כתב נושא: "הוכחה שיש אלוקים" - סרטון חדש שלנו  (נקרא 20277 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק הימני

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1359
"הוכחה שיש אלוקים" - סרטון חדש שלנו
« להגיב #25 ב- : אוגוסט 22, 2010, 02:11:21 »
1) אני כן מסכים עם הרבאיכ לגבי זה שלחוקי הטבע יש בורא. אני רק לא חושב שאפשר להוכיח את מציאות הבורא באמצעות המדע. הדרך היחידה של האדם לגלות את הבורא, כפי שאני מבין, היא להתקרב אליו באמצעות לימוד תורה ודבקות בו. אבל חוץ מזה לגבי חוקי הטבע, מציאות הבורא ועובדת התכנון התבוני (בין בספרים ובין בפתיתי שלג) אנחנו סוברים את אותו הדבר בדיוק.

2)אתה מתעלם מהדבר הכי חשוב שאני סובר לגבי האמונה - ההסתמכות על המסורת שקיבלתי מההורים שלי, זה מעבר לתחושה פנימית. ולכן אני פשוט אצטט לך את מה רשמתי בפסקה הקודמת :

יש  לך הוכחה שאמא שלך היא אכן אמא שלך ?, אולי אתה מאומץ, למה אתה בוחר להאמין לאמא שלך שהיא הולידה אותך?  למה אתה לא הולך ובודק את זה מבחינה מדעית ?
זה בדיוק כמו האמונה בקב"ה.

נדב יש לך הרבה מה להפסיד. אם לא הייתה לך קצת אמונה לא היית גולש בפורום הזה, זה שאתה גולש בפורום הזה, זה ההוכחה הכי טובה שאתה כן מרגיש משהו. זה שאתה כל הזמן חוקר לגבי עניין הבורא מראה לך שאיפה שהוא אתה כן מאמין.
אני חושב שהרבאיכ צודק לגבי מה שהוא רשם לך באחת הפסקאות הראשונות. אתה לא חקרת את הדת בצורה רצינית, אתה לא ניסתי להתקרב לדת. ברגע שתדע להבדיל בין רש"י לתוספות בדף הגמרא, אז אכן יהיה לך יותר קל לקבל את הדת .

מנותק נדב

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 732
"הוכחה שיש אלוקים" - סרטון חדש שלנו
« להגיב #26 ב- : אוגוסט 22, 2010, 02:16:09 »
ציטוט
אני רק לא חושב שאפשר להוכיח את מציאות הבורא באמצעות המדע.

אם כך אין לנו שום מחלוקת בדיון זה.

ציטוט
אתה מתעלם מהדבר הכי חשוב שאני סובר לגבי האמונה - ההסתמכות על המסורת שקיבלתי מההורים שלי, זה מעבר לתחושה פנימית.

אני מתעלם מפני שזה לא רלוונטי לדיון. הדיון הזה הוא לא על מסורות או על רגשות. שים לב לכותרת של הנושא. דיון על מסורת ואמונה אשמח לקיים באשכול אחר.

מנותק hebraic

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 575
"הוכחה שיש אלוקים" - סרטון חדש שלנו
« להגיב #27 ב- : אוגוסט 22, 2010, 05:07:55 »
נדב - 1. פתית שלג ובועת סבון ,אכן מורכבים, אבל לא מורכבים כמו תא חי ,בעל תוכן , המורכבות שלהם מתבטאת במישורים אחרים לחלוטין. המורכבות המדוברת של תא חי להבדיל, מתבטאת בפעולות שנעשות בתא , העברת מידע מאיבר אחד למשנהו לטובת המשך התפעול של התא וכו' , אתה לא יכול להשוות חיידק לבועת סבון, זה פשוט השוואה לא נכונה. גם את עצם צורת התהוות הבועות והחיידקים אתה לא יכול להשוות, זה השוואה דמגוגית ... חומרים מתערבבים כל הזמן למה אם ככה לא נוצרים "יצורים" חדשים כל הזמן ?  בדיוק כמו בועות סבון ? ... כי זה לא אותו דבר... ההשוואה שלך דמגוגית. אין שום קושי לסבון להפיק בועות בהתערבבות ספונטאנית עם מים ...זה קורה כל הזמן . אך יש קושי רב בעצם יצירת תא חי מערבוב חומרים ספואנטני, ולא משנה כמה חומרים מתערבבים בטבע ,זה אף פעם לא קורה.
2. שום דבר לא אקראי , הסיבה שמים יכולים להפוך לבועה כשהם מעורבבים עם סבון, זה מכיוון שהסבון מוריד את מתח הפנים של המים ,ומייצב את הבועה לזמן קצר ,כמו כן,מונע ממנה להתאדות ,וכו' ... אפשר להסביר את התהליך ואת החוקים הפיזיקליים שמאפשרים את זה
אתה מוזמן להביא לי נוסחא שמסבירה התהוות תא חי מהתערבבות חומרים ...אתה גם מוזמן להדגים לי את זה במעבדה ... אתה לא יכול, כי זה סיפור אחר לגמרי ... אבל אין לי שום בעייה (או לפחות, לפזיקיאי שמתעסק עם זה) להסביר איך בועת סבון נוצרת ולהדגים את זה במעבדה .
 
"אז הנה לך - מורכבות שנוצרה בתהליך אקראי, ללא שום התערבות, סדר מתוך בלגן. "

חח 1.זה לא קורא באקראיות ללא התערבות ,יש ענף שלם שחוקר איך זה קורה , קוראים לו פיזיקה :)
2. זה שבועת סבון ופתית שלג מורכבים, לא אומר שאתה יכול להשוות אותם למורכבות בעלת ה"תוכן" (אתה כן קורא מה שאני כותב ,כן?) של יצור חי

"שבתהליך כימי נדיר מאין כמוהו יווצר תא חי מתוך מרק החומרים הקדמון. זה תהליך שעדיין לא עלינו על עקבותיו, אנחנו חייבים להיות צנועים, להבין שאנחנו לא יודעים הכל, ולהמשיך לחקור."

אוקיי ,סבבה, חישבו את זה ,זה לא יכול לקרות מסתבר , זה שאתה ואחרים עדיין מתעקשים שכן , מראה כמה אתם לא צנועים.
תציעו היפותזה אחרת , ישבו לחקור אותה, ונראה אם היא תעמוד במבחן .... להגיד ש"בוודאות" אתם יודעים שזה יכול לקרות, רק לא מצאתם "איך" זה אמונה עיוורת , איך אתם יודעים ?  אתם מאמינים כך ,אתם לא יודעים . אז תפסיק להאשים אחרים בזה שהם טוענים שהם "יודעים הכל" ,כביכול שהם ה"לא צנועים" , בזמן שאתה בעצמך, קובע שרירותית שדבר מסוים "נכון" בלי לתת לזה שום ביסוס , ואז גם טוען שאתה צנוע .

בקשר להשוואות בין ספר ובין יצור חי , שוב , ההשוואה היא לא ל"גוף" , אלא לתוכן ...  תן לי לצטט את עצמי "אבל אין פה השוואה לנייר או אם תרצה ה"חומר" שמרכיב את המכונה הביולוגית, אלא למה שכתוב על הנייר ,הווה אומר המהות והתוכן המיוחדים ...הכל מורכב ממולקולות ואטומים, גם אנחנו ,גם פרחים,גם אבנים,גם חול, וגם שליכטה ...אבל לכל דבר יש מהות בפני עצמו , ויש דברים שמעבר למהות יש בהם גם עוד דברים ,תוכן, מידע ,מהות(מעבר לסתם מהות חומרית,ראה להלן),קידוד ,וכו' + חיות וכל המורכבות הזאת פועלת בצורה הדדית ,יש בה "מידע" שהוא מעל המידע שיש בחומר רגיל ,מידע שהוא מעל האבני יסוד , מידע מהותי בפני עצמו , שמבדיל היטב בין אותה מכונה ביולוגית לבין חומר שאין בו את כל הדברים האלה(אפילו אם הוא "מורכב" וחלים עליו "חוקים" ומעצבים אותו =זה כבר מורכבות היקום כולו ,פה אנחנו מדברים על דבר ספציפי בתוך היקום. אבן, וחיידק - לא שווים במורכבות נקודה!!! אין פה בכלל וויכוח) ...ההבדל הזה הוא מהותי , האם זה יכל להווצר "לבד" תוכן בדבר דומם על ידי התערבבות חומר ?!  ואם לא ,אז למה שדבר פי מליארדים יותר מורכב ,כן יכל להווצר לבד על ידי התערבבות חומר?

זה השאלה שמרכיבה את הטיעון ...ופה לצערי הבנתי שאתה עדיין לא מבין את הטיעון ."

ואתה עדיין לא מבין את הטיעון ..
ההשוואה היא לא ל"דף" ,ההשוואה היא למה שכתוב על הדף ,תוכן ..מידע... כמו שקיים בתוך יצור חי ...זה מורכבות וסדר ברמה אחרת לחלוטין ממה שתמצא בבועה או פתית שלג ... עזוב ספר ועזוב דפים ..אוקיי ? קח אנלוגיה אחרת, עם בדיוק אותו רעיון רק מדברים "טבעיים" אוקיי :נניח , שתמצא אי שלם, שכל האבנים בו מסודרות לכדי "כתב" עם "מסר" ..."תפקוד" כלשהו מעבר לרמה הבסיסית של החומר ... האם זה כן הגיוני שנוצר לבד "מהתערבבות" אבנים בגלל הגאות והשפל של הים למשל ?   אם סתם "עלים" יפלו מעץ,והרוח "בילגנה" אותם , האם למטה יהיה כתוב משהו בעל תוכן ומהות מהעלים האלה? או שזה יהיה  סתם עלים?  ואם כן יהיה כתוב משהו (בעל תוכן) האם זה יכול להיות שזה נוצר "לבד"?  ברור שלא... אז איך משהו פי מליארדים יותר מורכב(שסך המורכבות שלו יוצרת סדר,תוכן,מידע וכו') מהמסר הכי פשוט ,כן נוצר לבד?

זה הנקודה כאן , לא ה"דפים" , אלא מה שכתוב בהם .. כמו שה"תוכן" הזה לא נוצר לבד, כך גם התוכן והמידע והסדר הקידוד והפעולות והחיות של חיידק או אפילו אמבת פרימציום (שהתכולת מידע שלה גדולה מכמה אינצקלופדיות עבי כרס) לא נוצרו לבד . אם אתה יכול להוכיח אחרת , GO AHEAD.

בקשר למה "טבעי" ומה "מלאכותי" גם ,כבר עניתי לך , תן לי לצטט את עצמי שוב "אתה מניח מראש ,בצורה לא מבוססת , שטבעי "נוצר לבד" , ואז לך את החוצפה להסיק מתוך ההנחה הלא מבוססת שלך ש"טבעי" הוא לא "מלאכותי" ,הווה אומר , "עוצב והתהווה דרך התערבות של גורם אחר" (הרי מזה "טבעי"?  האם דף לא עשוי מחומרים "טבעיים"? בוודאי שכן ...כל דבר שהמין האנושי יודע לייצר, הוא במהותו אורגני(או חומר "טבעי",הרשה לי להוסיף) ,שעובר מניפולציה על ידינו , ואז אתה קורא לו "מלאכותי" מהשורש ,מלאכה, הוא נוצר בתהליך שכלל התערבות אנושית ,אך הוא עדיין עשוי מחומרים "טבעיים" לחלוטין)

זאת אומרת, אתה מסיק מסקנה כאן בצורה סירקולרית שסובבת סביב הנחה שלך בלבד... "טבעי נוצר לבד , כי אני יודע שטבעי נוצר לבד " "  ... על סמך מה ? "מלאכותי לא טבעי , כי מלאכותי לא נוצר לבד"  יפה , אבל איך זה משליך על טבעי ? על סמך מה קבעת שהטבע נוצר לבד ?"

רעיון האלוקות הוא לא אנטי מדעי ,הסברתי איך ניתן להוכיח את קיומו(למשל) לעיל באמצעות אירועים פיזיים כרונולוגים והיסקים לוגיים לחלוטין בעקבותיהם ,בצורה מבוססת ,בלי שטיקים ,פשוט שב ותקרא . (סוף ההודעה הראשונה שלי אליך בדיון זה)

"אנו שואלים שאלה מדעית: כיצד נוצרו החיים על פני כדו"א?"
כן ,ואתם מניחים מראש שהם נוצרו לבד , HOW SCIENTIFIC OF YOU .

"תסכים איתי שזו היא שאלה מדעית כבדת משקל ורבת משמעות."

תסכים איתי שההנחה שלכם שהחיים נוצרו לבד היא לא מבוססת ?

"הוקוס פוקוס, אברה קדברה והופ, נוצרו חיים."

אנחנו מסבירים היטב למה.

"עכשיו אני שואל אותך, זו נראית לך תשובה מדעית?"

מזה "נראה כמו מדע" , איך מדע נראה ? ... יש "פילוסופית מדע"  שבה "הוגים" איך צריך "לחקור" במדע , ופשוט היום יש "שיטה" מקובלת יותר או פחות ל"איך חוקרים" , אבל גם ה"שיטה המדעית" של היום, היא פשוט ,אם אשאל מונחים פילוסופיים-מדעיים "פרדיגמה" (תבנית מחשבה שמוסכמת על רוב החוקרים במדע בתקופה מסוימת) או כמינוח מודרני יותר "מטריצה דיסצפלנרית" (אותו דבר) שמוסכמת על רוב החוקרים , ואגב, גם לפיה (לפי השיטה המדעית שמוסכמת על החוקרים בימינו)  השיטה שאתה תומך בה , ממש לא בקטגוריה ,היא מניחה הנחות לא מבוססות מראש , ואז מנסה לחקור , איך ההנחה הלא מבוססת שהם הגו , התגשמה במציאות , ונכשלת כישלון חרוץ במשך איזה כמעט 100 שנה,ולא עומדת בביקורת עמיתים(שגם היא חלק מהשיטה המדעית המקובלת היום) ,שקטלו אותה .

כך ש...מי שעדיין מחזיק בגישות כמו גישת עולם הRNA , פשוט מאד ... מאמין אמונה עיוורת... האם זה "מדעי"? ...

""אין לי מושג איך נוצרו החיים, זו שאלה מורכבת, אז התשובה היא שכח על טבעי אותו אנו לא מבינים ולעולם לא נבין ולעולם לא נוכל לדעת עליו כלום יצר את החיים בתהליך שאותו איננו מסוגלים לתפוס""

לא ... אני מסביר , למה , החיים לא יכלו להווצר לבד , ואז מסיק מזה ,שהייתה כאן התערבות של גורם עליון .


לא מבין את ההגיון שלך, באמת שלא , למה בן אדם שמאמין שאלוקים "מפעיל" את הכל , לא יכול לחקור "איך" עובד כח המשיכה ,ו"איך נגרמת" הגאות ? מה הבעייה לחקור את התנהגות החומר לצד האמונה הכללית שאלוקים ברא את כל זה ? מה קשה?

