"אני מאמין מכיוון שזהו אבסורד". רציתי לתת את הגישה הליבוביצ'יאנית לנושא, בתשובה לשאלה, "מה התועלת בהלכות" התשובה היא - אין תועלת. התועלת היא שזוהי הדת היהודית ואנחנו רוצים למלא אחר רצון אלוהים. אני לא מבין גדול בהלכה, אבל זאת נראית לי דתיות הרבה יותר עמוקה מאשר הדתיות שחברי הפורום מציגים כאן, "אם לא תקיים הלכות אז כשתמות יבואו אליך אנשים עם פרצוף של תרנגולת ויעשו לך נו נו נו, למה הבאת ביד, למה חיללת שבת", אני מוכרח להסכים עם הפרופסור המנוח שלמתבונן מהצד זה נראה כאילו אתם מנהלים מין סחר מכר עם אלוהים, אתם מבצעים את ההלכות אבל מה שעומד מול עיניכם הוא הפרס שתקבלו, אם בחיים ואם אחרי המוות. חבר פורום שואל אתכם "למה לי לקיים מצוות? מה יצא לי מזה?" ואתם, במקום להגיד לו שזוהי הדת היהודית והוא מחוייב לה, כמו יחצנים טובים עונים לו "מה אתה דואג, אלוהים יצ'פר אותך אחרי המוות, סמוך עליו, הוא לא יאכזב", לפחות מהצד זו נראית כמו אמונה עלובה למדי. זה ד"א מחזיר אותי שוב לדיון על מוסר ודת ומוביל אותי למסקנה שהפרופסור צדק שוב, לא ייתכן מוסר דתי, זה אוקסימורון, כי אם מישהו נמנע מלבצע רצח מפני שכך רשום בתורה והוא פשוט מפחד להענש, אין כאן עניין מוסרי אלא עניין תועלתני. תגידו על לייבוביץ' מה שתרצו, מבחינה הלכתית ייתכן כי הוא טועה, אני לא יודע, אני רק יודע שהאמונה שלו - "אני מקיים מצוות מפני שאני בוחר להאמין בדת", נראית לי הרבה יותר עמוקה ורוחנית מאשר האמונה שלכם - "אני מקיים מצוות כי אני מפחד שכשאני אמות יבואו אליי מפלצות שיצרתי כשהדלקתי אור בשבת ויקללו אותי". כל טוב