שכחתי לצטט, השאלה הייתה עבור פסקת הפתיחה (למשתמש אחר).
ואני מסכים שאין מוסלמים חפים מפשע.
שלום NEO מה שלומך, מאד היית חסר בפורום ואני שמח שחזרת.
אגב, אני מקווה שאתה יודע שאני "הימני".
יש מושג של מוסלמים /ערבים חפים מפשע בין אם הם :
1) מוסלמים חילונים שלא מאמינים בקוראן (יש שיאמרו שהם בכלל לא מוסלמים).
2)מוסלמים חילונים שמאמינים בכתוב בקוראן, אבל לא מיישמים את הקטעים שקוראים לפגוע בנו או קטעים אחרים(ולכן הם נקראים חילונים).
3) מוסלמים דתיים שמאמינים בכתוב בקוראן אבל לא מיישמים את הקטעים שקוראים לפגוע בנו, למרות שעקרונית אין להם בעיה עם זה
4)ערבים נוצריים חפים מפשע כל עוד הם לא פוגעים בנו, *תומכים בפוגעים בנו או מעודדים אותם.
תראה, חשוב שתבין, רוב חבריי הפורום שאיתם התכתבתי סוברים שאין מוסלמים חפים מפשע, בגלל שכל מוסלמי שמאמין בקוראן באשר הוא
אוטומטית שונא ישראל ומצווה לרצוח אותנו. זאת אומרת שהחפות מפשע לדעתם היא בכלל לא פונקציה של המעשים שלהם, אלא של האמונה שלהם. ולכן כאב לי לשמוע
שהרבה מאד מחבריי הפורום תומכים באופן עקרוני בפגיעה במוסלמים (כולל ילדים בני יומם). אני מקווה שאתה לא שותף להצהרות המיותרות האלו.
עכשיו, אני הולך לומר לך משהו לא פשוט בכלל, אבל אתה מספיק חכם כדי להבין אותי.
אם אתה סובר שמוסלמי אינו חף מפשע רק בשל האמונה שלו - שהוא מצווה להרוג אותנו, אז אני מצפה שגם תסבור שאין אפילו
יהודי דתי אחד שהוא חף מפשע,
כי בתורה רשום **שבאופן עקרוני דינו של כל מחלל שבת בפרסיה הוא מיתה על ידי בית דין.
אז אם אתה באמת סובר שהמוסלמים אינם חפים מפשע בגלל אמונתם (ולא בגלל מעשיהם), אני מצפה שלא תעשה איפה ואיפה ותסבור שגם אין אף יהודי דתי חף מפשע.
האם תתחיל לסבור ככה ? - כנראה שלא ומעניין מאד איך תסביר את זה.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*המושג תמיכה ניתן לפרשנות ולמתיחה להרבה מאד מקומות. אפשר לומר שמבחינה מסוימת כל מוסלמי/ערבי שחי בעזה הוא תומך טרור וזה בגלל שהם בחרו
בחמאס ולכן כולם בחזקת תומכי טרור. מצד שני אפשר לומר שרק מי שתומך בפועל בטרור באמת נחשב תומך טרור.
**
חשוב לי מאד שלא תהיה לך כל דעה שלילית על ארמון הפאר שנקרא הדת היהודית. ההוצאה להורג של יהודי שחילל שבת בפרסיה לא רלוונטית בימנו, כי
1)אין לנו היום את המערכת המשפטית שהייתה צריכה להיות קיימת על פי ההלכה היהודית
2)מדובר בחילול ה' גדול מאד (שוב, בימנו שהעם רחוק מהקב"ה הדבר לא מובן מאילו), ולכן הנזק של הריגת מחלל שבת בפרסיה יהיה גדול מהתועלת.
וחוץ מכל זה ההריגה נעשית רק אחרי שתנאים מאד מאד מחמירים התקיימו - יש עדים לחטא שלו, התרו בו עוד לפני זה , הוא לא מביע חרטה.
ולכן גם בימים שהעם היה קרוב לקב"ה, הסהנדרין (המערכת השופטת) הייתה מוציאה להורג אדם (על כל חטא שהוא ולא רק על חילול שבת)
רק פעם ב 7 שנים (ויש אפילו אומרים רק פעם בשבעים שנה). ואם הייתה עושה את זה לעתים תכופות יותר, היא הייתה נחשבת סהנדרין אכזרית.
זה רק מראה לך איזה מוסרית היהדות.
אני מקווה שלא תהיה לך חלילה דעה שלילית על היהדות אחרי מה שרשמתי פה, אלא להפך.