"- היכן ליבת המחלוקת? שאלת ראשית החיים היא לא שאלה אבולוציונית, האם אתה מקבל את האבולוציה? האם אתה מקבל את עובדת השתנותם של בעלי חיים בהתאם לעקרון הברירה הטבעית? האם אתה מקבל את המוצא המשותף? למה?"

להגיד ששאלת ראשית החיים היא לא קשורה לאבולוציה זה טעות היסטורית, שני הרעיונות קשורים אחד לשני בטבור הגות אתאיסטית , שתי הרעיונות הם פרי הגות אתאיסטית (פילוסופית אפילו,לא מדעית).

האם אני מקבל את האבולוציה ?   כפי שרוב החוקרים מציגים אותה ?  לא .
האם אני מקבל את עובדת השתנותם של בעלי חיים - כן . בהתאם לעקרון הברירה הטבעית - לא . האם אני מקבל את המוצא המשותף - הממם זה תלוי ,התשובה הזאת קצת מורכבת ,ויותר קשורה למקורות אחרים שעל פיהם אני מחליט איך להתייחס לתאוריה הזאת , כי זה תלוי באיך הקב"ה ברא את בעלי החיים,  קשה לי לתת תשובה אבסולוטית בקשר למוצא המשותף ,ייתכן שכן ,ייתכן שלא (כי לפי הפשט של התורה,אדם הראשון נוצר בפני עצמו אך האישה נוצרה ממנו ולא בפני עצמה,אז זה תלוי) כך או כך ,ברור לי ש"אקראיות" לא הייתה מעורבת בעניין ,  כמו שברור לי שכשבעלי חיים משתנים ,זה לא נוצר באקראיות . כי בשני הדברים , אקראיות פשוט לא יכלה להיות חלק מהגורמים להתהוות של היצור החי

למה?  

למה אני לא מקבל את האבולוציה כפי שרוב החוקרים מציגים אותה - כי הם טוענים שבעלי חיים משתנים בצורה אקראית על פי איזה חוק טבע הזוי ,שסימוכין לא נמצאו לו , שהם קוראים לו "הברירה הטבעית" , וכשמציגים בפניהם "בעיות" קשות לסברותיהם המטומטמות,  כגון למשל שני יצורים שגנטית שונים לחלוטין אבל כביכול "התפתחו" להראות אותו דבר (למשל גמל שלמה ,תיקנאי  ומנטידפליי, מרושת כנף) ,ובשביל להסביר את זה ,הם נותנים "תירוצים" כמין "הסבר לילדים"  כמו "אבולוציה מתכנסת" שטוענת שהסיבה ששני בעלי החיים (בעלי המוצא השונה ) "התפתחו" ב"אקראיות" להראות כך ,כי הטבע "כפה" עליהם תנאים דומים, כך ש"בהדרגתיות" הם "התפתחו" להראות כל כך דומים , אז אני שואל את השאלה הבאה , כיצד שאר מרושתי הכנף באותה סביבה , לא התפתחו "בהדרגתיות" מאותם "תנאים דומים" להראות כמו המנטידפליי ,שנראה כמו הגמל שלמה (99.99% דמיון, עד הקוצים שעל גפיו !!!) ...הרי על כולם ה"טבע" הפעיל את אותם "קשיים" שגרמו למטידפליי להראות כמו שהוא נראה ... על זה למיטב ידיעתי עדיין אין להם תשובה, אם תמצא,אתה מוזמן להביא לי ,זה בבוודאי יהיה משעשע .

למה אני כן מקבל את זה שבעלי החיים משתנים ?  1. כי יש ברכת "משנה הבריות" שמברכים על בעלי חיים שיודעים שהשתנו ,כגון פילים למשל .
2. כי אני יכול להראות לך דוגמאות לבעלי חיים שהשתנו בדורות האלה ,לא לפני מליוני שנה , לבעלי חיים שונים .

למה אני לא מקבל את זה שזה כתוצאה מהברירה הטבעית - כי הברירה הטבעית מתנה את הפעלתה על בסיס מוטציות אקראיות ש"מועילות" לבעל החיים שבו הם קרו , ומנסים להצדיק את "אמיתותה" בזה שבעלי חיים "שורדים" על ידי מוטציות בגנים שלהם כביכול , אך אז נתקלים בבעיות מהסוג הבא :
1.המין האנושי לא נותן סיכוי לבעלי החיים שמצליחים להנצל מ"ההשמדה" שבני האדם מנסים לגרום לו (בכוונה או לא בכוונה) ("להנצל" על ידי מוטציות מועילות) "בהדרגתיות" (והדרגתיות היא הנחת מוצא באבולוציה ,רק שנהיה ברורים)  כך שמינים מסוימים , היו צריכים פשוט מאד להכחד אך בכל זאת מצליחים לשרוד בצורה שנראת כ"פקודה" ... זאת אומרת, בעל החיים מכיל בתוכו מין תכנון שעוזר לו לשרוד על ידי יצירת מוטציות מאד ספציפיות שיחזקו את המערכות החיסוניות של המין ... ואם כך זה "לא הדרגתי" אלא דבר מתוכנן , אז כל הטיעון של הדרגתיות (שהוא חלק ממנגנון הברירה הטבעית) נופל

המין היה צריך להכחד, לא לשרוד .. זה לא אקראי .

2. עצם זה שזה "אקראי" נסתר על ידי עצם זה ש"המוטציה" הנכונה נוצרת יותר מדי פעמים ברצף.. ואם זה לא אקראי , אז כל הטיעון של "ברירה טבעית" שבאה לידי ביטוי במוטציות אקראיות ,נופלת (אפשר להכנס פה בצורה עמוקה ,אני רק נותן הסבר בקצרה ) דבר שמבחינה סטטיסטית לא אמור לקרות בצורה כל כך נפוצה ,כי זה "אקראי" ,זאת אומרת, קורה במקרה... לא ייתכן שבמקריות יווצרו דווקא המוטציות ה"אקראיות" הנכונות, פעם אחרי פעם אחרי פעם , לא משנה כמה אתה מנסה להשמיד את המין ....האבולוציה גורסת שאם מין לא "מותאם"  הוא "נכחד" ... המינים האלה ,אמורים להכחד ... לא יכול להיות שכשמשהו "נח " לתאוריה , אז הוא יסתדר עם רעיונות אחרים בתאוריה שלא "נוחים" ביחד איתו ... או שזה קורה באקראיות, או שלא ... אם זה לא , אז זה לא "ברירה טבעית" , אם זה כן , אז המינים האלה היו אמורים להכחד , לא "לשרוד" (ראה לעיל את עניין ההדרגתיות ....)

מכיוון ששתי הבעיות דומות, אדגיש מה הבעייה בכל אחת מהן בתמצית 1. סותר את עיקרון האבולוציה ההדרגתית . 2. סותר את רעיון המוטציות ה"אקראיות" בעצם זה שזה נראה כההפך מ"אקראיות"

למה אני לא בטוח בקשר למוצא משותף - עקרונית הסברתי , ייתכן להבין מהפשט שהאדם הראשון נוצר בפני עצמו , אבל ייתכן שבקשר לשאר בעלי החיים כן היה מוצא משותף, הנקודה היא, אנחנו פשוט לא יודעים . אולי הסיבה שהגנטיקה דומה ,היא כי הקוד הגנטי פשוט מאד של כל היצורים הוא אותו "קוד" פשוט עם "התקדמות מובנת" ... אין דרך לדעת , אולי כשנבין יותר את מהות הדי אן איי ,נוכל לענות על השאלה הזאת

בנתיים, ממה שאנחנו כן מבינים ... ה"שעון המולקולרי\גני"(גני=גנטי) של בעלי החיים מכיל בתוכו הרבה גנים דומיננטים שפשוט הגיעו משום מקום , למשל דוגמה (ובדוגמה הזאת אני הולך להשתמש בצורת הגישה המקובלת על המדענים , שכן יש אבולוציה , כדי להדגים בעייתיות , לא כי אני מאמין באבולוציה)

כשחוקרים את השעון המולקלורי ("גנים" דומיננטים ב"התפתחות" של המין ,שהועברו בתורשה לצאצאים) של בני אדם ושימפנזים , יש "נקודה" מסוימת , שבה הגנטיקה של השימפנזים, והבני אדם "נפרדת "  (מנסים להסביר את זה ב"היפרדות" של הקבוצות בגלל השבר הסורי אפריקאי למשל)  ואז פתאום , מופיע (לאחר "תקופה ארוכה" שבה המינים כביכול נפרדו , והפכו לשני קבוצות שונות בני אדם\אב קדום של בני אדם, ושימפנזים  ) שינוי חדש לחלוטין ..... בשני הקבוצות !!!!!!(בכרומוזום X )  הדבר הזה יכול להיות מוסבר באחת הדרכים הבאות :

1.או שהמינים התאחדו והתחילו להתרבות ביחד שוב בצורה גורפת (לאחר הפירוד !!!! דבר שלא קורה אף פעם !!!! זה בערך כמו שעכשיו נמרים וברדלסים יהפכו למין אחד ויפרדו שוב !!!!! ) כלפחות קבוצות גדולות מאד שאחר כך העבירו את המטען הגנטי הזה גם לבני אדם ,וגם לשימפנזים (לאחר כביכול 4 מליון שנות פירוד(על פי השיטה שבה מתארכים את ההפרדות ואת הצגת הגן החדש בין ובתוך שני הקבוצות בשיטת המחקר הזאת ) וגם רצוי לציין הפירוד הפיזי שנגרם בגלל השבר הסורי האפריקאי שלכתחילה לפי התאוריה "הפריד " בין הקבוצות ושלח כל אחת לגורלה ! ואם כן, גם אנחנו וגם הם שנינו היברידיים .

2. או .... שזה קידוד גנטי מושתל ...  :)   הווה אומר, התערבות על אנושית שיכולה "לשחק" בקוד של החיים ... הקב"ה  

תחליט מה נשמע לך יותר הגיוני .

ואם זה לא היה מספיק ...תן לי לחדש לך , מחקר עדכני מוכיח שבני אדם לא התפתחו משימפנזים . כיצד?  נמצא מאובן חדש ,שפתאום שפך אור חדש לחלוטין , שימפנזה\דמוי שימפנזה הם לא "החוליה החסרה" בהתפתחות האנושית(כמו שחשבו בגלל "לוסי" שתוארכה ל3.2 מליון שנים) ... המין (האנושי ,על פי המחקר)"Ardipithecus ramidus" השמיד סופית הרעיון שה"חוליה החסרה" המקשרת היה דמוי שימפנזה ,או משהו בין בן אדם לשימפנזה ...זהו ,נדפקתם (כל אלה שהאמינו בזה) , המין האנושי עבר "התפתחות בלתי מוסברת" כטענת המקורות החדשים  על פי המאובן החדש(פריט שנשמר די טוב ונקרא בכינוי המחמד "ארדי" ) וממצאים של לפחות  עוד 36 פריטים של אותו מין ,כולל שיניים,עצמות, וכו'
לפי בדיקות תיארוך רדיומטרי , המאובן הוא בן 4.4 מליון שנים  :::D   ...יענו ...הרגע "נדפקו" כל תירוץ שיכולת לתרץ על איך בני האדם והשימפנזות יכלו "להתרבות ביחד" ...כי הם לא.... המין האנושי לא "התפתח" משימפנזות ... עכשיו איך בדיוק תסביר שיש שינוי (זהה) בשני המינים בכרומוזום אקס לפי השעון המולקלורי אם השימפנזים או דמוי שימפנזים לא "החוליה החסרה\המקשרת" ?? ועוד ,בדיוק באותו הזמן שאיזשהי בת אדם קדמונית חביבה בשם "ארדי" חיה לה בדיוק באותו זמן כ"בת אדם" , ולא כ"חוליה מקשרת"  :laugh:

בקיצור ... האופציה השנייה היא היחידה שהגיונית ... הייתה התערבות "ששינתה" את הגנטיקה האנושית ואת הגנטיקה של השימפנזים והכניסה בתוכה גורם משותף ..היא לא "התפתחה" וככל שנבין יותר טוב את הדי אן איי ,ככה נבין את זה יותר מהר (כרגע אנחנו מבינים בערך 5%)

לרקורד, כל המידע לעיל( חוץ מהשאלות שלי והתשובות ההכרחיות שאני עונה עליהן) ,זה פשוט מאד מסקנות המחקרים השונים בחקר האבולוציה ,ולכן השתמשתי בתיארוך שמקובל על החוקרים בתחום, מונחים ודעות שמקובלים על החוקרים בתחום - בשום נקודה בהצגת "דעות" החוקרים האלה ,לא הבעתי תמיכה באבולוציה או בשיטות התיארוך שלהם ,שלא חסר להם בעיות. פשוט הבאתי את זה ,כדי להראות לך שזה לא שחור ולבן כמו שאתה חושב.ושיש גורמים שאותם חוקרים לא שואלים, כי הם מפחדים מאנשים כמוך שיגידו להם "הוקוס פוקוס" , לכן הם צריכים להמציא הסברים טיפשיים להסביר דברים שיש להם הסברים הרבה יותר הגיוניים .


"
אבל איך אתה יודע שהתורה ניתנה למיליוני אנשים? הרי אין לזה שום מקור פרט לתנ"ך. אם אני לא טועה 5000 איש ראו את ישו מאכיל עשרות אנשים בכיכר לחם אחת, למה זה שונה?  לפי ההיגיון ששלך, למה מאות מיליונים מקבלים את הברית החדשה אם מה שכתוב בה לא נכון? אם תאמר שהנצרות לא מחייבת את האדם לכלום, בסדר, אז למה כמעט מיליארד איש מקבלים את מוחמד?"

אתה מפספס את הנקודה , לא לאיסלאם, ובטח לא לנצרות, היה "מעמד הר סיני" ... זה היו מתי מעט שטענו שחזו\ התגלה להם משהו\ היה נס .
אצלנו זה לא כך,  אצלנו כל העם ראה , כל העם שמע ... לא בן אדם אחד .

1.כל האגדות שהומצאו על יש"ו ,הומצאו מאה שנים לאחר שהוא היה חי ... הם לא "קיבלו" ספר ... הם נתנו "דרשות" ,ואז באו אנשים אחרים ופירשו את זה כרצונם, ואז הם העלו את זה על הכתב ,כדי שאותם אנשים לא יוכלו לפרש כרצונם את הדרשות שלהם, וכך נוצר האוונגליון ,זאת אומרת, הם כתבו את הספר, לא קיבלו אותו

אנחנו "קיבלנו" את הספר ... ובספר הזה כתוב (בזמן הנתינה) שהשם הוציאנו ממצרים , הכה את המצריים לעינינו קרע לנו את הים לעיננו דיבר אלינו מתוך האש ושמענו באוזנינו וכו' וכו' ... לכן , כדי שמישהו יקבל "ספר" שכתוב בו שהוא שמע ,ראה, הוצא ממצרים, וכו' .... זה חייב להיות נכון, אחרת הוא לא היה מקבל את הספר ,בדיוק כמו שאתה לא היית מקבל ספר שטוען שהוצאתי אותך ממלזיה שהיית שם עבד,ועכשיו בגלל שהצלתי אותך כביכול ,אתה חייב לעשות עשרים שכיבות שמיכה כל ערב כי בשביל זה הוצאתי אותך , אם זה לא היה נכון.

