק א' כך שבמקום המשתנה "א" אני כותב "א-":

חוק א (כאשר "א" מוחלף ב- "א-"):
( (א-) + ב) * ( (א-) + ב) = (א-)^2 + 2*(א-)*ב + ב^2

חוק ב:
   (א - ב)   *   (א - ב)     =  א^2   +   2*א*ב   -  ב^2

ואפשר לעשות עוד טריק, ולהחליף את "א-" בתמונה קטנה של זברה. ואת "ב" בתמונה של תפוז. וכיוצא באלה. העיקרון הוא החשוב.

ויש גם את הדוגמה של "פונקצית המעגל" (שזה שטויות, כי מעגל עשוי משתי פונקציות ולא מפונקציה אחת). אבל תעזבו. לא פלא שתלמידים שונאים מתמטיקה. חבל שהמקצוע הכי הגיוני מלומד בצורה הכי לא הגיונית שיש. זה כמעט כאילו שהמטרה היא מלכתחילה להוציא תלמידי ישראל לא-משכילים.
« עריכה אחרונה: אוקטובר 16, 2010, 18:33:19 על ידי yossso »
"לוּלֵי ה' שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם : אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ : ... : בָּרוּךְ ה' שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם" (תהלים קכד; ב-ג, ו)

"...לֹא בְחַיִל וְלֹא בְכֹחַ כִּי אִם בְּרוּחִי אָמַר ה' צְבָאוֹת" (זכריה ד, ו)
"...לֶב מֶלֶךְ בְּיַד ה'..." (משלי כא, א)


מנותק Neo

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1450
  • הים אותו הים
למדתי 3 סימסטרים מתוך 8, במטרה להוציא תואר ראשון בהנדסת אלקטרוניקה במכללה (מהנדס, לא הנדסאי, 4 שנות לימוד). ב- 3 הסימסטרים האלו למדתי מתמטיקה ופיזיקה (מאנגלית קיבלתי פטור כי עברתי אמיר"מ עם ציון מספיק גבוה), כלומר אלקטרוניקה לא הספקתי ללמוד הרבה.

יום אחד בחורה מתקשרת אליי, ואומרת שהיא שמעה שאני טוב במתמטיקה, אנחנו קובעים יום, היא באה אליי פעמיים או שלושה. היא הייתה צריכה מתמטיקה של 3 יחידות, אז זה היה קל עבורי. שאלתי אותה איך היא שמעה עליי, היא אמרה ש- [שם פרטי], שהוא האיש שמשכיר לי את הדירה, המליץ עליי. אני לא זוכר שהפצתי בין אנשים שמועות על היכולות שלי, אפילו לא לבנאדם אחד באיזור. יש גם אשה אחרת, שגרה באיזור, והיא אמרה "שמעתי שאתה גאון במתמטיקה". אולי זה בגלל שלימדתי ילדי בית ספר במתמטיקה, בתור מלגה. אני לא זוכר לפי זמנים מה בא לפני ואחרי מה. לקחתי ממנה 50 ש"ח לשעה בעיקרון, אבל בגלל שהייתי מאד יסודי וגם התבלבלתי הרבה, זה נמשך משמעותית יותר משעה, בכל זאת לקחתי 50.

נ.ב. אני לא גאון במתמטיקה. מתמטיקה נראית מסובכת היום להרבה אנשים, כי מלמדים אותה בבתי הספר בצורה נוראית.

הידעתם שחוקי הכפל המקוצר הם בעצם שני חוקים ולא שלושה? (בכיתות ט' מלמדים את זה בתור שלושה חוקים)

חוק א:
(א + ב) * (א + ב) = א^2 + 2*א*ב + ב^2 = (א + ב)^2

חוק ב:
(א - ב) * (א - ב) = א^2 + 2*א*ב - ב^2 = (א - ב)^2

שני החוקים האלה, הם אותו חוק. רק חוק א' קיים, חוק ב' הוא סתם העתקה שלו. אם נגדיר את חוק א' כך שבמקום המשתנה "א" אני כותב "א-":

חוק א (כאשר "א" מוחלף ב- "א-"):
( (א-) + ב) * ( (א-) + ב) = (א-)^2 + 2*(א-)*ב + ב^2

חוק ב:
   (א - ב)   *   (א - ב)     =  א^2   +   2*א*ב   -  ב^2

ואפשר לעשות עוד טריק, ולהחליף את "א-" בתמונה קטנה של זברה. ואת "ב" בתמונה של תפוז. וכיוצא באלה. העיקרון הוא החשוב.

ויש גם את הדוגמה של "פונקצית המעגל" (שזה שטויות, כי מעגל עשוי משתי פונקציות ולא מפונקציה אחת). אבל תעזבו. לא פלא שתלמידים שונאים מתמטיקה. חבל שהמקצוע הכי הגיוני מלומד בצורה הכי לא הגיונית שיש. זה כמעט כאילו שהמטרה היא מלכתחילה להוציא תלמידי ישראל לא-משכילים.
ומה הנקודה שניסית להעביר לטובת הדיון?

ד"א - ניכר שאתה לא "גאון" למתמטיקה.
לא מדובר בשלושה חוקים ולא בשניים כפי שהצגת כי אם בחוק אחד שנקרא "הבינום של ניוטון".
למתעניינים (לפחות ממך אני מצפה להביט בזה): http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%91%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%9D_%D7%A9%D7%9C_%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%98%D7%95%D7%9F

מנותק Anti_Islam

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 100
חלק ממה שלומדים בביתי הספר לא חשוב, אבל חושב ללמוד אם אתה רצה לעבוד במשהו שיביא לך כבוד.

"אתה עובד 12 שנה בשביל דף" וממה עשוים ספרי תנ"ך?


נאמר יפה.

אתה לומד בשביל הרצון לעשות משהו, לא ללמוד חומרי, ללמוד את האהבה לעשייה.

מנותק jewlover and arabhater

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5996
בס"ד
לי אישית יצא לדבר עם בחור שסיים בהצטיינות תואר ראשון בטכניון במתמטיקה ועוד הוא לקח כמה קורסים בפיזיקה והיום הבחור הזה נמצא בישיבה לומד גמרא בעיון ובבקיאות
אז במשך השיחה שאלתי מה לדעתו יותר קשה לימוד גמרא או מה שהוא למד והוא ענה לי שגמרא כי מתמטיקה  פיזיקה וכו.... בכל מקצוע המוח חושב בכיוון אחד לפעמים בשניים לפעמים אדם שלומד פיזיקה קשה לו להסתדר עם תחומים אחחרים כי המוח התרגל לחשוב אחרת בכיוון שונה אז קשה לעשות את הסוויץ לתחום האחר לעומת זאת בגמרא זה שונה המוח תמיד מוכרח לחשוב בכיוונים שוניםו עוד הוא הסביר לי שלדעתו רמת בקושי בגמרא יותר קשה הוא הגדיר לי את זה בצורה מיוחדת!
היום כולם יודעים שהרב כהנא צדק!