חדשות ודיונים > ספריית הימין האמיתי

מעמד האישה ביהדות VS מעמד האישה באיסלאם

<< < (7/11) > >>

ROI5:

--- ציטוט של: חיים בן_פסח על יוני 01, 2011, 22:23:29 ---בס''ד

רועי לא שולט בשום פסוקים. הוא העתיק את זה מאתר של יהודונים אנטישמיים מלאי שנאה עצמית יש''ו.

בכל נושא, רועי ופאנצר בצד של שונאי ישראל. בכל נושא: הם בעד הערבים הנאצים שרוצים לבצע שואה נגד עם ישראל, הם משמיצים את האמונה היקרה שלנו שלמענה מיליוני יהודים מסרו את נפשם במשך אלפי שנים, הם משמיצים את כל היהודים הטובים ומגינים על כל הבוגדים.

כל השקרים שרועי הבוגד האנטישמי הביא ממש מצחיקים. להתווכח איתו זה כמו להתווכח עם נאצי או מוסלמי - אין גבול לשנאה הבוערת שלו כלפי עמו ואמונת ישראל. כל הציטוטים מסולפים לגמרי. חרדים מוכרים את בנותיהם לעבדות? זה כל כך מגוחך.

יהודיות הן נסיכות של הקב''ה כמו שיהודים הם נסיכיו. מין אחד לא עליון על השני. המינים כן שונים והיהדות מכירה בעובדה הזאת, אבל מין אחד לא יותר טוב או יותר חשוב מהשני.

וזה לא רק שאנו מצווים לכבד נשים ולהפוך לנשמה אחת עם נשים כשמתחתנים - רואים בשטח ברוב הבתים היהודיים שנשים לא פחות חשובות מגברים בתוך המשפחה. בהרבה מקרים, הנשים יותר חשובות מהגברים בתוך המשפחה.

לעומת היחס הנפלא של היהדות כלפי נשים, באיסלאם הנשים יותר נמוכות מבהמות. כשמוסלמים אונסים נשים, האישה אשמה ובהרבה מקרים הורגים אותה. מוסלמים הורגים, אונסים ומענים את נשותיהם וכל הערב רב היהודוני מגן על המוסלמים הברברים האלה. זה מוכיח שהערב רב היהודוני (כמו פאנצר ורועי) מוכנים לסבול את הפשעים הנוראים ביותר נגד נשים כל עוד שהפושעים הם שונאי ישראל.

--- סוף ציטוט ---
סילוף והתעלמות מטענות,שיטה נחמדה חיים. "חרדים מוכרים את בנותיהם לעבדות? זה כל כך מגוחך." מתי אמרתי את זה? רק אמרתי שבתנ"ך נכתב שהיה מותר למכור את הבנות לעבדות, אבל היום אין עבדות(לא הודות ליהודים אגב)...


"התורה אומרת כי האישה פחותה מהגבר לכל דבר, ועל כן עליה לשמוע בקולו, לא למען השפלתה, אלא למען ימשול בה. כי אלוהים נתן לגבר את סמכות השלטון"(נגד אפיון פרק ב, פסוק כד)
נראה שיוסף בן מתתיהו(אתה יודע אחד ממנהיגי היהודים במרד הגדול) לא חושב כמוך, הוא כן חושב שהאישה פחותה מהגבר.
"בהרבה מקרים, הנשים יותר חשובות מהגברים בתוך המשפחה."
בתוך המשפחה איזה יופי... זה בדיוק החשיבה השוביניסטית שגברים צריכים לעבוד ונשים צריכות לטפל בילדים.

באסלאם היחס לא יותר טוב, במקרים מסוימים גם יותר גרוע, אבל שני הדתות הן שוביניסטיות ברמה מטורפת מהתנ"ך( מאה 12 לפנה"ס) ועד היום, היהדות מלאה בשוביניזם, כמו האסלאם. 
מבחינתי אין הבדל בין מוסלמי שהכה את אשתו כי היא לא הקשיבה לו או יהודי שהכה את אשתו כי אכלה בשר עם חלב.
 שניהם צריכים להיכנס לכלא להרבה זמן.
אבל כמובן אני "יהודון בוגד ואנטישמי" עדיף להמשיך לקלל מאשר להתייחס לטענות

jewlover and arabhater:

--- ציטוט של: ROI5 על יוני 02, 2011, 15:20:17 ---סילוף והתעלמות מטענות,שיטה נחמדה חיים. "חרדים מוכרים את בנותיהם לעבדות? זה כל כך מגוחך." מתי אמרתי את זה? רק אמרתי שבתנ"ך נכתב שהיה מותר למכור את הבנות לעבדות, אבל היום אין עבדות(לא הודות ליהודים אגב)...