2.זה לא רק כתוב בספר , אנחנו חוגגים כל שנה את האירועים האלה (מתן תורה,יציאת מצרים וכו') מאז ועד היום,ומעבירים על כך עדות לבנינו מפי עדות אבותינו שראו בעיניהם ,ומתארים להם ,כפי שתיארו לנו ,ומספרים להם כפי שתיארו לנו

זה דומה לעוד אירוע היסטורי שאנחנו יודעים עליו מעדות מי שחווה אותו .... השואה ...לך תוכיח שהייתה שואה ... מה הבעייה לקחת כמה שחקנים לצייר להם מספר על הידיים ולצלם עם מצלמה עתיקה ....לך תוכיח שזה אמיתי

הסיבה שאתה יודע שזה אמיתי , זה בגלל העדות שמועברת לדורות הבאים , ומכיוון שאנחנו רואים שכל כך הרבה אנשים מספרים לנו על זה, אנחנו יודעים שזה אמיתי

3. כל האנשים  שחיו אז , אתה יכול להוכיח שהיו קיימים, מכיוון שביהדות, חכמי הדור הקודם ,מלמדים את חכמי הדור הבא , ולכן , אתה יכול להגיע מחכמי דורנו , לחכמי הדור הקודם, ומחכמי הדור הקודם, לחכמי הדור שקדם לו ,שלימדו אותם, וכך אתה תמשיך ותגיע לדור הגאונים, ומהם לסבוראים, ומהם לאמוראים, ומהם לתנאים, ומהם לשיירי הכנסת הגדולה, ומהם לאנשי הכנסת הגדולה, שבתוכם היו שלוש נביאים בתחילה, כך שאתה כבר מהם מגיע לנביאים, מהנביאים אתה מגיע לשופטים ולזקנים, ומהזקנים אתה מגיע ליהושע עליו השלום וממנו אתה מגיע למשה רבינו עליו השלום

ככה שלפי מי שלימד את הדור שלנו , דרכו אתה יכול להגיע לדור ההוא, ולראות שהאנשים האלה היו קיימים במציאות, בדורות האמורים , והם לא סתם "דמות ספרותית"

כך שהעדות, החגיגה של האירועים וזכירתם, והעברת המידע הלאה, על ידי אנשים אמיתיים,שחיו בתקופות מוגדרות מאד שאתה יכול לחשב ולראות את מי הם לימדו ומי שהם לימדו את מי הוא לימד,עד ימינו ...זה די והותר הוכחה לכך שהאירועים שכולם מעידים עליהם, הם אמיתיים לפחות כמו השואה שמעידים עליה
« עריכה אחרונה: אוגוסט 22, 2010, 08:46:25 על ידי hebraic »
LIONS OF JUDAH ARE AWAKEN , EAGER TO SPILL OUR ENEMIES BLOOD

מנותק Alex37

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 879
  • תחי יהודה!
"הוכחה שיש אלוקים" - סרטון חדש שלנו
« להגיב #28 ב- : אוגוסט 22, 2010, 20:40:30 »
אחזור על עצמי - "תורת האבולוציה" היא שקר אידיאוטי, ואין שום סיבה להאמין בה.          
« עריכה אחרונה: אוקטובר 20, 2010, 20:03:24 על ידי Alex37 »
כל דור שאינו נבנה בימיו [בית-המקדש] מעלין עליו כאילו הוא החריבו. תלמוד-ירושלמי, מסכת יומא, א'.

מנותק הימני

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1359
"הוכחה שיש אלוקים" - סרטון חדש שלנו
« להגיב #29 ב- : אוגוסט 22, 2010, 20:50:13 »

אני מתעלם מפני שזה לא רלוונטי לדיון. הדיון הזה הוא לא על מסורות או על רגשות. שים לב לכותרת של הנושא. דיון על מסורת ואמונה אשמח לקיים באשכול אחר.

כותרת הדיון היא הוכחה שיש אלוקים. ההוכחה הכי טובה בשבילי זה המסורת, אני מאמין למה שההורים שלי העבירו לי וההורים שלי מאמינים למה שהוריהם העבירו להם וכו'.
המסורת זו ההוכחה הכי טובה לקיום של אלוקים.
בדיוק כמו שאתה מאמין לסיפור של אמא שלך שהיא אכן האמא הביולוגית שלך.

אבל חשוב לי להדגיש שאני לא מאמין לכל דבר, אם אחד ההורים שלי אומרים לי ששלשום הם היו בחלל החיצון אז אני אבחר שלא להאמין להם.
אבל לנושא התגלות אלוקית בהר סיני שעוברת במסורת וכן לסיפורי נסים, אני בוחר כן להאמין.
כמובן שאפשר גם לחקור את הנושא ולהגיע לאמונה דרך חקירה, אבל יש גם דבר שנקרא "אמונה תמימה" שזה אומר לקבל גם בלי חקירה.

נדב, אני חושב שעצם הנוכחות שלך בפורום מראה שאתה מחפש משהו, אני חושב שאתה מנסה להתקרב לדת.
אני זוכר שפעם גם רשמת שהתכתבת עם דניאל בלס.
אני חושב שההסבר היחידי לכל האובססיביות שלך לנושא היא שאתה כן מחפש להאמין. הקב"ה אוהב אותך ורוצה אותך כיהודי טוב שומר תורה ומצוות.
אנחנו בחודש אלול ואתה רק צריך לעשות את הצעד לעבר הקב"ה וב"ה תגיע אליו.
אני יודע שאני נשמע כמו דמגוג, אבל זה מה שאני חושב.

אני חושב שבמקום לבחון את הדת דרך כל מיני אתרים של כופרים או דרך כל מיני מאמרים של מדענים, תנסה להתפלל, להניח תפילין, לשמור שבת אולי ללמוד
גמרא או תורה לאורך תקופה ממושכת. זה מה שנקרא לדעתי בחינה אמיתית של הדת.

מנותק הימני

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1359
"הוכחה שיש אלוקים" - סרטון חדש שלנו
« להגיב #30 ב- : אוגוסט 22, 2010, 20:57:11 »

האם אני מקבל את האבולוציה ?   כפי שרוב החוקרים מציגים אותה ?  לא .
האם אני מקבל את עובדת השתנותם של בעלי חיים - כן . בהתאם לעקרון הברירה הטבעית - לא . האם אני מקבל את המוצא המשותף - הממם זה תלוי ,התשובה הזאת קצת מורכבת ,ויותר קשורה למקורות אחרים שעל פיהם אני מחליט איך להתייחס לתאוריה הזאת , כי זה תלוי באיך הקב"ה ברא את בעלי החיים,  קשה לי לתת תשובה אבסולוטית בקשר למוצא המשותף ,ייתכן שכן ,ייתכן שלא (כי לפי הפשט של התורה,אדם הראשון נוצר בפני עצמו אך האישה נוצרה ממנו ולא בפני עצמה,אז זה תלוי) כך או כך ,ברור לי ש"אקראיות" לא הייתה מעורבת בעניין ,  כמו שברור לי שכשבעלי חיים משתנים ,זה לא נוצר באקראיות . כי בשני הדברים , אקראיות פשוט לא יכלה להיות חלק מהגורמים להתהוות של היצור החי

למה? 

למה אני לא מקבל את האבולוציה כפי שרוב החוקרים מציגים אותה - כי הם טוענים שבעלי חיים משתנים בצורה אקראית על פי איזה חוק טבע הזוי ,שסימוכין לא נמצאו לו , שהם קוראים לו "הברירה הטבעית" , וכשמציגים בפניהם "בעיות" קשות לסברותיהם המטומטמות,  כגון למשל שני יצורים שגנטית שונים לחלוטין אבל כביכול "התפתחו" להראות אותו דבר (למשל גמל שלמה ,תיקנאי  ומנטידפליי, מרושת כנף) ,ובשביל להסביר את זה ,הם נותנים "תירוצים" כמין "הסבר לילדים"  כמו "אבולוציה מתכנסת" שטוענת שהסיבה ששני בעלי החיים (בעלי המוצא השונה ) "התפתחו" ב"אקראיות" להראות כך ,כי הטבע "כפה" עליהם תנאים דומים, כך ש"בהדרגתיות" הם "התפתחו" להראות כל כך דומים , אז אני שואל את השאלה הבאה , כיצד שאר מרושתי הכנף באותה סביבה , לא התפתחו "בהדרגתיות" מאותם "תנאים דומים" להראות כמו המנטידפליי ,שנראה כמו הגמל שלמה (99.99% דמיון, עד הקוצים שעל גפיו !!!) ...הרי על כולם ה"טבע" הפעיל את אותם "קשיים" שגרמו למטידפליי להראות כמו שהוא נראה ... על זה למיטב ידיעתי עדיין אין להם תשובה, אם תמצא,אתה מוזמן להביא לי ,זה בבוודאי יהיה משעשע .

למה אני כן מקבל את זה שבעלי החיים משתנים ?  1. כי יש ברכת "משנה הבריות" שמברכים על בעלי חיים שיודעים שהשתנו ,כגון פילים למשל .
2. כי אני יכול להראות לך דוגמאות לבעלי חיים שהשתנו בדורות האלה ,לא לפני מליוני שנה , לבעלי חיים שונים .

למה אני לא מקבל את זה שזה כתוצאה מהברירה הטבעית - כי הברירה הטבעית מתנה את הפעלתה על בסיס מוטציות אקראיות ש"מועילות" לבעל החיים שבו הם קרו , ומנסים להצדיק את "אמיתותה" בזה שבעלי חיים "שורדים" על ידי מוטציות בגנים שלהם כביכול , אך אז נתקלים בבעיות מהסוג הבא :
1.המין האנושי לא נותן סיכוי לבעלי החיים שמצליחים להנצל מ"ההשמדה" שבני האדם מנסים לגרום לו (בכוונה או לא בכוונה) ("להנצל" על ידי מוטציות מועילות) "בהדרגתיות" (והדרגתיות היא הנחת מוצא באבולוציה ,רק שנהיה ברורים)  כך שמינים מסוימים , היו צריכים פשוט מאד להכחד אך בכל זאת מצליחים לשרוד בצורה שנראת כ"פקודה" ... זאת אומרת, בעל החיים מכיל בתוכו מין תכנון שעוזר לו לשרוד על ידי יצירת מוטציות מאד ספציפיות שיחזקו את המערכות החיסוניות של המין ... ואם כך זה "לא הדרגתי" אלא דבר מתוכנן , אז כל הטיעון של הדרגתיות (שהוא חלק ממנגנון הברירה הטבעית) נופל

המין היה צריך להכחד, לא לשרוד .. זה לא אקראי .

2. עצם זה שזה "אקראי" נסתר על ידי עצם זה ש"המוטציה" הנכונה נוצרת יותר מדי פעמים ברצף.. ואם זה לא אקראי , אז כל הטיעון של "ברירה טבעית" שבאה לידי ביטוי במוטציות אקראיות ,נופלת (אפשר להכנס פה בצורה עמוקה ,אני רק נותן הסבר בקצרה ) דבר שמבחינה סטטיסטית לא אמור לקרות בצורה כל כך נפוצה ,כי זה "אקראי" ,זאת אומרת, קורה במקרה... לא ייתכן שבמקריות יווצרו דווקא המוטציות ה"אקראיות" הנכונות, פעם אחרי פעם אחרי פעם , לא משנה כמה אתה מנסה להשמיד את המין ....האבולוציה גורסת שאם מין לא "מותאם"  הוא "נכחד" ... המינים האלה ,אמורים להכחד ... לא יכול להיות שכשמשהו "נח " לתאוריה , אז הוא יסתדר עם רעיונות אחרים בתאוריה שלא "נוחים" ביחד איתו ... או שזה קורה באקראיות, או שלא ... אם זה לא , אז זה לא "ברירה טבעית" , אם זה כן , אז המינים האלה היו אמורים להכחד , לא "לשרוד" (ראה לעיל את עניין ההדרגתיות ....)

מכיוון ששתי הבעיות דומות, אדגיש מה הבעייה בכל אחת מהן בתמצית 1. סותר את עיקרון האבולוציה ההדרגתית . 2. סותר את רעיון המוטציות ה"אקראיות" בעצם זה שזה נראה כההפך מ"אקראיות"

למה אני לא בטוח בקשר למוצא משותף - עקרונית הסברתי , ייתכן להבין מהפשט שהאדם הראשון נוצר בפני עצמו , אבל ייתכן שבקשר לשאר בעלי החיים כן היה מוצא משותף, הנקודה היא, אנחנו פשוט לא יודעים . אולי הסיבה שהגנטיקה דומה ,היא כי הקוד הגנטי פשוט מאד של כל היצורים הוא אותו "קוד" פשוט עם "התקדמות מובנת" ... אין דרך לדעת , אולי כשנבין יותר את מהות הדי אן איי ,נוכל לענות על השאלה הזאת

בנתיים, ממה שאנחנו כן מבינים ... ה"שעון המולקולרי\גני"(גני=גנטי) של בעלי החיים מכיל בתוכו הרבה גנים דומיננטים שפשוט הגיעו משום מקום , למשל דוגמה (ובדוגמה הזאת אני הולך להשתמש בצורת הגישה המקובלת על המדענים , שכן יש אבולוציה , כדי להדגים בעייתיות , לא כי אני מאמין באבולוציה)

כשחוקרים את השעון המולקלורי ("גנים" דומיננטים ב"התפתחות" של המין ,שהועברו בתורשה לצאצאים) של בני אדם ושימפנזים , יש "נקודה" מסוימת , שבה הגנטיקה של השימפנזים, והבני אדם "נפרדת "  (מנסים להסביר את זה ב"היפרדות" של הקבוצות בגלל השבר הסורי אפריקאי למשל)  ואז פתאום , מופיע (לאחר "תקופה ארוכה" שבה המינים כביכול נפרדו , והפכו לשני קבוצות שונות בני אדם\אב קדום של בני אדם, ושימפנזים  ) שינוי חדש לחלוטין ..... בשני הקבוצות !!!!!!(בכרומוזום X )  הדבר הזה יכול להיות מוסבר באחת הדרכים הבאות :

1.או שהמינים התאחדו והתחילו להתרבות ביחד שוב בצורה גורפת (לאחר הפירוד !!!! דבר שלא קורה אף פעם !!!! זה בערך כמו שעכשיו נמרים וברדלסים יהפכו למין אחד ויפרדו שוב !!!!! ) כלפחות קבוצות גדולות מאד שאחר כך העבירו את המטען הגנטי הזה גם לבני אדם ,וגם לשימפנזים (לאחר כביכול 4 מליון שנות פירוד(על פי השיטה שבה מתארכים את ההפרדות ואת הצגת הגן החדש בין ובתוך שני הקבוצות בשיטת המחקר הזאת ) וגם רצוי לציין הפירוד הפיזי שנגרם בגלל השבר הסורי האפריקאי שלכתחילה לפי התאוריה "הפריד " בין הקבוצות ושלח כל אחת לגורלה ! ואם כן, גם אנחנו וגם הם שנינו היברידיים .

