כתב נושא: הלכות- האם יש בהן תועלת?  (נקרא 36123 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק m4a1

  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3342
הלכות- האם יש בהן תועלת?
« להגיב #75 ב- : יוני 05, 2010, 22:13:46 »
7 מצוות לעומת 613, כשהגמול הוא זהה, והעונש לא - העם המובחר? העם המובחר לסבול.


לא הבנתי את הנקודה עם הערבים.

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
הלכות- האם יש בהן תועלת?
« להגיב #76 ב- : יוני 05, 2010, 22:17:03 »
7 מצוות לעומת 613, כשהגמול הוא זהה, והעונש לא - העם המובחר? העם המובחר לסבול.


לא הבנתי את הנקודה עם הערבים.
האם אומות העולם לא סובלים-רעידות אדמה, טורנדו סופות, התפרצויות הרי געש, מלחמות וכו'..
העונש מגיע בהתאם לנסיבות ובהתאם למצב הרוחני והמוסרי בו שרוי עמ"י.
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.

מנותק m4a1

  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3342
הלכות- האם יש בהן תועלת?
« להגיב #77 ב- : יוני 05, 2010, 22:18:35 »
האם אומות העולם לא סובלים-רעידות אדמה, טורנדו סופות, התפרצויות הרי געש, מלחמות וכו'..
העונש מגיע בהתאם לנסיבות ובהתאם למצב הרוחני והמוסרי בו שרוי עמ"י.

האם אנחנו לא סובלים יחד איתם? מה זה מוכיח?

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
הלכות- האם יש בהן תועלת?
« להגיב #78 ב- : יוני 05, 2010, 22:24:11 »
האם אנחנו לא סובלים יחד איתם? מה זה מוכיח?
כל אחד סובל בהתאם לנסיבות שלו ומעמדו הרוחני וכיאה לבניו של מלך כשעמ"י חוטא הגויים נענשים ואם היו יודעים הגויים את גודל שמירת המצוות שישמרו עמ"י הם היו כופים אותם לשמור את התורה.
ואגב כהוכחה מוצקת לכך בדיוק כך סופר לי כשהיה בשלטון בתימן.
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.

מנותק m4a1

  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3342
הלכות- האם יש בהן תועלת?
« להגיב #79 ב- : יוני 05, 2010, 23:02:47 »
מה זה סובל בהתאם למעמדו הרוחני?

אני הייתי שמח לחשוב שיש צדק בעולם ושה' אחראי על הצדק, אבל לדעתי הצדק נעשה אך ורק אם אנחנו כאנשים לוקחים אותו לידיים, רעידות אדמה, מלחמות מגיפות וכ'ו, כל אסונות הטבע למיניהן פוגעות בכולם צדיקים וכופרים כאחד, כך שאין זה תופס.

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
הלכות- האם יש בהן תועלת?
« להגיב #80 ב- : יוני 05, 2010, 23:17:11 »
מה זה סובל בהתאם למעמדו הרוחני?

אני הייתי שמח לחשוב שיש צדק בעולם ושה' אחראי על הצדק, אבל לדעתי הצדק נעשה אך ורק אם אנחנו כאנשים לוקחים אותו לידיים, רעידות אדמה, מלחמות מגיפות וכ'ו, כל אסונות הטבע למיניהן פוגעות בכולם צדיקים וכופרים כאחד, כך שאין זה תופס.
מיהו צדיק ומהו צדק?
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק m4a1

  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3342
הלכות- האם יש בהן תועלת?
« להגיב #81 ב- : יוני 06, 2010, 08:01:32 »
אני לא ידוע מיהו צדיק, ההנחה שלי הייתה שאותם רבנים כמו עובדיה יוסף או אמנון יצחק ומאיר כהנא, נחשבים לצדיקים מבחינת הדת.

מהו צדק? צדק זה שאדם רע נענש ואדם טוב מתוגמל. צדק נעשה ע"י אנשים כלפי אנשים. כך צריך להיות.

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
הלכות- האם יש בהן תועלת?
« להגיב #82 ב- : יוני 06, 2010, 08:28:09 »
אדם צדיק נמדד ע"פ התוכן שבו ולא ע"פ לבושו ומראהו, אני יכול לומר כי דה פקטו אין היום צדיקים.
אלא יש אנשים שזכויותיהם עולים על חובותיהם וכן ההפך ועל פי זאת כך מנהיג הקב"ה את עולמו.
ואם תשאל למה צדיק סובל ורשע מתוגמל זהו הכלל "צדיק ורע לו רשע וטוב לו" ועם הצדיק השכר יתבטא בעולם הבא והעונש בעולם הזה וכן להפך עם הרשע.
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.