"התורה אומרת כי האישה פחותה מהגבר לכל דבר, ועל כן עליה לשמוע בקולו, לא למען השפלתה, אלא למען ימשול בה. כי אלוהים נתן לגבר את סמכות השלטון"(נגד אפיון פרק ב, פסוק כד)
נראה שיוסף בן מתתיהו(אתה יודע אחד ממנהיגי היהודים במרד הגדול) לא חושב כמוך, הוא כן חושב שהאישה פחותה מהגבר.
"בהרבה מקרים, הנשים יותר חשובות מהגברים בתוך המשפחה."
בתוך המשפחה איזה יופי... זה בדיוק החשיבה השוביניסטית שגברים צריכים לעבוד ונשים צריכות לטפל בילדים.

באסלאם היחס לא יותר טוב, במקרים מסוימים גם יותר גרוע, אבל שני הדתות הן שוביניסטיות ברמה מטורפת מהתנ"ך( מאה 12 לפנה"ס) ועד היום, היהדות מלאה בשוביניזם, כמו האסלאם. 
מבחינתי אין הבדל בין מוסלמי שהכה את אשתו כי היא לא הקשיבה לו או יהודי שהכה את אשתו כי אכלה בשר עם חלב.
 שניהם צריכים להיכנס לכלא להרבה זמן.
אבל כמובן אני "יהודון בוגד ואנטישמי" עדיף להמשיך לקלל מאשר להתייחס לטענות


--- סוף ציטוט ---
בס,ד
גם אם נאמר שהגבר ימשול בה זה לא אומר שהיא פחותה

jewlover and arabhater:

--- ציטוט של: ROI5 על יוני 02, 2011, 15:09:33 ---איזה עומק? הפסוקים האלה ברורים מאוד. שאיזה ערבי רומז שהוא לא אוהב מתנחלים אתם קופצים בקריאות "אנטישמי, אנטישמי" אבל שמביאים לכם פסוקים שחור על גבי לבן אז פתאום צריך להבין את הפסוק לעומק???


--- סוף ציטוט ---
בס"ד
יש הבדל בין פסוקים שהם דברי אלוקיים חיים לבין ישמעאלי שצועק שטויות

hebraic:
ROI5:

"גבר יכול היה  לגרש נשים מביתו בלי הסכמת האישה:
"וְכָתַב לָהּ סֵפֶר כְּרִיתֻת וְנָתַן בְּיָדָהּ וְשִׁלְּחָהּ מִבֵּיתוֹ(דברים פרק כ"ד פס' א')"

זה נהוג במחוזותיך לצטט קטעים מחוץ לקונטקסט שלהם?  
הנה הפסוק במלואו: "כִּי-יִקַּח אִישׁ אִשָּׁה, וּבְעָלָהּ; וְהָיָה אִם-לֹא תִמְצָא-חֵן בְּעֵינָיו, כִּי-מָצָא בָהּ עֶרְוַת דָּבָר--וְכָתַב לָהּ סֵפֶר כְּרִיתֻת וְנָתַן בְּיָדָהּ, וְשִׁלְּחָהּ מִבֵּיתוֹ"

בפסוק הזה מדובר במשהו אחר לחלוטין מסתם בעל שהחליט שבא לו לגרש את אישתו , מדובר באם הוא מצא שהיא אישה לא בדיוק טהורה, במילים עדינות.
היהדות ממש לא מעודדת גירושין (משני הצדדים) ומעדיפה להגיע לפתרון של שלום בית. כך או כך , לגבר אין יכולת לגרש את אישתו עם היא לא מעוניינת על פי תקנות רבינו גרשום עליו השלום למשל.

