שונות > תַּרְבּוּת עִבְרִית

שירים של עפרה חזה

<< < (3/7) > >>

יוחאי:
בס"ד

ודאי שיש דברים גרועים יותר אבל זה ממש לא מתיר לנו לשמוע קול אישה גם אם המסר הוא נכון.
שמעתי פעם פירוש מעניין לפסוק "לא תסור ממנו ימין ושמאל", למה דווקא ימין ושמאל? למה לא פחות ולא יותר, או לא תסור ממנו בכלל או כל דבר אחר?
הכוונה היא לא לסור לצד שמאל, כלומר לסור מהסיבות הכביכול לא טובות, כמו תאוות כאלה ואחרות. אך גם לא לסור "ימין" כלומר גם לא מהסיבות הכביכול "נכונות" כמו להעביר מסר נכון, גם אז אסור לסור מספר התורה.

אביר הקרנפים:
זה עדיין לא פוסל את אלה ששומעים.
ושכחת שקול באשה ערוה "ביודעה ומכירה"?

יוחאי:
בס"ד

חלילה לי מלפסול מישהו, אני מעולם לא פוסל אף-אחד.
רק אמרתי שזה נראה לי מוזר שיש דברים שמקפידים עליהם בפורום בקנאות מטורפת, ולעומת זאת דברים אחרים שמאותה תורה לא מקפידים עליהם כלל.
אני לא נכנסתי לקבצים האלה ששמו פה אבל נראה לי שזה קליפים, ואם כך אז ודאי שלא רק שומעים אותה אלא גם רואים אותה, שזה ודאי אסור.
אם רק שומעים אותה ולא יודעים איך היא נראית אז הרב עובדיה יוסף שליט"א מתיר, אבל אני לא בטוח שיש מי שמתיר לשמוע קול אישה כשרואים אותה.

אביר הקרנפים:
באמת מוזר לך שמקפידים בקנאות על דברים שנוגעים לקיומו של עם ישראל יותר מקול באשה שמתה?

יוחאי:
בס"ד

תבין, אני לא מדבר מתוך צדקות. אני רחוק מלהקרות צדיק ואת עוונתי אני מכיר.
אני בהחלט מבין יהודי שמאמין בתורה ומקפיד על דברים שאתה אומר שנוגעים לקיום עם ישראל יותר מלדברים כמו קול אישה (שאגב גם כל מצווה או עבירה גם זה נוגע ברמה כזו או אחרת לקיום עם ישראל...).
ולכן אם יש מישהו שמקפיד בצורה קיצונית ביותר על נושא שנוגע לקיום עם ישראל, ולעומת זאת על קול אישה הוא לא ממש מקפיד, אז אולי הוא לא בסדר אבל אני בהחלט מבין אותו, אחרי הכל לכולנו יש את העבירות שלנו.
אבל אם מצד אחד הוא כל-כך מקפיד בנושא מסויים, ובנושא אחר הוא כל-כך לא מקפיד עד כדי כך שהוא מוכן לפרסם פה דברים כאלה ולהכשיל יהודים שכן מקפידים על נושאים אלו, את זה אני לא מבין.
ושוב, אני רחוק מלהיות צדיק ועל כן אני לא פוסל אף-אחד רק לא מבין את התופעה.

תפריט

[0] אינדקס הודעות

[#] עמוד הבא

[*] עמוד הקודם

עבור לתצוגת גירסה מלאה