מנותק m4a1

  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3342
הלכות- האם יש בהן תועלת?
« להגיב #83 ב- : יוני 06, 2010, 08:35:11 »
אדם צדיק נמדד ע"פ התוכן שבו ולא ע"פ לבושו ומראהו, אני יכול לומר כי דה פקטו אין היום צדיקים.
אלא יש אנשים שזכויותיהם עולים על חובותיהם וכן ההפך ועל פי זאת כך מנהיג הקב"ה את עולמו.
ואם תשאל למה צדיק סובל ורשע מתוגמל זהו הכלל "צדיק ורע לו רשע וטוב לו" ועם הצדיק השכר יתבטא בעולם הבא והעונש בעולם הזה וכן להפך עם הרשע.


את עניין צדיק ורע לו רשע וטוב לו אני מכיר, איוב וכ'ו, ולא זאת הנקודה. איך הנחת תפילין הופכת אותך לאדם טוב יותר? או יודע מה? בוא נקצין את זה.

נטורי כרתא,  כנראה החרדים האדוכים ביותר בדורינו, אתה חושב שהם הולכים לגן עדן? שהם שווים משהו? שלא מגיע להם למות ובייסורים?

ואני בטוח שהם מעולם לא פספסו ברכה או הלכה!

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
הלכות- האם יש בהן תועלת?
« להגיב #84 ב- : יוני 06, 2010, 08:42:07 »
את עניין צדיק ורע לו רשע וטוב לו אני מכיר, איוב וכ'ו, ולא זאת הנקודה. איך הנחת תפילין הופכת אותך לאדם טוב יותר? או יודע מה? בוא נקצין את זה.

נטורי כרתא,  כנראה החרדים האדוכים ביותר בדורינו, אתה חושב שהם הולכים לגן עדן? שהם שווים משהו? שלא מגיע להם למות ובייסורים?

ואני בטוח שהם מעולם לא פספסו ברכה או הלכה!
לגבי תפילין והשפעתן וכנ"ל לשאר המצוות ראה: http://www.sodot.tv/Site/ProDetile.asp?id=453&CategoryID=1&SubID=8
לגבי נטורי חרטא- זה דיון אחר ואני מתעב אותם יותר ממך..
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.

מנותק m4a1

  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3342
הלכות- האם יש בהן תועלת?
« להגיב #85 ב- : יוני 06, 2010, 08:48:41 »
לגבי תפילין והשפעתן וכנ"ל לשאר המצוות ראה: http://www.sodot.tv/Site/ProDetile.asp?id=453&CategoryID=1&SubID=8
לגבי נטורי חרטא- זה דיון אחר ואני מתעב אותם יותר ממך..

מדוע נטורי כרתא זה דיון אחר?

אני אצפה בזה מאוחר יותר, אני בדיוק בדרכי החוצה.

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
הלכות- האם יש בהן תועלת?
« להגיב #86 ב- : יוני 06, 2010, 08:49:40 »
מדוע נטורי כרתא זה דיון אחר?
כי זה לא קשור לעניין אל דאגה אני כמוך מתעב אותם ואת מעשיהם.
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.

מנותק m4a1

  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3342
הלכות- האם יש בהן תועלת?
« להגיב #87 ב- : יוני 06, 2010, 14:49:33 »
כי זה לא קשור לעניין אל דאגה אני כמוך מתעב אותם ואת מעשיהם.

אני חושב שזה בדיוק העניין, מכיוון שהם ההוכחה לכך שקיום ההלכות, ושוב לא כולן אלא חלקן, הן סתמיות ולא מועילות בפועל לשום דבר.
אני בטוח שכל אחד מהם אומר 100 ברכות ביום לפני כל ביס וביס , והם עדיין המיץ של הזבל.

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
הלכות- האם יש בהן תועלת?
« להגיב #88 ב- : יוני 06, 2010, 17:41:49 »
אני חושב שזה בדיוק העניין, מכיוון שהם ההוכחה לכך שקיום ההלכות, ושוב לא כולן אלא חלקן, הן סתמיות ולא מועילות בפועל לשום דבר.
אני בטוח שכל אחד מהם אומר 100 ברכות ביום לפני כל ביס וביס , והם עדיין המיץ של הזבל.
שוב פעם הם לא דוגמא ואל תשתמש בזה כקרדום לחפור בו כל הסקטור הדתי חרדי(ש"ס אגודה וכו') מעתב אותם ומוקיע את מעשיהם.
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.