"אבא יכול היה למכור את בנותיו לעבדות :
"וְכִי יִמְכֹּר אִישׁ אֶת בִּתּוֹ לְאָמָה לֹא תֵצֵא כְּצֵאת הָעֲבָדִים"(שמות פרק כא' פס' ז)"

הפסוק הזה לא נכתב כהמלצה למכור בנות, אלא כדי להזהיר את הקונה שהוא לא יכול להתייחס אליה כעבד, "לא תצא כצאת העבדים" נועד למנוע מצב שבו היחס אליה יהיה היחס לעבד כנעני (מבחינת ההשתחררות מעבדות) , אלא או שיפדו אותה או שהיא תשתחרר לבד כמו עבד עברי (ביובל או לאחר התקופה שמותר להחזיק בו, יוצא בשש,גם היא יוצאת בשש) או שהוא יוכל לקחת אותה לאישה לו או לבנו בסכום הכסף ששילם(ומודיע שלא צריך מעבר לזה)

"וְכִי-יִמְכֹּר אִישׁ אֶת-בִּתּוֹ, לְאָמָה--לֹא תֵצֵא, כְּצֵאת הָעֲבָדִים.   אִם-רָעָה בְּעֵינֵי אֲדֹנֶיהָ, אֲשֶׁר-לא (לוֹ) יְעָדָהּ--וְהֶפְדָּהּ:  לְעַם נָכְרִי לֹא-יִמְשֹׁל לְמָכְרָהּ, בְּבִגְדוֹ-בָהּ.    וְאִם-לִבְנוֹ, יִיעָדֶנָּה--כְּמִשְׁפַּט הַבָּנוֹת, יַעֲשֶׂה-לָּהּ.   אִם-אַחֶרֶת, יִקַּח-לוֹ--שְׁאֵרָהּ כְּסוּתָהּ וְעֹנָתָהּ, לֹא יִגְרָע. וְאִם-שְׁלָשׁ-אֵלֶּה--לֹא יַעֲשֶׂה, לָהּ:  וְיָצְאָה חִנָּם, אֵין כָּסֶף. "

בקיצור זה נועד להגן על זכויותיה ...

" לכפות עליה נישואין :
:"אֶת-בִּתִּי, נָתַתִּי לָאִישׁ הַזֶּה לְאִשָּׁה וַיִּשְׂנָאֶהָ." (דברים פרק כ"ב  פס' טז) "

לא מדויק , לאב היה מותר באופן עקרוני (לא לחתן אותה ,אלא לייעד נישואין לעתיד) לחפש לה בעל לפני שהיא גדלה(לאחר שהיא גדולה אסור לו ,היא בוחרת בעצמה) אבל אסרו לו לעשות את זה, כדי שתגדל ותבחר במי שהיא רוצה בעצמה :
מסכת קידושין דף פא עמוד ב: "רבי אלעזר אסור לאדם שיקדש את בתו כשהיא קטנה עד שתגדיל ותאמר בפלוני אני רוצה "

בכל אופן , רמב"ם ספר נשים הלכות אישות " המארס בתו קטנה, ותבעה הבעל לנישואין--בין היא בין אביה יכולין לעכב, שלא תינשא עד שתגדיל ותיעשה נערה "
זאת אומרת, אי אפשר להכריח אישה שתנשא שלא מרצונה בשום שלב , רק לארס כשהיא קטנה,וגם את זה כפי שהובהר לעיל ,אסרו

אתה כותב:
"אם בתולה נאנסה האב היה מקבל פיצויים מהאנס והאנס היה נושא את האישה עד סוף ימי חייו גם אילו לא רצתה"

קודם כל זה לא נכון, אם היא לא רוצה היא לא חייבת להנשא לו (רמב"ם הלכות נערה בתולה פרק א:ד). עניין הנישואים נועד להגן על זכויותיה שכן בתקופה ההיא היה קשה לה להנשא בעקבות המקרה , זה חלק מהעונש על הגבר (שאגב , כך או כך יקבל עונשים כספיים כבדים על מעשהו)  . אם היא מעוניינת להנשא לו , אסור לו לגרש אותה, ואם הוא מגרש ,כופין עליו להחזיר אותה גם במלקות שוט עד שהוא מחזיר (בהנחה שזה לא כהן,שאסור לו לקחת גרושה , אבל גם אם זה כהן הוא יקבל מלקות על שגירש)

"בנות לא קיבלו את ירושת אביהן, אלא אם כן לא נולדו לו בנים "

הסדר המופיע בתורה הוא הסדר הכללי , אם אדם רוצה בצוואתו לתת (בלשון "מתנה") לבנותיו יותר, כמובן שהוא יכול ,בתנאי שהוא ציין זאת במפורש. כמו כן,אם נכסיו לא היו רבים, בנותיו קודמות לבנים . ואם הם היו רבים ,הן מקבלות מספיק כדי שיתפרנסו ,גם אם הבנים קודמין לפי הסדר בתורה . אנא ממך תפסיק לקשקש בנושאים שאתה לא מבין ותתחיל ללמוד הלכה ובמיוחד תקנות חז"ל .  אפילו בציטוט שאתה הבאת כתוב "והזכרים קודמין לנקבות"  , איך הסקת מזה שהנקבות לא מקבלות,זה שמור עימך,עצמך,ואתה.