2. או .... שזה קידוד גנטי מושתל ...  :)   הווה אומר, התערבות על אנושית שיכולה "לשחק" בקוד של החיים ... הקב"ה   

תחליט מה נשמע לך יותר הגיוני .

ואם זה לא היה מספיק ...תן לי לחדש לך , מחקר עדכני מוכיח שבני אדם לא התפתחו משימפנזים . כיצד?  נמצא מאובן חדש ,שפתאום שפך אור חדש לחלוטין , שימפנזה\דמוי שימפנזה הם לא "החוליה החסרה" בהתפתחות האנושית(כמו שחשבו בגלל "לוסי" שתוארכה ל3.2 מליון שנים) ... המין (האנושי ,על פי המחקר)"Ardipithecus ramidus" השמיד סופית הרעיון שה"חוליה החסרה" המקשרת היה דמוי שימפנזה ,או משהו בין בן אדם לשימפנזה ...זהו ,נדפקתם (כל אלה שהאמינו בזה) , המין האנושי עבר "התפתחות בלתי מוסברת" כטענת המקורות החדשים  על פי המאובן החדש(פריט שנשמר די טוב ונקרא בכינוי המחמד "ארדי" ) וממצאים של לפחות  עוד 36 פריטים של אותו מין ,כולל שיניים,עצמות, וכו'
לפי בדיקות תיארוך רדיומטרי , המאובן הוא בן 4.4 מליון שנים  :::D   ...יענו ...הרגע "נדפקו" כל תירוץ שיכולת לתרץ על איך בני האדם והשימפנזות יכלו "להתרבות ביחד" ...כי הם לא.... המין האנושי לא "התפתח" משימפנזות ... עכשיו איך בדיוק תסביר שיש שינוי (זהה) בשני המינים בכרומוזום אקס לפי השעון המולקלורי אם השימפנזים או דמוי שימפנזים לא "החוליה החסרה\המקשרת" ?? ועוד ,בדיוק באותו הזמן שאיזשהי בת אדם קדמונית חביבה בשם "ארדי" חיה לה בדיוק באותו זמן כ"בת אדם" , ולא כ"חוליה מקשרת"  :laugh:

בקיצור ... האופציה השנייה היא היחידה שהגיונית ... הייתה התערבות "ששינתה" את הגנטיקה האנושית ואת הגנטיקה של השימפנזים והכניסה בתוכה גורם משותף ..היא לא "התפתחה" וככל שנבין יותר טוב את הדי אן איי ,ככה נבין את זה יותר מהר (כרגע אנחנו מבינים בערך 5%)

לרקורד, כל המידע לעיל( חוץ מהשאלות שלי והתשובות ההכרחיות שאני עונה עליהן) ,זה פשוט מאד מסקנות המחקרים השונים בחקר האבולוציה ,ולכן השתמשתי בתיארוך שמקובל על החוקרים בתחום, מונחים ודעות שמקובלים על החוקרים בתחום - בשום נקודה בהצגת "דעות" החוקרים האלה ,לא הבעתי תמיכה באבולוציה או בשיטות התיארוך שלהם ,שלא חסר להם בעיות. פשוט הבאתי את זה ,כדי להראות לך שזה לא שחור ולבן כמו שאתה חושב.ושיש גורמים שאותם חוקרים לא שואלים, כי הם מפחדים מאנשים כמוך שיגידו להם "הוקוס פוקוס" , לכן הם צריכים להמציא הסברים טיפשיים להסביר דברים שיש להם הסברים הרבה יותר הגיוניים .



HERBARIC אני מאד אשמח אם תוכל להסביר קצת יותר את מה בדיוק אתה מקבל ואת מה לא. את המיקרו אבולוציה אני מניח שאתה מקבל באופן מלא,
אבל איך אתה רואה המאקרו אבולוציה ?  אתה מקבל אותה באופן חלקי כפי שהיא היום או שאולי אתה רואה אותה בצורה אחרת לגמרי ?
האם אתה יכול להביא סימוכין לעוד מדענים שתומכים בתזה שלך ?

מנותק hebraic

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 575
"הוכחה שיש אלוקים" - סרטון חדש שלנו
« להגיב #31 ב- : אוגוסט 26, 2010, 13:39:56 »
אלכס - הממם בגדול אני מכבד את הגישה שלך ,עם הסתייגות אחת, יש מצות "לדעת" שאלוקים קיים והוא המקור של החכמה , זה לא באמת אמונה עיוורת, אתה צודק שזה לא קשור בהכרח למדע , אבל אתה מוזמן לקרוא רמב"ם למשל את ההתחלה של החיבור משנה תורה שבה הוא מברר את העניינים האלה מנקודת מבט יהודית
אבל בכל אופן , מותר להסתכל על הטבע ומה שקורה בו כדי להבין את החכמה של הקב"ה , זה עוזר לנו להיות יראי שמים , כשאנחנו רואים את כל הכוכבים שהוא ברא, את החכמה שמתבטאת בטבע שהוא ברא , זה עוזר לנו להבין כמה אנחנו קטנים מול החכמה של הקב"ה


הנקודה כאן היא לא זאת, הנקודה של הוויכוח היא , פשוט מאד יש אנשים שמשתמשים במדע כדי לנסות להתנגח ביהדות , זה חלק ממגמה עולמית של התנועה האתאיסטית שמנסה "להשמיד את הדת הממוסדת" ,בכל מקום בעולם ,  עכשיו , כשזה וויכוח מול הדתות האחרות מילא, גם שם בוודאי שלא צריך לשתוק כי העולם כן צריך לדעת שיש בורא לעולם, אבל זה באמת לא מפריע לי שמתנגחים בנצרות למשל כדי להוכיח שהנצרות לא דת אמיתית, היא באמת לא אמיתית, אבל האמונה באלוקים חי וקיים היא בהחלט דבר ראוי גם לגוים,  בכל אופן  ,כשבאים כל מיני מתגוים שלומדים את הטיעונים המעוררי רחמים של התנועה האתאיסטית העולמית ,ומנסים לנגח בזה את היהדות , זה סיפור אחר לחלוטין

קודם כל 1. אנחנו מנפצים להם את האשליה שלהם, שזה באמת מה שהמדע אומר , זה לא נכון , המדע רק חוקר מהות החומר ואיך הוא מתנהג , תופעות בטבע וכו' ...המדע לא יוצא מנקודת מבט כלשהי של התנגחות עם דת , אלא של "חקר העולם"
2. אנחנו מראים להם כמה התאוריות שהם מאמינים בהם , כמו עולם הRNA ואבולוציה , מלאות בחורים , כדי שאולי זה יעזור גם להם להבין שהם לא יכולים להסתמך על השטויות האלה ,ואולי הם צריכים להבין שהם צריכים להתחיל לחקור בעצמם מה אמיתי , במקום להקשיב בעיוורון לכל שטות שאומרים להם אנשים "בשם" המדע , ואולי כך גם הם יוכלו להגיע להקב"ה ולחזור לשורשים
3. וזה הנקודה הכי חשובה ,  זה שאתה לא צריך את המדע , כל הכבוד . אבל אל תשכח שיש המון תינוקות שנשבו בעולם הזה , וכשהם שומעים שטויות דמגגויות כמו "המדע אומר שהדת לא נכונה" , הם עלולים להאמין, אין להם שום ידע מוקדם במה באמת המדע עוסק, לכן האנשים האלה מנסים לשטוף להם את המח שבאמת זה מה שהמדע אומר , וחשוב לפחות בשבילם , להראות שהמדע קודם כל ממש לא אבסולוטי , שיש בתאוריות האלה חורים ובעיות רבות ושזה לא באמת תאוריות מוכחות כמו שהחסידים שלהם טוענים , להראות להם שהתורה כן מצליחה להתמודד עם כל טיעון שהאתאיסטים האלה מסוגלים להעלות

וזה חשוב , כי זה אנשים שלא החליטו עדיין איפה הם , וחבל שהם יתרחקו מהיהדות, רק בגלל חוסר ידע בנושא , אז כדאי שישמעו גם מה יש לנו להגיד בנושא

-----------------------------------------------------------------

השמאלני\הימני (אין לי מושג, לא הבנתי מה הולך עם הכינוי שלך) - אוקיי .  אני לא מקבל את האבולוציה כפי שהיא מוצגת על ידי חסידיה , אני מקבל את העובדה שבעלי חיים יכולים להשתנות ,בגלל שזה כתוב גם בתורתנו הקדושה (אלפי שנים לפני דרווין) ,יש ברכת "משנה הבריות"

כשלעצמה , תמיד פיקפקתי באבולוציה (גם לפני שחזרתי בתשובה) כי זה פשוט תאוריה לא מבוססת , זה שהיא המיין סטרים היום בביולוגיה , זה כתוצאה מלחץ הסביבה האקדמאית

כך או כך, אין לי בעייה עם הרעיון עצמו שבעלי חיים יכולים להשתנות, יש לי בעייה עם הרעיון שזה קורה בצורה אקראית, לזה אין שום סימוכין ,שום הוכחה ,שום דבר , רק מאמינים עיוורים

סתם לידיעה כללית ,עד שברה"מ התפרקה, כמעט כל הביולוגים שם האמינו בהיפותזה אחרת לחלוטין מאבולוציה , הסיבה שהם פתאום "יישרו קו" , זה כתוצאה מלחץ אקדמאי , הם רוצים להשתלב בביולוגיה העולמית , וזה התאורית מיין סטרים, אז אין להם ברירה והם מקבלים אותה ,כי אם לא , אז פשוט אף אחד במערב לא יקח אותם ברצינות, כי זה האסכולת המיין סטרים בחקר הביולוגיה

שיטות כמו האביוגנזה והאבולוציה הם שיטות שקשורות לפילוסופיה , לגישה נטורליסטית , לא למדע . בעוד שאביוגנזה ממש נכשלה חרוצות במתן הסברים הגיוניים לאמונה (וזה באמת אמונה) הזאת ,  אבולוציה פשוט הצליחה להשיג מספיק תומכים לשיטתה על ידי הסברים פשטניים לחסידים שהיו משוכנעים כבר לכתחילה (על רקע האתאיזם והדאיזם של עידן האורות)

הבאתי שלל דוגמאות ללמה ההסברים שלהם לא משכנעים ...

אני לא מדען, אני כן מתעניין במדע וטכנולוגיה.
לא חסר אנשים שמתעסקים בביולוגיה ולא מאמינים באבולוציה או שמנסים ליישב את האבולוציה עם האמונה .  לרקורד, הרעיון שהיהדות התייחסה לכל הרעיונות האלה של בעלי חיים שמשתנים\נכחדים כדבר שלילי ,הוא לא מדויק בכלל , אני יכול להראות לך מאמרים תורניים ממש מראשית עידן האבולוציה של רבנים שדווקא אמרו "זה נכון שהיו בעלי חיים שנכחדו וכו' "   להבדיל מהתגובה ההיסטרית של הנצרות  . המחלוקת ביננו היא על "למה זה קורה" , לא על זה שזה קורה ... היהדות מאז ומתמיד האמינה בכך שבעלי חיים יכולים להשתנות , וב"ירידת הדורות" , הרבה הרבה לפני שדרווין היה בתאוריה . זאת אומרת, המחלוקת שלנו איתם, היא על האקראיות, על הרעיון שזה "נוצר לבד" ,בעוד שאנחנו טוענים שיש כאן מגמה מתוכננת למדי של גורם עליון
 
בגדול,אם אתה רוצה לראות כיצד מדענים מרקע תורני מנסים להראות שהאבולוציה לא נכונה מרקע מדעי ,או לחלופין ,מדענים מרקע תורני שמנסים ליישב בין האבולוציה והתורה (יש)  יש תחום שלם כזה שנקרא "מדע ותורה" ,ושיהיה ברור ,זה על רקע אקדמאי , לא חסר מדענים יהודים דתיים. ולא חסר גם מדענים נייטרלים שלא מקבלים את האבולוציה כמובנת מאליה.



« עריכה אחרונה: אוגוסט 26, 2010, 13:48:24 על ידי hebraic »
LIONS OF JUDAH ARE AWAKEN , EAGER TO SPILL OUR ENEMIES BLOOD

מנותק הימני

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1359
"הוכחה שיש אלוקים" - סרטון חדש שלנו
« להגיב #32 ב- : אוגוסט 26, 2010, 13:59:21 »

השמאלני\הימני (אין לי מושג, לא הבנתי מה הולך עם הכינוי שלך) - אוקיי .  אני לא מקבל את האבולוציה כפי שהיא מוצגת על ידי חסידיה , אני מקבל את העובדה שבעלי חיים יכולים להשתנות ,בגלל שזה כתוב גם בתורתנו הקדושה (אלפי שנים לפני דרווין) ,יש ברכת "משנה הבריות"


אני לא מדען, אני כן מתעניין במדע וטכנולוגיה.
לא חסר אנשים שמתעסקים בביולוגיה ולא מאמינים באבולוציה או שמנסים ליישב את האבולוציה עם האמונה .  לרקורד, הרעיון שהיהדות התייחסה לכל הרעיונות האלה של בעלי חיים שמשתנים\נכחדים כדבר שלילי ,הוא לא מדויק בכלל , אני יכול להראות לך מאמרים תורניים ממש מראשית עידן האבולוציה של רבנים שדווקא אמרו "זה נכון שהיו בעלי חיים שנכחדו וכו' "   להבדיל מהתגובה ההיסטרית של הנצרות  . המחלוקת ביננו היא על "למה זה קורה" , לא על זה שזה קורה ... היהדות מאז ומתמיד האמינה בכך שבעלי חיים יכולים להשתנות , וב"ירידת הדורות" , הרבה הרבה לפני שדרווין היה בתאוריה . זאת אומרת, המחלוקת שלנו איתם, היא על האקראיות, על הרעיון שזה "נוצר לבד" ,בעוד שאנחנו טוענים שיש כאן מגמה מתוכננת למדי של גורם עליון
 



אז אם הבנתי את דבריך נכון, אין לך גם בעיה עקרונית אפילו עם המאקרו אבולוציה, למשל, אתה סובר שיתכן שההתפתחות של הלוויתן מוסברת כיום נכון, אתה אולי רק לא מסכים עם רעיונות מסוימים במאקרו, לדוגמא, מה שרשמת לעיל על התפתחות האדם מהקוף. אבל שוב, עקרונית אין לך בעיה עם המאקרו, אתה רק סובר שזה לא בגלל ברירה טבעית/אקראיות, אלא פשוט כי יש יוצר תבוני שמקדם את התהליכים.

אבל איך אתה יודע שברכת "שמנה הבריות" התכוונה למאקרו אבולוציה, אולי בברכה הזו הכוונה היא בכלל למיקרו (השינויים הכי מזעריים שיש בכל יצור חי) ?