מנותק m4a1

  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3342
הלכות- האם יש בהן תועלת?
« להגיב #89 ב- : יוני 06, 2010, 18:30:24 »
שוב פעם הם לא דוגמא ואל תשתמש בזה כקרדום לחפור בו כל הסקטור הדתי חרדי(ש"ס אגודה וכו') מעתב אותם ומוקיע את מעשיהם.

אני משתמש בהם כהקצנה לא כדוגמא, אבל אין לי בעיה לקחת גם את הש"סניקים או כל קבוצה אחרת, הנקודה שלי במילים אחרות היא, תראו בכמה חרא העם הזה עסוק.
« עריכה אחרונה: יוני 06, 2010, 19:03:22 על ידי m4a1 »

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
הלכות- האם יש בהן תועלת?
« להגיב #90 ב- : יוני 06, 2010, 19:12:23 »
אני לא ידוע מיהו צדיק, ההנחה שלי הייתה שאותם רבנים כמו עובדיה יוסף או אמנון יצחק ומאיר כהנא, נחשבים לצדיקים מבחינת הדת.
מהו צדק? צדק זה שאדם רע נענש ואדם טוב מתוגמל. צדק נעשה ע"י אנשים כלפי אנשים. כך צריך להיות.
ומי אמר שאם אדם נענש או מתוגמל הוא אכן אדם טוב או רע בהתאם?
טוב ורע הם מושגים יחסיים שמתבססים על מוסכמה חברתית ותו לא
טוב ורע זה לא השאלה, השאלה היא מהו אמת ומהו שקר.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
הלכות- האם יש בהן תועלת?
« להגיב #91 ב- : יוני 06, 2010, 19:13:57 »
אני משתמש בהם כהקצנה לא כדוגמא, אבל אין לי בעיה לקחת גם את הש"סניקים או כל קבוצה אחרת, הנקודה שלי במילים אחרות היא, תראו בכמה חרא העם הזה עסוק.