"יוסף בן מתתיהו  את היחס של התנ"ך אל הנשים:  "

למרות שלל הידיעות ההיסטוריות המעניינות בכתביו, הוא בהחלט לא סמכות הלכתית.

"חז"ל אסרו לדבר רבות עם נשים:
"מִכָּאן אָמְרוּ חֲכָמִים, כָּל זְמַן שֶׁאָדָם מַרְבֶּה שִׂיחָה עִם הָאִשָּׁה, גּוֹרֵם רָעָה לְעַצְמוֹ, וּבוֹטֵל מִדִּבְרֵי תוֹרָה, וְסוֹפוֹ יוֹרֵשׁ גֵּיהִנָּם"(משנה מסכת אבות פרק א משנה ה)
"לא תרבה שיחה עם האשה שכל שיחתה של האשה אינה אלא דברי ניאופים."( משנה מסכת דרך ארץ רבה, פרק ראשון)"

כוונתם שם היא לא באמת נגד כל שיחה עם האישה , אלא נגד דברי רכילות וכו'.

"במשנה מפרטים מתי האישה שייכת  לאביה ומתי  לבעלה: "

הכוונה שם היא מי זכאי במעשי ידיה וכו'  ומי חייב במזונותיה ושאר החיובים ,זאת אומרת,האחריות.

סתם לרקורד ,האחריות הזאת קיימת בכל משפט ,גם במשפט השל מדינת ישראל שבוודאי שאין לך תלונות לגביו. זה דאגה לזכויות האישה ,לא הפוך.

"בגמרא מפרטים גם מתי האישה נקנית ומתי היא קונה את עצמה: "

סתם לרקורד, אתה מבין מה הכוונה בנקנית וקונה את עצמה כן ? אתה מבין שהכוונה נקנת = בעלת בעל , קונה את עצמה = לא בעלת בעל(אחת הדרכים שהיא" קונה את עצמה" כפי שכתוב בציטוט שהבאת,זה גט)

"אסור לאישה להעיד:
"שבועת העדות נוהגת באנשים ולא בנשים"(תלמוד בבלי, מסכת שבועות פרק ד דף ל  א')"

ממליץ לך לעיין כאן להשכיל יותר בנושא http://www.daat.ac.il/encyclopedia/value.asp?id1=3589

"הרמב"ם אף אומר שאילו אישה לא מבצעת דין מהתנ"ך מוכרחים להרביץ לה עד שתעשה אותו:
"כל אשה שתמנע מלעשות מלאכה מן המלאכות שהיא חייבת לעשותן, כופין אותה ועושה אפילו בשוט."(משנה תורה פרק כ"א הלכה י) "

הראב"ד חולק .

"פירוש: אשה אין לה רשות לעשות דבר בלי רשות בעלה."

אדם מצווה באותה מידה לשמח את אישתו ולהשרות שלום ואהבה ביניהם .אז...

jewlover and arabhater:

--- ציטוט של: hebraic על יוני 02, 2011, 17:48:36 ---ROI5:

"גבר יכול היה  לגרש נשים מביתו בלי הסכמת האישה:
"וְכָתַב לָהּ סֵפֶר כְּרִיתֻת וְנָתַן בְּיָדָהּ וְשִׁלְּחָהּ מִבֵּיתוֹ(דברים פרק כ"ד פס' א')"

זה נהוג במחוזותיך לצטט קטעים מחוץ לקונטקסט שלהם?  
הנה הפסוק במלואו: "כִּי-יִקַּח אִישׁ אִשָּׁה, וּבְעָלָהּ; וְהָיָה אִם-לֹא תִמְצָא-חֵן בְּעֵינָיו, כִּי-מָצָא בָהּ עֶרְוַת דָּבָר--וְכָתַב לָהּ סֵפֶר כְּרִיתֻת וְנָתַן בְּיָדָהּ, וְשִׁלְּחָהּ מִבֵּיתוֹ"

בפסוק הזה מדובר במשהו אחר לחלוטין מסתם בעל שהחליט שבא לו לגרש את אישתו , מדובר באם הוא מצא שהיא אישה לא בדיוק טהורה, במילים עדינות.
היהדות ממש לא מעודדת גירושין (משני הצדדים) ומעדיפה להגיע לפתרון של שלום בית. כך או כך , לגבר אין יכולת לגרש את אישתו עם היא לא מעוניינת על פי תקנות רבינו גרשום עליו השלום למשל.