מנותק נדב

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 732
"הוכחה שיש אלוקים" - סרטון חדש שלנו
« להגיב #33 ב- : אוגוסט 26, 2010, 23:43:42 »
ציטוט
נדב - 1. פתית שלג ובועת סבון ,אכן מורכבים, אבל לא מורכבים כמו תא חי ,בעל תוכן , המורכבות שלהם מתבטאת במישורים אחרים לחלוטין.

בסדר, אז אתה מסכים איתי שדברים מורכבים כן יכולים להווצר באקראיות? עזוב השוואות, עזוב "לא מורכב כמו" שזה עניין נתון בספק (מי מחליט מה יותר מורכב), הנקודה היא שהוכחתי שהטענה "מורכבות מחייבת יוצר" היא עובדתית שגויה.

ציטוט
חומרים מתערבבים כל הזמן למה אם ככה לא נוצרים "יצורים" חדשים כל הזמן ?  בדיוק כמו בועות סבון ? ... כי זה לא אותו דבר...

מפני שהתהליך שהוביל ליצירת חיים הוא תהליך נדיר הרבה יותר מאשר התהליך שמוביל ליצירת פתית שלג. התהליך הזה דורש מספר רב מאד של גורמים, לכן זה לא קורה כל הזמן, אבל ביקום גדול כל כך ועתיק כל כך זה בהחלט יכול לקרות. למעשה המדע עוד לא ירד לעומקו של התהליך הזה, וכאן נכנס עניין הצניעות - אנחנו מודים שאנחנו לא יודעים הכל, בניגוד לדתיים כמוך שאולי לא בילו יום אחד באקדמיה אבל יש להם בשלוף את התשובות לכל מיסתרי החיים והיקום. לכן המדע עושה את מה שהוא יודע לעשות - הוא חוקר, מחשב, טועה, מסיק מסקנות ולבסוף מגיע למסקנה המדעית המתבקשת. כלומר אלא אם כן כל מיני מחב"תים אומרים לו "תפסיק לחקור כי אין מה לחקור, הוקוס פוקוס וככה זה קרה" ואז הוא באמת נאלץ להפסיק לחקור.

ציטוט
ולא משנה כמה חומרים מתערבבים בטבע ,זה אף פעם לא קורה.

אני מבין שהיית בכל היקום תמיד וראית כל תהליך, שאתה מרשה לעצמך להגיד "זה אף פעם לא קורה". איך אתה יודע שזה אף פעם לא קורה? איך אתה יודע שזה לא קורה ברגעים אלה בצד השני של היקום?

ציטוט
שום דבר לא אקראי , הסיבה שמים יכולים להפוך לבועה כשהם מעורבבים עם סבון, זה מכיוון שהסבון מוריד את מתח הפנים של המים ,ומייצב את הבועה לזמן קצר ,כמו כן,מונע ממנה להתאדות ,וכו' ... אפשר להסביר את התהליך ואת החוקים הפיזיקליים שמאפשרים את זה
אתה מוזמן להביא לי נוסחא שמסבירה התהוות תא חי מהתערבבות חומרים ...אתה גם מוזמן להדגים לי את זה במעבדה ... אתה לא יכול, כי זה סיפור אחר לגמרי ... אבל אין לי שום בעייה (או לפחות, לפזיקיאי שמתעסק עם זה) להסביר איך בועת סבון נוצרת ולהדגים את זה במעבדה .

והנה שוב נכנס אלוהים כדי להשבית את המדע. אם אנחנו לא יודעים איך זה קרה - כנראה אלוהים עשה את זה וכנראה גם לעולם לא נדע איך זה קרה (אלא אם כן אתה יכול להסביר לי באופן פיסיקלי מה תהליך הבריאה, כלומר לתת לי את נוסחת הבריאה של אלוהים, מה שברור שאינך יכול לעשות).

מה כל כך קשה לך לקבל? אני לא יודע איך נוצר התא הראשון. אנחנו עובדים על זה. אנחנו לא יודעים הכל. אנחנו לא צריכים את אלוהים כדי להסביר את מה שאנחנו לא יכולים להסביר לבד.  פעם לא ידעו איך נוצרת גאות - אז חשבו שהאלים מעורבים בזה, איזה הסבר אחר יש?

ציטוט
אוקיי ,סבבה, חישבו את זה ,זה לא יכול לקרות מסתבר , זה שאתה ואחרים עדיין מתעקשים שכן , מראה כמה אתם לא צנועים.

ואללה היבראיכ? חישבו את זה וזה לא יכול לקרות? אתה בטוח? נו קדימה תראה לי בדיוק מי חישב ואיך הוא הגיע למסקנה הזו, שים לב, לא שהסיכוי שזה קרה הוא אחד ל100000000, אלא אתה צריך להוכיח שהסיכוי שזה קרה הוא אפס אחוזים. לא מיליונית האחוז, אפס. רק ברגע שתעשה את זה, אני אודה בטעותי וביום הזה המדע יפשוט את הרגל. קדימה.

ציטוט
תציעו היפותזה אחרת , ישבו לחקור אותה, ונראה אם היא תעמוד במבחן .... להגיד ש"בוודאות" אתם יודעים שזה יכול לקרות, רק לא מצאתם "איך" זה אמונה עיוורת , איך אתם יודעים ?  אתם מאמינים כך ,אתם לא יודעים . אז תפסיק להאשים אחרים בזה שהם טוענים שהם "יודעים הכל" ,כביכול שהם ה"לא צנועים" , בזמן שאתה בעצמך, קובע שרירותית שדבר מסוים "נכון" בלי לתת לזה שום ביסוס , ואז גם טוען שאתה צנוע .

אני כבר הצעתי היפותזה אחרת, חוקרים מתחומי מדע שונים עדיין חוקרים את ההיפותזה שלי. את היפותזת ההוקוס פוקוס שלך אף אחד לא חוקר, מפני שלך אין היפותזה מדעית אלא אמונה באלוהים, שאותו איננו מסוגלים למדוד או להכיר ולכן הוא אינו מדעי.

ציטוט
נניח , שתמצא אי שלם, שכל האבנים בו מסודרות לכדי "כתב" עם "מסר" ..."תפקוד" כלשהו מעבר לרמה הבסיסית של החומר ... האם זה כן הגיוני שנוצר לבד "מהתערבבות" אבנים בגלל הגאות והשפל של הים למשל ?   אם סתם "עלים" יפלו מעץ,והרוח "בילגנה" אותם , האם למטה יהיה כתוב משהו בעל תוכן ומהות מהעלים האלה? או שזה יהיה  סתם עלים?  ואם כן יהיה כתוב משהו (בעל תוכן) האם זה יכול להיות שזה נוצר "לבד"?  ברור שלא... אז איך משהו פי מליארדים יותר מורכב(שסך המורכבות שלו יוצרת סדר,תוכן,מידע וכו') מהמסר הכי פשוט ,כן נוצר לבד?

אותו טיעון אינפנטילי, אז אותה תשובה:

אם אני אגיע לאי בודד ואגלה שכתוב בו משהו שאני יכול לקרוא, אני אניח שמישהו כתב את זה, זאת מכיוון שאותיות הם צורות מלאכותיות ולא טבעיות. מניסיוני אני יודע שצורת אות לא נוצרת בטבע אלא רק על ידי בני אדם. הבנת, איברהיכ? לא בגלל מורכבות, אותיות הן לא דבר מורכב, לא בגלל "מסר" או "תוכן" או שאר קשקושים חסרי מובן, רק בגלל דבר אחד, מ-ל-א-כ-ו-ת-י-ו-ת. משהו בניסיון החיים שלי מאפשר לי להבחין בין בר מלאכותי כמו אותיות, לבין דבר טבעי כמו עלה.

כך גם לגבי הספר, ספר לא נכתב מעצמו או הודות לחוקי הטבע כי הוא שייך לסוג הדברים שהטבע לא יוצר = הוא מלאכותי.

אני משתמש בטיעון הטבעי מלאכותי כדי להראות לך איך אני יודע שלספר יש יוצר, לעומת בועת סבון שהיא קטגוריה נפרדת לחלוטין, ואין להשוות בין שני הדברים האלה.

ציטוט
רעיון האלוקות הוא לא אנטי מדעי ,הסברתי איך ניתן להוכיח את קיומו(למשל) לעיל באמצעות אירועים פיזיים כרונולוגים והיסקים לוגיים לחלוטין בעקבותיהם ,בצורה מבוססת ,בלי שטיקים ,פשוט שב ותקרא . (סוף ההודעה הראשונה שלי אליך בדיון זה)

לא הסברת כלום, רק ברגע שתוכיח שהסיכוי להווצרות התא הראשון הוא אפס, רק אז תוכיח.

אני לא מניח מראש שהחיים נוצרו לבד, אלא אני טוען שזה ההסבר היחיד שהוטא הסבר מדעי. אלוהים אינו דבר מדעי מפני שאיננו יכולים למדוד אותו או לומר עליו משהו מדעי לכן ההסבר "אלוהים יצר את העולם", אפילו אם הוא נכון, זה לא הסבר מדעי.

ציטוט
לא ... אני מסביר , למה , החיים לא יכלו להווצר לבד , ואז מסיק מזה ,שהייתה כאן התערבות של גורם עליון .

אני מבקש הוכחה שהחיים
ציטוט
לא יכלו
להווצר לבד.

ציטוט
לא מבין את ההגיון שלך, באמת שלא , למה בן אדם שמאמין שאלוקים "מפעיל" את הכל , לא יכול לחקור "איך" עובד כח המשיכה ,ו"איך נגרמת" הגאות ? מה הבעייה לחקור את התנהגות החומר לצד האמונה הכללית שאלוקים ברא את כל זה ? מה קשה?

אני יודע שאתה לא מבין את ההיגיון שלי, כדי להבין אותו צריך הבנה של מהו מדע. אם מישהו מאמין שאלוהים גורם לכך שתיהיה גאות אז מה יש לחקור? הרי הוא אלוהים, אתה לא תבין כיצד הוא עושה את זה, אתה לא רואה אותו, לא יכול למדוד אותו ואתה לא יודע עליו כלום. אז למה לא להסתפק באקסיומה "אלוהים גורם לגאות"? מה בדיוק יש לחקור?








מנותק נדב

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 732
"הוכחה שיש אלוקים" - סרטון חדש שלנו
« להגיב #34 ב- : אוגוסט 26, 2010, 23:44:42 »
ציטוט
נדב - 1. פתית שלג ובועת סבון ,אכן מורכבים, אבל לא מורכבים כמו תא חי ,בעל תוכן , המורכבות שלהם מתבטאת במישורים אחרים לחלוטין.

בסדר, אז אתה מסכים איתי שדברים מורכבים כן יכולים להווצר באקראיות? עזוב השוואות, עזוב "לא מורכב כמו" שזה עניין נתון בספק (מי מחליט מה יותר מורכב), הנקודה היא שהוכחתי שהטענה "מורכבות מחייבת יוצר" היא עובדתית שגויה.

ציטוט
חומרים מתערבבים כל הזמן למה אם ככה לא נוצרים "יצורים" חדשים כל הזמן ?  בדיוק כמו בועות סבון ? ... כי זה לא אותו דבר...

מפני שהתהליך שהוביל ליצירת חיים הוא תהליך נדיר הרבה יותר מאשר התהליך שמוביל ליצירת פתית שלג. התהליך הזה דורש מספר רב מאד של גורמים, לכן זה לא קורה כל הזמן, אבל ביקום גדול כל כך ועתיק כל כך זה בהחלט יכול לקרות. למעשה המדע עוד לא ירד לעומקו של התהליך הזה, וכאן נכנס עניין הצניעות - אנחנו מודים שאנחנו לא יודעים הכל, בניגוד לדתיים כמוך שאולי לא בילו יום אחד באקדמיה אבל יש להם בשלוף את התשובות לכל מיסתרי החיים והיקום. לכן המדע עושה את מה שהוא יודע לעשות - הוא חוקר, מחשב, טועה, מסיק מסקנות ולבסוף מגיע למסקנה המדעית המתבקשת. כלומר אלא אם כן כל מיני מחב"תים אומרים לו "תפסיק לחקור כי אין מה לחקור, הוקוס פוקוס וככה זה קרה" ואז הוא באמת נאלץ להפסיק לחקור.

ציטוט
ולא משנה כמה חומרים מתערבבים בטבע ,זה אף פעם לא קורה.

אני מבין שהיית בכל היקום תמיד וראית כל תהליך, שאתה מרשה לעצמך להגיד "זה אף פעם לא קורה". איך אתה יודע שזה אף פעם לא קורה? איך אתה יודע שזה לא קורה ברגעים אלה בצד השני של היקום?

ציטוט
שום דבר לא אקראי , הסיבה שמים יכולים להפוך לבועה כשהם מעורבבים עם סבון, זה מכיוון שהסבון מוריד את מתח הפנים של המים ,ומייצב את הבועה לזמן קצר ,כמו כן,מונע ממנה להתאדות ,וכו' ... אפשר להסביר את התהליך ואת החוקים הפיזיקליים שמאפשרים את זה
אתה מוזמן להביא לי נוסחא שמסבירה התהוות תא חי מהתערבבות חומרים ...אתה גם מוזמן להדגים לי את זה במעבדה ... אתה לא יכול, כי זה סיפור אחר לגמרי ... אבל אין לי שום בעייה (או לפחות, לפזיקיאי שמתעסק עם זה) להסביר איך בועת סבון נוצרת ולהדגים את זה במעבדה .

והנה שוב נכנס אלוהים כדי להשבית את המדע. אם אנחנו לא יודעים איך זה קרה - כנראה אלוהים עשה את זה וכנראה גם לעולם לא נדע איך זה קרה (אלא אם כן אתה יכול להסביר לי באופן פיסיקלי מה תהליך הבריאה, כלומר לתת לי את נוסחת הבריאה של אלוהים, מה שברור שאינך יכול לעשות).

מה כל כך קשה לך לקבל? אני לא יודע איך נוצר התא הראשון. אנחנו עובדים על זה. אנחנו לא יודעים הכל. אנחנו לא צריכים את אלוהים כדי להסביר את מה שאנחנו לא יכולים להסביר לבד.  פעם לא ידעו איך נוצרת גאות - אז חשבו שהאלים מעורבים בזה, איזה הסבר אחר יש?

ציטוט
אוקיי ,סבבה, חישבו את זה ,זה לא יכול לקרות מסתבר , זה שאתה ואחרים עדיין מתעקשים שכן , מראה כמה אתם לא צנועים.

ואללה היבראיכ? חישבו את זה וזה לא יכול לקרות? אתה בטוח? נו קדימה תראה לי בדיוק מי חישב ואיך הוא הגיע למסקנה הזו, שים לב, לא שהסיכוי שזה קרה הוא אחד ל100000000, אלא אתה צריך להוכיח שהסיכוי שזה קרה הוא אפס אחוזים. לא מיליונית האחוז, אפס. רק ברגע שתעשה את זה, אני אודה בטעותי וביום הזה המדע יפשוט את הרגל. קדימה.