אף אחד הוא לא נתון להשוואה בנושא הזה זה נושא שכל אחד שונה ברמתו מהאחר ואתה לא יכול לדעת מי מקפיד ביותר ומי לא.
על שמירת המצוות מסתכלים באופן אישי לא כקולקטיב של קבוצה.
ועדיין לא הבנתי "תראו בכמה חרא העם הזה עסוק" מה פשר המשפט שלך ואם נחזור לענייננו מה כ"כ מסובך בלברך לפני אוכל או כל דבר אחר שזה נוגע גם בפן המוסרי כמה זמן זה גוזל 10 שניות וגם זה לא תמידי (כל רגע)אלא יש גם בזה הלכות-בעיכול האוכל ובהיסח הדעת אבל זה לא רלוונטי כי אתה לא מוכן לקבל זאת בשום צורה.
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
הלכות- האם יש בהן תועלת?
« להגיב #92 ב- : יוני 06, 2010, 19:31:45 »
ובתור תוספת אני אביא מדברי הרמב"ם בנדון:
והנה מה של"נשר הגדול"- הרמב"ם בספרו "מורה הנבוכים" חלק א' פרק ב' (ר' משה בן מיימון), היה לומר בעניין האקזיסטנציאליסטי:
"איש מלומד הקשה עלי לפני שנים רבות קושיה מופלאה. ראוי להתבונן בקושיה זאת ובתשובה שהשבנו לפותרה... 
אמר המקשה: מפשוטו של מקרא נראה שהכוונה הראשונה היתה שהאדם יהיה כשאר בעלי-החיים בלי שׂכל ובלי מחשבה ולא יבחין בין טוב לרע; וכאשר המרה (את פי האל) גרם לו מריו בהכרח את השלמות הגדולה ביותר לאדם, והיא שתהיה לו הבחנה זאת המצויה בנו. הבחנה זאת היא הנכבדה מכל התכונות המצויות לנו ובעבורה אנו עצמים. ומפליא הוא שעונשו על מריו הוא שניתנה לו שלמות שלא היתה לו, והיא השׂכל. אין זה אלא כדברי האומר שאיש מן האנשים המרה (את פי האל) והפליג בפשעו ואז שינו צורתו, ועשׂאוהו כוכב בשמים. זאת היתה כוונת הקושיה ומשמעותה, אף כי לא היתה מנוסחת כך.
שמע את תוכן תשובתנו. אמרנו: אתה, המעיין ברעיונות העולים ראשונים על דעתך, והחושב שאתה מבין ספר, שהוא הנחיה לראשונים ולאחרונים, בעוברך עליו באחת משעות הפנאי מן השתייה והמשגל כמי שעובר על ספר מספרי דברי-הימים או על שיר מן השירים - בדוק ביישוב הדעת והתבונן! הרי אין הדבר כמו שחשבת ברעיון שצץ ראשונה, אלא כמו שיתברר כאשר תתבונן בדברים אלה. כי השׂכל, שאותו השפיע אלהים על האדם - והיא שלמותו האחרונה - הוא אשר היה לאדם קודם מריו, ובגללו נאמר עליו שהוא בצלם אלהים ובדמותו. בגללו פנה אליו בדיבור וציווה אותו, כמה שאמר: וַיְצַו ה' אלהים [על האדם לאמֹר: מכל עץ הגן אָכֹל תֹּאכֵל. ומעץ הדעת טוב ורע לא תֹאכַל ממנו...] (בראשית ב', 16-17), ואין ציווי לבהמות ולא למי שאין לו שׂכל . בשׂכל הוא מבחין בין אמת ושקר, וזה, השׂכל, היה מצוי בו שלם וגמור. ואִילו מגונה ויפה  הם מן המפורסמות  ולא מן המושׂכלות, שהרי אין אומרים "שמים כדוריים - יפה", ו"הארץ שטוחה - מגונה", אלא אומרים "אמת" ו"שקר". גם בלשוננו (העברית) אנו אומרים על הנכון והכוזב: אמת ושקר ועל היפה והמגונה: טוב ורע. והנה בשׂכל מכיר האדם את האמת מן השקר, וכן הוא בכל הדברים המושׂכלים.
כאשר היה [אדם הראשון] במצבו השלם הגמור ביותר, הרי חרף טבע-בריאתו ומושׂכלותיו, אשר בגללם נאמר עליו: ותחסרהו מעט מאלהים (תהלים ח', 6), לא היה לו בכלל כוח המיועד לעסוק במפורסמות. הוא לא השׂיג אפילו את הברור ביותר בין המפורסמות לגנאי והוא חשיפת הערווה. דבר זה לא היה מגונה בעיניו והוא לא השׂיג את הגנאי שבו. וכאשר המרה (את פי האל) ונטה לעבר תאוותיו הדמיוניות ותענוגות חושיו הגופניים, כפי שאמר: כי טוב העץ למאכל וכי תאוָה הוא לעֵינַיִם (בראשית ג', 6) - נענש בכך שנשללה ממנו אותה השׂגה שׂכלית. לכן הוא המרה את הצו אשר נצטווה מפאת שׂכלו ותהי לו השׂגת המפורסמות. הוא נשתקע בציון הדברים כמגונים או כיפים. אותה שעה ידע את ערכו של מה שאבד לו ושממנו נתערטל ולאיזה מצב הגיע. לכן נאמר: והייתם כאלהים יֹדעי טוב ורע (בראשית ג', 5), ולא נאמר: יודעי שקר ואמת או משיגי שקר ואמת.
לגבי ההכרחי אין טוב ורע כלל, אלא יש שקר ואמת כו'... 
השבח לבעל החפץ,אשר תכליתו וחוכמתו לא יושגו.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק m4a1

  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3342
הלכות- האם יש בהן תועלת?
« להגיב #93 ב- : יוני 07, 2010, 08:02:36 »
אלמ, אני פשוט לא רואה את התועלת ממספר סיבות.

1- אנשים שלא מקיימים זאת לא נענשים.

2- אנשים שכן מקיימים זאת לא מתוגמלים.

3- זה שום דבר.
 
זה לשחק בקקי, שוב לא כל התפילות, ישנן תפילות מאוד חשובות ויפות שאני כן מעריך, אבל באמת, לפני כל ארוחה יום יום שעה שעה לברך? לא חבל על הזמן? יאללה לעסק.


מנותק m4a1

  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3342
הלכות- האם יש בהן תועלת?
« להגיב #94 ב- : יוני 07, 2010, 08:05:10 »
נץ,

אני לא בטוח שהבנתי את המשל, אבל אגיב בכל זאת.

כן טוב ורע זה עניין יחסי ומשתנה בהתאם לחברה שבה אנו חיים. מסכים לחלוטין.






מנותק m4a1

  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3342
הלכות- האם יש בהן תועלת?
« להגיב #95 ב- : יוני 07, 2010, 08:27:48 »
וחבר'ה, מצטער שלקח לי קצת זמן להגיב, הייתי טיפה עמוס.