"אבא יכול היה למכור את בנותיו לעבדות :
"וְכִי יִמְכֹּר אִישׁ אֶת בִּתּוֹ לְאָמָה לֹא תֵצֵא כְּצֵאת הָעֲבָדִים"(שמות פרק כא' פס' ז)"

הפסוק הזה לא נכתב כהמלצה למכור בנות, אלא כדי להזהיר את הקונה שהוא לא יכול להתייחס אליה כעבד, "לא תצא כצאת העבדים" נועד למנוע מצב שבו היחס אליה יהיה היחס לעבד כנעני (מבחינת ההשתחררות מעבדות) , אלא או שיפדו אותה או שהיא תשתחרר לבד כמו עבד עברי (ביובל או לאחר התקופה שמותר להחזיק בו, יוצא בשש,גם היא יוצאת בשש) או שהוא יוכל לקחת אותה לאישה לו או לבנו בסכום הכסף ששילם(ומודיע שלא צריך מעבר לזה)

"וְכִי-יִמְכֹּר אִישׁ אֶת-בִּתּוֹ, לְאָמָה--לֹא תֵצֵא, כְּצֵאת הָעֲבָדִים.   אִם-רָעָה בְּעֵינֵי אֲדֹנֶיהָ, אֲשֶׁר-לא (לוֹ) יְעָדָהּ--וְהֶפְדָּהּ:  לְעַם נָכְרִי לֹא-יִמְשֹׁל לְמָכְרָהּ, בְּבִגְדוֹ-בָהּ.    וְאִם-לִבְנוֹ, יִיעָדֶנָּה--כְּמִשְׁפַּט הַבָּנוֹת, יַעֲשֶׂה-לָּהּ.   אִם-אַחֶרֶת, יִקַּח-לוֹ--שְׁאֵרָהּ כְּסוּתָהּ וְעֹנָתָהּ, לֹא יִגְרָע. וְאִם-שְׁלָשׁ-אֵלֶּה--לֹא יַעֲשֶׂה, לָהּ:  וְיָצְאָה חִנָּם, אֵין כָּסֶף. "

בקיצור זה נועד להגן על זכויותיה ...

" לכפות עליה נישואין :
:"אֶת-בִּתִּי, נָתַתִּי לָאִישׁ הַזֶּה לְאִשָּׁה וַיִּשְׂנָאֶהָ." (דברים פרק כ"ב  פס' טז) "

לא מדויק , לאב היה מותר באופן עקרוני (לא לחתן אותה ,אלא לייעד נישואין לעתיד) לחפש לה בעל לפני שהיא גדלה(לאחר שהיא גדולה אסור לו ,היא בוחרת בעצמה) אבל אסרו לו לעשות את זה, כדי שתגדל ותבחר במי שהיא רוצה בעצמה :
מסכת קידושין דף פא עמוד ב: "רבי אלעזר אסור לאדם שיקדש את בתו כשהיא קטנה עד שתגדיל ותאמר בפלוני אני רוצה "

בכל אופן , רמב"ם ספר נשים הלכות אישות " המארס בתו קטנה, ותבעה הבעל לנישואין--בין היא בין אביה יכולין לעכב, שלא תינשא עד שתגדיל ותיעשה נערה "
זאת אומרת, אי אפשר להכריח אישה שתנשא שלא מרצונה בשום שלב , רק לארס כשהיא קטנה,וגם את זה כפי שהובהר לעיל ,אסרו

אתה כותב:
"אם בתולה נאנסה האב היה מקבל פיצויים מהאנס והאנס היה נושא את האישה עד סוף ימי חייו גם אילו לא רצתה"

קודם כל זה לא נכון, אם היא לא רוצה היא לא חייבת להנשא לו (רמב"ם הלכות נערה בתולה פרק א:ד). עניין הנישואים נועד להגן על זכויותיה שכן בתקופה ההיא היה קשה לה להנשא בעקבות המקרה , זה חלק מהעונש על הגבר (שאגב , כך או כך יקבל עונשים כספיים כבדים על מעשהו)  . אם היא מעוניינת להנשא לו , אסור לו לגרש אותה, ואם הוא מגרש ,כופין עליו להחזיר אותה גם במלקות שוט עד שהוא מחזיר (בהנחה שזה לא כהן,שאסור לו לקחת גרושה , אבל גם אם זה כהן הוא יקבל מלקות על שגירש)