ציטוט
תציעו היפותזה אחרת , ישבו לחקור אותה, ונראה אם היא תעמוד במבחן .... להגיד ש"בוודאות" אתם יודעים שזה יכול לקרות, רק לא מצאתם "איך" זה אמונה עיוורת , איך אתם יודעים ?  אתם מאמינים כך ,אתם לא יודעים . אז תפסיק להאשים אחרים בזה שהם טוענים שהם "יודעים הכל" ,כביכול שהם ה"לא צנועים" , בזמן שאתה בעצמך, קובע שרירותית שדבר מסוים "נכון" בלי לתת לזה שום ביסוס , ואז גם טוען שאתה צנוע .

אני כבר הצעתי היפותזה אחרת, חוקרים מתחומי מדע שונים עדיין חוקרים את ההיפותזה שלי. את היפותזת ההוקוס פוקוס שלך אף אחד לא חוקר, מפני שלך אין היפותזה מדעית אלא אמונה באלוהים, שאותו איננו מסוגלים למדוד או להכיר ולכן הוא אינו מדעי.

ציטוט
נניח , שתמצא אי שלם, שכל האבנים בו מסודרות לכדי "כתב" עם "מסר" ..."תפקוד" כלשהו מעבר לרמה הבסיסית של החומר ... האם זה כן הגיוני שנוצר לבד "מהתערבבות" אבנים בגלל הגאות והשפל של הים למשל ?   אם סתם "עלים" יפלו מעץ,והרוח "בילגנה" אותם , האם למטה יהיה כתוב משהו בעל תוכן ומהות מהעלים האלה? או שזה יהיה  סתם עלים?  ואם כן יהיה כתוב משהו (בעל תוכן) האם זה יכול להיות שזה נוצר "לבד"?  ברור שלא... אז איך משהו פי מליארדים יותר מורכב(שסך המורכבות שלו יוצרת סדר,תוכן,מידע וכו') מהמסר הכי פשוט ,כן נוצר לבד?

אותו טיעון אינפנטילי, אז אותה תשובה:

אם אני אגיע לאי בודד ואגלה שכתוב בו משהו שאני יכול לקרוא, אני אניח שמישהו כתב את זה, זאת מכיוון שאותיות הם צורות מלאכותיות ולא טבעיות. מניסיוני אני יודע שצורת אות לא נוצרת בטבע אלא רק על ידי בני אדם. הבנת, איברהיכ? לא בגלל מורכבות, אותיות הן לא דבר מורכב, לא בגלל "מסר" או "תוכן" או שאר קשקושים חסרי מובן, רק בגלל דבר אחד, מ-ל-א-כ-ו-ת-י-ו-ת. משהו בניסיון החיים שלי מאפשר לי להבחין בין בר מלאכותי כמו אותיות, לבין דבר טבעי כמו עלה.

כך גם לגבי הספר, ספר לא נכתב מעצמו או הודות לחוקי הטבע כי הוא שייך לסוג הדברים שהטבע לא יוצר = הוא מלאכותי.

אני משתמש בטיעון הטבעי מלאכותי כדי להראות לך איך אני יודע שלספר יש יוצר, לעומת בועת סבון שהיא קטגוריה נפרדת לחלוטין, ואין להשוות בין שני הדברים האלה.

ציטוט
רעיון האלוקות הוא לא אנטי מדעי ,הסברתי איך ניתן להוכיח את קיומו(למשל) לעיל באמצעות אירועים פיזיים כרונולוגים והיסקים לוגיים לחלוטין בעקבותיהם ,בצורה מבוססת ,בלי שטיקים ,פשוט שב ותקרא . (סוף ההודעה הראשונה שלי אליך בדיון זה)

לא הסברת כלום, רק ברגע שתוכיח שהסיכוי להווצרות התא הראשון הוא אפס, רק אז תוכיח.

אני לא מניח מראש שהחיים נוצרו לבד, אלא אני טוען שזה ההסבר היחיד שהוטא הסבר מדעי. אלוהים אינו דבר מדעי מפני שאיננו יכולים למדוד אותו או לומר עליו משהו מדעי לכן ההסבר "אלוהים יצר את העולם", אפילו אם הוא נכון, זה לא הסבר מדעי.

ציטוט
לא ... אני מסביר , למה , החיים לא יכלו להווצר לבד , ואז מסיק מזה ,שהייתה כאן התערבות של גורם עליון .

אני מבקש הוכחה שהחיים
ציטוט
לא יכלו
להווצר לבד.

ציטוט
לא מבין את ההגיון שלך, באמת שלא , למה בן אדם שמאמין שאלוקים "מפעיל" את הכל , לא יכול לחקור "איך" עובד כח המשיכה ,ו"איך נגרמת" הגאות ? מה הבעייה לחקור את התנהגות החומר לצד האמונה הכללית שאלוקים ברא את כל זה ? מה קשה?

אני יודע שאתה לא מבין את ההיגיון שלי, כדי להבין אותו צריך הבנה של מהו מדע. אם מישהו מאמין שאלוהים גורם לכך שתיהיה גאות אז מה יש לחקור? הרי הוא אלוהים, אתה לא תבין כיצד הוא עושה את זה, אתה לא רואה אותו, לא יכול למדוד אותו ואתה לא יודע עליו כלום. אז למה לא להסתפק באקסיומה "אלוהים גורם לגאות"? מה בדיוק יש לחקור?








מנותק hebraic

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 575
"הוכחה שיש אלוקים" - סרטון חדש שלנו
« להגיב #35 ב- : אוגוסט 29, 2010, 13:15:23 »
נדב - שלום
 "בסדר, אז אתה מסכים איתי שדברים מורכבים כן יכולים להווצר באקראיות? עזוב השוואות, עזוב "לא מורכב כמו" שזה עניין נתון בספק (מי מחליט מה יותר מורכב), הנקודה היא שהוכחתי שהטענה "מורכבות מחייבת יוצר" היא עובדתית שגויה."

לא ... איך לעזאזל הגעת לזה? חוק טבע זה לא דבר אקראי , אם זה היה אקראי, זה לא היה חוק , אלא תופעה שלא חוזרת על עצמה , פה זה קורה שוב ושוב ושוב ברצף ,זה חוק טבע ,לא אקראיות.

מזה עזוב השוואות ? זה נתון בספק שאמבת פרימציום יותר מורכבת מפתית שלג ?!?!

היכן הוכחת את שמורכבות מחייבת יוצר זה טענה שגויה ? כי אני זוכר את כל ההודעות שלך, והוכחה כזאת לא סיפקת בשום נקודה בדרך.

"מפני שהתהליך שהוביל ליצירת חיים הוא תהליך נדיר הרבה יותר מאשר התהליך שמוביל ליצירת פתית שלג. התהליך הזה דורש מספר רב מאד של גורמים, לכן זה לא קורה כל הזמן, אבל ביקום גדול כל כך ועתיק כל כך זה בהחלט יכול לקרות. למעשה המדע עוד לא ירד לעומקו של התהליך הזה, וכאן נכנס עניין הצניעות - אנחנו מודים שאנחנו לא יודעים הכל, בניגוד לדתיים כמוך שאולי לא בילו יום אחד באקדמיה אבל יש להם בשלוף את התשובות לכל מיסתרי החיים והיקום. לכן המדע עושה את מה שהוא יודע לעשות - הוא חוקר, מחשב, טועה, מסיק מסקנות ולבסוף מגיע למסקנה המדעית המתבקשת. כלומר אלא אם כן כל מיני מחב"תים אומרים לו "תפסיק לחקור כי אין מה לחקור, הוקוס פוקוס וככה זה קרה" ואז הוא באמת נאלץ להפסיק לחקור."

נדב, תבין משהו , חוק טבע הוא לא אקראי , אם הוא היה אקראי ,הוא לא היה קורה ברצף כל הזמן .
אין מקום להשוות בכלל את הטענה שלך עם חוק טבע , אתה טוען שמשהו שחישבו והגיעו למסקנה שהוא בלתי אפשרי (יצירת חיים במקריות ),קרה מתישהו, למרות אי אפשריותו... זה לא משנה בכלל כמה היקום גדול ועתיק , גם אם הוא היה כפליים יותר גדול, וכפליים יותר עתיק , עדיין זה לא היה אפשרי.

אתה זה שטוען שאתה בטוח שמשהו קרה בלי שום ביסוס למרות שהוכיחו לך מתמטית שזה לא יכול לקרות ואתה עדיין מתעקש שזה קרה , איפה הצניעות שלך באה לידי ביטוי ?
אתה זה שטוען "הוקוס פוקוס" כאן, לא אני . אני טוען, היה התערבות על טבעית , שזה הסבר מספק לאיך זה קרה . אתה טוען זה פשוט קרה סתם ככה במקרה למרות שזה לא אפשרי .... מה יותר נשמע כמו הוקוס פוקוס, הגרסא שלך או הגרסא שלי ?

נדב , אין לך מושג איך באמת מדע עובד .

"אני מבין שהיית בכל היקום תמיד וראית כל תהליך, שאתה מרשה לעצמך להגיד "זה אף פעם לא קורה". איך אתה יודע שזה אף פעם לא קורה? איך אתה יודע שזה לא קורה ברגעים אלה בצד השני של היקום?"

SOMTHING WICKED CALLED PHYSICS .
הבאתי לך את הסטטיסטיקה ההסתברותית ללמה זה לא יכול לקרות, הבאתי לך אפילו ביקורת מדעית שנאלצה להסכים עם החוסר אפשרות למרות שניסתה להוכיח שזה כן אפשרי , שאני אצטט את עצמי ?  בבקשה :

"הממם אוקיי  .. פרד הויל חישב את ההסתברות של הרעיון המגוחך שאתה מאמין בו לקרות באופן ספונטני ,הוא הגיע למספר 10-40000 (10 בחזקת 40000)...הוא חישב את ההסתברות שאחד מ2000 האנזימים שיש בחיידק ממוצע יווצרו באקראיות והגיע למספר 10-39500 או בקיצור , הנה ציטוט מדבריו "החישובים של הסתברויות מגיעים לתוצאות כה מגוחכות שלא ניתן היה לממש אותם גם אם היקום כולו היה מורכב ממרק אורגני"
(המקור לכל זה הוא מהספר שכתבו ביחד הויל וויקראמסינג  EVOLUTION FROM SPACE )
הרבה פעמים אני שומע מכיוון אפולוג'יסטים אתאיסטים שאני בטוח שאתה מכיר וינסו להפנות אותך למאמרים מטומטמים שינסו להשוות את הסטטיסטיקה הזאת לסטטיסטיקה של זריקת מטבעות על ידי בן אדם ... אז עוד מראש אני אתן לך פשוט "ביקורת" מדעית על החישוב הסטטיסטי הזה מצד פיזיקאי אחר בשם פול ארבריץ'( Paul Erbrich) שגם סבר שפרד הויל טועה ...אבל בסופו של דבר הוא נאלץ להודות לא רק שהוא צודק ,אלא שלפי החישובים שלו(עם דברים שלדעתו צריך לקחת בחשבון עוד) זה עוד יותר "גרוע" (המקור הוא מאמרו On the probability of the emergence of a protein with a particular function )  ציטוט "הסיכוי להווצרות בלתי תלויה של חלבון מסוים היא באופן מעשי בלתי קיימת"  "


שוב , חומרים מתערבבים כל הזמן , לא משנה כמה זה נדיר , החומרים הם אותם חומרים, אם התהליך יכול לקרות לפחות פעם אחת על ידי התערבבות כזאת וכזאת של חומרים, אז הנה , יש לך את כל החומרים, כל החומרים מתערבבים,למה זה לא קורה ?
(אגב, חלק מהחומרים האלה בכלל לא יכולים להתערבב בטבע , אבל זה כבר סיפור אחר ,כמו שהם לא יכולים להתערבב היום, כך הם לא יכלו להתערבב אז במקריות, לא משנה באיזה סוג של תהליך נדיר)
---------
"והנה שוב נכנס אלוהים כדי להשבית את המדע. אם אנחנו לא יודעים איך זה קרה - כנראה אלוהים עשה את זה וכנראה גם לעולם לא נדע איך זה קרה (אלא אם כן אתה יכול להסביר לי באופן פיסיקלי מה תהליך הבריאה, כלומר לתת לי את נוסחת הבריאה של אלוהים, מה שברור שאינך יכול לעשות)."

נדב ,אין לי בעייה עם מדע , אין לי בעייה עם לחקור , הרעיון שלך שאם מישהו מאמין שאלוקים ברא את כל זה , אז אין סיבה לחקור , זה רעיון ,עם כל הכבוד, טיפשי

אני לא יכול להסביר לך באופן פיסיקלי את תהליך הבריאה, אבל אני יכול לתת לך מספיק ראיות שזה לא יכל לקרות בלי התערבות של גורם על טבעי .

"מה כל כך קשה לך לקבל? אני לא יודע איך נוצר התא הראשון. אנחנו עובדים על זה. אנחנו לא יודעים הכל. אנחנו לא צריכים את אלוהים כדי להסביר את מה שאנחנו לא יכולים להסביר לבד.  פעם לא ידעו איך נוצרת גאות - אז חשבו שהאלים מעורבים בזה, איזה הסבר אחר יש?"

הבעייה היא לא שאתה לא יודע איך נוצר התא הראשון, אלא שאתה טוען שהתא הראשון נוצר באקראיות , בלי שום ביסוס מדעי ועוד מספיק חצוף כדי לדרוש ממני פשוט "לקבל את זה" בלי שום הוכחה שזה קרה איי פעם, אלא רק כי אתה מאמין שזה קרה ואז אתה עוד טוען בחוצפה ,שזה שלא הבנו איך זה קרה , לא אומר שזה לא קרה ,  בלי שום הוכחה לזה שזה קרה איי פעם מלכתחילה..ואז אתה עוד טוען בחוצפתך לצניעות מצידך .

חח תעשה לי טובה

שוב ,זה שאתה מאמין שהאלוקים גורם לעולם לעבוד, לא אומר שאתה לא יכול לחקור את החומר ואיך הוא מתנהג. זה כבר הנחה לא מבוססת שלך.

"ואללה היבראיכ? חישבו את זה וזה לא יכול לקרות? אתה בטוח? נו קדימה תראה לי בדיוק מי חישב ואיך הוא הגיע למסקנה הזו, שים לב, לא שהסיכוי שזה קרה הוא אחד ל100000000, אלא אתה צריך להוכיח שהסיכוי שזה קרה הוא אפס אחוזים. לא מיליונית האחוז, אפס. רק ברגע שתעשה את זה, אני אודה בטעותי וביום הזה המדע יפשוט את הרגל. קדימה."

חח הבאתי , אתה לא קורא מה שאני רושם ?  לא נורא, ציטטתי את זה לעיל .פשוט תעיין בזה .הסיכוי הוא אפסי.

"אני כבר הצעתי היפותזה אחרת, חוקרים מתחומי מדע שונים עדיין חוקרים את ההיפותזה שלי. את היפותזת ההוקוס פוקוס שלך אף אחד לא חוקר, מפני שלך אין היפותזה מדעית אלא אמונה באלוהים, שאותו איננו מסוגלים למדוד או להכיר ולכן הוא אינו מדעי."