מנותק MATAN

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2868
הלכות- האם יש בהן תועלת?
« להגיב #96 ב- : יוני 07, 2010, 08:38:11 »
המצוות נתנו כדי לצרף (מלשון צורפות) בני אדם.
מצוות מזככות את היהודי, יהודי ללא מצוות הוא כלי קיבול ללא שום תוכן.
והתנ"ך איננו ספר  הסטוריה או מדע או כל דבר אחר, התנ"ך הוא התנ"ך והוא ראש וראשון- ספר מוסר
דברי הרמבם לא??

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
הלכות- האם יש בהן תועלת?
« להגיב #97 ב- : יוני 07, 2010, 10:53:31 »
אלמ, אני פשוט לא רואה את התועלת ממספר סיבות.

1- אנשים שלא מקיימים זאת לא נענשים.

2- אנשים שכן מקיימים זאת לא מתוגמלים.

3- זה שום דבר.
 
זה לשחק בקקי, שוב לא כל התפילות, ישנן תפילות מאוד חשובות ויפות שאני כן מעריך, אבל באמת, לפני כל ארוחה יום יום שעה שעה לברך? לא חבל על הזמן? יאללה לעסק.


אנשים לא מקבלים שכר ועונש מיידי משום שאז כל חופש הבחירה היה נמנע מאיתם. מה בכך שהאדם יעשה מעשה טוב ומיד יתוגמל אזי המעשה טוב הוא רק מהמגמול וכן העונש העבירה אם אדם ימנע מעבירה רק משום שהעונש מיידי אזי אין כאן חופש בחירה אלא זה נטו מפחד- צפה בסרט הזה להבנת הרעיון ועוד יסודות דומים http://hayamin.org/forum/index.php/topic,27165.0.html

תבין הברכה היא לא כמו ברכה לאדם ואף לאדם אתה (אני מאמין כך לפחות) אתה אומר תודה בכל פעם שמביא הוא לך משהו או עושה עימך מעשה טוב כלשהו קל וחומר לה'.
אגב גם בברכות שצריך לברך את ה' יש בהם דינים אני אביא דוגמא קטנה כשאתה שותה מים אתה מברך "שהכל..." ואם ברצונך לשתות שוב כוס מים אתה לא חייב לברך זה משפיע ואף לדברים אחרים שברכתם דומה (בשר חלב) ולזמן מסויים זה משפיע הכל לפי היקף הסועודה ולפי המחשבה ויש עוד דינים בכך מה שכן התורה לא באה לתרתר אותך שכל רגע שאתה עושה משהו אתה תברך אלא במובן רציונאלי יותר.
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.

מנותק Rafoe

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 11045
  • "וְהִתְנַחַלְתֶּם אֶת-הָאָרֶץ" (במדבר, לג, נד')
הלכות- האם יש בהן תועלת?
« להגיב #98 ב- : יוני 07, 2010, 20:09:19 »
אלמ, אני פשוט לא רואה את התועלת ממספר סיבות.

1- אנשים שלא מקיימים זאת לא נענשים.

2- אנשים שכן מקיימים זאת לא מתוגמלים.

3- זה שום דבר.
 
זה לשחק בקקי, שוב לא כל התפילות, ישנן תפילות מאוד חשובות ויפות שאני כן מעריך, אבל באמת, לפני כל ארוחה יום יום שעה שעה לברך? לא חבל על הזמן? יאללה לעסק.



תצפה בסרט הזה (קצת ארוך אבל מאד מעניין).
אני חושב שזה בעצם מתמצת את הדיון הזה על שכר ועונש.
http://www.youtube.com/user/rafoe10
https://twitter.com/RafoeJTF
    http://gplus.to/rafoe
https://www.facebook.com/RafoeJTF
جيش يوشع سيعود  (ג'ייש יהושע סעופא יעוד) - צבא יהושע עוד ישוב!

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
הלכות- האם יש בהן תועלת?
« להגיב #99 ב- : יוני 07, 2010, 20:22:49 »

תצפה בסרט הזה (קצת ארוך אבל מאד מעניין).
אני חושב שזה בעצם מתמצת את הדיון הזה על שכר ועונש.
הערה\אזהרה: ראוי לפני שאתה מביא סרט כזה להזהיר ולומר שהסרט מכיל בתוכו קטעים קשים לצפייה פיזית ובעיקר מילולית ואף זה עשוי להרחיק אנשים מהדת, מן הראוי להציג את האור החיובי שבדת ולא את הפן המאיים והוולגרי.  
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.