"בנות לא קיבלו את ירושת אביהן, אלא אם כן לא נולדו לו בנים "

הסדר המופיע בתורה הוא הסדר הכללי , אם אדם רוצה בצוואתו לתת (בלשון "מתנה") לבנותיו יותר, כמובן שהוא יכול ,בתנאי שהוא ציין זאת במפורש. כמו כן,אם נכסיו לא היו רבים, בנותיו קודמות לבנים . ואם הם היו רבים ,הן מקבלות מספיק כדי שיתפרנסו ,גם אם הבנים קודמין לפי הסדר בתורה . אנא ממך תפסיק לקשקש בנושאים שאתה לא מבין ותתחיל ללמוד הלכה ובמיוחד תקנות חז"ל .  אפילו בציטוט שאתה הבאת כתוב "והזכרים קודמין לנקבות"  , איך הסקת מזה שהנקבות לא מקבלות,זה שמור עימך,עצמך,ואתה.

"יוסף בן מתתיהו  את היחס של התנ"ך אל הנשים:  "

למרות שלל הידיעות ההיסטוריות המעניינות בכתביו, הוא בהחלט לא סמכות הלכתית.

"חז"ל אסרו לדבר רבות עם נשים:
"מִכָּאן אָמְרוּ חֲכָמִים, כָּל זְמַן שֶׁאָדָם מַרְבֶּה שִׂיחָה עִם הָאִשָּׁה, גּוֹרֵם רָעָה לְעַצְמוֹ, וּבוֹטֵל מִדִּבְרֵי תוֹרָה, וְסוֹפוֹ יוֹרֵשׁ גֵּיהִנָּם"(משנה מסכת אבות פרק א משנה ה)
"לא תרבה שיחה עם האשה שכל שיחתה של האשה אינה אלא דברי ניאופים."( משנה מסכת דרך ארץ רבה, פרק ראשון)"

כוונתם שם היא לא באמת נגד כל שיחה עם האישה , אלא נגד דברי רכילות וכו'.

"במשנה מפרטים מתי האישה שייכת  לאביה ומתי  לבעלה: "

הכוונה שם היא מי זכאי במעשי ידיה וכו'  ומי חייב במזונותיה ושאר החיובים ,זאת אומרת,האחריות.

סתם לרקורד ,האחריות הזאת קיימת בכל משפט ,גם במשפט השל מדינת ישראל שבוודאי שאין לך תלונות לגביו. זה דאגה לזכויות האישה ,לא הפוך.

"בגמרא מפרטים גם מתי האישה נקנית ומתי היא קונה את עצמה: "

סתם לרקורד, אתה מבין מה הכוונה בנקנית וקונה את עצמה כן ? אתה מבין שהכוונה נקנת = בעלת בעל , קונה את עצמה = לא בעלת בעל(אחת הדרכים שהיא" קונה את עצמה" כפי שכתוב בציטוט שהבאת,זה גט)

"אסור לאישה להעיד:
"שבועת העדות נוהגת באנשים ולא בנשים"(תלמוד בבלי, מסכת שבועות פרק ד דף ל  א')"

ממליץ לך לעיין כאן להשכיל יותר בנושא http://www.daat.ac.il/encyclopedia/value.asp?id1=3589

"הרמב"ם אף אומר שאילו אישה לא מבצעת דין מהתנ"ך מוכרחים להרביץ לה עד שתעשה אותו:
"כל אשה שתמנע מלעשות מלאכה מן המלאכות שהיא חייבת לעשותן, כופין אותה ועושה אפילו בשוט."(משנה תורה פרק כ"א הלכה י) "

הראב"ד חולק .

"פירוש: אשה אין לה רשות לעשות דבר בלי רשות בעלה."

אדם מצווה באותה מידה לשמח את אישתו ולהשרות שלום ואהבה ביניהם .אז...



--- סוף ציטוט ---
בס"ד
על כל שטות שהוא כתב אפשר לכתבו מאמר שלם

תפריט

[0] אינדקס הודעות

[#] עמוד הבא

[*] עמוד הקודם

עבור לתצוגת גירסה מלאה