אוקיי , תביא לי את המאמר המדעי שפירסמת להיפותזה שלך ,ואת ביקורת העמיתים שנעשתה לו. תביא את שמות המדענים שחוקרים את ההיפותזה שלך , ונראה אם היא עומדת במבחן .

חחח בקשר להיפותזת הוקוס פוקוס כלשונך חחח , שמע , לא חסר מדענים שהתעסקו במציאות הבורא

"אותו טיעון אינפנטילי, אז אותה תשובה:

אם אני אגיע לאי בודד ואגלה שכתוב בו משהו שאני יכול לקרוא, אני אניח שמישהו כתב את זה, זאת מכיוון שאותיות הם צורות מלאכותיות ולא טבעיות. מניסיוני אני יודע שצורת אות לא נוצרת בטבע אלא רק על ידי בני אדם. הבנת, איברהיכ? לא בגלל מורכבות, אותיות הן לא דבר מורכב, לא בגלל "מסר" או "תוכן" או שאר קשקושים חסרי מובן, רק בגלל דבר אחד, מ-ל-א-כ-ו-ת-י-ו-ת. משהו בניסיון החיים שלי מאפשר לי להבחין בין בר מלאכותי כמו אותיות, לבין דבר טבעי כמו עלה."

חחח כל ההתחמקות שלך עד כה , הייתה מבוססת על שספר הוא "מלאכותי"  ולכן הוא לא "טבעי" כביכול , לכן הבאתי לך דוגמה שמורכבת אך ורק מחומרים "טבעיים" כביכול , כדי שתנסה להתמודד איתה .

הסברתי לך כבר היכן אתה טועה בהבנה של מלאכותי וטבעי , אתה מוזמן לעיין שוב , הנה:

". הוא נופל בכשל הלוגי של השוואה בין דבר טבעי לבין דבר מלאכותי"(ציטוט שלך)
(חלק מהתשובה שנתתי שרלוונטית לדיוננו הזה להלן :  )
"מזה מלאכותי ?  נוצר?  מאיפה לך שדבר "טבעי" לא נוצר כדי לטעון שיש כאן "כשל"  ? ... אתה גם מכונה ...אולי אתה לא עשוי מברזל ואומים וברגים ושמן ומנוע , אז במקום ברגים אדם או חיה או כל סוג של מכונה ביולוגית עשוי\ה מתאים שמתפקדים באופן הדדי , מבצעים שלל פעולות כדי שהמכונה הביולוגית תתפקד , מכילים בתוכם שלל מידע על איך לבצע כל פעולה , ומבצעים אותה בשלל תהליכים, מפיקים אנרגיה ומשתמשים בחשמל וכו' וכו' .

הכשל הלוגי המעוגל כאן הוא שלך ... אתה מניח מראש ,בצורה לא מבוססת , שטבעי "נוצר לבד" , ואז לך את החוצפה להסיק מתוך ההנחה הלא מבוססת שלך ש"טבעי" הוא לא "מלאכותי" ,הווה אומר , "עוצב והתהווה דרך התערבות של גורם אחר" (הרי מזה "טבעי"?  האם דף לא עשוי מחומרים "טבעיים"? בוודאי שכן ...כל דבר שהמין האנושי יודע לייצר, הוא במהותו אורגני ,שעובר מניפולציה על ידינו , ואז אתה קורא לו "מלאכותי" מהשורש ,מלאכה, הוא נוצר בתהליך שכלל התערבות אנושית ,אך הוא עדיין עשוי מחומרים "טבעיים" לחלוטין)

זאת אומרת, אתה מסיק מסקנה כאן בצורה סירקולרית שסובבת סביב הנחה שלך בלבד... "טבעי נוצר לבד , כי אני יודע שטבעי נוצר לבד " "  ... על סמך מה ? "מלאכותי לא טבעי , כי מלאכותי לא נוצר לבד"  יפה , אבל איך זה משליך על טבעי ? על סמך מה קבעת שהטבע נוצר לבד ?

נמשיך לשאר טענותיך

עדיין לא הבנת מה הטענה אומרת , אז גם את זה אני חושב שראוי אצטט שוב .
"אבל אין פה השוואה לנייר או אם תרצה ה"חומר" שמרכיב את המכונה הביולוגית, אלא למה שכתוב על הנייר ,הווה אומר המהות והתוכן המיוחדים ...הכל מורכב ממולקולות ואטומים, גם אנחנו ,גם פרחים,גם אבנים,גם חול, וגם שליכטה ...אבל לכל דבר יש מהות בפני עצמו , ויש דברים שמעבר למהות יש בהם גם עוד דברים ,תוכן, מידע ,מהות(מעבר לסתם מהות חומרית,ראה להלן),קידוד ,וכו' + חיות וכל המורכבות הזאת פועלת בצורה הדדית ,יש בה "מידע" שהוא מעל המידע שיש בחומר רגיל ,מידע שהוא מעל האבני יסוד , מידע מהותי בפני עצמו , שמבדיל היטב בין אותה מכונה ביולוגית לבין חומר שאין בו את כל הדברים האלה(אפילו אם הוא "מורכב" וחלים עליו "חוקים" ומעצבים אותו =זה כבר מורכבות היקום כולו ,פה אנחנו מדברים על דבר ספציפי בתוך היקום. אבן, וחיידק - לא שווים במורכבות נקודה!!! אין פה בכלל וויכוח) ...ההבדל הזה הוא מהותי , האם זה יכל להווצר "לבד" תוכן בדבר דומם על ידי התערבבות חומר ?!  ואם לא ,אז למה שדבר פי מליארדים יותר מורכב ,כן יכל להווצר לבד על ידי התערבבות חומר?"

זה הטיעון, תקרא, תבין .

"לא בגלל "מסר" או "תוכן" או שאר קשקושים חסרי מובן, רק בגלל דבר אחד, מ-ל-א-כ-ו-ת-י-ו-ת. משהו בניסיון החיים שלי מאפשר לי להבחין בין בר מלאכותי כמו אותיות, לבין דבר טבעי כמו עלה."

מסר ותוכן זה קשקושים חסרי מובן ?  זה שאתה לא מבין מה אני מתכוון מראה שהוד אקדמיותך זקוק לשיעורים בהבנת הנקרא , לא שמסר ותוכן הם קשקושים חסרי הבנה.

שוב אתה מפספס את כל הנקודה ... זה הנקודה   , האם ייתכן שאבנים או עלים שמסודרים בצורה מסוימת כדי להעביר מסר מסוים ותוכן מסוים , סודרו כך מאליהם ?  ואם לא ...אז כיצד דבר פי מליארדים יותר מורכב שיש בו קידוד ,מידע ,תוכן,חיות וכו' , סודר כך מאליו?
זה הנקודה ... בבקשה ,אנא ממך, תנסה רגע לצאת מהפאזה של הוויכוח וההתגוננות שלך , ולשבת ולהבין סוף סוף מה הטיעון בכלל .


"כך גם לגבי הספר, ספר לא נכתב מעצמו או הודות לחוקי הטבע כי הוא שייך לסוג הדברים שהטבע לא יוצר = הוא מלאכותי."

מאן ... אתה מפספס את כל הנקודה ... זה השוואה , המשלה , מה לא מובן ?   ואפילו את הנסיון שלך להתמודד עם זה בצורה שאתה עושה ,כבר הראתי לך שאתה עושה טעות רצינית... שאני אנסה לחדד את זה ???

תן לי מרכיב אחד מהחומרים שמרכיבים את הספר שלא קיימים בטבע .

"אני משתמש בטיעון הטבעי מלאכותי כדי להראות לך איך אני יודע שלספר יש יוצר, לעומת בועת סבון שהיא קטגוריה נפרדת לחלוטין, ואין להשוות בין שני הדברים האלה."

זה שאתה משתמש בו הבנתי , זה שאתה עושה טעות בשימוש שלך, הבנת ?  זה שאתה לא הבנת את הטיעון לכתחילה , הבנת?
בועת סבון אפשר להסביר איך זה קורה , את הדבר המגוחך שאתה טוען שקרה (הווצרות חיים ספונטאנית על ידי התערבבות חומרים) אי אפשר

"לא הסברת כלום, רק ברגע שתוכיח שהסיכוי להווצרות התא הראשון הוא אפס, רק אז תוכיח."

עיין לעיל כדי להבין כמה זה סיכוי אפסי .

"אני לא מניח מראש שהחיים נוצרו לבד, אלא אני טוען שזה ההסבר היחיד שהוטא הסבר מדעי. אלוהים אינו דבר מדעי מפני שאיננו יכולים למדוד אותו או לומר עליו משהו מדעי לכן ההסבר "אלוהים יצר את העולם", אפילו אם הוא נכון, זה לא הסבר מדעי."

אתה כן מניח מראש שהחיים נוצרו לבד, בצורה ספונטאנית, על זה אתה מגן במשך כמה עמודים.

שוב .. אם אפשר להוכיח שמשהו בעולם צריך התערבות על טבעית כדי להתקיים, אז כן , זה הסבר מדעי . כל הנקודה כאן היא לחקור כיצד החומר מתנהג ,מה מאפשר לו להתנהג כך , למה הוא מתנהג כך, וכו' . זה "מדע" . זה שאי אפשר לחקור את אלוקים לא רלוונטי לעצם העובדה שצריך אלוקים כדי שהעולם יתפקד .

סתם כדי להעביר את הנקודה ,לא שאני משווה את אלוקים לדברים שיוזכרו להלן , אלא רק כדי לחדד לך את הנקודה שיש דברים שבגלל ההשפעה המחוייבת שלהם אתה יודע שהם קיימים:

חומר אפל (ע"ע)
אנרגיה אפילה (ע"ע)

אתה יודע שהדברים האלה קיימים, ושהם מרכיבים את רוב החומר והאנרגיה של היקום , לא בגלל שאתה רואה אותם או יכול לחקור אותם , אלא אך ורק בגלל ההשפעה שלהם על החומר שאנחנו כן יכולים לחקור .

אז שוב , אין סוף אינסופיי הבדלות , ברור שאני לא משווה בין הדברים האלה לבין כח עליון ,הקב"ה .

אבל ... גם את הדברים האלה  אין לך שום דרך למדוד כלעצמם , לחקור כשלעצמם ...אלא אך ורק את ההשפעות שלהם על מה שאנחנו כן יכולים לחקור

אבל לפי הגישה שלך ... מכיוון שאי אפשר לחקור אותם כלשעצמם ,אז גם אם הם קיימים, להזכיר אותם כמדע "זה לא מדעי" .  חחח ברוך השם שמדענים לא מקשיבים להגיון הקלוקל שלך ואכן חוקרים את התחום

להגיד שאין דרך למדוד השפעה על טבעית על הווצרות החומר,היקום וכו'  , זה טיעון נטורליסטי , פילוסופיה , לא מדע . כי בהחלט אפשר .

------

יופי שאתה מבקש, נתתי , גם ציטטתי לעיל , עיין שם

------

"אני יודע שאתה לא מבין את ההיגיון שלי, כדי להבין אותו צריך הבנה של מהו מדע. "

חח זאת אומרת שההגיון שלך הוא מדע בהתגלמותו ? :::D

תשמע אחי ,בלי להעליב , אם אתה טוען שאתה מדען (הרי יש לך היפותזה שמדענים חוקרים, כטענתך) וזה הרמת ידע שלך במדעים , אז המורה שלך צריך לקבל מכתב פיטורין מהאונברסיטה כמה שיותר מהר .

אני כן מבין מהו מדע למקרה שלא שמת לב . אני לא יומרני כל כך לטעון שאני מדען כמוך , אני לא , אבל יש לי ידע טוב במדעים .

"אם מישהו מאמין שאלוהים גורם לכך שתיהיה גאות אז מה יש לחקור? הרי הוא אלוהים, אתה לא תבין כיצד הוא עושה את זה, אתה לא רואה אותו, לא יכול למדוד אותו ואתה לא יודע עליו כלום. אז למה לא להסתפק באקסיומה "אלוהים גורם לגאות"? מה בדיוק יש לחקור?"

יש לחקור את איך הגאות מתנהגת, באיזה אופן היא נגרמת , למה ,איך ,וכו' ... חסר שאלות לענות עליהם מלבד הידיעה שיש גורם עליון ,כח עליון, הקב"ה , שמפעיל את כל זה??

תהיה רציני

LIONS OF JUDAH ARE AWAKEN , EAGER TO SPILL OUR ENEMIES BLOOD

מנותק yossso

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 838
  • "...ובחרת בחיים..." (דברים ל, יט)
    • אני בפייסבוק
"הוכחה שיש אלוקים" - סרטון חדש שלנו
« להגיב #36 ב- : אוגוסט 30, 2010, 05:04:21 »
מה ההבדל בין המאמין באלוהים, לבין הלא מאמין בו?
ואני לא מתכוון במובן הליברלי של "מה זה חשוב אם אתה דתי או חילוני? כולנו אותו דבר.", לא, אני מתכוון באמת, מהו ההבדל בהתנהגות, הבדל אחד מפורש, בין מאמין באלוהים, לבין לא מאמין. למשל, מחשבה או צורת חשיבה, כלשהי, שכן קיימת (בהכרח) אצל מאמין, אבל לא יכולה להיות קיימת באדם שהוא איננו מאמין.

אני תמיד האמנתי שאפשר לקחת דוגמאות מעולם הטבע, וליישם מהם על חיינו. אבל לאחרונה השתכנעתי שיש בורא. אז עכשיו אני מאמין שזה הבורא שנותן לו סוג של רמזים (או שהם קיימים כבר שנים, או שהם מופיעים מדי פעם, כמו נגיד איש הפיל - אדם כה מעוות שאפילו השלד שלו מעוות, אבל הוא חי... סובל, וחי... או הדוגמה של כהנא - על למינג - החיה שמתאבדת. "למה שאלוהים יצור למינג"?)

אז אני לא יודע אם זה בכלל משנה בי משהו אם אני מאמין בקיום האל או לא.. הוא לא מתערב בבריאה לפי דעתי. (אני מאמין בקיום בורא אבל לא בניסים. אלא אם האדם עצמו הוא נס. ויכול להיות שקיומו של איש הפיל, הוא נס. - בעיקרון זה אכן דבר בלתי רגיל. הוא רק לא רב רושם, או אפילו דבר חיובי. אבל הוא כן.. יוצא דופן וחד פעמי.)

למה יש מפגרים בעולם? זה מוכרח ללמד אותנו משהו על עצמנו. לדעתי נמלים והתנהלות הקן שלהן מייצגת איך נראים ומתנהלים בערך החיים בעיר אנושית - כאשר יש קבוצה גדולה מדי, האינדיבידואל לא ממש חושב - כולם רק יוצאים לעבוד, לבלות, לאכול, לישון, וחוזר חלילה. איזה רב גדול יצא מת"א? (למרות שירושלים היא העיר הכי גדולה בארץ, אז זה סותר..). ויצורים מפותחים יותר חיים בלהקות. - זאבים, אריות. (בניגוד לנחיל - SWARM)
אני לא הורג נמלים (אפילו לא אחת, כי אני אוהב אותן). אין לכך כל הצדקה: הם מנקות את השאריות מזון שלי. הן לוקחות את הג'וקים שאני לפעמים הורג וזורק על הרצפה, הן לא עולות עליי, לא עוקצות (זה נמלים מסוג קטן), לא עולות על שום דבר חשוב. - הן בעיקר ליד הברזים של הכיור - מי שם זין?

האמת שאני הורג ג'וקים כי הם מגעילים אותי. ותו לא. אבל כן... יש בהם משהו מגעיל - התנועה של המחושים, אני לא סובל את זה! ג'וקים לא עולים עליי, גם לא בטעות.

יתושים כמובן כיף להרוג. הם גם לא חכמים. בלילה הם נוקמים בך עם זמזומים ליד האוזן. אני אפילו נותן לו שיעקוץ וילך קיבינימט, אבל הוא לא רוצה - הוא רוצה לעבור לי ליד האוזן מדי פעם, ופשוט להפריע לי. הייתי יורק לו בפרצוף אם הייתי יכול. אבל אני לא יכול. כי הוא יתוש.
 :dance:
"לוּלֵי ה' שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם : אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ : ... : בָּרוּךְ ה' שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם" (תהלים קכד; ב-ג, ו)

"...לֹא בְחַיִל וְלֹא בְכֹחַ כִּי אִם בְּרוּחִי אָמַר ה' צְבָאוֹת" (זכריה ד, ו)
"...לֶב מֶלֶךְ בְּיַד ה'..." (משלי כא, א)


מנותק yossso

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 838
  • "...ובחרת בחיים..." (דברים ל, יט)
    • אני בפייסבוק
"הוכחה שיש אלוקים" - סרטון חדש שלנו
« להגיב #37 ב- : אוגוסט 30, 2010, 05:22:52 »
אם אדם לא מאמין בקיום האלוהים, אבל הוא לא חוטא (כי הוא אדם מוסרי), אלוהים כועס עליו?

אני חושב שאלוהים יכול לכעוס עליי רק אם עשיתי משהו רע.

מה עם בנאדם שסתם חי לו בטבע.. כלומר לקחנו תינוק, קבוצת תינוקות, בערך 30, חצי בנים וחצי בנות. שמנו אותם לגדול בטבע, לבד. (כאילו בטבע לבד, המקום הוא למעשה מסוגר ומושגח ע"י מצלמות, ואין שם חיות רעות שעלולות לפגוע בתינוקות, ויש שם אוכל - צמחים. וגם אפרוחים. כשהתינוקות יגדלו נחליף את האפרוחים במשהו יותר גדול.)
ואני שואל את עצמי, האם אמונה באלוהים תתפתח לבדה.
האמת היא שאפשר לגדל ילדים גם עם הורים, באיזשהו כפר, בערך 10 משפחות, עם משק אותטרקי (הם לא צריכים כלום מבחוץ). וההורים שלהם לעולם לא יזכירו את המילה 'אלוהים'.

במילים אחרות, עכשיו - כאשר קיים מושג כזה 'אלוהים', אני שואל האם יש או אין אותו. לגבי מושג שלא יכול הייתי להעלות על הדעת, לא הייתי שואל דבר כזה. האם יכול הייתי להעלות על הדעת את רעיון האלוהים? מאמין שכן. מה שיש לאדם הוא היגיון, מוסר, ואמת שהוא רואה מסביב. הגיוני שלא נוצרנו סתם ככה, אז האמונה באלוהים היא אולי הטבעית יותר, ודווקא האמונה באי אלוהים, היא הפחות טבעית. (ומצידי נקרא לזה 'אב קדמון', 'אלוהים' זו מלה טעונה)

 :dance:
"לוּלֵי ה' שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם : אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ : ... : בָּרוּךְ ה' שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם" (תהלים קכד; ב-ג, ו)

"...לֹא בְחַיִל וְלֹא בְכֹחַ כִּי אִם בְּרוּחִי אָמַר ה' צְבָאוֹת" (זכריה ד, ו)
"...לֶב מֶלֶךְ בְּיַד ה'..." (משלי כא, א)


מנותק yossso

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 838
  • "...ובחרת בחיים..." (דברים ל, יט)
    • אני בפייסבוק
"הוכחה שיש אלוקים" - סרטון חדש שלנו
« להגיב #38 ב- : אוגוסט 30, 2010, 05:26:09 »
ואם יש אלוהים, אז האם כל דבר יוצא דופן שקורה לי, הוא סימן ממנו? נגיד שנשפך עליי כוס תה. - לא נעים. סימן מאלוהים? האתאיסט יאמר 'לא', המאמין יאמר 'אולי'.
"לוּלֵי ה' שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם : אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ : ... : בָּרוּךְ ה' שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם" (תהלים קכד; ב-ג, ו)

"...לֹא בְחַיִל וְלֹא בְכֹחַ כִּי אִם בְּרוּחִי אָמַר ה' צְבָאוֹת" (זכריה ד, ו)
"...לֶב מֶלֶךְ בְּיַד ה'..." (משלי כא, א)


מנותק yossso

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 838
  • "...ובחרת בחיים..." (דברים ל, יט)
    • אני בפייסבוק
"הוכחה שיש אלוקים" - סרטון חדש שלנו
« להגיב #39 ב- : אוגוסט 30, 2010, 05:33:40 »
לגבי אלוהים ומדע.

הטיעון הידוע הכ"כ מקובל היום בחברה האנטי-אלוהית היום, הוא על גלילאו (או מישהו אחר) שהעיז לומר שהעולם עגול, והכנסייה רדפה אותו.

ויש גם טיעון עם דל'מבר - עוד מדען צרפתי שתרם המון למדע. הוא גם מרד בכנסיה.
אז נכון אמנם, שהיו הרבה מדענים, בעיקר מצרפת משום מה, שמרדו בכנסיות, אבל אתה לא יכול להתעלם כליל מהעובדה, שהם כולם היו אתאיסטים נוצרים. אלו לא אתאיסטים יהודים או כל דבר אחר, אשר פיתחו את המדע.

פורייה, דלמבר, ליסז'ו, דה מוא(ב)ר, לפלס, דה ברולי, יש עוד הרבה ושכחתי.
"לוּלֵי ה' שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם : אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ : ... : בָּרוּךְ ה' שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם" (תהלים קכד; ב-ג, ו)

"...לֹא בְחַיִל וְלֹא בְכֹחַ כִּי אִם בְּרוּחִי אָמַר ה' צְבָאוֹת" (זכריה ד, ו)
"...לֶב מֶלֶךְ בְּיַד ה'..." (משלי כא, א)


מנותק G

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 167
"הוכחה שיש אלוקים" - סרטון חדש שלנו
« להגיב #40 ב- : אוגוסט 30, 2010, 13:51:45 »
השירשור הזה לא יגמר לעולם?
-----------------------------
ברגע שמבינים ומכירים בעובדה החותכת והחד משמעית שיש בורא לעולם,יש סדר בדברים,יש מוביל והוא ראשון הראשונים ואין לפניו דבר וחצי דבר,אז הכל הרבה יותר פשוט הגיוני נכון וקיים.

אם לא מבינים לא מכירים בעובדה,או לא רוצים להכיר,אז חבל על הזמן באמת.




(חילוני)
נֶפֶשׁ יְהוּדִי הוֹמִיָּה : לִהְיוֹת עַם חָפְשִׁי בְּאַרְצֵנוּ

מנותק הימני

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1359
"הוכחה שיש אלוקים" - סרטון חדש שלנו
« להגיב #41 ב- : אוגוסט 30, 2010, 15:47:11 »
השירשור הזה לא יגמר לעולם?
-----------------------------
ברגע שמבינים ומכירים בעובדה החותכת והחד משמעית שיש בורא לעולם,יש סדר בדברים,יש מוביל והוא ראשון הראשונים ואין לפניו דבר וחצי דבר,אז הכל הרבה יותר פשוט הגיוני נכון וקיים.

אם לא מבינים לא מכירים בעובדה,או לא רוצים להכיר,אז חבל על הזמן באמת.




(חילוני)

אני באמת לא בא לבקר אותך. המטרה במה שאני אומר עכשיו היא רק לקרב אותך לדת.

דעתי האישית היא - אדם שמקבל את מציאות הבורא (אלוקים על פי היהדות) ומודע לזה שהוא צריך לקיים מצוות
כי זה מה שהבורא ציווה לעשות, אך לא עושה זאת (אתה חילוני כפי שרשמת), גרוע מאדם שלא מאמין ולכן
הוא לא מקיים מצוות (כי למה לא לקיים מצוות אם הוא לא מאמין בבורא).

ולכן אני מתקשה להבין איתך אתה (ועוד בערך 90 אחוז מהיהודים) מאמינים בקב"ה שעל פי היהדות, אך לא עושים מה שהוא מבקש
מכם, איך זה מסתדר לך ?

מנותק G

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 167
"הוכחה שיש אלוקים" - סרטון חדש שלנו
« להגיב #42 ב- : אוגוסט 31, 2010, 13:07:17 »
אני באופן אישי כן משתדל לעשות הרבה דברים שחילונים בדרך כלל לא עושים.
יש כמה דברים שעדיין יש לי בעיה איתם.
נֶפֶשׁ יְהוּדִי הוֹמִיָּה : לִהְיוֹת עַם חָפְשִׁי בְּאַרְצֵנוּ

מנותק m4a1

  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3342
"הוכחה שיש אלוקים" - סרטון חדש שלנו
« להגיב #43 ב- : אוגוסט 31, 2010, 13:23:21 »
מי שחושב שהבריאה היא מזל או צירוף מקרים הוא אדיוט. זאת עובדה שיש אחראי לעניינים.

מה הקשר בין ההבנה הזו לבין קיום מצוות?

מנותק חרותניק

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1139
"הוכחה שיש אלוקים" - סרטון חדש שלנו
« להגיב #44 ב- : אוגוסט 31, 2010, 13:57:21 »
מי שחושב שהבריאה היא מזל או צירוף מקרים הוא אדיוט. זאת עובדה שיש אחראי לעניינים.

מה הקשר בין ההבנה הזו לבין קיום מצוות?

לומר שזו "עובדה" שמאחורי כל דבר יש יוצר, זה שטויות. זה רחוק מלהיות עובדה.

ואם אתה מאמין בקיום אלוהים אישי (כפי שמסופר בתנ"ך ולא אלוהים כמו של איינשטין) ולא מקיים את המצוות אז יש סתירה בין הדברים, ואם אתה פשוט מאמין שיש בורא עולם אך הוא איננו יודע על כל שיערה שזזה לך בראש, במקרה כזה אין סתירה עם אי קיום המצוות.

מנותק m4a1

  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3342
"הוכחה שיש אלוקים" - סרטון חדש שלנו
« להגיב #45 ב- : אוגוסט 31, 2010, 14:03:37 »
לומר שזו "עובדה" שמאחורי כל דבר יש יוצר, זה שטויות. זה רחוק מלהיות עובדה.

ואם אתה מאמין בקיום אלוהים אישי (כפי שמסופר בתנ"ך ולא אלוהים כמו של איינשטין) ולא מקיים את המצוות אז יש סתירה בין הדברים, ואם אתה פשוט מאמין שיש בורא עולם אך הוא איננו יודע על כל שיערה שזזה לך בראש, במקרה כזה אין סתירה.

אני לא יודע באיזה אלוהים איינשטין האמין.

אני מאמין שהעולם נברא ע"י ה'. למה זה אומר שאני צריך לחיות כאדם דתי?

מנותק חרותניק

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1139
"הוכחה שיש אלוקים" - סרטון חדש שלנו
« להגיב #46 ב- : אוגוסט 31, 2010, 14:11:22 »
אני לא יודע באיזה אלוהים איינשטין האמין.

אני מאמין שהעולם נברא ע"י ה'. למה זה אומר שאני צריך לחיות כאדם דתי?

איינשטין האמין שיש מתכנן ובורא עולם אך הוא לא האמין באלוהים היהודי התנ"כי, ואם אתה מאמין באלוהים כפי שנכתב בתנ"ך אז מן הראוי שתקיים את מצוותיו.

אני לא מקיים את מצוותיו (או את חלקם הגדול לפחות) כי בשיא הכנות - אינני בטוח שהוא קיים, ואיני בטוח שבכלל קיים בורא עולם מכל סוג שהוא, אך אני גם לא שולל את האפשרות (ולכן מעשי לא סותרים את אמונתי).

מנותק m4a1

  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3342
"הוכחה שיש אלוקים" - סרטון חדש שלנו
« להגיב #47 ב- : אוגוסט 31, 2010, 14:14:55 »
אינשטין האמין שיש מתכנן ובורא עולם אך הוא לא האמין באלוהים היהודי התנ"כי, ואם אתה מאמין באלוהים כפי שנכתב בתנ"ך אז מן הראוי שתקיים את מצוותיו.

אני לא מקיים את מצוותיו (או את חלקם הגדול לפחות) כי בשיא הכנות - אינני בטוח שהוא קיים, ואיני בטוח שבכלל קיים בורא עולם מכל סוג שהוא, אך אני גם לא שולל את האפשרות (ולכן מעשי לא סותרים את אמונתי).

אני מאמין באלוהים. אבל לא מקבל את כל הנאמר בתנ"ך. מה שמוצג כיהדות ע"י החרדים וכ'ו, אני לא מקבל את זה. ואם זו יהדות, אז אני מעדיף להיות חוטא ולקחת את הסיכון עם המוסר שלי.

מנותק חרותניק

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1139
"הוכחה שיש אלוקים" - סרטון חדש שלנו
« להגיב #48 ב- : אוגוסט 31, 2010, 14:27:52 »
אני מאמין באלוהים. אבל לא מקבל את כל הנאמר בתנ"ך. מה שמוצג כיהדות ע"י החרדים וכ'ו, אני לא מקבל את זה. ואם זו יהדות, אז אני מעדיף להיות חוטא ולקחת את הסיכון עם המוסר שלי.

אוקי, אבל זה לא נראה לך קצת צבוע להאמין באלוהים של היהדות ולא להאמין במצוותיו? שוב, אלא אם כן אתה מאמין בבורא עולם שאיננו יודע אישית על כל מחשבה/מעשה שלך, זה כבר משהו אחר.
עדיין לא הבנתי באיזה אלוהים אתה מאמין.

מנותק m4a1

  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3342
"הוכחה שיש אלוקים" - סרטון חדש שלנו
« להגיב #49 ב- : אוגוסט 31, 2010, 14:32:12 »
אני מאמין באלוהים של היהדות. אין לי ספק שהוא קיים.

אני לא מאמין שהדרך הדתית של קיום מצוות וכ'ו זו הדרך הנכונה לחיות. זאת לא סתירה או צביעות, זו החלטה מודעת תוך מודעות לתוצאה שאני מוגדר כחוטא.

אני חי על פי המוסר שלי. (שהרבה מאוד פעמים לא מתנגש במוסר התנ"כי).

מבחינת קיום מצוות, אני לא רואה את התועלת.